Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jageer

Strony: [1] 2 3 4 ... 93
1
No właśnie - dysponująca żąda zgody, a tu wykonawcza do wykonawczej o ile dobrze widziałem .... Dlatego jestem zdziwiony. Oczywiscie jest to obwód informacyjny bez zależności ...

2
Nie wiem jaki sens ma to żądanie zgody .... Tak na prawdę to SP3 po spełnieniu warunków daje zgodę do dysponującej, a wtedy dopiero dysponująca nakaz na sp5 - tak to wygląda... - jeżeli jedna nastawnia np. układa część drogi, a druga drugi kawałek i wyświetla semafor

3
Ruch kolejowy / Odp: Zezwolenie na wyjazd.
« dnia: 23 Czerwca 2021, 12:24:56 »
Ja się nie czepiam :) Po prostu nigdy się, aż tak nad tym nie zastanawiałem, ale już widzę różnicę ;)

4
Ruch kolejowy / Odp: Zezwolenie na wyjazd.
« dnia: 22 Czerwca 2021, 16:59:51 »
Może mi ktoś wytłumaczyć na chłopaki rozum - czym rózni się unieważnienie semafora od unieważnienia sygnału na semaforze?

5
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« dnia: 09 Maja 2021, 10:28:25 »
Od jakiegoś czasu, nawet podczas chwilowej przebudowy (miałem taki przypadek), zakład linii nie zgodził się na "stałe" w24... Trzeba było dobudować świetlne ... I powiązać w urządzeniach.

6
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« dnia: 07 Maja 2021, 09:52:28 »
Ale jeżeli przebudowa jeszcze trwa to różne cuda mogą się dziać zanim komisja rozpocznie prace. Teoretycznie regulamin tymczasowy powinien jasno określać, kiedy możemy jechać na semafor, a kiedy nie, ale w praktyce trochę luźniej to było traktowane. Nie twierdzę, że tak jest wszędzie(mam nadzieję, że to wyjątek), ale na taki teren miałem okazję trafić.

Że tak powiem moja codzienność. Nigdy mi się nie zdarzyło, żeby semafor przebudowywany nie był "kasownikiem" oznaczony, dopóki nie zostanie sprawdzony.... A jeżeli przebudowuje się przebiegi na dany tor i grzebie w zależnościach to już w ogóle tor wyłączony jest z ruchu (fazowanie)....
A jeżeli nie był "cały przerabiany" to chociaż mogli wyłączyć przebieg na "lewy" przed sprawdzeniem....
Ale tak niestety się zdarza, bo gonią terminy "bo na wczoraj" itp....

7
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« dnia: 06 Maja 2021, 19:40:59 »
A kto to odbierał, że semafor był ważny po przebudowie? Jeżeli była przebudowa sprawdza się sygnały ...

8
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« dnia: 05 Maja 2021, 21:56:33 »
Może projektant zapomniał, że dali wskaźnik W24 LED-owy, a nie żarowy ;) i poszedł semafor...

9
Ruch kolejowy / Odp: Rozkazy pisemne.
« dnia: 02 Maja 2021, 16:09:59 »
Miałem też przypadek (urządzenia mechaniczne), gdzie maszynista minął wyjazd, zawiesiła mu się lokomotywa i musiał dokonać "resetu" bo nie działała jazda .... Stal na rozjazdach, semafor był dalej na wolną (brak izolacji rozjazdów).... Jaki jest sens wydawać rozkazy nam ruszył po 2-3 minutach?

10
Ruch kolejowy / Odp: Rozkazy pisemne.
« dnia: 02 Maja 2021, 12:56:37 »
A co w przypadku, gdy maszynista rusza i staje pod nastawnia dać dyżurnemu np. R7? Bo mu się nie chce iść "spod semafora"? Tylko staje na rozjazdach vis a vis nastawni? Po czym wsiada i dalej jedzie..

11
Ruch kolejowy / Odp: Rozkazy pisemne.
« dnia: 01 Maja 2021, 19:29:57 »
Z gruntu doświadczenie np. "mechaniku wyjazd świeci, ostrzeżenia pod nastawnia" i albo pociąg jedzie wolno i nastawniczy wychodzi z ostrzeżeniami, albo maszynista się przy nim zatrzymuje będąc już za wyjazdowym ale na rozjazdach, jednak rozkazu się nie dyktuje już dodatkowo.... Wyjeżdżał na wolna i ja "dalej ma".
Inna sytuacja, gdy maszyna stoi za semaforem i maszynista nie widzi z kabiny wskazań, mimo podania semafora należy podyktować rozkaz, czasami też maszynista wyjdzie z kabiny zobaczyć fizycznie.

12
Ruch kolejowy / Odp: Rozkazy pisemne.
« dnia: 01 Maja 2021, 15:27:37 »
Cytuj
zezwolenie na dalszą jazdę zatrzymanego pociągu, gdy czoło po￾ciągu minęło obsługiwany semafor tak, że koniec pociągu minął
sygnałowe miejsce końca pociągu, lecz nie minął przebiegowego
miejsca końca pociągu

Pociąg wjechał w stacje, zobaczyliśmy koniec i zwolniliśmy blokadę (zwrocilismy końcowy np). Wystarczy, że ostatni wagon stoi na ostatnim rozjeździe drogi przebiegu po torach, gdzie nie ma przebiegów bez zatrzymania, bo np nie było innego długiego toru do jego przyjścia itp ...Nie podamy wyjazdu, dopóki będzie utwierdzony przebieg wjazdowy .. po prostu urządzenia nas nie puszczą

13
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« dnia: 28 Kwietnia 2021, 12:46:12 »
Utrzymanie urządzeń jakie jest takie jest i nie mówcie że taka sytuacja nie ma prawa zaistnieć. Tak samo nie ma prawa podać się semafor przy zapalonej PWL a życie pokazuje inaczej...

Poważnie? Ja się tylko spotkałem, że można było podać na czołowe ;) Przy przebudowie. Utrzymanie to raz, a dwa sprawdzenie projektu i odbiór urządzeń....
Wystarczy, że ktoś założy "mostek" na próbę itp i nie zdejmie i potem można podawać co popadnie.

14
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« dnia: 26 Kwietnia 2021, 15:51:01 »
Jeszcze jest opcja, że mocne słońce albo żarówka słabo jarzy ;)
Chociaż brak wskaźnika to chyba fizycznie brak wskaźnika ;)

15
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« dnia: 25 Kwietnia 2021, 06:02:41 »
Najpierw zapala się w24 potem "wolna" jeżeli w24 nie zadziała bo się np spali żarówka to semafor się nie wyświetli.  Jeżeli semafor się wyświetli z w24 ale w miedzyczasie się spalił żarówka wskaźnika, semafor wygasi się na "stój".

Strony: [1] 2 3 4 ... 93