Forum Główne > Urządzenia srk

Blokada Eap

(1/3) > >>

eReS:
Witam!
Mam zapytanie do osób bawiących się symulatorem ISDR Lisków. Czy wciśnięty na stałe przycisk "Poz" jeśli chodzi o blokadę Eap po torze nr 2 od Wilamowic jest prawidłowym stanem? Ostatnio usłyszałem interpretacje tego typu, że urządzenia na nastawni gdy nie jest realizowany żaden przebieg powinny znajdować się w stanie zasadniczym i samo wciśnięcie na stałe przycisku "Poz" powoduje iż ta blokada w stanie zasadniczym już nie jest.
Pytanie nr 1:
-Czy wciśnięty na stałe przycisk "Poz" jeśli chodzi o blokadę Eap po torze nr 2 od Wilamowic jest prawidłowym stanem?
Pytanie nr 2:
- Czy wciśnięty na stałe przycisk "Poz" przy blokadzie Eap na szlaku dwutorowym gdzie kierunek przeciwny do zasadniczego został wyłączony jest prawidłowym stanem (blokada Eap półsamoczyna dwukierunkowa z wyłączonym kierunkiem przeciwnym do zasadniczego)?
Pytanie nr 3:
-Czy istnieje jakikolwiek paragraf instrukcji który mówi coś na ten temat czy jest to tylko zwykła interpretacja przepisów (możliwe, że błędna)?

Dziękuję za każdą odpowiedź  ;)

Paweł Piotr:
Co to znaczy "wciśnięty na stałe przycisk "Poz" jeśli chodzi o blokadę Eap"?
Półsamoczynna blokada liniowa typu Eap jest blokadą dwukierunkową, której rozwiązania opierają się na rozwiązaniach blokady Eac. Do przesyłania sygnałów służy dwuprzewodowa linia kablowa. Stan blokady sygnalizowany jest na pulpicie strzałkami kierunkowymi i lampkę kontrolną lub szczeliną świetlną przeciwwtórności liniowej Pwl, a do jej obsługi służą przyciski Wbl, Poz, Ko oraz doraźne dPo, dKo.
W stanie zasadniczym blokada znajduje się w stanie neutralnym.
Przycisk Poz jest przyciskiem dwupołożeniowym niestabilnym - jego obsługa polega na jego naciśnięciu, po którym przycisk wraca do swojego położenia. Nie da się tego przycisku "wcisnąć na stałe". Każda jazda pociągowa na szlak musi być poprzedzona określoną przepisami obsługą blokady liniowej - na obydwu sąsiednich posterunkach ruchu.
Zatem "wciśnięty na stałe" - w sposób oczywiście niezgodny z zasadami obsługi (czyli np. mechanicznie podparty zapałką) przycisk niestabilny jest nie tylko nieprawidłowym stanem, ale także niedopuszczalnym zachowaniem personelu obsługi urządzeń srk.
Jeśli jest szlak dwutorowy i po obydwu torach szlakowych istnieje blokada Eap (banalizacja torów szlakowych), to ruch pociągów jest prowadzony zgodnie z zasadą ruchu prawostronnego, przy czym dla każdej jazdy pociągowej obsługuje się odpowiednie przyciski blokady.
Proszę zapoznać się z zasadami budowy i pracy blokady Eap na stronie https://www.bsk.isdr.pl/srk_blokp.php

eReS:
W wersji symulatora Lisków po torze nr 2 od strony Wilamowic przycisk Poz jest wcisniety na stałe można go dopiero wyjac prawym przyciskiem myszki.
Jeśli chodzi o moje drugie pytanie przycisk pozwolenia został już przez producenta przystosowany do takiego działania ( należy wcisnąć i przekręcić w prawo przycisk Poz). Teraz właśnie pytanie czy jest to prawidłowe działanie, czy jednak nie (błąd ze strony producenta)

Paweł Piotr:
Wszystkie przyciski operacyjne blokady liniowej Eap (Wbl, Poz, Ko) są przyciskami NIESTABILNYMI i z zasady mają się znajdować w położeniu środkowym (neutralnym). Ich obsługa polega na chwilowym ich naciśnięciu (Wbl może być również chwilowo podciągnięty), po którym przycisk wraca do swojego pierwotnego położenia. Nie znam symulatora Liskowa w takim stopniu, ale jeśli jest tam taki na stałe wciśnięty przycisk Poz blokady Eap, to jest to nie tylko niezgodne z rzeczywistością kolejową, ale także z zasadą budowy i funkcjonowania tego typu blokady oraz przepisami określającymi zasady obsługi takich urządzeń.
Jeżeli jest jakiś producent, który przystosował przycisk Poz w blokadzie Eap do stanu "wciśnięty na stałe", to jest to błąd - konstrukcyjny oraz błąd w stosunku do przepisów i zasad kolejowych. Chętnie poznam nazwę tego producenta oraz sens tego tzw. "przystosowania" z wyjaśnieniem: czego przystosowania i do czego przystosowania.

jageer:
Było kilka prób, gdzie wbl i poz były stabilne... Czyli po zwróceniu ko nastąpiło włączenie blokady.... Jednak oficjalnie to się nie przyjęło.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej