Treść przepisu:
2) gdy maszynista po usłyszeniu sygnału „ALARM” otrzymanego środkami radiołączności nie otrzymał wyjaśnienia przyczyny jego nadania – po zatrzymaniu i stwierdzeniu, że nie ma widocznych przeszkód do jazdy, pociąg może jechać dalej do najbliższego posterunku ruchu z prędkością nieprzekraczającą 20 km/h.
Sygnał ALARM podany środkami radiołączności może nie zawierać informacji o jego przyczynach (z różnych powodów - to odrębna kwestia tematu), dlatego maszynista musi domniemywać, że sygnał ten teoretycznie może dotyczyć także szlaku, po którym się porusza, zatem musi odpowiednio do tego zareagować - zatrzymać pociąg, a po stwierdzeniu, że nie ma przeszkód do jazdy, kontynuuje ją z prędkością max 20 km/h (jazda na widoczność) do najbliższego posterunku ruchu. NIE JEST ZADANIEM MASZYNISTY SZUKANIE, DLACZEGO NIE PODANO PRZYCZYNY NADANIA SYGNAŁU ALARM, JEGO ZADANIEM JEST STOSOWANIE PRZEPISAMI NAKAZANYCH W TAKIM PRZYPADKU PROCEDUR. Na wyjaśnienie wątpliwości będzie czas na najbliższym posterunku ruchu.