Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł Piotr

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 30
46
Kosz / Odp: usterka blokaty typu C pomocy
« dnia: 20 Marzec 2022, 17:18:17 »
To nie jest żadna usterka. Stan bloków blokady półsamoczynnej typu C po torze 1L oznacza, że do Liskowa zostało dane pozwolenie na wyprawianie pociągów na szlak po torze 1L w kierunku Testowa (szczelina Poz1L na czerwono - blok zablokowany), Lisków pociąg wyprawił na szlak po torze 1L w kierunku Testowa (szczelina KoT na czerwono - blok odblokowany). Pociąg jest na szlaku (kontrolka obok czerwonego przycisku KoT ciemna). Teraz trzeba przyjąć pociąg do stacji - powiadomić post. Skp o wjeździe pociągu, przygotować drogę przebiegu wjazdowego i podać sygnał zezwalający na semaforze wjazdowym T.

47
Urządzenia srk / Odp: Semafory wyjazdowe za głowicą rozjazdową
« dnia: 11 Marzec 2022, 20:09:41 »
Ma to związek z zabudowaną blokadą samoczynną po torze lewym - ponieważ stacja posiada usrk mechaniczne scentralizowane, skrzynie zależności na nastawniach posiadają swoje wymiary, których nie da się już powiększyć, aby wprowadzić wymagane zależności związane z jazdami ze stacji na tory lewe - praktycznie należałoby skrzynie zależności wydłużyć dwukrotnie, co jest oczywiście niemożliwe, dlatego wprowadzono semafory wyjazdowe grupowe, na których zawieszono blokadę liniową po torze lewym. Ponieważ ze stacji nie ma przebiegów zorganizowanych na tor lewy, jazda ze stacji odbywa się na rozkaz pisemny S lub sygnał Sz tylko do semafora wyjazdowego grupowego, a dalej jazda odbywa się na kolorowe wskazanie tegoż semafora z pełną gwarancją jazdy w przebiegu zorganizowanym, czyli z zachowaniem wymaganego przepisami pełnego bezpieczeństwa ruchu pociągów na szlaku.

48
Urządzenia srk / Odp: Semafory wyjazdowe za głowicą rozjazdową
« dnia: 04 Marzec 2022, 21:51:06 »
Jeśli Paweł się nie obrazi doprecyzuję skądinąd jego słuszne uwagi. W trakcie przebudowy szlak w kierunku Celestynowa stał się dwutorowy z sbl czterostawną dwukierunkową, zmiana układu torowego z tym związana spowodowała znaczne wydłużenie drogi zwrotnicowej z pełnym trapezem na łuku, a konsekwencją tych zmian było odsunięcie semaforów wjazdowych X i Y przed łuk, tak, by zachować widoczność ich wskazań z odległości min. 400 m (a przy dopuszczalnej prędkości 160 km/h nawet 533 m), bowiem nas szlakach z sbl przed semaforami wjazdowymi nie stosuje się sygnalizatorów powtarzających. Ostatnie semafory sbl przed semaforami wjazdowymi X i Y (302 i 301N) stoją w przepisowej odległości od semaforów wjazdowych wynoszącej długość drogi hamowania - 1300 m, a plecami do nich stoją pierwsze semafory odstępowe za stacją (303, 302N). I okazało się, że odległość między semaforami wyjazdowymi ze stacji w kierunku Celestynowa a pierwszymi semaforami sbl jest większa od podwójne długości drogi hamowania - co narusza przepis, który mówi, że taka odległość nie może być większa od podwójnej długości drogi hamowania, przyjętej na danej linii dla określonej maksymalnej prędkości. Aby temu zaradzić, zostały postawione semafory wyjazdowe grupowe T i U, których odległość od pierwszych semaforów sbl w kierunku Celestynowa spełnia przepisowy warunek, natomiast dawne semafory wyjazdowe ze stacji R, S, O i P stały się semaforami drogowskazowymi. Ryzyko wystąpienia usterki powodującej konieczność wyjazdu ze stacji na Sz jest dużo większe w przypadku semaforów drogowskazowych (droga przebiegu jest po rozjazdach), natomiast takie ryzyko w przypadku semaforów grupowych T i U jest praktycznie żadne, zatem ryzyko jazdy po szlaku z v=20 km/h jest także praktycznie żadne. Takie sytuacje, powodujące konieczność zabudowy semaforów grupowych wyjazdowych zdarzają się właśnie w trakcie modernizacji linii i stacji, z równoczesnym podniesieniem maksymalnej dopuszczalnej prędkości jazdy pociągów.

49
Musisz sprawdzić, czy nie pojawiła się symulowana usterka tych zwrotnic. A tak nawiasem mówiąc, to przekładamy zwrotnice, nie rozjazdy...

50
W przypadku dużych miast na ogół główne stacje, ze względu na duże obciążenie, sterowane są oddzielnie od stacji sterowanych zdalnie.

Urządzenia komputerowe i LCS są w dalszych planach. Z urządzeniami komputerowymi jest mały problem - w Polsce są one słabo ujednolicone  i istnieje wiele ich typów (są wytyczne Ie-104, ale nie są sztywne, a i tak większość typów urządzeń powstała przed nimi), przez co możliwości odwzorowania stacji z danym typem urządzeń komputerowych w sposób zgodny z rzeczywistością będą dużo węższe niż w przypadku urządzeń przekaźnikowych typu E.
Jest to niestety m. in. wynik obowiązywania zapisów ustawy o konieczności robienia przetargów (w tym przypadku absurdalny, patrząc na przepisy kolejowe), efekt - na linii są na przemian urządzenia różnych wytwórców, którzy wygrali etapowy przetarg... aby to zgrać, potrzebne jest dojście do jądra systemów, czego znowu strzegą wytwórcy i nie chcą udostępnić... kompletny brak synchronizacji przepisów...

51
Ruch kolejowy / Odp: Telefoniczne zapowiadanie pociągów
« dnia: 19 Czerwiec 2021, 17:03:52 »
Monter usrk nie musi znać sytuacji ruchowej - przystępując do określonej pracy ma obowiązek dokonać stosownego wpisu w E1758 - bez względu na bieżącą sytuację ruchową na posterunku ruchu - a dyżurny ruchu ma obowiązek z tym wpisem się zapoznać i go respektować. Jeżeli jego wpis pokrywa się z aktualną sytuacją ruchową, nie ma potrzeby ponownego wprowadzania obostrzeń, które już obowiązują. Natomiast istotne jest to, że jeśli sytuacja ruchowa ulegnie zmianie (skończy się zamknięcie, skończy się prowadzenie ruchu dwukierunkowego po jednym torze itp), a monter nadal pracuje - ważne nadal są obostrzenia wynikające z wpisu montera usrk. Dopiero po jego powtórnym wpisie o zakończeniu prac w wewnętrznych usrk i zgodzie na zdjęcie obostrzeń, takie można dokonać.
Jeśli monter skończył wcześniej i odpisał koniec obostrzeń, są one nadal obowiązujące, aż do zakończenia prac, związanych z zamknięciem, czy innymi przyczynami, które wymagają tzp. O tym decydują łącznie zapisy w R146 oraz w E1758 (czas ich wprowadzenia i czas ich odwołania).

52
Kosz / Odp: praktyki zawodowe
« dnia: 23 Maj 2021, 17:13:52 »
To już drugi post, pierwszy był taki:
hej potrzebuję pomocy z praktyk zawodowych nakierowania wytłumaczenia zadania bo nie wiem od czego ma zacząć
jesli ktoś by zechciał nam pomoc to po krótce przedstawię na czym polega zadanie .
temat ,,organizacja procesów przewozowych w transporcie kolejowym"
zadaniem jest opracowanie planu obslugi punktow ladunkowych
obliczyc czasy jazdy,liczbe operacji ,obliczyc przebiegi wagonow itp podany jest schemat

Mam wątpliwość - czy pani nie pomyliła się z powołaniem? Może trzeba było iść do technikum ogrodniczego albo na kosmetologię...
Teraz coraz mniej się dziwię, co za ludzie trafiają na kolej...

53
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« dnia: 09 Maj 2021, 08:23:15 »
Proszę sobie przeczytać cały wątek, odpowiedziałem w nim na taką hipotetyczną sytuację (w której de facto brakuje 3/4 potrzebnych do interpretacji informacji).

54
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« dnia: 08 Maj 2021, 20:53:37 »
... ale na semaforze może być w24 nieoświetlony ...
Wybacz, ale to, co widać na fotografii, NIE MA NIC WSPÓLNEGO Z PRZENOŚNĄ NIEOŚWIETLONĄ TABLICZKĄ, a jest skrzynką z ledowym wyświetlaczem wskaźnika.

55
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« dnia: 06 Maj 2021, 07:20:52 »
A jednak taka sytuacja się zdarzyła.
Informacja od dyżurnej o jeździe na tor lewy była, droga była ułożona na tor lewy, semafor podany, a wskaźnika W24 brak. Nawet nie mignął.

Proszę o nazwę posterunku.

56
Osielec / Odp: Nie mogę podać semafora.
« dnia: 04 Maj 2021, 11:55:05 »
Ciekawa sprawa, żeby podać sem. A na tor 2 trzeba przełożyć również zwrotnicę 14. Niby ok, ale w takim czy da się podać pociągowi z Jordanowa sem.N na tor 1?
To nie jest "ciekawa" sprawa, to jest normalna sprawa w sytuacji, gry rozjazdy znajdują się w drodze ochronnej za semaforem, pod który jest organizowany przebieg pociągowy (semafor ten jest końcem przebiegu). Droga ochronna w danym przebiegu musi być wolna (nie może po niej odbywać się żaden inny przebieg), a jeśli w drodze ochronnej znajdują się zwrotnice, to winny one być w tym przebiegu zamknięte (utwierdzone) w określonym położeniu. Ponadto dla każdego przebiegu muszą być wykluczone przebiegi sprzeczne - odpowiednia informacja - paragraf 43 instrukcji Ie-4 (WTB-E10).
Jak wcześniej napisałem, w stacji Osielec jednoczesne wjazdy z Jordanowa i Makowa są przebiegami sprzecznymi i nie mogą się równocześnie odbywać. Wykluczenie tych sprzecznych przebiegów wynika z odmiennego ustawienia zwrotnic w drodze ochronnej dla przebiegu wjazdowego i faktu, że zwrotnice za semaforem wyjazdowym, pod który odbywa się wjazd, leżą w drodze ochronnej dla tego przebiegu wjazdowego.
Jest tylko jeden przypadek, że można podać równocześnie wjazd z Makowa na tor 2 i z Jordanowa na tor 3.

57
Osielec / Odp: Nie mogę podać semafora.
« dnia: 04 Maj 2021, 08:57:32 »
Prawdopodobnie podałeś sygnał zezwalający na wjazd od strony Jordanowa na semaforze wjazdowym N na tor 1, czego nie napisałeś. W takim przypadku nie ma możliwości zmiany położenia zwrotnic 1, 2 i 4/Wk1, ponieważ wchodzą one w drogę ochronną dla ustawionego i utwierdzonego przebiegu od semafora N na tor 1 i muszą znajdować się w położeniu "+". Tablica zależności nie przewiduje równoczesnych wjazdów z Jordanowa i Makowa (z powodu odmiennego położenia zwrotnic w drogach ochronnych).

58
Ruch kolejowy / Odp: Rozkazy pisemne.
« dnia: 03 Maj 2021, 15:50:13 »
Nic nie poradzę, że nie rozumiesz prostych zapisów w przytoczonych paragrafach. Akurat te i tutaj są napisane po polsku. Chcesz, żebym własnymi słowami opisał, jak rozumiem zapis 2+2=4? Paradne...  ;D

59
Ruch kolejowy / Odp: Rozkazy pisemne.
« dnia: 03 Maj 2021, 15:09:22 »
Nie przesadzajmy z tym pisaniem rozkazów. Mamy stacje gdzie, perony znajdują się za semaforem wyjazdowym, a przed/za/ w rozjazdach. Nikt nawet nie myśli o pisaniu rozkazu na dalszą jazdę. Chwila moment pojedzie, nie drążymy, dwa nie masz prawa ruszać drogi pod pociągiem i upewnieniu się że pociąg stoi i się nie ruszy. Ten zapis jest podobny odnośnie zatrzymania zbiegającego składu za pomocą PODKŁADÓW - sytuacja absurdalna i bez możliwości wykonania.
Gdybyś znał (ale nie znasz...), a choćbyś przeczytał na potrzeby tego wątku (nie przeczytałeś...) paragraf 58, ust.1 i 2 instrukcji Ir-1 (R-1), to nie pisałbyś takich kocopołów.

60
Ruch kolejowy / Odp: Rozkazy pisemne.
« dnia: 01 Maj 2021, 20:26:55 »
Czyli dobrze rozumiem, że taką sytuacją może być jak np. w Testowe zatrzymam pociąg pod nastawnia, bo np. rozkaz wyniesie się lub pociąg zatrzyma się z innego powodu za semaforem na rozjazdach, ale innym niż wygaśnięcie semafora, to maszynista ma prawo żądać rozkazu z tego właśnie tytułu na dalszą jazdę?
NIEDOBRZE ROZUMIESZ. Proszę przeczytać dokładnie paragraf 58, ust.1, pkt 1) i 2) instrukcji Ir-1 (R-1). Czy w przytoczonych przepisach jest mowa o "wygaśnięciu semafora"?
W swojej odpowiedzi poprzedniej napisałem wyraźnie: w przypadkach awaryjnych (abstrahując od przyczyn)

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 30