Autor Wątek: Wyjazd pociągu roboczego  (Przeczytany 10654 razy)

Offline booster225

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Wyjazd pociągu roboczego
« dnia: 09 Maj 2020, 20:13:17 »
Czy jeżeli pociąg roboczy wyjeżdża na tor zamknięty na sygnał zezwalający na semaforze to trzeba wprowadzić telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania dróg przebiegu?

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 437
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Wyjazd pociągu roboczego
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Maj 2020, 16:25:07 »
Proszę zapoznać się dokładnie z zapisami instrukcji Ir-1(R-1), paragraf 55, w szczególności ust.1; ust. 6, pkt. 1 i 3; ust.7.
Paweł Piotr

Offline booster225

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Wyjazd pociągu roboczego
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Maj 2020, 16:36:11 »
Proszę zapoznać się dokładnie z zapisami instrukcji Ir-1(R-1), paragraf 55, w szczególności ust.1; ust. 6, pkt. 1 i 3; ust.7.
Nie ma tam o tym informacji, jest tylko, że wyjazd na sygnał zezwalający może się odbyć jeżeli pociąg zjeżdża w następnej stacji bądź nie ma blokady liniowej.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 437
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Wyjazd pociągu roboczego
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Maj 2020, 16:43:15 »
Zasada jest prosta - jazda pociągu roboczego na tor zamknięty odbywa się zawsze na podstawie telefonicznego porozumienia między posterunkami ruchu, natomiast urządzenia srk obsługuje się (wg przytoczonych przepisów) jako działanie pomocnicze. Jeżeli jednak działanie pomocnicze będzie polegało na podawaniu sygnału zezwalającego na semaforach, to tę procedurę należy przeprowadzić dokładnie tak samo, jak dla każdej innej normalnej jazdy pociągowej.
Paweł Piotr

Offline booster225

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Wyjazd pociągu roboczego
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Maj 2020, 16:53:43 »
Zasada jest prosta - jazda pociągu roboczego na tor zamknięty odbywa się zawsze na podstawie telefonicznego porozumienia między posterunkami ruchu, natomiast urządzenia srk obsługuje się (wg przytoczonych przepisów) jako działanie pomocnicze. Jeżeli jednak działanie pomocnicze będzie polegało na podawaniu sygnału zezwalającego na semaforach, to tę procedurę należy przeprowadzić dokładnie tak samo, jak dla każdej innej normalnej jazdy pociągowej.
Czyli mam rozumieć, że nie trzeba w takiej sytuacji wprowadzać telefonicznego polecania i zgłaszania przygotowania dróg przebiegu?

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 437
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Wyjazd pociągu roboczego
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Maj 2020, 17:03:38 »
Obsługa urządzeń srk na posterunku ruchu odbywa się na ściśle określonych zasadach przyjętych dla danego typu urządzeń oraz sposobów organizacji ruchu na określonym posterunku ruchu. Przygotowanie przebiegu zakończone podaniem sygnału zezwalającego na semaforze winno odbyć się zgodnie z przepisami i regulaminem technicznym, i nie ma znaczenia, czy jest to jazda umownie zwana normalną, czy jazda pociągu roboczego na tor (lub z toru) zamknięty. Jeżeli w normalnej eksploatacji na posterunku ruchu jest przewidziane telefoniczne polecenie i zgłaszanie przygotowania dróg przebiegu, to należy je wykonać także dla określonej jazdy pociągu roboczego, w której używa się sygnałów zezwalających na semaforach.
Paweł Piotr

Offline booster225

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Wyjazd pociągu roboczego
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Maj 2020, 17:08:44 »
Czyli jeżeli na tej stacji w "normalnym" ruchu nie obowiązuje telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania dróg przebiegu to dla pociągu roboczego, który wyjeżdża na tor zamknięty na semafor też nie zachodzi potrzeba wprowadzania tego obostrzenia?

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 437
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Wyjazd pociągu roboczego
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Maj 2020, 18:54:09 »
Dokładnie tak. Stosujesz dokładnie taką samą procedurę, związaną z przygotowaniem przebiegu wyjazdowego (wjazdowego) i finalnym podaniem na semaforze sygnału zezwalającego, jak w przypadku jazdy pociągu w sposób normalny. Trzeba tylko pamiętać o tym, że podstawą prowadzenia ruchu po torze zamkniętym jest telefoniczne porozumienie pomiędzy posterunkami ruchu, między którymi zamknięto tor, natomiast obsługa urządzeń srk, mająca na celu podanie sygnału zezwalającego na semaforze (jeśli jest możliwa, o czym traktują przywołane przeze mnie przepisy) jest tylko działaniem pomocniczym.
Paweł Piotr

Offline booster225

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Wyjazd pociągu roboczego
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Maj 2020, 20:22:58 »
Dzięki