Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - suwak

Strony: 1 [2]
16
Urządzenia srk / Nastawnia bez rozjazdów
« dnia: 30 Październik 2020, 17:25:24 »
Na niektórych stacjach wciąż można spotkać rozwiązanie w którym na każdej głowicy znajduje się nastawnia wykonawcza, a dysponująca jest w budynku dworca i nie obsługuje żadnego rozjazdu. Rozumiem, że jej zadaniem jest wyłącznie obsługa blokad liniowych oraz stacyjnej. Są przypadki kiedy na takich stacjach przeniesiono już nastawnie dysponującą na jedną z głowic. Ale jakie ograniczenie uniemożliwiało zrobienie tego w ten sposób od razu? Przecież większy aparat blokowy to chyba tańsze rozwiązanie od budowy dwóch, ale mniejszych(o kosztach personelu i utrzymania budynków nie wspominając).

17
Urządzenia srk / Odp: Nastawnia bramowa
« dnia: 02 Luty 2020, 17:21:24 »
W Kutnie są takie na trzech nastawniach, ale już tylko około roku popracują.

PSMK Skierniewice ma na pewno nastawnice jednorzędową. Inną się nie chwalili.

18
Urządzenia srk / Odp: Nastawnia bramowa
« dnia: 02 Luty 2020, 10:05:49 »
To fakt. Przebudowa tak starych urządzeń zawsze będzie problematyczna, ale to też dużo lepszy sposób żeby się ich nauczyć niż przy samej obsłudze.

19
Urządzenia srk / Odp: Nastawnia bramowa
« dnia: 01 Luty 2020, 19:02:14 »
Co do pojęcia "gałki" to tak to co pozwala pokazałeś na zdjeciu. I one się mieszczą w jednym poziomie .... dlatego np szafa blokady komputerowej dla szlaku Bytom - Bytom karb jest na dole nastawni Bt5 "luzem" i zestyki kart poleceń wychodzą przewodami przez stojaki do oryginalnej nastawnicy ....

Czyli to będą jednorzędowe VES(przy czym jak mówiłem, w moim przypadku dużo rzeczy przeniesiono do przekaźnikowni). Np. w obwodzie sygnałowym na początku mamy zestyki na dźwigni w nastawnicy, potem schodzimy przewodami do przekaźnikowni na zestyki przekaźników torowych czy blokadowych, potem wracamy na górę gdzie mamy zestyki kontrolne od zwrotnic, zastawki od dźwigni i na koniec znowu wracamy piętro niżej na cewkę przekaźnika sygnałowego.
Prawdę mówiąc to po elektromechanicznych, zwykłe urządzenia typu E wydają się lekko nudne  ;)

20
Urządzenia srk / Odp: Nastawnia bramowa
« dnia: 01 Luty 2020, 18:33:12 »
To fakt. W zasadzie większość przekaźników odnosi się do sygnalizacji i odcinków torowych. Natomiast reszta to nowinki. Czyli w jednorzędówce pierwotnie nie było przekaźnikowni jako takiej. Dziękuję za rzeczowe odpowiedzi.

Czyli jak rozumiem na stacjach Gniezno(?) i Toruń Wschodni(elektromechaniczne z sygnalizacją kształtową) nastawnie będą najbardziej zbliżone do oryginału?

21
Urządzenia srk / Odp: Nastawnia bramowa
« dnia: 01 Luty 2020, 17:27:44 »
Ogólnie widzę, że faktycznie duża jest różnorodność suwaków, bo u mnie nastawnica czterorzędowa to w zasadzie tylko zależności mechaniczne i przyciski, a cała reszta piętro niżej. Przy jednorzędowej(jak na zdjęciu) jest trochę przekaźników w nastawnicy, pomimo to sporo jest również w przekaźnikowni. Ale tak sobie pomyślałem, że w zasadzie nie są to raczej przekaźniki oryginalne(JRG, JRV, JRB to pewnie najwcześniej lata 60?). Tylko w czterorzędowej mam oryginalne przekaźniki w przekaźnikowni.

22
Urządzenia srk / Odp: Nastawnia bramowa
« dnia: 01 Luty 2020, 17:21:21 »
Pod pojęciem "gałki" rozumiemy to:(?)

23
Urządzenia srk / Odp: Nastawnia bramowa
« dnia: 01 Luty 2020, 15:30:52 »
Hmm. Nie wiem jak to wyglądało oryginalnie, ale na jednorzędowych VES jest obecnie normalnie przekaźnikowania pod nastawnicą(połączona tylko przewodami, ale jednak ciężko mi uwierzyć żeby pierwotnie to wszystko mieściło się w nastawnicy, nawet odejmując wszelkie nowinki z ostatnich kilkudziesięciu lat). Natomiast w przypadku czterorzędowych VES zależności pionowe znajdują się pod nastawnicą w "regularnej" przekaźnikowni, więc dwa piętra są konieczne.

24
Urządzenia srk / Nastawnia bramowa
« dnia: 01 Luty 2020, 14:52:10 »
Cześć.
Od pewnego czasu pracuję przy urządzeniach elektromechanicznych suwakowych i zainteresowałem się tematem nastawni bramowych(w moim rejonie takich nie ma). Jak się dowiedziałem, były to nastawnie budowane z przeznaczeniem na suwaki. Z tego co widzę po zdjęciach to przekaźnikowania nie mieści się bezpośrednio pod nastawnicą(wyjątkiem wydaje się być nastawnia Bt w Bytomiu). Tak przynajmniej mi się wydaje. Co miała więc na celu taka a nie inna konstrukcja nastawni bramowych?

I drugie pytanie: Na takich nastawniach stosowano określony typ urządzeń(jednorzędowe?) czy też nie ma to znaczenia?

Strony: 1 [2]