Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - mechatronik

Strony: [1]
1
Urządzenia srk / Obwód wskaźnika W24
« dnia: 05 Wrzesień 2013, 00:19:43 »
Witam.

Miałem dzisiaj (w zasadzie już wczoraj) dość ciekawy przypadek. Zostałem zatrzymany przed semaforem wjazdowym jednego z podg. W rozkładzie jazdy miałem zaznaczone, że od tego posterunku do najbliższej stacji ruch odbywa się po torze lewym - w kierunku przeciwnym do zasadniczego. Na gruncie w oddali dostrzegłem w osi toru prawego tarczę D1 - norma. Po tym jak przyszła wolna dyżurny podał semafor. Konkretnie był to sygnał S10 i… i tylko zielone z pomarańczowym. Podjechałem bliżej pod słupek celem dokładnego przyjrzenia się wskaźnikowi W24. Ewidentnie nie był podświetlony. Warunki atmosferyczne również nie sprawiały w tej kwestii problemów - lekkie zachmurzenie także widoczność wskaźnika powinna być dobra jak nie bardzo dobra. Wskaźnik również od strony mechanicznej był ok. Zgłosiłem to dyżurnemu a on na to, że jeden maszynista z rana też to głosił ale później musiało być dobrze bo nikt się nie odzywał, że coś jest nie tak. Dodatkowo przyjechał monter, który stwierdził, że wszystko jest ok bo niemożliwe jest podanie semafora gdy nie działa W24. Sęk w tym, że stanąłem kabiną centralnie pod W24 i nie było najmniejszych oznak podświetlenia tego wskaźnika. Dyżurny tylko spytał czy pojadę. Odpowiedź była krótka poproszę "N" i jedziemy. Początkowo "trochę" niechętnie ale jakoś poszło ;)
Pytanie do znawców co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Głównie chodzi mi o to co powiedział monter, że jak semafor się podał to W24 musi działać. Ma ktoś schematy obwodu tego wskaźnika?

2
Urządzenia srk / Anomalie przy wygaśnięciu sygnału zastępczego
« dnia: 11 Lipiec 2013, 15:17:07 »
Witam kolegów.
Opiszę w skrócie sytuację jaką niedawno miałem.
Na jednej ze stacji zostałem wzięty na bok celem wyprzedzenia przez pociąg towarowy o wyższym niż mój luzak priorytecie ;)
Na torze głównym dodatkowym na tej stacji obowiązuje ograniczenie 20km/h. Dyżurny ruchu nie poinformował mnie o wyjeździe na sygnał zastępczy. Zajęty pisaniem papierów po jakimś czasie stwierdziłem, że zastępczy na wyjazd podany. Jako, że byłem stosunkowo daleko od semafora ruszając (pojazd spalinowy) zawołałem czy to aby na pewno dla mnie mruga na wyjazd. Po potwierdzeniu przez dyżurnego w miarę szybko osiągnąłem niecałe 20km/h. Będąc w odległości ok 50m od semafora zastępczy wygasł. Niby nic nadzwyczajnego -zdarza się. Na uwagę jednak zasłużył fakt, że normalnie jak zastępczy wygasa (tu podany przy sygnale S1) to czerwone nam zostaje… W moim przypadku było tak, że niemalże równocześnie po wygaśnięciu Szta zgasło światło czerwone a w miejsce zastępczego po niecałej sekundzie wyświetliło się Ms2… Zawołałem dyżurnego na radiu żeby zerknął na powtarzacz semafora na pulpicie i powiedział mi co widzi. Na to on zaczął się śmiać, że choinka mu się zrobiła i urządzenia pogłupiały. Dalsze postępowanie już wiązało się z rozkazem na wyjazd. Jednak mnie ciekawi co się pokopało skoro zastępczy to oddzielny obwód sygnałowy. Miał ktoś z Was taki przypadek?

3
ISDR - Tematy ogólne / Brak podglądu terenu
« dnia: 30 Marzec 2012, 18:55:25 »
Cześć i czołem.
Problem jest tego rodzaju. Niedawno padł mi podgląd rogatek na przejeździe w zakładce "pozostałe urządzenia" a przy bodaj 3 czy 4 kolejnym uruchomieniu padł podgląd terenu. Wygląda to tak, że jest biała/szara plama na zakładce "podgląd sytuacji w terenie". W zasadzie nic nie kombinowałem z laptopem i nie bardzo wiem od czego to się mogło stać. Dla pewności pobierałem jeszcze kilka razy program ale to nic nie dało.
Laptop ACER Aspire 5742G
GeForce GT420M, rozdzielczość 1366x768, najnowsze sterowniki
3 GB DDR3
Windows Home Premium 7  64 bit

Strony: [1]