Ponieważ RJ jest z naszej sekcji, to zebrała się komisja dochodzeniowa w składzie z-cy naczelnika sekcji ruchu, oraz kierownika automatyki, utrzymania działki stacji Lisków.
Komisja stwierdziła co następuje. O 22:29 na torze nr 1 odstępie Lisków - Tęcza poc. 46115 przy spiętej blokadzie liniowej. Tor nr 2 odstępu Tęcza - Lisków zajęty przez zamówiony nań 46185 (wisi w systemie), a na odstępie Wilamowice - Tęcza 57500, odejście z Wilamowic 22:27:22, a sem wyjazdowy z Wi podany dla 57500 o 22:25:59. Do Wilamowic nie wciągnięte po torze nr 1 - 2511, mimo że podano sygnał wjazdowy o 22:25:14, 46185 i biegnący do Tęczy 46115. Sem wjazdowy B przy torze nr 1 do Wi podaje sygnał S5 przy pustym odstępie Tęcza - Wi-ce.
Pu szlaku Lisków - Borek załączona, tor szlaku Lisków - Borek wolny, semafory wyjazdowe w kierunku Borka w położeniu zasadniczym (brak podanego przebiegu na ów szlak).
Teraz do tyłu. Tęcza przyjęła o 22:14 odejście 46185 po torze lewym nr 2, co zostało zgłoszone o tej godz. w rozmowie telefonicznej. O 22:16 tęcza przyjęła zablokowanie odstępu toru nr 2 (lewego) przez 03653. O 22:17 Tęcza zarejestrowała przejazd 46185 po torze nr 1, choć w systemie nadal ten poc. jest na torze nr 0 (2). Czyli zamówiono drogę przebiegu dla 46185 na tor lewy nr 2, a posłano ten poc. po torze właściwym nr 1. Wilamowice zwolniły odstęp Wilamowice - Tęcza po torze nr 2 o 22:24 po poc. 03653.
O 22:29 nie stwierdzono wprowadzonego TZP po torze nr 2 szlaku Wilamowice - Lisków, mimo iż w wyjaśnieniu podano iż takie wprowadzono. Zapis odnośnie wprowadzonego TZP jest o 22:01, ale dot. szlaku Borek - Lisków po torze nr 1, które to TZP odwołano o 22:24.
Dla udrożnienia ruchu po torze nr 2 odstępów Wilamowice - Tęcza - Lisków dla poc. 57500 wystawiono R305 "Rozkaz pisemny „S” nr 202 dla pociągu nr 57500, data 09.06.2014, rubryka druga: zezwalam po otrzymaniu tylko tego rozkazu pisemnego przejechać obok wskazującego sygnał „Stój” semafora D. Lisków Ls, godzina 22:33, nadał dyżurny Goliński."
O 22:43 wprowadzono TZP po torze nr 2 szlaku Wilamowice - Lisków. O 22:45 zgłoszono zatrzymanie poc. 46185, który wisiał na torze nr 2 w/w szlaku.
Również dla poc. 5716 wystawiono R305 "Rozkaz pisemny „S” nr 203 dla pociągu nr 5716, data 09.06.2014, rubryka druga: zezwalam po otrzymaniu tylko tego rozkazu pisemnego przejechać obok wskazującego sygnał „Stój” semafora D. Lisków Ls, godzina 22:52, nadał dyżurny Goliński."
Od tego momentu ruch na torze nr 2 szlaku Wilamowice - Lisków odbywa się normalnie z użyciem blokady liniowej jako środka pomocniczego przy TZP.
Tyle wyjaśnieniem zastanej sytuacji techniczno-ruchowej i jej udrożnieniem, a dokładnie toru nr 2 szlaku Wilamowice - Lisków.
z up. komisji dochodzeniowej EN57-002.
w załączniku stan na 23:15 stacji Lisków.
(tak na marginesie, dziękuję za zainteresowaniem RJ stworzonym przeze mnie. Jednocześnie polecam pobrać ostatnią wersję tego RJ, dostępną na forum.)