Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - mr-honest

Strony: [1]
1
Inne / Pytanie o badania wzroku.
« dnia: 30 Kwiecień 2018, 12:16:24 »
Witam Was.
Piszę ponieważ nie znalazłem nigdzie jednoznacznej odpowiedzi jak to jest z tym badaniem wzroku przed przyjęciem na dane stanowisko. Według rozporządzenia z końca 2014 roku nie będąc zatrudnionym wcześniej na stanowisku dyżurnego ruchu, nastawniczego, kierownika pociagu, rewidenta, dróżnika czy automatyka wymaganie co do odczytu bez korekcji wynosi 0.4/0.2. Wygląda więc na to że wymagania zostały drastycznie zmniejszone? Jak to interpretować względem tablicy u okulisty w medycynie? 0.4 może być na jedno oko, 0.2 na drugie czy na przykład 0.2 na oba? Bo według tablic które obczailem w internecie 0.2 to są fest kobyły, 0.4 zresztą też (drugi lub czwarty rząd od góry tablicy). Więc w zasadzie praktycznie ślepy może przejść wstępne badania? Dobrze interpretuje? Wcześniej było bodajże 0.8 więc to już 8 rząd od góry, literki male. Jak to więc wyglada?

2
Inne / Praca jako nastawniczy.
« dnia: 26 Wrzesień 2015, 11:17:19 »
Witajcie.
Ostatnimi czasy zauważyłem, że jest dużo ofert z PLK na stanowisko nastawniczego.
Czesto pojawiają się oferty w to samo miejsce. Przykładem może byc Trzebinia w Małopolsce. Czy prqca nastawniczego jest aż tak trudna czy po prostu trafiają się 'trefne' miejsca gdzie nikt nie chce iść pracować?

3
Inne / Praca jako ISDR - pytania
« dnia: 11 Marzec 2015, 12:50:42 »
Witajcie.
Kiedyś pytałem Was o szczegóły pracy jako ISDR. Tak się złożyło, że dopiero w tym roku mam szansę dostać się na kolej.
Kilka miesięcy wcześniej odrzucono mnie ze względu na wzrok. Wyszło, że mam astygmatyzm i około -2 Dcyl na każdym oku.
Muszę przyznać, że ta informacja mnie trochę podłamała, wszystkie badania ok, a ze względu na oczy - niestety.
W końcu zdecydowałem się laserową korekcję wzroku. Jestem 13 dni po zabiegu, podczas wczorajszej kontroli przeczytałem z tablicy lewym okiem niecały ostatni rząd, na wyrywki ale jeszcze nie 100 proc. Natomiast prawym (które przed zabiegiem miałem "lepsze" od lewego) słabo- przedostatni na wyrywki, ostatniego ani rusz. Tak wiem, trzeba czekać, lekarz uspokaja, że rekonwalescencja różnie przebiega. Są osoby co po dwóch tygodniach przeczytają cały ostatni rząd, a są takie, którym ostrość wraca dopiero po miesiącu, dwóch, a niekiedy nawet kilku.
Druga sprawa, że kontrolę miałem w godzinach południowych, więc wzrok był już trochę zmęczony. Podejrzewam, że z rana lewym okiem przeczytał bym cały ostatni rząd, prawe jeszcze odbiega nawet jak niezmęczone. Inna sprawa to też taka, że okulistka ma podświetlaną tablicę i na podświetleniu też mi się trochę wszystko rozjeżdża.
Postawiłem jednak wszystko na jedną kartę, wydałem ostatnie pieniądze żeby móc pracować jako ISDR.

Macie może jakieś doświadczenia z laserową korekcją i ewentualnym przyjęciem na kolej ? I nie daj Bóg gdyby tak się stało że to moje widzenie nie było by 100-procentowe, to czy nie czytając w pełni ostatniego rzędu, lub dwóch ostatnich można przejść badania w Medycynie Kolejowej ? Czy są jakieś ogólne ramy co do tego ? Konkretne wartości przy których przepuszczają na pierwszych badaniach ?

Z góry dziękuję za zainteresowanie i ewentualną pomoc, podpowiedzi :)

Pozdrawiam serdecznie.

4
Inne / Praca jako ISDR - pytania.
« dnia: 23 Sierpień 2014, 17:56:59 »
Witajcie.
Jestem tutaj nowy i mam kilka pytań odnośnie rozpoczęcia "kariery" jako ISDR.
Mam możliwość pracy jako dyżurny ruchu. Od razu powiem, że nie kończyłem żadnej szkoły kolejowej. Nie miałem też nigdy jakiejś styczności z koleją, w mojej rodzinie nikt tam nie pracował.
Jednak trafiła się okazja przyjęcia na dyżurnego. I stąd moje pytania.
Jak sądzicie, czy możliwym jest sprawne ogarnięcie przepisów, pracy dyżurnego po ukończeniu samego kursu i kilku miesiącach praktyki?
Czy pomyłki trafiają się często ? I czy jest to tak, że wystarczy jeden błąd i można doprowadzić np do wprowadzenia pociągów na jeden tor, czy też musi się na to składać kilka błędów ?
Nie żebym się przechwalał czy coś, ale nie jestem jakiś ociężały umysłowo, jednak brak styczności i wiedzy w temacie kolei powoduje moje zainteresowanie.
Uprzejmie prosiłbym o wypisanie zalet i wad pracy jako dyżurny, jakie cechy powinien posiadać.

Strony: [1]