Forum Główne > Urządzenia srk

Nastawnia bramowa

<< < (3/4) > >>

suwak:

--- Cytat: jageer w 01 Luty 2020, 18:43:22 ---Co do pojęcia "gałki" to tak to co pozwala pokazałeś na zdjeciu. I one się mieszczą w jednym poziomie .... dlatego np szafa blokady komputerowej dla szlaku Bytom - Bytom karb jest na dole nastawni Bt5 "luzem" i zestyki kart poleceń wychodzą przewodami przez stojaki do oryginalnej nastawnicy ....

--- Koniec cytatu ---

Czyli to będą jednorzędowe VES(przy czym jak mówiłem, w moim przypadku dużo rzeczy przeniesiono do przekaźnikowni). Np. w obwodzie sygnałowym na początku mamy zestyki na dźwigni w nastawnicy, potem schodzimy przewodami do przekaźnikowni na zestyki przekaźników torowych czy blokadowych, potem wracamy na górę gdzie mamy zestyki kontrolne od zwrotnic, zastawki od dźwigni i na koniec znowu wracamy piętro niżej na cewkę przekaźnika sygnałowego.
Prawdę mówiąc to po elektromechanicznych, zwykłe urządzenia typu E wydają się lekko nudne  ;)

jageer:
No i tak to wygląda. Bo zasadniczo zostały przekaźniki uniemożliwiające ruch gałki - czyli wykluczenie na drodze elektrycznej, a izolacje itp można mieć 2 budynki obok nawet i wrócić potem do nastawnicy.

Co do nudności urządzeń fakt - suwaki są fajne w obsłudze, ale przy przebudowie już tak różowo nie jest. Znam z doświadczenia przypadek, gdzie montowaliśmy element na jednej nastawni w nastawnicy, a mieliśmy do dyspozycji z sąsiedniej po demontażu - niby te same urządzenia, ale coś było krzywo zrobione i już nie pasowało.

W "E" jest łatwiej dopóki nie rusza się pulpitu.

suwak:
To fakt. Przebudowa tak starych urządzeń zawsze będzie problematyczna, ale to też dużo lepszy sposób żeby się ich nauczyć niż przy samej obsłudze.

Tomiexpress:
OT

https://chomikuj.pl/Tomiexpress/Galeria/kolej,3

Tak sobie przypomniałem o tym mikro zbiorze, nastawa ( 1 z 2ch w Polsce ) z iławy głównej przed modernizacją

EOT

Paweł:
Dzięki za linka, kawałek historii. O ile dobrze kojarzę, ta nastawnica przy modernizacji miała trochę szczęścia i trafiła do PSMK w Skierniewicach.

Było ich więcej niż dwie, wciąż działają na kilku stacjach - wspomniane Gniezno (GnB) i Toruń Wschodni, ponadto Kutno, Zbąszynek, Lubań Śląski, Chojnice, Zajączkowo Tczewskie, a może gdzieś jeszcze.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej