Autor Wątek: Odstęp Tęcza nie przepuszcza pociągów  (Przeczytany 21876 razy)

Offline Sarron

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Skąd: Poznań
Odstęp Tęcza nie przepuszcza pociągów
« dnia: 16 Lipiec 2019, 20:41:33 »
Witam.

Ostatnio zdarzył mi się problem, który uniemożliwia kontynuowanie rozgrywki. Problem polega na tym, że pociągi jadące od strony Wilamowic nie dostają zielonego na pods Tęcza. W załączonym save jest to poc. 57500. Próbowałem rozwiązać problem przez rozkaz S, nakaz jazdy i doraźne zwolnienie blokady. Jak Wi nie przysyłało kolejnych pociągów, to wprowadziłem zapowiadanie telefoniczne. Pomogło o tyle, że Wi wysłało następny pociąg, ale i tak został on zatrzymany w Te. Podejrzewam, że przyczyną problemu jest wysłanie 03653 po lewym do Wi. Jak wysyłałem zapytałem o zgodę, dostałem ją. Ustawiłem blokadę na właściwy kierunek i potem poinformowałem że odjechał. Te wtedy zakomunikowało Stój pociąg..... Miałem już pociąg na szlaku więc nic nie zrobiłem.

O ile potrafię sobie w miarę poradzić z problemami z sąsiednimi stacjami, to błędny stan w pods Te nie mam jak zresetować. Coś sobie tam ubzdurał, że na szlaku jest pociąg i koniec. Czy jest coś co można zrobić?

W załączniku save i plik z rozkładem.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Odstęp Tęcza nie przepuszcza pociągów
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Lipiec 2019, 20:30:57 »
Ponieważ RJ jest z naszej sekcji, to zebrała się komisja dochodzeniowa w składzie z-cy naczelnika sekcji ruchu, oraz kierownika automatyki, utrzymania działki stacji Lisków. 
Komisja stwierdziła co następuje. O 22:29 na torze nr 1 odstępie Lisków - Tęcza poc. 46115 przy spiętej blokadzie liniowej. Tor nr 2 odstępu Tęcza - Lisków zajęty przez zamówiony nań 46185 (wisi w systemie), a na odstępie Wilamowice - Tęcza  57500, odejście z Wilamowic 22:27:22, a sem wyjazdowy z Wi podany dla 57500 o 22:25:59.  Do Wilamowic nie wciągnięte po torze nr 1 - 2511, mimo że podano sygnał wjazdowy o 22:25:14, 46185 i biegnący do Tęczy 46115. Sem wjazdowy B przy torze nr 1 do Wi podaje sygnał S5 przy pustym odstępie Tęcza - Wi-ce.
Pu szlaku Lisków - Borek załączona, tor szlaku Lisków - Borek wolny, semafory wyjazdowe w kierunku Borka w położeniu zasadniczym (brak podanego przebiegu na ów szlak).
Teraz do tyłu. Tęcza przyjęła o 22:14 odejście 46185 po torze lewym nr 2, co zostało zgłoszone o tej godz. w rozmowie telefonicznej. O 22:16 tęcza przyjęła zablokowanie odstępu toru nr 2 (lewego) przez 03653. O 22:17 Tęcza zarejestrowała przejazd 46185 po torze nr 1, choć w systemie nadal ten poc. jest na torze nr 0 (2). Czyli zamówiono drogę przebiegu dla 46185  na tor lewy nr 2, a posłano ten poc. po torze właściwym nr 1. Wilamowice zwolniły odstęp Wilamowice - Tęcza po torze nr 2 o 22:24 po poc. 03653.
O 22:29 nie stwierdzono wprowadzonego TZP po torze nr 2 szlaku Wilamowice - Lisków, mimo iż w wyjaśnieniu podano iż takie wprowadzono. Zapis odnośnie wprowadzonego TZP jest o 22:01, ale dot. szlaku Borek - Lisków po torze nr 1, które to TZP odwołano o 22:24.
Dla udrożnienia ruchu po torze nr 2 odstępów Wilamowice - Tęcza - Lisków dla poc. 57500 wystawiono R305 "Rozkaz pisemny „S” nr 202 dla pociągu nr 57500, data 09.06.2014, rubryka druga: zezwalam po otrzymaniu tylko tego rozkazu pisemnego przejechać obok wskazującego sygnał „Stój” semafora D. Lisków Ls, godzina 22:33, nadał dyżurny Goliński."
O 22:43 wprowadzono TZP po torze nr 2 szlaku Wilamowice - Lisków. O 22:45 zgłoszono zatrzymanie poc. 46185, który wisiał na torze nr 2 w/w szlaku.
Również dla poc. 5716 wystawiono R305 "Rozkaz pisemny „S” nr 203 dla pociągu nr 5716, data 09.06.2014, rubryka druga: zezwalam po otrzymaniu tylko tego rozkazu pisemnego przejechać obok wskazującego sygnał „Stój” semafora D. Lisków Ls, godzina 22:52, nadał dyżurny Goliński."
 
Od tego momentu ruch na torze nr 2 szlaku Wilamowice - Lisków odbywa się normalnie z użyciem blokady liniowej jako środka pomocniczego przy TZP.

Tyle wyjaśnieniem zastanej sytuacji techniczno-ruchowej i jej udrożnieniem, a dokładnie toru nr 2 szlaku Wilamowice - Lisków.
  z up. komisji dochodzeniowej EN57-002.
w załączniku stan na 23:15 stacji Lisków.

(tak na marginesie, dziękuję za zainteresowaniem RJ stworzonym przeze mnie. Jednocześnie polecam pobrać ostatnią wersję tego RJ, dostępną na forum.)
« Ostatnia zmiana: 18 Sierpień 2019, 10:00:49 wysłana przez EN57-002 »

Offline Sarron

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Skąd: Poznań
Odp: Odstęp Tęcza nie przepuszcza pociągów
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Sierpień 2019, 22:32:46 »
Dzięki za odpowiedź. Będę to musiał jeszcze raz przeczytać o wcześniejszej godzinie, bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale wydaje się że wysłałem pociąg po torze prawym a zgłosiłem na lewym (pewnie został wpisany tor na radiu). To by wyjaśniało.

Twój rozkład jest bardzo ciekawy i myślałem że mam najnowszą wersję. No cóż mam nadzieję, że w nowszym EIE już nie zatrzymują się w Liskowie ;).


Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Odstęp Tęcza nie przepuszcza pociągów
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Sierpień 2019, 19:56:00 »
   Niestety zatrzymywanie EIE w Liskowie Gł. pozostawiłem, ze względu na to, iż to duży węzeł kolejowy, nadto ciąży do niego Lisków Rynek (zakładam, że to Rynek z m-ta z rozległą zabudową), a także Lisków M-to, czyli  osobna już stacja czołowa z bocznicami i też pewnie terenem znacznie zabudowanym. Oprócz w/w są jeszcze Lisków Zarzecze, Lisków Dąbrówka, Lisków Przedmieście przeto w RJ w godz. szczytu są wytrasowane 2xSA134
   W związku z tym pozostawiono ludziom możliwość skorzystania z przechodzących przez stację główną poc. EIE, by nie tylko mieli do dyspozycji pośpiechy, stąd na poc. EIE są skomunikowania z poc. osobowych przeważnie dochodzących z Li-wa M-ta.
  W końcu Lisków Gł. to nie Włoszczowa Płn.