Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Pr1

Strony: [1] 2 3 4 ... 21
1
ISDR Testowo / Odp: Ślemień nie daje wjazdowego.
« dnia: 28 Maj 2018, 22:01:26 »
Dej no *.sav

Zgadywanka na dobranoc  ;D

2
 
Cytuj
Pytanie o co chodziło autorowi pytania.
Pytania do testów w większości (szczególnie tych branżowych, technicznych) piszą zazwyczaj ludzie, którzy zakończyli już pracę w zawodzie, a jednocześnie chcą dorobić.
Tutaj widać trafił się jakiś filozof. Pytanie dobre, ale na forum do dyskusji, a nie do testów. Szczególnie pytania ze wzrotami "mogą mieć". To automatycznie przekreśla odpowiedzi tak/nie.

Cytuj
Posterunkiem zapowiadawczym jest zarówno stacja (mijanka) jak i Posterunek odgałęźny. Natomiast oba są posterunkami następczymi wraz z posterunkiem odstępowym.
No... tak. A inaczej napisałem?

Na mijace nie można dokonać wymiany pasażerów? Nie można dokonywać czynności ładunkowych, gdy mijanka ma rampę? Nie można zostawić części wagonów przy rampie, żeby zabrać już załadowane?
Kiedyś w Jastarni rozłączyli dwa szynobusy (nie wiadomo po co, ale tak zrobili). Jest rozwiązanie pociągu? Jest.
Postawi się również rampę i peron na środku szlaku, zatrzyma się tam pociąg, rozłączy się wagony towarowe, pasażerskie jako manewr podciagnie się do peronu, potem cofnie się po towarowe, złączy się i pojedzie się dalej. A jest to stacja?

Tylko czasami trzeba zadać po prostu pytanie po co robić coś takiego na środku szlaku?
Tak samo po co zmieniać kierunek, rozpoczynać i kończyć bieg na mijance w normalnych warunkach, szczególnie, gdy może to się okazać niemożliwe przez tor zajęty przy próbie oblotu, a nie czy można mieć możliwość.

3
Jest stacją, bo nie może być posterunkiem odgałęźnym, a jednocześnie jest posterunkiem zapowiadawczym.

"Stacja, na której układ torowy umożliwia jedynie krzyżowanie i wyprzedzanie pociągów, nazywa się mijanką."
Magiczne słowo: jedynie. Tak napisali - tak jest.

Jakby się uprzeć... To biorę jakiś szynobus, EZT czy inne PushPull i nie muszę pudeł oblatywać. Zmieniam kabinę i mam zmianę kierunku jazdy.

4
Inne / Odp: Trakcja elektryczna
« dnia: 06 Grudzień 2016, 00:19:05 »
Jeżeli chodzi o takie ustrojstwo co ładuje się pomiedzy szynę a podkład przeciw błądzącym to teraz i tak wszędzie to dają "jakby się okazało, że przydałoby się elektryfikować".

A tak na elektryczny rozum "wydawa mnie się", że właśnie do momentu mniej/więcej gdzie znajduje się kabel prowadzący do szyny zbiorczej minusowej przy podstacji. Idąc dalej można stwierdzić, że te przekładki będą wszędzie tam, gdzie szyna jest elektrycznie połączona z podstacją, czyli tutaj sieć nie ma nic do rzeczy.

5
Inne / Odp: Nastawniczy
« dnia: 16 Październik 2016, 20:25:14 »
Od prawie dwóch lat nic się nie zmieniło. Strona 43.
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20150000046

Na nastawniczego to wzrok jak na kosmonautę.
Wróć... Pomyliło mi się z manewrowym. Na nastawniczego jest II kategoria (chociaż teraz już odeszli w tych ustawach od pojęcia "kategoria").

6
Inne / Odp: Praca jako nastawniczy.
« dnia: 13 Październik 2015, 19:42:13 »
Ja?
Ja to bym zaraz po skończeniu szkoły z myślą o pracy na kolei zrobił taki kurs, żeby potem się nie telepać jak w Twoim przypadku. Mając taki kurs z góry wszystko staje się prostsze.
I jak zdrowie i przepisy pozwolą to pewnie z góry takowy (lecz w innym kierunku kolejowym) wykonam.
A w Twoim już stricte przypadku: Jak Ci zależy to zrób wszystko żeby się dostać. Jak traktujesz to jak zwykłą robotę i nie wiesz czy sobie poradzisz - se daruj. Ale... Nikt Ci tego nie podpowie. Szczególnie przez internet. Od tego jest wolna wola.

Tekst z serii: Ja i moje plany.

7
Maksymalną prędkość jaka to podana jest w rozkładach, zazwyczaj podaje się uwzględniając dużo rzeczy... Prędkość na danym szlaku, ograniczenia (szczególnie w przypadku pociągów towarowych), masę pociągu, która wpływa na drogę hamowania itd...

8
No to się hamuje...
Zależy o co się DOKŁADNIE rozchodzi.

9
Inne / Odp: Egzamin
« dnia: 21 Lipiec 2015, 21:30:11 »
Może nie powinienem się wypowiadać, ale ja bym się osobiście uczył instrukcji Ir1 oraz Ie1 i to na pamięć. Przestudiowałbym też niektóre testowe zadania i całe testy z lat poprzednich z egzaminu po technikum o profilu technik transportu kolejowego.

10
Yyyy... Rozwinąć prędkość 90> ?

11
Ruch kolejowy / Odp: Jazda z opuszczonymi pantografami
« dnia: 17 Lipiec 2015, 12:34:04 »
Możemy tu nie układać nieistniejącej instrukcji?
Dana szybkość podana jest w przypadku TYLKO wskaźnika We2 (właśnie 60 km/h). W innych przypadkach NIE MA podanej dokładnej szybkości.

Do sieci trakcyjnej nie ma instrukcji prócz paru wskaźników WeX. Proszę się z nimi zapoznać jak ktoś chce. Nic więcej przepisy nie mówią. I tego się trzymajmy, bo tyle nam dano. Resztę przypadków postanowiono, że "wyjdą w praniu".

12
Ruch kolejowy / Odp: Jazda z opuszczonymi pantografami
« dnia: 15 Lipiec 2015, 18:30:02 »
To rozporządzenie nazywa się: Decyzja maszynisty.

13
Ruch kolejowy / Odp: Jazda z opuszczonymi pantografami
« dnia: 14 Lipiec 2015, 13:42:31 »
To już, że tak powiem, zależy od uwarunkowań techniczno-terenowych. Zależy jaki pociąg, ile waży, jaki jest typ terenu. Jeśli mechanik sobie raczy jechać z opuszczonymi to może nawet 2200 metrów. Gorzej jak nie będzie miał wystarczającego rozpędu, aby pokonać nawet te 900 m i zatrzyma się np. na 820 m. Wtedy już zaczyna się problem. Więc to wszystko zależy od decyzji maszynisty, czy będzie w stanie przejechać on wskazany odcinek bez patyków w górze. Oczywiście jeszcze może dostać polecenie "z góry", nakaz jazdy jak na przykład jakiś ważny pociąg, ale to już nie jego problem jak się zatrzyma w połowie.  :D
Powinien być jakiś wykres, wzór, który przedstawiałby zależność prędkości do czasu jazdy, przy danej masie składu.
Cytuj
O jeździe z opuszczonym patykiem decyduję najczęściej Energetyka
Tak, lecz maszyniście informacje przekazuje człowiek odpowiedzialny za prowadzenie ruchu na posterunku i przyległych szlakach - dyżurny ruchu  ;)

14
Ruch kolejowy / Odp: Jazda z opuszczonymi pantografami
« dnia: 13 Lipiec 2015, 20:06:02 »
Do wskaźnika We3 lub do kilometra wskazanego przez dyżurnego.

Cytuj
długość odcinka na jakim można jechać z opuszczonymi pantografami
Jak maszynista chce to MOŻE z opuszczonymi pantografami jechać nawet z Warszawy do Gdańska.  ;)
Inna rozmowa jest jeśli MUSI jechać z opuszczonymi pantografami. A to WYMUSZAJĄ właśnie ww. wskaźniki (We1 - We2). Przy We3 MOŻE podnieść, ale nie MUSI. To zależy od maszynisty i tego, czy warto, bo np. za 150 metrów znowu będzie wskaźnik We1, następnie za 500 metrów We2 i się okaże, że się po prostu w świecie nie opłaca podnosić.


15
Inne / Odp: Nastawniczy
« dnia: 07 Lipiec 2015, 13:08:24 »
Cytat: Droznik
SPEŁNIAĆ PRACOWNICY ORAZ OSOBY PRZYJMOWANE DO PRACY NA

WARUNKI ZDROWOTNE, FIZYCZNE I PSYCHICZNE, JAKIE SĄ OBOWIĄZANI SPEŁNIAĆ PRACOWNICY

1. Wymagania dotyczące ogólnego stanu zdrowia fizycznego i psychicznego

Pracownicy powinni mieć dobry stan zdrowia fizycznego i psychicznego, a w szczególności

nie powinny u nich występować choroby lub niesprawności, lub nie powinni przyjmować

leków lub innych substancji, które mogą powodować: nagłą utratę świadomości, osłabienie

uwagi lub zmniejszenie zdolności koncentracji, nagłą utratę sprawności, utratę równowagi lub

koordynacji, istotne ograniczenie czynności ruchowych, zachowania patologiczne.

2. Wymagania dotyczące narządu wzroku

2.1. Konieczne jest spełnienie następujących wymagań dotyczących narządu wzroku:

2.1.1. ostrość wzroku:

2.1.1.1 w przypadku osób, które nie były dotychczas zatrudnione na danym stanowisku

kolejowym:

2.1.1.1.1. bez korekcji 0,8/0,8 – w odniesieniu do stanowisk: manewrowy, ustawiacz,

prowadzący pociągi lub pojazdy kolejowe oraz pomocnik maszynisty pojazdów trakcyjnych,

2.1.1.1.2. z korekcją 0,8/0,6 (korekcja ±3,0 Dsph), bez korekcji 0,4/0,2 – w odniesieniu do

stanowisk: kierownik pociągu, rewident taboru, dyżurny ruchu, nastawniczy, toromistrz,

dróżnik przejazdowy oraz automatyk,

2.1.1.2 w przypadku osób, które były albo są zatrudnione na danym stanowisku kolejowym:

2.1.1.2.1. z korekcją 0,8/0,8 (korekcja ± 3,0 Dsph), bez korekcji 0,4/0,2 – w odniesieniu do

stanowisk: manewrowy, ustawiacz, prowadzący pociągi lub pojazdy kolejowe oraz pomocnik

maszynisty pojazdów trakcyjnych,

2.1.1.2.2. z korekcją 0,8/0,5 (korekcja ± 5,0 Dsph), bez korekcji 0,2/0,1 – w odniesieniu do

stanowisk: kierownik pociągu, rewident taboru, dyżurny ruchu, nastawniczy, toromistrz,

dróżnik przejazdowy oraz automatyk;

ORAZ OSOBY PRZYJMOWANE DO PRACY NA STANOWISKACH KOLEJOWYCH

STANOWISKACH KOLEJOWYCH

3 minuty szukania na tym rozległym forum.  :D
Ja przy okazji mam jeszcze jedno poważne, życiowe pytanie. Wzrok u pani przyjumującej do zakładu bada się oko jedno - oko drugie czy oboje oczu? Pytam, bo czasami lekarze do pracy, albo na prawo jazdy badają po prostu oboje oczu. Przy czym ja zawsze spotykałem się ze sposobemoko jedno - oko drugie.   

Strony: [1] 2 3 4 ... 21