Forum Główne > Ruch kolejowy
Absurdy kolejowe
Paweł Piotr:
Ie-4 (WTB-E10), paragraf 5, ust. 4, pkt. 4 oraz Ie-1 (E-1), paragraf 16, ust. 14, pkt. 3 łącznie;
Ie-4 (WTB-E10), paragraf 4, ust. 8, pkt. A i B.
Paweł Piotr:
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/b/b4/Czestochowa10.JPG
To jest bardziej ciekawostka, nie absurd.... :) Takie rozwiązania są stosowane, gdy wymagają tego warunki miejscowe, należy tylko pamiętać, że gdy na jednym z semaforów wygaśnie czerwone światło, drugiego nie da się ustawić na sygnał zezwalający.
Paweł Piotr:
W modelarstwie kolejowym też nie brakuje zaskakujących rozwiązań... ;D
DamDam:
Może taka droga hamowania w skali :-\
Paweł Piotr:
No, chyba nie...
Skoro tarcza ostrzegawcza semaforowa jest trzystawna, to oznacza, że mamy do czynienia z linią magistralną lub pierwszorzędną (bo tam takie tarcze były wymagane), przyjmując prędkość max. 80 km/h, droga hamowania wynosi 700 m, zatem w skali H0 będzie to 8 m, po modelowej redukcji w granicach 50 % droga hamowania będzie wynosić 4 m... a tu jest... można policzyć po długości taboru... :)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej