Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jageer

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 93
31
Urządzenia srk / Odp: Blokada liniowa przy urządzeniach kluczowych
« dnia: 26 Marzec 2021, 19:30:37 »
Wytyczne projektowania.... Ale w przypadku blokad cyfrowych i braku izolacji stosuje się odcinek zasemaforowy oparty o czujniki koła (system liczenia osi).

Ogólnie wszystkie blokady szlakowe budowane obecnie wymagają "izolacji" torów szlakowych. Łatwiej czasem dobudować nowy odcinek na "licznikach" niż korzystać z istniejących EON itp do zwalniania zastawek ...

32
Ruch kolejowy / Odp: Manewry
« dnia: 26 Marzec 2021, 19:28:08 »
Instrukcja ir1 się kłania :)

33
Urządzenia srk / Odp: Blokada liniowa przy urządzeniach kluczowych
« dnia: 24 Marzec 2021, 20:57:45 »
Oczywiście, nawet z blokadą komputerową (cyfrową) w przypadku sygnalizacji świetlnej....
Tak na prawdę sposób połączenia, co już wspomniano jest jak dla urządzeń mechanicznych scentralizowanych...
Tylko oczywiście musi być aparat blokowy. Poza wspomnianymi obwodami sygnałowymi, niektóre elementy blokady dodatkowo w obwodach świateł się kontroluje.

34
Ruch kolejowy / Odp: Blokada
« dnia: 23 Marzec 2021, 13:35:08 »
Myślę, że przytoczenie całego zdania / akapitu lub podanie paragrafu by nam pomogło...

35
Urządzenia srk / Odp: Nastawnia bez rozjazdów
« dnia: 18 Marzec 2021, 17:20:28 »
Nastawnia Ziersdorf przypomina nieco kurnik z Chrzanowa ...

36
Ruch kolejowy / Odp: Strefa odziaływania SSP
« dnia: 14 Marzec 2021, 10:01:53 »
Jeżeli zamawiający (zarządca infrastruktury) zlecił w zadaniu wymianę sygnalizacji i tylko to obejmowało to nie uzależniono przejazdu... Jeżeli zawarto zapisy o dostosowaniu ble ble ... To trzeba by to wykonać, znając życie za kilka miesięcy na stacji X dokona się przebudowy przejazdu i powiązania  ;) jeżeli jednak nie ma powiązania, a droga ochronna jest przez przejazd w RTS powinien być zapis o zamykaniu ....

37
Ruch kolejowy / Odp: Strefa odziaływania SSP
« dnia: 11 Marzec 2021, 21:26:35 »
Zapoznaj się z tablicą zależności, czy zamknąć ten przejazd ..... i zapisami w RTS....

38
Urządzenia srk / Odp: Urządzenia suwakowe
« dnia: 10 Marzec 2021, 17:21:37 »
Czechowice już jedna "noga" .... Ebikloc (Ebilock) tam zaczął działać. W Toruniu jeszcze chyba jest coś ciekawego, ale nie wiem dokładnie jaki to rodzaj ...

39
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« dnia: 14 Luty 2021, 21:28:42 »
No cóż, dziś liczą się słupki, SMS (wskaźniki systemu zarządzania bezpieczeństwem) itp...

Z racji zawodowej sam kręcę się po wielu posterunkach ostatnio... Powiem tak - nie ma reguły.
Są ludzie, którzy pół swojego życia spędzili za jednym pulpitem i jest jakaś przebudowa "eee Panie, a to ten przycisk tu nie może zostać? Zawsze tu naciskałam i działało..." - no tak 30 lat były jakieś tam urządzenia, a zmiana blokady wielkim szokiem. Są ludzie, którzy j/w, ale interesują się "przebudową" w swoim okręgu. Cieszą się, że dojdzie blokada 2 kierunkowa, nie boją się nowości, nie boją się zmian, nawet dokładnie wiedzą jaki odcinek zwalnia im zastawkę itp. itd....
Za to cytując jednego z dyżurnych, gdzie ma nastąpić wymiana pulpitu kostkowego i klasycznych odcinków na liczniki "Panie, komputer to się nadaje tylko do pasjansa, przecież to bezpieczeństwa nie zapewnia".... Natomiast, w kilku przypadkach byli ludzie "młodzi stażem" z pytaniami na zasadzie "Proszę Pana, bo przy jakimś przebiegu nie mogę przełożyć rozjazdu X", moje pytanie: "Jak Pan zdał autoryzację po przebudowie, nie oglądał Pan tablicy zależności?"....

Dlatego, mnie osobiście już nic nie dziwi....
Był moment, gdzie dyżurnego można było zrobić "z ulicy", wrócił przepis, że najpierw inne stanowiska, czy to się sprawdzi? To się okaże, ale jak ktoś idzie do pracy "z przymusu" w danej branży, to nic nie pomoże ;) Widać, że jeżeli ktoś lubi swoją pracę, jakoś mu lżej i bardziej wie co i jak.


40
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« dnia: 13 Luty 2021, 13:09:54 »
Dyżurny ruchu jeśli zrobi coś nie tak z powodu np. stanu psychicznego może dojść do poważnego wypadku i śmierci wielu niewinnych osób.

Uważasz że psychotesty to wyłapują? Bardziej sprawdzaja koncentracje i reakcję. U mnie w rejonie był nastawniczy co ćpał na nastawni .... na szczęście nie zdążył narobić syfu...

Co do wzroku - coraz więcej LCS gdzie klikasz "torami" w promieniu X kilometrów i pociągu nie widać przez okno - jedynie na jakimś TuV... Fakt, że wstępne trzeba mieć idealne oczy, potem okulary wchodzą w grę. Jak komuś zależy można zrobić korekcję laserowa wzroku.

41
Inne / Odp: Kupię uszkodzoną kolejkę elektryczną
« dnia: 10 Luty 2021, 16:48:58 »
Bezpieczeństwo jak na allegro ... O ile ktoś da "wysyłka z olx".

42
Ruch kolejowy / Odp: Stacja Żagań i przebiegi do max. 60 km/h
« dnia: 07 Luty 2021, 22:13:03 »
To może brakło miejsca na pakiety w szafie, a w nastawni miejsca na kolejną szafę urządzeń komputerowych ;) I tak zrobili....

43
Ruch kolejowy / Odp: Stacja Żagań i przebiegi do max. 60 km/h
« dnia: 07 Luty 2021, 21:54:25 »
Podobne pytanie - oczywiście także do projektanta - można zadać w przypadku zmodernizowanej stacji Trzebinia: dlaczego z toru 17 w kierunku zachodnim ustawiono semafor wyjazdowy H17 z sygnałem Sz i wskaźnikiem W 24 taki, jak na załączonym obrazku, a nie semafor pięciokomorowy, jak z pozostałych torów (jakie jest tego uzasadnienie w przepisach)?[/font][/size][/size][/size]
Na szkicu widzę "kawałek toru" linią przerywaną. Więc pewnie zabudowano, co zabudowano, a rozbuduje się w przyszłości. Lub zamawiający w programie funkcjonalno-użytkowym (PFU) tak sobie zażyczył...
Podobnie jest na stacji Poraj, gdzie urządzenia są przystosowane do zabudowy w przyszłości, a zasadzie odtworzenia rozjazdu i toru + tarczy manewrowej, jednak obecnie jej nie zabudowano.....

Jak to brzmi klasyk na odbiorach urzadzeń SRK: "zabudowano zgodnie z projektem"....


44
Ruch kolejowy / Odp: Stacja Żagań i przebiegi do max. 60 km/h
« dnia: 06 Luty 2021, 22:02:52 »
Ogólnie mnie - laikowi, jeżeli chodzi o szczegóły automatyki - urządzenia przekaźnikowe kojarzą się z banalizacją, mnogością tarcz manewrowych oraz maksymalnymi dopuszczalnymi prędkościami ograniczonymi jedynie nawierzchnią kolejową i z tym ostatnim mam problem jeżeli chodzi o stację Żagań.

Tak to "nie działa". Np. Kraków Płaszów, był (bo już jest prawie przebudowany) nieco stacją jednokierunkową, nie wszędzie się dało jechać w każdym kierunku, mimo, że pozwalały na to układy torowe. Przekaźniki też zajmują miejsce, więc czasem się ograniczano.
Nie wspomnę już o takiej stacji jak Częstochowa Towarowa, zabudowana w 1958-59r na przekaźnikach :) Tam nawet manewry utwierdzane w kierunku Huty Częstochowa były rozwiązywane 3 sekcjami, dla zwiększenia przepustowości (wjazd na Hutę przecinał LK1), a tory były typowo 1 kierunkowe. Teraz już nieaktualne, bo po przebudowie.

Czy maksymalne przebiegi do 60 km/h w przypadkach opisanych powyżej wynikają z ograniczeń urządzeń typu PB czy są spowodowane kwestiami ruchowymi? Stawiam na to drugie dlatego też wątek pozwalam sobie umieścić w forum "Ruch kolejowy". A jeżeli tak to przypuszczacie jaki był powód przyjęcia takiego rozwiązania?

Nie zawsze na prosto równa się Vmax. Tak jak już wspomniano - kwestie długości dróg ochronnych, ich wariantowania, bezpieczeństwa, skrócone drogi hamowania itp itd... Czasem i jakieś zdarzenia / pomysły racjonalizatorskie. Zdarza się, że wjeżdżając na prosto w stacje ( a układ torowy pozwala na V120) wjeżdżamy max 40 (taki obraz na semaforze), jeżeli nie mamy podanego wyjazdu. Przy przelocie jedziemy już na max... W jednym wypadku brak drogi hamowania, w drugiej było zdarzenie i pociągi z postojem przy peronie wjeżdżają wolniej :)

I oczywiście kwestia, czy plan ten jest prawdziwy/zgodny z tablicą zależności...

45
Eap05, Cbl2010 (cyfrowa blokada jedno lub wieloodstępowa), oraz eap2000 w testach.
SHL - bombardier, jeszcze coś Thales ma..

Cbl - rail-mil.eu
Eap05 - zabudowana tylko w kilku miejscach, działa podobnie do eap94 (z kilkoma zmianami m.in automatyczne zwalnianie KO).
Eap2000 - oparta na światłowodzie odmiana eap przechodzi testy.
Jeżeli chodzi o komputerowe blokady - Bombardier i Thales, ale nie wiem czy udostępnia ot tak. Jak pisałem pracę dyplomowa, miałem kwity z uczelni, żeby dostać papierki.

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 93