Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - maciejgrzywna

Strony: [1] 2
1
Ruch kolejowy / Odp: Nowa numeracja pociągów
« dnia: 03 Stycznia 2016, 13:45:19 »
Ten TBE jechał w ramach IRJ? Z tego co zauważyłem, to niektóre roczniaki/katalogowce trzymają się zasad numeracji sprzed zmiany. Ciekawą sprawą jest też brak wytycznych dotyczących numeracji pociągów  kursujących w ruchu międzynarodowym (TA/TC/TG/TR), widziałem jednego TGS'a na IRJ z jedynką na trzecim miejscu.

2
Ruch kolejowy / Nowa numeracja pociągów
« dnia: 29 Grudnia 2015, 00:44:15 »
Numeracja obowiązująca od 13.12.2015

Numeracja 4 cyfrowa:
1) 3 i 4 cyfra z przedziału 00-99 pociągi pasażerskie ekspresowe krajowe:
    a) ekspresowe Intercity - EI,
    b) ekspresowe - EX;

Numeracja 5 cyfrowa:
1) 3, 4 i 5 cyfra z przedziału 001-199 pociągi pasażerskie pośpieszne krajowe:
    a) międzywojewódzkie pośpieszne - MP,
    b) międzywojewódzkie pośpieszne typu hotelowego - MH;
2) 3, 4 i 5 cyfra z przedziału 200-999 pozostałe pociągi pasażerskie krajowe;

W numerach 6 - cyfrowych trzecia cyfra oznacza:
1) Pociągi towarowe krajowe - 0:
    a) do przewozów priorytetowych - TB,
    b) do całopociągowych przewozów intermodalnych - TD,
    c) pośpieszne o podwyższonym standardzie prędkości technicznej - TP;
2) Pociągi towarowe krajowe - 1:
    a) do przewozów niemasowych w pojedynczych wagonach i grupach wagonów - TN,
    b) liniowy do przewozu ładunków w pojedynczych wagonach i grupach wagonów - TL,
    c) zdawcze do obsługi stacji i bocznic w rejonie ciążenia stacji manewrowej - TK;
3) Pociągi towarowe krajowe - 2:
    a) do przewozów masowych - TM;
4) Pociągi towarowe krajowe - 3:
    a) do przewozów wagonów do i z naprawy - TT,
    b) próbne oraz inne pociągi - TS,
    c) lokomotywy luzem do i od pociągów - LT,
    d) lokomotywy luzem do i od prac manewrowych - LM,
    e) pozostałe lokomotywy luzem, pojazdy kolejowe oraz pojazdy pomocnicze zaliczane do taboru specjalnego - LS,
    f) skład lokomotyw - powyżej 3 lokomotyw - TH;
5) Pociągi pasażerskie niehandlowe - 4:
    a) próżne składy do i od pociągów pasażerskich - PW,
    b) próbne pociągi pasażerskie - TC,
    c) do i z naprawy - PX,
    d) lokomotywy luzem do i od pociągów - LP,
    e) lokomotywy luzem do i od prac manewrowych - LW,
    f) skład lokomotyw - powyżej 3 lokomotyw - PH;
6) Pociągi pasażerskie i towarowe - 5, 6, 7, 8:
    a) rezerwa konstrukcyjna;
7) Pociągi utrzymaniowo - naprawcze - 9:
    a) pociągi ratunkowe - ZG,
    b) pociągi  inspekcyjne- ZN,
    c) pociągi gospodarcze - ZX,
    d) pociągi diagnostyczne - ZD,
    e) skład lokomotyw - powyżej 3 lokomotyw - ZH,
    f) lokomotywy luzem do i od pociągów utrzymaniowo - naprawczych - LZ;

Pociągi międzynarodowe oznaczane są zgodnie z postanowieniami kart UIC 419-1 dla pociągów pasażerskich i 419-2 dla pociągów towarowych oraz ustaleniami konferencji międzynarodowych tylko numerem międzynarodowych w przedziale od 1 do 5 cyfr.

Oznaczenie numeryczne obszarów konstrukcyjnych:
1 - Warszawa;
2 - Lublin;
3 - Kraków;
4 - Sosnowiec;
5 - Gdańsk;
6 - Wrocław;
7 - Poznań;
8 - Szczecin;
9 - Rezerwa;

Oznaczenie numeryczne dwóch pierwszych cyfr dla pociągów rozpoczynających i kończących bieg w granicach jednego obszaru konstrukcyjnego, niezależnie od rodzaju pociągu:
11, 10, 19, 91 - Warszawa;
22, 20, 29 - Lublin;
33, 30, 39, 93 - Kraków;
40, 44, 90, 94, 99 - Sosnowiec;
55, 50, 59, 95, 96, 97 - Gdańsk;
66, 60, 69 - Wrocław;
77, 70, 79 - Poznań;
88, 80, 89 - Szczecin;
92, 98 - Rezerwa konstrukcyjna;

3
Inne / Odp: Praca jako nastawniczy.
« dnia: 22 Października 2015, 15:31:14 »
To już miało być "X" lat temu... Teraz znajomy na emeryturze, to nie znam planów :) Wiem tyle, ze mieli problem, ze zrobieniem skrzyni zazulaka na czas przebudowy, bo tak dużej nie chcieli zrobić :)
Ale zakładam, że zostanie 1 nastawnia z jakimś "zMORem" albo "Ebiklockiem".

Po przebudowie obie nastawnie zostaną - TSA -> TSr (rejon rozrządowy), TSB -> TS, co ciekawe stare, nieaktualne już skróty telegraficzne (jeszcze z czasów kiedy stacja nosiła nazwę Trzebinia Siersza) pozostaną bez zmian, TS PP11 idzie do rozbiórki, tak samo posterunek dyżurnego peronowego.

4
Inne / Odp: Praca jako nastawniczy.
« dnia: 30 Września 2015, 01:46:30 »
Co do Trzebini - ruch może nie jest mały, ale ta stacja swoje czasy świetności ma już za sobą, w obu rejonach urządzenia przekaźnikowe półblokowe.

Na TSA - 1 dyżurny ruchu, 1 nastawniczy z możliwością ograniczenia obsady w godz. 6.00 do 8.00, 18.00 do 20.00 lub 18.00 do 6.00 w dniach ograniczonej pracy - pracy raczej dużo nie ma, przetok pozostał jeden - "południowy" czyli ten pracujący w obrębie nieparzystych setek - jeśli spojrzysz na mapę to te tory, które leżą na południe od torów głównych zasadniczych (w rejonie towarowym) czyli tory przyjazdowo-odjazdowe (a w zasadzie teraz już jeden tor), tory przyjazdowe, tory boczne i tory relacyjne - niekiedy pracy jest dla niego na jedyne 3/4 zmiany dziennej, zdarza się, że trafi się dla niego nocna praca, przejął on niektóre obowiązki po zlikwidowanym przetoku "północnym", który głównie obsługiwał rafinerię, jeszcze kiedy istniały parzyste tory boczne wchodzące w skład grupy północnej (teraz robi to Euronaft we własnym zakresie), Cargo na rafinerię wstawia jedynie kilka grup na tydzień. Wpinań i wypinań z lopków jest jak na lekarstwo - dawniej była to codzienność.

Na TSB - ISDR (ISEDR) dysponujący (obsługujący SWDR, wypełniający dzienniki i doraźnie obsługujący pulpit) + ISDR pomocniczy (obsługujący pulpit), do tego dochodzi nastawniczy - on chyba bezpośrednio nie obsługuje pulpitu nastawczego, dostarcza rozkazy, otwiera "Nową" - bocznicę Rafinerii Trzebinia, to otwieranie jest dość kłopotliwe, bo manewrów z "Nowej" i na "Nową" z/na parzyste setki jest dość sporo, a wajcha jest niestety ręczna. A, jest jeszcze pani megafonistka czytająca "Życie na gorąco". No i co tam jeszcze, TSB to głównie obloty (z powodu braku łącznicy ze 133 na 93 z zachodu na południe).

Na PP11 (a właściwie TS PP11) - posterunku przekaźnikowym obsada to zwrotniczy w godz. 7.00 – 15.00. Do jego zadań należy sprawdzanie i konserwacja rozjazdów, dawniej SPK z Bolęcina, awaryjnie stwierdzanie niezajętości torów stacyjnych i kasowanie rozpruć zwrotnic należących do głowicy wschodniej.

To chyba na tyle.

5
Testowo / Odp: Rozwiązanie drogi przebiegu
« dnia: 21 Maja 2014, 14:42:06 »
Witam!
Mam mały problem z rozwiązaniem przebiegu. Chciał bym zerwać plombę, ale nie wiem jak. W dokumentacji na temat rozwiązywania przebiegu, nic nie znalazłem jak zerwać plombę.

Dokumentacja, 2.3.1., str. 25
"Aby zerwać plombę, należy wcisnąć (wyciągnąć) przycisk trzymając klawisz Ctrl."

6
Urządzenia srk / Odp: Obwody torowe - kilka pytań
« dnia: 10 Września 2013, 18:07:18 »
Ktoś zapomniał połączyć przewód hamulcowy przy łączeniu wagonów a ręczny wyłączył, a pociąg pojechał i cud gotowy  ;D
Poczytaj o próbie hamulca i hamowaniu kontrolnym.

7
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja
« dnia: 07 Września 2013, 21:55:14 »
Jaką nazwę ma ten pociąg? Jeśli pociąg (w tym przypadku luzak) ma nazwę zawierającą wyraz "MANEWR" (np. MANEWR 1) to nie pojedzie na sygnał pociągowy.

8
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja
« dnia: 31 Sierpnia 2013, 17:34:55 »
Z tego co wiem, to pociąg z naszego posterunku (Liskowa) będzie jechał z sygnałem Pc2 tylko wtedy, gdy w parametrze wskaźnika W5 wpisze się liczbę zaokrągloną w dół do liczby nieparzystej, będącą długością toru między tym wskaźnikiem a najbliższą tarczą manewrową czy zwrotnicą, dotyczy to Edytora Układu Torowego. Wydaje mi się, że ani rozkaz pisemny N, ani wskaźnik W24 nie wpływają na to, że pociąg będzie jechał z sygnałem Pc2.

9
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja
« dnia: 26 Sierpnia 2013, 19:56:59 »
Nie wiem co kombinujesz z tym Rynkiem, co on ma wspólnego z blokadą do Tęczy? IT1L się nie utwierdza, a tylko podświetla. Ma to na celu zapewne potwierdzić, że można już wyprawić pociąg.

10
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja
« dnia: 26 Sierpnia 2013, 19:32:08 »
IT1L podświetla się dopiero gdy strzałka przestanie mrugać i zacznie świecić światłem ciągłym.

11
Inne / Odp: Technik transportu kolejowego - egzamin 2013
« dnia: 19 Czerwca 2013, 15:33:22 »
Na stonce CKE masz odpowiedzi na pytania, niestety nie widze nigdzie zadań. Moze za jakiś czas rzucą zadania na serwer

Cytat: http://www.cke.edu.pl/pl/2013-czerwiec.html
Arkusze z egzaminu zawodowego (część pisemna) nie są publikowane na naszej stronie internetowej. Zdający po napisaniu egzaminu oddawał tylko kartę odpowiedzi, natomiast arkusz mógł zabrać ze sobą.

12
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Problem z wczytanym r.j.
« dnia: 01 Kwietnia 2013, 23:12:36 »
Dokumentacja, 5.3.

13
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Pomoc w tworzeniu rozkładu jazdy
« dnia: 02 Marca 2013, 11:25:10 »
Rozpoznajesz typ/y wagonu/ów, np. Eaos 412W, długość całk. 14,04m. Załóżmy, że skład składa się z 20 takich wagonów co daje 280,8m (14,04m*20). Wynik zaokrąglasz do liczby podzielnej przez 5. Czyli 280,8m ~= 280m. Teraz długość dzielisz na 5 (280m:5) co daje 56 osi obliczeniowych => skład składający się 20 Eaosów 412W w edytorze RJ będzie wyglądał tak: Eaos,56,0 (56 - ilość osi obliczeniowych, 0 - wagony).

14
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Pomoc w tworzeniu rozkładu jazdy
« dnia: 02 Marca 2013, 11:01:28 »
Proponuję zapoznać się z dokumentacją dołączoną do symulatora, dokładnie od str. 96 do str. 114. Tam wszystko jest przejrzyście wyjaśnione.

15
A po za nastawnią w funkcji "podgląd terenu" nie będzie dźwięków? :o

Autor symulatora wypowiedział się na ten temat, więc w czym problem? Coś niejasno zostało powiedziane?

Strony: [1] 2