346
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Dokumentacja
« dnia: 05 Styczeń 2011, 23:51:45 »Poza tym myślałem, że sygnalizacja kierunkowa została zarzucona na rzecz prędkościowej w latach 50' (albo i wcześniej ?). Prędkość zmniejszona może być wyświetlona z różnych powodów, niekoniecznie związanych z kierunkiem jazdy (np. "anglik" w drodze przebiegu, łuki wymagające zwolnienia, niezachowana droga hamowania).Racja. Najczęściej chodzi tutaj właśnie o rozjazdy krzyżowe podwójne no i brak drogi hamowania pomiędzy semaforami. Na łuki generalnie daje się ograniczenia w WOSie ale widziałem dwa lub trzy przypadki w których semafor był na dwa własnie z powodu ostrego łuku.
Cytuj
I jeszcze cytat:Oczywiście, że to nie prawda. Bardzo często uzależnia się urządzenia na sąsiednich posterunkach tak, że semafor wyjazdowy na stacji A pełni równocześnie funkcję tarczy ostrzegawczej semafora wjazdowego na stacji B. Stosuje się to przewaznie przy bardzo krótkich szlakach gdzie po prostu nie ma fizycznie możliwości postawienia tarcz ostrzegawczych.
"Nigdy semafor wyjazdowej z danej stacji nie wskaże od razu sygnału semafora świetlnego wjazdowego na następnej stacji."
Chcesz się założyć?
Cytuj
"Sygnał powtarzający może być trzy- i dwukomorowy." - sygnalizator powtarzający jest zawsze trzykomorowy, tylko czasem środkowa jest pusta (nie świeci)Chcesz się założyć ?