Forum Główne > Ruch kolejowy

Wyjazd pociągu roboczego

(1/2) > >>

booster225:
Czy jeżeli pociąg roboczy wyjeżdża na tor zamknięty na sygnał zezwalający na semaforze to trzeba wprowadzić telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania dróg przebiegu?

Paweł Piotr:
Proszę zapoznać się dokładnie z zapisami instrukcji Ir-1(R-1), paragraf 55, w szczególności ust.1; ust. 6, pkt. 1 i 3; ust.7.

booster225:

--- Cytat: Paweł Piotr w 10 Maj 2020, 16:25:07 ---Proszę zapoznać się dokładnie z zapisami instrukcji Ir-1(R-1), paragraf 55, w szczególności ust.1; ust. 6, pkt. 1 i 3; ust.7.

--- Koniec cytatu ---
Nie ma tam o tym informacji, jest tylko, że wyjazd na sygnał zezwalający może się odbyć jeżeli pociąg zjeżdża w następnej stacji bądź nie ma blokady liniowej.

Paweł Piotr:
Zasada jest prosta - jazda pociągu roboczego na tor zamknięty odbywa się zawsze na podstawie telefonicznego porozumienia między posterunkami ruchu, natomiast urządzenia srk obsługuje się (wg przytoczonych przepisów) jako działanie pomocnicze. Jeżeli jednak działanie pomocnicze będzie polegało na podawaniu sygnału zezwalającego na semaforach, to tę procedurę należy przeprowadzić dokładnie tak samo, jak dla każdej innej normalnej jazdy pociągowej.

booster225:

--- Cytat: Paweł Piotr w 10 Maj 2020, 16:43:15 ---Zasada jest prosta - jazda pociągu roboczego na tor zamknięty odbywa się zawsze na podstawie telefonicznego porozumienia między posterunkami ruchu, natomiast urządzenia srk obsługuje się (wg przytoczonych przepisów) jako działanie pomocnicze. Jeżeli jednak działanie pomocnicze będzie polegało na podawaniu sygnału zezwalającego na semaforach, to tę procedurę należy przeprowadzić dokładnie tak samo, jak dla każdej innej normalnej jazdy pociągowej.

--- Koniec cytatu ---
Czyli mam rozumieć, że nie trzeba w takiej sytuacji wprowadzać telefonicznego polecania i zgłaszania przygotowania dróg przebiegu?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej