ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => Ruch kolejowy => Wątek zaczęty przez: stanislaw57 w 22 Styczeń 2012, 14:44:39
-
Dlaczego przewoźnik ma wyznaczyć nową prędkość pociągu w przypadku braku masy hamującej w stosunku do wymaganej a zmiana w składzie nie wchodzi w rachubę? Kto i jak to zrobić, dla jazdy po różnych liniach i zakładach PLK, tzn. pozostało do przejechania jeszcze pół Polski?
-
Dlaczego przewoźnik ma wyznaczyć nową prędkość pociągu w przypadku braku masy hamującej w stosunku do wymaganej a zmiana w składzie nie wchodzi w rachubę? Kto i jak to zrobić, dla jazdy po różnych liniach i zakładach PLK, tzn. pozostało do przejechania jeszcze pół Polski?
Proponuję zadzwonić do PLK... Tutaj nikt z nas takich przepisów nie ustala....
-
Dyżurny ruchu powinien chyba nie tylko znać przepisy ale je rozumieć w sensie ich znaczenia organizacyjnego i nie tylko. Jeżeli pracownik przewoźnika ustali taką prędkość (nie wnikam jak), to czy dyżurny ruchu wystawi rozkaz pisemny potwierdzając tym samym poprawność tego wskazania?
-
Jeżeli się "rozwiązuje skład" lub został "złożony" np. górka rozrządowa to wyjeżdżając dyżurny/dyspozytor pyta o masę, długość i serię lokomotywy z tego co pamiętam (na pewno masa i długość tak było w przypadków pociągów, które "kończyły bieg" na grupie przyjazdowej)
A zresztą, jak w "grę" ma wejść zmiana składu? Co przewoźnik specjalnie doda 1 wagon albo go doładuje lub zmieni serię lokomotywy?
-
Miałem na myśli pociąg pasażerski na stacji pośredniej i przypadek wyłączenia hamulca w jednym czy w paru wagonach (awaria) a pociąg musi jechać dalej w niezmienionym składzie lecz ze zmniejszona masa hamującą poniżej wymaganej. Pozostało jeszcze przejechać pół Polski po różnych liniach kolejowych.
-
Pewno jest tak: odczepiamy wagon, ale co później z nim ? Ludzi przeniesiemy do zatłoczonego wagonu już, braki taborowe - na małej stacji odepną wagon i co, skąd wezmą podobny? A np odczepienie sypialnego w środku nocy bo się popsuł? I co ludzi budzić wypad na korytarz w wagonie klasy 2 albo 1 ? Lub w dobrym wypadku siedzieć? Albo przelokować nagle do innych ?
-
Przecież pociąg może jechać z wyłączonym hamulcem w wagonie (oby nie dwa ostatnie) ale trzeba obniżyć prędkość dla pozostałych np. 300km po różnych liniach kolejowych i poza obszar ujęty w Dodatku 1, jaki jest w dyspozycji ISDR-a.
-
Jeżeli się "rozwiązuje skład" lub został "złożony" np. górka rozrządowa to wyjeżdżając dyżurny/dyspozytor pyta o masę, długość i serię lokomotywy z tego co pamiętam (na pewno masa i długość tak było w przypadków pociągów, które "kończyły bieg" na grupie przyjazdowej
Oprócz tego w "analizie" przy uruchamianym pociągu podaje się też serię, a nawet numer boczny lokomotywy. To wszystko znajduje się w wykazie wagonów w składzie pociągu, który przewoźnik ma obowiązek dostarczyć na posterunek ruchu gdzie rozpoczyna bieg.