ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => Ruch kolejowy => Wątek zaczęty przez: ISDR12 w 01 Czerwiec 2013, 17:58:15

Tytuł: Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego
Wiadomość wysłana przez: ISDR12 w 01 Czerwiec 2013, 17:58:15
Dzień dobry. Jestem tu nowy. Czy ktoś mógłby podzielić się wiedzą, co należy zrobić krok po kroku, aby prawidłowo wyprawić pociąg roboczy z przejazdu kolejowego. Chodzi tu o pojazdy typu unistar/atlas? Konkretnie to chodzi mi o treść rozkazu pisemnego "S".
Tytuł: Odp: Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego
Wiadomość wysłana przez: Droznik w 02 Czerwiec 2013, 09:46:30
Jak mi się wydaję to pierw musi ktoś z obsługi przyjść do Ciebie i zgłosić że ma taki zamiar, bo trzeba tor zamknąć itp.
Wystawiasz S z treścią ROB1/2 po otrzymaniu sygnału nakaz jazdy i tylko piszesz działkę 4. Jazda po torze...  zamknietym wolnym/zajętym na szlaku... z km... do km.... z praca i zjazdem do st/km.... najpoźniej do... Prędkość V=max/V=30km/h. Jeśli zjazd nastąpi na stacje to podajesz wjazd na Sz.... jeśli natomiast na ten sam przejazd to tylko ten kilometraż. Uwaga: Wjazd/Zjazd Rob1/2 nastąpi w km.... Potem gdy będą na miejscu zgłaszają swoją gotowość do pracy ty im zezwalasz (wpisujesz wtedy w dziennik wyjazd ROBa) i gdy zakończą zgłaszają zjazd z przejazdu (wpisujesz przyjazd ROBa) a w uwagach piszesz wjazd w km.. i zjazd w km...
Tytuł: Odp: Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego
Wiadomość wysłana przez: ISDR12 w 02 Czerwiec 2013, 12:30:42
Dziękuję. Teraz chciałem zapytać, czy w tym przypadku konieczne jest napisać "po o trzymaniu sygnału nakaz jazdy", bo ja tego sygnału nie daję, tylko pewnie ktoś z pracowników drogowych? Czy to zdanie nie dotyczy tylko pracowników ruchowych? I jeszcze czy muszę pisać w tym przypadku prędkość, jak po zamkniętym jest V=30km/h?
Tytuł: Odp: Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 02 Czerwiec 2013, 13:02:13
Ja nie widzę sensu pisania prędkości, poza tym taki Unistar nie pojedzie więcej jak 10km/h. Co do nakazu jazdy, daje go tylko pracownik ruchu, ale i tak nie widzę sensu jego dawania, wystarczy tylko "po otrzymaniu tylko tego rozkazu".
Tytuł: Odp: Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego
Wiadomość wysłana przez: jageer w 02 Czerwiec 2013, 13:03:52
Po zamkniętym można "na pełnej prędkości" po poinformowaniu maszynisty.
Tytuł: Odp: Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego
Wiadomość wysłana przez: ISDR12 w 02 Czerwiec 2013, 13:18:12
A jak to jest na przejeździe co jest dróżnik, to on nakaz jazdy daje i trzeba to pisać?

Jeszcze nurtuje mnie do jakiego kilometra może wyjechać drugi roboczy - 500 m przed przejazdem czy 500 przed km, do którego dojeżdża roboczy?
Tytuł: Odp: Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 02 Czerwiec 2013, 14:13:08
Jeżeli wypełnisz w rubryce 1. "po otrzymaniu sygnału nakaz jazdy", to zgodie z iR-1 musisz brać tarczkę i gonić.

Ir-1, §57, ust 4, pkt 1-3.
Tytuł: Odp: Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego
Wiadomość wysłana przez: Droznik w 02 Czerwiec 2013, 15:14:15
Do 500m od ostatniej przeszkody tj np Rob wjezdża w km 2,000 i jedzie do 3,000 to piszesz ze kolejny robek jedzie do 1,500 natomiast gdy jedzie do 1,800 to piszesz  swojego do 1,300.
Oczywiście musisz wtedy napisać że w km... pracuje rob1/2. Ten co jedzie to ma nowy numer. I nie możesz wypisać że tylko po otrzymaniu tego rozkazu bo kontroler łatwo może zabrać Ci procenty, bo żeby tak odnotować musisz mieć już szlak zamkniety, zapytania o wolną drogę itp, jedynie takie coś możesz przez Radio podyktować im i wtedy mogą działać. No i sygnał Ty podajesz ewentaulnie dyżurny ruchu pomocniczy jeśli jest do tego upoważniony.

Kto powiedział że po zamkniętym "na pełnej prędkości" można jechać?? Wskaż mi taki paragraf bo to jest błąd!!
Tytuł: Odp: Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 02 Czerwiec 2013, 15:20:10
Kto powiedział że po zamkniętym "na pełnej prędkości" można jechać?? Wskaż mi taki paragraf bo to jest błąd!!

§ 70, ust. 9.
Tytuł: Odp: Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego
Wiadomość wysłana przez: jageer w 02 Czerwiec 2013, 16:37:12
Cytuj
Prędkość jazdy pociągu na zamkniętym i zajętym torze szlakowym nie może przekraczać 30 km/h. Na zamkniętym torze szlakowym niezajętym przez tabor kolejowy, na którym nie ma przeszkód do jazdy, może być stosowana dozwolona dla danego pociągu prędkość jazdy, o czym dyżurny ruchu powiadamia drużynę pociągową za pomocą rozkazu pisemnego.
Tytuł: Odp: Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego
Wiadomość wysłana przez: Droznik w 02 Czerwiec 2013, 17:17:14
A jak mam pęknięta szynę?? To może też V max?? Owszem jak jest wolny to V max ale to musimy uwzględnić w rozkazie a nie na gębę
Tytuł: Odp: Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 02 Czerwiec 2013, 19:12:36
Wyobraź sobie, że masz szlak 15 km. Albo nawet i więcej.
Więc puszczasz po zamkniętym drezynę 30 kph tam i z powrotem.

Nie lepiej na "eSce" dopisać w innych "Od km xxx,xxx ograniczyć prędkość pociągu do xx kph".


BTW... przecież piszesz w innych, "do km. xxx,xxx z postojem". Więc określasz zarazem miejsce niebezpieczne.
Tytuł: Odp: Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego
Wiadomość wysłana przez: Droznik w 02 Czerwiec 2013, 21:05:34
Wiesz zawsze lepiej ale co na to potem przełożony?? Zresztą ja tam mam taki szlak to albo jadą już do sąsiedniego posterunku, albo po prostu piszę 30 a dalej to mnie nie interesuje bo nie widzę ich. Przecież nie będę stal w fotoradarem gdzieś 8km od nastawni i liczył czas ;p
Tytuł: Odp: Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego
Wiadomość wysłana przez: jageer w 03 Czerwiec 2013, 10:08:38
A jak mam pęknięta szynę?? To może też V max?? Owszem jak jest wolny to V max ale to musimy uwzględnić w rozkazie a nie na gębę

Pęknięta szyna jest przeszkodą do jazdy, więc powyższy paragraf niby wtedy nie pozwala Vmax.

A co do szlaku 15 km i 30 km/h, w czym problem? Od Zabierzowa w stronę Katowic na odcinku ok 33 km jest obniżona prędkość do 30 km/h z powodu fatalnego stanu torów i jakoś jeżdżą pośpieszne, ekspresy, osobowe i brutta ;)
Tytuł: Odp: Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego
Wiadomość wysłana przez: ISDR12 w 04 Czerwiec 2013, 13:47:13
Do 500m od ostatniej przeszkody tj np Rob wjezdża w km 2,000 i jedzie do 3,000 to piszesz ze kolejny robek jedzie do 1,500 natomiast gdy jedzie do 1,800 to piszesz  swojego do 1,300.
Oczywiście musisz wtedy napisać że w km... pracuje rob1/2. Ten co jedzie to ma nowy numer. I nie możesz wypisać że tylko po otrzymaniu tego rozkazu bo kontroler łatwo może zabrać Ci procenty, bo żeby tak odnotować musisz mieć już szlak zamkniety, zapytania o wolną drogę itp, jedynie takie coś możesz przez Radio podyktować im i wtedy mogą działać. No i sygnał Ty podajesz ewentaulnie dyżurny ruchu pomocniczy jeśli jest do tego upoważniony.

Kto powiedział że po zamkniętym "na pełnej prędkości" można jechać?? Wskaż mi taki paragraf bo to jest błąd!!
To chodzi, że na zamknięty tor. To znaczy że muszę następnego roba dać do tego przejazdu tylko? A jak unistar wjeżdża to wystarczy, że jeden szlak jest zamknięty czy muszą być dwa?
Tytuł: Odp: Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego
Wiadomość wysłana przez: Droznik w 04 Czerwiec 2013, 18:38:04
Wszystko zależy gdzie ten Unistar będzie pracował i gdzie wjeżdża. Zawsze musi być 500m od niego ale w najbliższym punkcie. Czyli jak pisałem jeśli przejazd jest w km 3,000 a uni jedzie do 5,000 to piszesz swego roba tylko do 2,500!!! Jeśli natomiast w drugą stronę np do 2,000 to twój jedzie do 1,500.

Tak musisz zamknąć wszystkie szlaki, najlepiej cały węzeł a jak się da to linie od km 1 do ostatniego. ;p
Na serio zamykasz tylko ten tor po którym będzie się poruszał, chyba że będzie pracował na 2 torach to wtedy musisz zamknąć oba ale nie wiem jak z rozkazami.
Tylko pamiętaj bo teraz wszedł zapis że musisz powiadamiać maszynistów "O" o tym gdzie pracuję robek i zachodzi potrzeba podawania sygnału baczność
Tytuł: Odp: Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego
Wiadomość wysłana przez: garazowy w 09 Styczeń 2014, 15:16:20
Witam, co do wstawienia pojazdu dwudrogowego jak juz wyzej jest napisane dajesz S, u nas to wyglada tak ze kierownik przynosi immienne zadanie na wstawienie takiego pojazdu w tresci S dyktujesz polecam wstawic pojazd dwudrogowy na przejezdzie w km...dalsza tresc jak dla roboczego...
Zjazd to znow kierownik powinien przyniesc kartke typu zadanie o zezwoleniu zjazdu znow S...kierownik po upewnieniu sie ze pojazd dwudrogowy zjechal znow daje kartke potwierdzenie o usunieciu pojazdu dwudrogowego, makulature wklejasz do R146
..tak to u nas wyglada nie wiem jak robia inni