Ostatnie wiadomości

Strony: 1 [2] 3 4 5 ... 10
11
Inne / Odp: Posterunki Fikcyjne
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KapiX0 dnia 21 Maj 2023, 21:19:08 »
Myślałem nad jakąś małą stacją. Ewentualnie posterunek odgałęźny. Zrobiłbym rozkład i by się grało.
12
Inne / Odp: Posterunki Fikcyjne
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 21 Maj 2023, 16:32:26 »
Cześć.
Stacja Zabrze nie jest dużą stacją. Oczywiście możesz fikcyjny posterunek zrobić, zakładam że chodzi o sam pulpit, bo takie powstają i tyle (jest odpowiedni dział na nie). One nie są funkcjonalne, tzn. nie da się na nich grać. Są poglądowe.
Po za tym tu (w tym symulatorze) możesz zrobić fikcyjny posterunek na koskach, a st. Zabrze ma obecnie 3 rodzaje urządzeń sterowania ruchem, stąd nie wiem jak chcesz to pogodzić.
Może jak już z tym dojdziesz do ładu, to wtedy ubiegaj sie o RJ dla tej stacji, zakładając że ów RJ chcesz do czegoś dopiąć.
13
Inne / Posterunki Fikcyjne
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KapiX0 dnia 21 Maj 2023, 15:18:43 »
Witam. Mam pytanie. Czy mógłbym na potrzeby symulatora zrobić fikcyjny posterunek? Chciałem zrobić stacje Zabrze ale nigdzie nie umiałem znaleźć rozkładu jazdy. Jeżeli ktoś ma taki rozkład prosiłbym o wklejenie do posta. Z góry dziękuję za pomoc i informacje.
14
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Fikcyjne rozkłady dla Testowo - Grupowa współpraca dostosowywania
« Ostatnia wiadomość wysłana przez roxonPLv2 dnia 14 Maj 2023, 21:10:17 »
Coś takiego w chmurze miałoby jakiś tam sens, jednak wymagałoby to dobrej komunikacji i rozplanowania :D
15
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Fikcyjny Osielec 2020
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Pr1 dnia 09 Maj 2023, 00:31:31 »
Jak to mówią "u mnie działa". Przynajmniej ten pierwszy po 06:00, który leci z Zakopanego.

Ale przy okazji znalazłem błąd w soboty/niedziele, dlatego daje poprawione z dwójką.
16
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Fikcyjny Osielec 2020
« Ostatnia wiadomość wysłana przez PociagowyAlex dnia 08 Maj 2023, 21:14:23 »
Myślę, że niechcący wysłałeś jeszcze raz ten sam rj co wcześniej (ten niepoprawiony) lub ja coś przekabaciłem, bo u mnie nie ma różnicy w obu rj, nawet jak włączam bez stanu początkowego
17
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Fikcyjny Osielec 2020
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Pr1 dnia 07 Maj 2023, 23:05:03 »
Dokonano pouczeń wśród maszynistów IC. Zobacz, czy zatrzymują się jak powinni.

Po każdej, nawet najmniejszej zmianie w rozkładzie, trzeba odpalać go na czysto (tj. bez pliku stanu początkowego) lub tworzyć nowy plik stanu początkowego. Inaczej łyka rozkład po staremu.
18
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Fikcyjny Osielec 2020
« Ostatnia wiadomość wysłana przez PociagowyAlex dnia 07 Maj 2023, 22:57:58 »
Możliwe, że jak ma się szybkie ręce to się da i w godzinę, myślę że mi by się to udało w jedną/dwie godziny, bo to tylko trzeba kilkanastom/kilkudziesięciom ICetom zmienić z postoju na przelot. Chociaż w przypadku mojego rj wszystko by "jebło", bo tam jest absolutnie wszystko na styk, przyjeżdża jeden i odchodzi w drugą stronę drugi. Więc tu już by był cały rj do zmieniania, ale myślę że w twoim rj nie stanowiło by to większego problemu

ps: szkoda że tak mało osób się interesuje tym symulatorem
19
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Fikcyjny Osielec 2020
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Pr1 dnia 07 Maj 2023, 22:37:31 »
Pytanie czy musi, szczególnie na gwałt  ;)
Dałem to po to, żeby kolega @melis mógł sobie podłubać. Ja jeśli mam dotknąć się to za jakieś... w czerwcu. Chyba, że da się to ogarnąć w godzinę. Nie lubię zaczynać i zostawiać, bo potem dwa razy dłużej trwa przez konieczne powracanie myślami do przeszłości... 
20
Ruch kolejowy / Odp: Wypadki kolejowe (wydzielone z: Egzamin zawodowy...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 07 Maj 2023, 18:25:49 »
   Stacja Zgierz Płn. położona jest na linii Łodź Widzew - Kutno. Oś stacji położona jest w km. 18,392.
Nocną służbę z 27/28lipca 1989 r na tej stacji pełnili:
- na nastawni dysponującej ZP dyżurny ruchu Maria K., która zgodnie z wykazem pracy miała pracować bez przerwy 24 godziny. Mianowicie po dziennej służbie, rozpoczętej 27 lipca o godz. 07:00, miała ją zakończyć o godz. 07:00 28 lipca;
- na nastawni wykonawczej ZP-1 (położonej od strony stacji Zgierz) nastawniczy Zofia R. oraz
- na nastawni wykonawczej ZP-2 (położonej od strony stacji Jedlicze Łódzkie i Kutno) nastawniczy Stanisław W. Nastawniczowie rozpoczęli służbę nocną między godzinami 17:00, a 19:00 dnia 27-07, a więc mieli pracować przez ok. 12 godzin.
   Na stacji Jedlicze Łódzkie, na nastawni dysponującej (położonej od strony stacji Zgierz Północny)  w tym czasie  pełnił służbę dyżurny ruchu Eugeniusz W.
   Do około 02:00 po północy 28 lipca służba na obu stacjach przebiegała bez widocznych zakłóceń, co jednak nie oznaczało, że na stacji Zgierz Płn. było wszystko w porządku - bowiem łamano tam podstawowe zasady prowadzenia ruchu pociągów, które wkrótce miały doprowadzić do powstania poważnego wypadku kolejowego. Nim jednak to nastąpilo, po północy przez szlak jednotorowy Zgierz Północny - Jedlicze Łódzkie m.in. przeszły
- opóźniony poc. pośpieszny 82502 (relacji Bydgoszcz - Lublin) odejście z Jedlicz o 01:35, przybycie do Zgierza Północnego 01:39;
- poc. pośpieszny 28501 (relacji Lublin - Bydgoszcz - Trzebiatów) odejście ze Zgierza Płn. 02:08, przyjście do Jedlicz Łódzkich o 02:10.
  I na tym ciąg pomyślności jakby się zakończył. Teraz miały skutkować niedbalstwo i lekceważenie podstawowych zasad bezpieczeństwa ruchu, jak również i zmęczenie niektórych pracowników. Na domiar złego warunki atmosferyczne były wyjątkowo niekorzystne. W okolicach stacji przechodziła burza, padał ulewny deszcz z wyładowaniami atmosferycznymi, które spowodowały zanik zasilania w energię elektryczną na stacji Zgierz Północny i w okolicach, przeto panowały przysłowiowe "egipskie ciemności".
   W odstępie za pociągiem 28501 odszedł o 02:24 ze stacji Zgierz Płn. do Jedlicz Łodzkich poc. 40381 relacji Łódź Widzew - Kutno, w składzie 45 wagonów, 121 osi obliczeniowych, o masie brutto 2050 t, prowadzony elektrowozem ET22-479 przez mechanika Edwarda J i jego pomocnika (młodszego mechanika) Jerzego B. Koniec tego pociągu osygnalizowany był dwiema tarczkami odblaskowymi. Dyżurny ruchu stacji Jedlicze Łłdzkie, Eugeniusz W. postanowił przyjąć ten pociąg na tor główny dodatkowy nr 3 celem wyprzedzenia go przez pociąg służbowy 50111 relacji Łódź Kal. - Łęczyca (był to próżny skład pociągu złożony z elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57-1226, który z Łęczycy jako pociąg pasażerski 50212 odchodził o 03:12 do Łodzi). Należało więc przełożyć ręcznie zwrotnicę nr 1 do położenia przełożonego (minus), odległą od nastawni dysponującej o około 150 m.
  Z powodu warunków atmosferycznych, Eugeniusz W. ubrał nieprzemakalny płaszcz służbowy i z latarką w ręku poszedł do tej zwrotnicy. Nim wrócił na nastawnię dysponującą pociąg 40381 zatrzymał się pod semaforem wjazdowym do stacji Jedlicze wskazującym na sygnał "stój". Na nastawni dysponujacej dyżurny ruchu najpierw zdjął z siebie ociekający płaszcz wodą, obsłużył urządzenia zrk i na semaforze wjazdowym "A" ukazał się sygnał: "wolna droga ze zmniejszoną prędkością". Mechanik pociągu 40381 po zauważeniu tego sygnału, wyluzował hamulec zespolony i uruchomił pociąg. W tym czasie usłyszał przez radiotelefon wezwania do mechanika pociągu 50111, ale nikt się nie to wezwanie nie zgłosił. Wobec czego mechanik Edward J., mimo ulewnego deszczu, odruchowo czy też z ciekawości wychylił się przez okno kabiny elektrowozu w kierunku końca pociągu 40381 i w prawym łuku toru między drzewami przez chwilę zauważył światła czołowe pociągu biegnącego ze strony stacji Zgierz Płn. było to ułatwione, bowiem okolice były, ze względu na burze, pozbawione elektryczności. Po zauważeniu świateł z tyłu pociągu niemal zaraz odczuł wraz z pomocnikiem silny wstrząs - uderzenie w koniec pociągu. Nastąpiło to w chwili, gdy uruchomiony pociag 40381 przeszedł około 100 m i minął semafor wjazdowy "A" (wskazujący, że dozwolone wejście do stacji ze zmniejszoną prędkością) z lokomotywą i dwoma wagonami. Pociąg zaraz też gwałtownie zatrzymał się, co spowodowane zostało całkowitym spadkiem ciśnienia powietrza w przewodzie głównym hamulcowym oraz nastąpił zanik napięcia w sieci trakcyjnej. W tym stanie rzeczy mechanik Edward J. poinformował dyżurnego ruchu stacji Jedlicze Łódzkie o braku napięcia w sieci trakcyjnej i że chyba coś naszło na koniec pociągu 40381. Dyżurny ruchu przekazał to dyspozytorowi sieci, a po chwili otrzymał od niego odpowiedź, że nie może włączyć napięcia, bo gdzieś sieć jest chyba uziemiona. Tę odpowiedź Eugeniusz W. przekazał mechanikowi.
                                                                  c. d. n.
Strony: 1 [2] 3 4 5 ... 10