Forum Główne > ISDR - Tematy ogólne

Aktualny stan rozwoju projektu

<< < (2/11) > >>

ZielonyBurak:
Widziałem temat na RMF i zrobiło na mnie wrażenie, więc poszukałem więcej i oto jestem. Przede wszystkim gratuluję, naprawdę świetnie to się prezentuje. Znałem ISDR już wcześniej, ale nie wiedziałem że istnieją także symulatory ebiscreen i command900. Tym większy szacunek, że zdają się być odwzorowane niemal idealnie - gdybym zobaczył same zdjęcia pulpitów to bym pomyślał, że to zdjęcia z jakiejś stacji :D Jak ci się udało tak świetnie odtworzyć szczegóły? Wzorowałeś się na jakiejś istniejącej stacji? No i ciekawi mnie jak działa cały "system zależnościowy", takie techniczne smaczki. Musiało to kosztować wiele pracy, podejrzewam że nie jednej osoby :P
Z chęcią bym zobaczył to w akcji - także jakby dało się załatwić jakieś wejścia na PK to ja się piszę. Czuwaj!

Paweł:
Dzięki. Symulacja EBIScreen czy Command 900 jest nowością zastosowaną w oprogramowaniu dla pracowni. Wygląd i działanie tych systemów odwzorowane zostało głównie na podstawie materiałów i obserwacji z różnych "wycieczek" na nastawnie, m.in. organizowanych w ramach Dni Techniki Kolejowej czy przez Politechnikę Krakowską (czyli obserwujemy system i próbujemy go naśladować - tu jest nieco większy problem niż np. z urządzeniami typu E, dla których po prostu można podejrzeć rozwiązania schematowe z albumu czy innych źródeł). Na obecnym etapie odwzorowane są podstawowe funkcje, brakuje natomiast niektórych funkcji specyficznych dla tych systemów.

Odwzorowane w pracowni stacje w mniejszym lub większym zakresie zawierają elementy stacji rzeczywistych, ale generalnie zostały zaprojektowane od podstaw.

System zależnościowy w dużym skrócie opiera się na geograficznym schemacie obiektów, w którym automatycznie (choć z uwzględnieniem specyficznej konfiguracji niektórych obiektów, zwłaszcza dla ochron bocznych i dróg ochronnych) wyszukiwane i realizowane są poszczególne przebiegi. Obiekty systemu zależnościowego powiązane są z jednej strony z symulacją urządzeń zewnętrznych, a z drugiej z elementami i systemem pulpitu. Do tego dochodzą blokady liniowe, działające jako oddzielne obiekty po obu stronach szlaku z wymianą komunikatów stanu. Działa to bardzo podobnie dla każdego z typów symulowanych urządzeń stacyjnych, różnice polegają na innej konfiguracji - np. dla Command 900 włączone jest dzielenie przebiegu na sekcje według odcinków izolowanych, a pozostałe typy mają sekcje definiowane ręcznie.

jageer:

--- Cytat: Paweł w 24 Styczeń 2019, 22:43:37 ---W przygotowaniu jest zbiór narzędzi edycyjnych, jednak ze względu na dość skomplikowany proces tworzenia posterunku raczej nie będą one ogólnodostępne. Zakładam natomiast możliwość ich udostępnienia chętnym po uzgodnieniu pomysłu na posterunek (i materiałów źródłowych - wolę uniknąć powstawania do symulatora radosnych fantazji, jakie już mogliśmy oglądać na forum w wyniku udostępnienia edytora pulpitu), z weryfikacją przed opublikowaniem gotowego posterunku - czyli tworzenie nowych posterunków generalnie będzie miało charakter zamknięty.

--- Koniec cytatu ---

Czyli jest szansa, że powrócę do zrobienia pewnego podg., który niedługo zniknie z gruntu.... Komplet materiałów leży w szufladzie :D

ZielonyBurak:
Paweł, daj znać jakby udało się załatwić wejście dla zainteresowanej grupki mikoli na małą prezentację w jakiś weekend niezjazdowy czy zjazdowy, tak żeby oczywiście nie przeszkadzać na PK. Miałbym jeszcze kolegę zainteresowanego :) U nas na studiach nie było tak pięknych laborek  :'(

zolwik:
Ja zapytam z innej strony. Skoro wszystkie stanowiska są połączone w jeden ciąg trasy, to czy nasz może już jakiś edytor rozkładu jazdy, który układałby rozkład na kilku posterunkach?

Kiedyś o tym pisaliśmy i mówiłeś że masz w planach takie coś.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej