Forum Główne > Urządzenia srk
Blokada Eap
MuNiO:
--- Cytat: Paweł Piotr w 20 Czerwiec 2020, 19:46:57 ---Co to znaczy "wciśnięty na stałe przycisk "Poz" jeśli chodzi o blokadę Eap"?
--- Koniec cytatu ---
Koledze chodzi o to że blokada daje automatycznie pozwolenie bez naszego udziału po torze nr 2 od strony Tęczy, tak trudno to zrozumieć ? Hmm
Paweł Piotr:
eReS napisał: W wersji symulatora Lisków po torze nr 2 od strony Wilamowic przycisk Poz jest wcisniety na stałe można go dopiero wyjac prawym przyciskiem myszki.
Szanowny panie adwokacie MuNiO - proszę czytać uważnie posty i nie mądrować.
Skoro przyciski blokady Eap są NIESTABILNE, jak można mówić o "przycisku wciśniętym na stałe", stąd moje pytanie.
Czym innym jest automatyczne ustawienie blokady w celu podawania zgody bez udziału personelu obsługującego, a czym innym wciśnięty na stałe przycisk.
Zasady pracy blokady liniowej Eap nie przewidują takich rozwiązań, jeżeli jest inaczej - proszę o konkretny zapis o tym mówiący (np. techniczny opis budowy i działania Eap lub jakiś inny zapis, np. RT).
Paweł:
Stacja Kraków Mydlniki przed przebudową miała na szlaku z KGZ blokadę Eap, w której po zażądaniu pozwolenia z KGZ kierunek ustawiał się sam, bez obsługiwania przycisku Poz2KŁ. Na zdjęciu w załączniku widać że pod kapturkiem główka przycisku jest w dole. Nie jestem w 100% pewny czy był tam wstawiony przycisk stabilny zamiast niestabilnego, czy może ktoś mu w inny sposób "pomógł" pozostać w położeniu wciśniętym.
Rozwiązanie ze stabilnym przyciskiem Poz nie jest przewidziane w dokumentacji blokady Eap. Nic na ten temat zapewne nie było też w regulaminie technicznym. Faktem jest jednak, że ta blokada w podstawowej wersji średnio nadaje się dla szlaków dwutorowych, bo obsługiwanie Wbl i Poz dla każdego pociągu przy ruchu dwutorowym nie ma większego sensu i jest dla dyżurnych ruchu uciążliwością. Stąd biorą się takie "wynalazki". Nie wiem na ile jest to powszechne na innych stacjach z Eap na szlakach dwutorowych.
MuNiO:
--- Cytat: Paweł Piotr w 21 Czerwiec 2020, 08:35:39 ---Szanowny panie adwokacie MuNiO - proszę czytać uważnie posty i nie mądrować.
Skoro przyciski blokady Eap są NIESTABILNE, jak można mówić o "przycisku wciśniętym na stałe", stąd moje pytanie.
--- Koniec cytatu ---
Jak widać Ty też nie do końca zrozumiałeś pytanie kolegi. Powtarzam jeszcze raz i zacytuje siebie "Koledze chodzi o to że blokada daje automatycznie pozwolenie bez naszego udziału po torze nr 2 od strony Tęczy, tak trudno to zrozumieć ?". W symulatorze nie widać pozycji przycisku czy jest wciśnięty czy wyciągnięty. Kolega może myśleć że jest wciśnięty na stałe.
pyt 1 - można krótko odpisać - NIE
pyt 2 - można krótko odpisać - NIE
pyt 3 - można krótko odpisać - nie istnieje taki zapis, taki stan w symulatorze został przyjęty dla uproszczenia obsługi. W realu na paru stacjach jest tak zrobione.
Można prościej ? Można, wiec po co te wywody
Paweł Piotr:
Po co te wywody, szanowny adwokacie? A choćby po to, by stwierdzić, że wciśnięty przycisk Poz2KŁ, widoczny na zdjęciu Pawła, jest w tym stanie, bo ktoś mu ewidentnie pomógł. Nałożony na niego kapturek jest kolejnym dowodem, że podparto przycisk i zasłonięto, by go nie używać - czytaj - nie zniszczyć mechanicznego podparcia przycisku.
jageer napisał: Było kilka prób, gdzie wbl i poz były stabilne... Czyli po zwróceniu ko nastąpiło włączenie blokady.... Jednak oficjalnie to się nie przyjęło. To prawda, jednak poza próbami rozwiązanie takie NIGDY NIE ZOSTAŁO WPROWADZONE DO EKSPLOATACJI.
Piszesz szanowny adwokacie: W realu na paru stacjach jest tak zrobione.
Więc powinieneś się dowiedzieć, że jeśli jest tak, jak piszesz, to jest to działanie (w umyśle stosujących je ludzi - ułatwienie) niezgodne z przepisami, które precyzyjnie określają zasady budowy, działania i obsługi usrk.
Dalej piszesz: W symulatorze nie widać pozycji przycisku czy jest wciśnięty czy wyciągnięty. Kolega może myśleć że jest wciśnięty na stałe. Skoro tak, to skąd podana przez eReS informacja: W wersji symulatora Lisków po torze nr 2 od strony Wilamowic przycisk Poz jest wcisniety na stałe można go dopiero wyjąć prawym przyciskiem myszki.?
Wiem, że pewnie jesteś mądrzejszy, niż wszystkie kolejowe książki, ale nie jestem pewien, czy je wszystkie przeczytałeś z uwagą. Poza tym masz problem z pojmowanie prostych tekstów, ale to już temat poza koleją...
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej