Forum Główne > Ruch kolejowy

Wyjazd pociągu roboczego

<< < (2/2)

Paweł Piotr:
Obsługa urządzeń srk na posterunku ruchu odbywa się na ściśle określonych zasadach przyjętych dla danego typu urządzeń oraz sposobów organizacji ruchu na określonym posterunku ruchu. Przygotowanie przebiegu zakończone podaniem sygnału zezwalającego na semaforze winno odbyć się zgodnie z przepisami i regulaminem technicznym, i nie ma znaczenia, czy jest to jazda umownie zwana normalną, czy jazda pociągu roboczego na tor (lub z toru) zamknięty. Jeżeli w normalnej eksploatacji na posterunku ruchu jest przewidziane telefoniczne polecenie i zgłaszanie przygotowania dróg przebiegu, to należy je wykonać także dla określonej jazdy pociągu roboczego, w której używa się sygnałów zezwalających na semaforach.

booster225:
Czyli jeżeli na tej stacji w "normalnym" ruchu nie obowiązuje telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania dróg przebiegu to dla pociągu roboczego, który wyjeżdża na tor zamknięty na semafor też nie zachodzi potrzeba wprowadzania tego obostrzenia?

Paweł Piotr:
Dokładnie tak. Stosujesz dokładnie taką samą procedurę, związaną z przygotowaniem przebiegu wyjazdowego (wjazdowego) i finalnym podaniem na semaforze sygnału zezwalającego, jak w przypadku jazdy pociągu w sposób normalny. Trzeba tylko pamiętać o tym, że podstawą prowadzenia ruchu po torze zamkniętym jest telefoniczne porozumienie pomiędzy posterunkami ruchu, między którymi zamknięto tor, natomiast obsługa urządzeń srk, mająca na celu podanie sygnału zezwalającego na semaforze (jeśli jest możliwa, o czym traktują przywołane przeze mnie przepisy) jest tylko działaniem pomocniczym.

booster225:
Dzięki

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej