Forum Główne > Urządzenia srk
Nastawnia bez rozjazdów
suwak:
--- Cytat: Paweł Piotr w 30 Październik 2020, 22:01:19 ---Przypomnę niewiedzącym, że istniały graniczne długości pędni drutowych dla poszczególnych urządzeń srk:
--- Koniec cytatu ---
Niewiedzący pamiętają o tym przepisie. Natomiast nie ma to wpływu na pytanie. Przecież pędnie będą występować w nastawniach na głowicach, więc to nie tłumaczy po co trzecia nastawnia w budynku dworca.
Argument z Rd 1 ma jakiś sens, choć nie do końca mnie przekonuje. Wystarczyłoby zlokalizować budynek dworca wraz z nastawnią w pobliżu jednej z głowic. Takie rozwiązania się zdarzają(dworzec nie musi być na wysokości środka stacji).
Paweł Piotr:
suwak: Wystarczyłoby zlokalizować budynek dworca wraz z nastawnią w pobliżu jednej z głowic. Takie rozwiązania się zdarzają(dworzec nie musi być na wysokości środka stacji).
Przestań człowieku się kompromitować i szukać problemów tam, gdzie ich nie ma. Po prostu kiedyś tak zorganizowano pracę stacji, która miała biuro wagonowe, ekspedycję towarową, kasy, magazyny, kursowały pociągi zbiorowe i trzeba było to wszystko nadzorować. Poczytaj o historii kolei, ok?
Poza tym wiele stacji nie miało semaforów wyjazdowych, więc dyżurny ruchu dysponujący (bo tylko on mógł podawać sygnał Rd1) musiał by w budynku stacyjnym, a nie na nastawni w jakimś krańcu stacji.
Paweł:
--- Cytat: Paweł Piotr w 31 Październik 2020, 15:22:22 ---Przestań człowieku się kompromitować i szukać problemów tam, gdzie ich nie ma.
--- Koniec cytatu ---
Proszę o trochę więcej kultury. Pytanie nie jest bez sensu, a odpowiedź nie jest oczywista.
Podsumowując, wyjaśnieniem urządzenia nastawni dysponującej w budynku dworca, zamiast przy jednej z głowic, jest właśnie konieczność obecności dyżurnego w budynku dworca z uwagi na podawanie sygnałów Rd1 oraz inne obowiązki, i generalnie wynika z przepisów a nie rozwiązań technicznych urządzeń srk.
suwak:
--- Cytat: Paweł Piotr w 31 Październik 2020, 15:22:22 ---Przestań człowieku się kompromitować i szukać problemów tam, gdzie ich nie ma.
--- Koniec cytatu ---
Hmm. Nie szukam problemów, przecież nikt teraz nie buduje takich stacji. To pytanie z czystej ciekawości i nie bardzo rozumiem skąd taka reakcja. A jeżeli chodzi o historię kolei to rzadko dotyka ona tematów srkowskich, więc uznałem że tu uda mi się zaspokoić moją ciekawość. W każdym razie dziękuję wszystkim za odpowiedzi, są dla mnie wystarczające.
Paweł Piotr:
suwak: przecież nikt teraz nie buduje takich stacji
Tak, masz rację, TERAZ nie buduje się takich stacji, bo kolej zaczęła się w 1825 roku i warto by poczytać, jak się ona rozwijała, jak była organizowana praca całej struktury kolejowej na przestrzeni lat, także pod względem powstawania, budowy i działania urządzeń, dzisiaj zwanych usrk. Patrzenie na kolej z perspektywy DZISIAJ I TERAZ jest nieporozumieniem. Wiele razy wspominałem tutaj (i na innych forach kolejowych), że to, co widać DZISIAJ na kolei jest efektem wieloletnich procesów zmian, poprawek, modernizacji (nie zawsze szczęśliwych...), ale przede wszystkim śladem historii...
Twój komentarz: Wystarczyłoby zlokalizować budynek dworca wraz z nastawnią w pobliżu jednej z głowic jest właśnie przykładem takiego widzenia kolei - DZISIAJ I TERAZ...
Moja odpowiedź na Twoje pytanie ma być rzekomo niekulturalna - wg Pawła i niejasna, a sam pisze dokładnie to, co ja napisałem wcześniej. No cóż...
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej