Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł

Strony: [1] 2 3 4 ... 57
2
Ruch kolejowy / Odp: praktyki zawodowe
« dnia: 24 Maja 2021, 19:58:37 »
Proponuję - zamiast oczekiwać że ktoś sam się zgłosi - zadać konkretne pytania co jest niejasne, wraz z podaniem literatury tematu/instrukcji na której opiera się zadanie. Może wtedy ktoś pomoże, choć organizacja procesów przewozowych to niezbyt popularna dziedzina.

3
Starzyny / Odp: Problem z wjazdowym w Psarach.
« dnia: 07 Maja 2021, 12:30:02 »
Ta sytuacja na 99% miała tą samą przyczynę - wykrycie tego samego pociągu pod dwoma różnymi numerami. Musiałbym przejrzeć plik .sav żeby dokładniej ustalić co się stało.

4
Wilkowice Bystra / Odp: Irytujący problem
« dnia: 30 Kwietnia 2021, 13:07:38 »
Jeżeli dostałeś drogę wolną i włączyłeś Wbl, ale sąsiedni posterunek nie daje Poz, to może być to usterka blokady liniowej. Najlepiej podeślij plik sav do sprawdzenia.

5
Starzyny / Odp: starzyny
« dnia: 18 Kwietnia 2021, 00:57:41 »
Błąd programu. W specyficznych przypadkach polecenie utwierdzenia przebiegu wysyła się podwójnie. Będzie poprawione w przyszłych wersjach.

6
Linki do starych stacji są w działach tych stacji i cały czas działają.

7
Starzyny / Odp: Problem z wjazdowym w Psarach.
« dnia: 06 Kwietnia 2021, 00:04:33 »
Przyczyna problemu:

Cytuj
Rozmowa z: Psary poc.
...
[08:24] St: Czy droga dla pociągu 35105 jest wolna?
...

Rozmowa z: Psary poc.
...
[08:29] St: Pociąg 35104 odjechał o godzinie 08:29.
...

Psary zinterpretowały to jako dwa różne pociągi, i dalej z bilansu wychodziło że zawsze na szlaku jest jakiś pociąg w kierunku Psar, dlatego nic z Psar już nie wyjechało (ale przyjmowały pociągi, na szlaku z sbl może być więcej niż jeden pociąg). Ponowne podanie wjazdu to prawdopodobnie skutek upłynięcia max czasu oczekiwania na nieprzyjeżdżający pociąg (wcześniej zawsze w końcu jakiś się pojawiał).

Zgłoś zatrzymanie ostatnio wyprawionego pociągu i powinno się odblokować. W przyszłych wersjach spróbuję uodpornić to na takie błędy.

8
ISDR - Rozkłady jazdy / Poszukiwane dane do rozkładów jazdy
« dnia: 01 Kwietnia 2021, 17:56:34 »
Poszukuję danych o rozkładach jazdy dla stacji Kraków Główny, z dowolnego roku między 2009 i 2017. Potrzebne są rozkłady jazdy pociągów pasażerskich (dla 2009-2012 mam SRJP), lokomotyw luzem i pociągów służbowych, przejścia składów i lokomotyw, zestawienia składów (dodatki 2A/B/C/D lub dane w innej formie).

9
Kat. C w obrębie stacji w Węgierskiej Górce. W takim przypadku stosuje się włączenie sygnalizacji na przejeździe przez ustawienie przebiegu i opóźnienie wyświetlenia sygnału na semaforze.

10
Czy istnieje jakaś literatura nt. właśnie takiego łączenia mechanicznych czy kluczowych srk z sygnalizacją świetlną  albo systemami EON ?

Pobieżne informacje o przystosowaniu urządzeń mechanicznych do sygnalizacji świetlnej znajdziesz w niektórych starych książkach o mechanicznych i elektrycznych urządzeniach stacyjnych, bardziej szczegółowe w "Albumie schematów elektrycznych połączeń w mechanicznych usrk".

11
ISDR - Tematy ogólne / Odp: UZK
« dnia: 25 Marca 2021, 12:43:39 »
Nie da się wyłączyć UZK, można wyłączyć czujniki w niektórych typach UZK. Co masz na myśli pod "zmiana opcji sterowania"?

12
Starzyny / Odp: Łączność ze Sprową
« dnia: 24 Marca 2021, 21:39:45 »
Sprowa jest sterowana zdalnie z Kozłowa.

13
Jeżeli jest sygnalizacja świetlna, to powiązanie z blokadą liniową jest w zasadzie takie same jak w innych typach urządzeń - zależności blokady są kontrolowane w obwodach sygnałowych.

W przypadku sygnalizacji kształtowej można:
a) zastosować typową nastawnicę mechaniczną ze skrzynią zależności, blokami i zawórkami do ich uzależnienia od semaforów, różnica polega tylko na zastosowaniu zamków kluczowych zamiast dźwigni zwrotnicowych,
b) uzależnić semafory kształtowe od blokady elektrycznie, poprzez zastawki elektryczne dźwigni i kontrolę sygnału stykami ramion (rzadkie rozwiązanie).

14
Ruch kolejowy / Odp: Blokada
« dnia: 22 Marca 2021, 15:31:42 »
Pewnie chodzi o przystosowanie/brak przystosowania do ruchu dwukierunkowego.

15
Urządzenia srk / Odp: Nastawnia bez rozjazdów
« dnia: 17 Marca 2021, 16:37:19 »
W uzupełnieniu do tematu - opis działania blokady stacyjnej w rozwiązaniu austriackim, wraz krótkim wyjaśnieniem skąd wzięło się stosowanie nastawni dysponującej w budynku stacji, zamiast przy jednej z głowic. Tekst w języku angielskim, dostępna też wersja niemiecka, animacje nie wymagają tłumaczenia:

http://interlockings.blogspot.com/2013/09/the-austrian-station-block-animated.html
http://interlockings.blogspot.com/2013/09/the-austrian-station-block-animated_28.html

Ten typ urządzeń i blokady stacyjnej był szeroko stosowany w krajach na terenie dawnych Austro-Węgier, np. w Czechach, Słowacji, Słoweni czy na Węgrzech. Spotykany był także w dawnym zaborze austriackim w Polsce, a w niektórych przypadkach mimo późniejszej wymiany urządzeń na znormalizowane mechaniczne pierwotny układ nastawni nie ulegał zmianie.

Strony: [1] 2 3 4 ... 57