ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => Urządzenia srk => Wątek zaczęty przez: TaKeT w 28 Czerwiec 2014, 22:03:13

Tytuł: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: TaKeT w 28 Czerwiec 2014, 22:03:13
Ok, ale nawet przy setce ,,niby" nie ma to sensu...
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: IZKR w 28 Czerwiec 2014, 22:53:18
Nie trzeba, bo ZTCP szlakowa do Testowa wynosi 80km/h, czyli mieści się w dopuszczalnej granicy. W moich rejonach nigdzie nie ma pasów na semaforach na posterunkach gdzie są angliki, ponieważ szlakowa jest mniejsza lub równa 100km/h.
To może inaczej...
mamy prędkość rozkładową 80 km/h. UE daje kasę i następuje modernizacja toru. Podnosimy szybkość do 120 km/h i co teraz? Trzeba wyłożyć kasiorę na modernizację urządzeń srk... (dodanie pasa do obwodu sygnałowego to nie tylko dodatkowy kros z żarówką na końcu do podświetlenia pasa). W założeniu jest tak, że na Testowie są urządzenia przekaźnikowe. Czyli zostały hipotetycznie zabudowane na stacji nie wcześniej niż w latach 75/80 XX w. Ale już wtedy na krzyżowych rozjazdach było 100 km/h. Czyli nowo budowane urządzenia już muszą wskazywać właściwą szybkość 100 km/h bez względu na to jaki jest stan i klasa toru. No ale to tylko teoria.
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 29 Czerwiec 2014, 00:17:23
Ok, ale nawet przy setce ,,niby" nie ma to sensu...
W druga strone sie juz jedzie na "raz". Typowy przykład braku konsekwencji przy projektowaniu urządzeń SRK.
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 29 Czerwiec 2014, 08:24:11
A najczęściej, stawia si WOS-a i po kłopocie.
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: TaKeT w 29 Czerwiec 2014, 09:16:05
Nie trzeba, bo ZTCP szlakowa do Testowa wynosi 80km/h, czyli mieści się w dopuszczalnej granicy. W moich rejonach nigdzie nie ma pasów na semaforach na posterunkach gdzie są angliki, ponieważ szlakowa jest mniejsza lub równa 100km/h.
To może inaczej...
mamy prędkość rozkładową 80 km/h. UE daje kasę i następuje modernizacja toru. Podnosimy szybkość do 120 km/h i co teraz? Trzeba wyłożyć kasiorę na modernizację urządzeń srk... (dodanie pasa do obwodu sygnałowego to nie tylko dodatkowy kros z żarówką na końcu do podświetlenia pasa). W założeniu jest tak, że na Testowie są urządzenia przekaźnikowe. Czyli zostały hipotetycznie zabudowane na stacji nie wcześniej niż w latach 75/80 XX w. Ale już wtedy na krzyżowych rozjazdach było 100 km/h. Czyli nowo budowane urządzenia już muszą wskazywać właściwą szybkość 100 km/h bez względu na to jaki jest stan i klasa toru. No ale to tylko teoria.

Właśnie o takim scenariuszu myślałem - komuś się nie chce dołożyć, potem modernizacja i trzeba rozbebeszyć znowu :) Poza tym linia Testowo-Lisków jest pierwszorzędna, czyli jej docelowe parametry to 120 dla osobowych i 80 dla towarowych więc gdyby to  ode mnie zależało zadziałałbym powiedzmy ,,przyszłościowo".
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: IZKR w 29 Czerwiec 2014, 13:25:00
W druga strone sie juz jedzie na "raz". Typowy przykład braku konsekwencji przy projektowaniu urządzeń SRK.
Oczywiście że pas powinien być również na wyjazdowym. Tak np jest na stacji Jedlnia Letnisko. Przed zmianą urządzeń z mechanicznych na Ebilok semafory miały zielone pasy. Zabudowano je przy zmianie semaforów kształtowych na świetlne. Chyba... bo nie wiem jak było wcześniej. Mogło być np na dwa ramiona ze wskaźnikiem W21/10 podnoszącym prędkość z 40 do 100km/h
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 30 Czerwiec 2014, 00:44:43
To może inaczej...
mamy prędkość rozkładową 80 km/h. UE daje kasę i następuje modernizacja toru. Podnosimy szybkość do 120 km/h i co teraz? Trzeba wyłożyć kasiorę na modernizację urządzeń srk...
Ale po co? Wystarczy zmienić szybkość drogową na 100km/h w obrębie stacji/ lub WOS-a (W9), tak jak pisał @MaKu i po kłopocie.
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: IZKR w 30 Czerwiec 2014, 10:56:05
Ale to właśnie jest bezsensowne. Podnosimy szybkość aby było szybciej a tu celowo ją obniżamy ostrzeżeniami? Po to mamy sygnalizację szybkościową aby ją wykorzystywać. Ale ja się nie upieram.
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 30 Czerwiec 2014, 12:40:21
Niby tak, ale semafor osłania okręg zwotnicowy cały i jazda od niego jest już z ograniczoną prędkością. WOS można zastosować tylko do danej zwrotnicy na nią W9 i odcinek po którym jedzie się szybciej jest dłuższy. Mechanik hamuje na zwrotnicę, a nie do semafora i od niego jedzie ze zmiejszoną szybkością, a wiemy, że sem. wjazdowe są niekiedy i 1 km przed stacją.
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 30 Czerwiec 2014, 17:14:40
Prawda jest taka, że chodzi o pieniądze. Taniej jest wbić blachę na gruncie niż wymieniać głowice semaforów i ingerować w obwody srk. To tzw. racjonalizacja pracy :) Poza tym, 30-40 lat temu inżynierom srk nie śniło się nawet, że w takim 2014 roku będą modernizować jakąś linię, więc z góry zakładali, że pasy są niepotrzebne. Poza tym, w latach 70-80tych pasy dopiero raczkowały, więc zakładanie ich nie było częstą praktyką.
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 30 Czerwiec 2014, 17:53:58
@IZKR, oczywiście, że tak. Masz rację, że tak się robi.
Ale w okręgu zachodniego pomorza, najbliżej Szczecina chyba dopiero w Krzyżu jest zielony pas na słupie. Wcześniej, chyba nie ma. A anglików w głównych torach od groma. Bodajże co druga stacja.
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 30 Czerwiec 2014, 18:48:31
Niby tak, ale semafor osłania okręg zwotnicowy cały i jazda od niego jest już z ograniczoną prędkością. WOS można zastosować tylko do danej zwrotnicy na nią W9 i odcinek po którym jedzie się szybciej jest dłuższy. Mechanik hamuje na zwrotnicę, a nie do semafora i od niego jedzie ze zmiejszoną szybkością, a wiemy, że sem. wjazdowe są niekiedy i 1 km przed stacją.

Tak jak była "20tka" przez moment na Płaszowie, na jednym z anglików.
- Panie dyżurny, a który to dokładnie rozjazd?
- Mechaniku jak pan minie ten i ten, to już będzie Pan na tym.
- Dobra robię 20tkę przez całą głowicę ;)

Poza tym, w latach 70-80tych pasy dopiero raczkowały, więc zakładanie ich nie było częstą praktyką.

SRK w Płaszowie obecne, to wczesne lata 70-te. Pasy są, ale np. Tm-y tak jak kiedyś (tylko przy "niewłaściwym"), nie mówiąc o wyjeździe na lewy. Nie ze wszystkich torów się da, bo połowa semaforów nie ma W24. ;) A układ torowy pozwala.
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: TaKeT w 01 Lipiec 2014, 00:44:52
A ja myślałem że to w latach 80-tych SRK (i nie tylko) projektowano oszczędnie do bólu :)

Właściwie dlaczego, poza tym że ,,peelka napisała" jest to ograniczenie do 100km/h po krzyżowych? Skomplikowanie konstrukcji, szybsze niż w zwyczajnym zużycie iglic?
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: zolwik w 01 Lipiec 2014, 10:38:26
na dolnym śląsku też pasów mało jest, na pewno są na głównym we Wro.
a tak to szlakowe też są koło "setki" i pasów brak
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 01 Lipiec 2014, 12:13:45
Właściwie dlaczego, poza tym że ,,peelka napisała" jest to ograniczenie do 100km/h po krzyżowych? Skomplikowanie konstrukcji, szybsze niż w zwyczajnym zużycie iglic?

Konstrukcja rozjazdu krzyżowego podwójnego (pojedynczego chyba też?) powoduje, że Vmax na prosto może być 100 km/h.
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 01 Lipiec 2014, 15:20:39
A ja myślałem że to w latach 80-tych SRK (i nie tylko) projektowano oszczędnie do bólu :)

Póki był PRL i PKP wchodziło w szeregi obronności kraju, nie było mowy o oszczędności w USRK.
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: IZKR w 01 Lipiec 2014, 21:22:39
A ja powiem więcej. Dr M. (Politechnika Warszawska) kiedyś wykazywał nam skąd się wziął system szybkościowy sygnalizacji i jaka była geneza systemów przekaźnikowych na PKP. Pakowano w latach 70-tych bardzo dużo kasy i nie było rady - trzeba było kupić system Erocsson "E" od Szwedów i sygnalizację szybkościową od Ruskich (oni tam mają/mieli sbl-ki  ze stopniowaniem co 20 km/h). My zapożyczyliśmy od nich tylko 0, 40, 60, 100 i max (160). No ale to "lata świetlne" temu było i nie wgłębiałem się w temat czy to prawda. Coś w tym jednak jest. Nakłady finansowe na system izolacji torów były potężne. W sporej części było też naszych pomysłów powodowanych bylejakością torów. System taki dużo wybaczał i byle zaniżona oporność toru nie robiła problemów. Podnosiło się napięcie na wejściu i mimo sporych strat w izolacji na wyjściu było wymagane minimum. Potem przyszły czasy restrykcyjnego podejścia do parametrów srk i taki myk już u nas nie przechodzi. .... wali po łapkach za takie przekręty. A sz-ty idą w setki.
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: TaKeT w 01 Lipiec 2014, 23:09:40
@IZKR Chętnie poczytałbym więcej o tym (może w nowym temacie) jeśli zechcesz podzielić się wiedzą :)
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: IZKR w 02 Lipiec 2014, 00:08:27
Nie jestem w stanie potwierdzić czy to co mówił pan M. ma poparcie w rzeczywistości (w części dotyczącej sygnalizacji). Natomiast to co dotyczy systemu srk ma sens.

zagoogluj sobie temat "szybkościowy system sygnalizacji srk". mnie przeniosło na forum modelarzy... tam jest o tym co napisałem wcześniej z tym, że stopniowanie co 30 km/h
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 02 Lipiec 2014, 09:16:00
SRK u nas i tabor za "komuny" to temat rzeka.

EP09 miało być "nieoporowe" - podobno Ruscy nie pozwolili... Trakcja miała być na zmienny, podno "Ruscy nie pozwolili".
Co do SRK - np. system CBP i PB oidp jest "Radziecki". System "E" - no fajny, ma dużo wad, ale dużo zalet (projektowanie każdego obwodu).
Mieliśmy też trochę, teraz kilka "IZH-111", testowano blokadę "IZB-111". Fajne systemy, ale strasznie "chłonęły" ilości zestawów przekaźnikowych i okazały się nieekonomiczne...
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 02 Lipiec 2014, 20:36:13
Licencję na system E kupiliśmy zdaje się jeszcze pod koniec lat 40. Lata 70 to IZH-111, który nie przyjął się m.in. ze względu na dużą usterkowość w naszych warunkach pracy. Przed nim był jeszcze PB, który bez większych problemów działa na wielu dużych stacjach, a CBP-83 to jego modyfikacja. Natomiast zasady sygnalizacji szybkościowej zostały przyjęte po konferencjach OSŻD pod koniec lat 50. Podobne zasady stosują inne państwa dawnego bloku wschodniego.
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: TaKeT w 02 Lipiec 2014, 21:03:48
Dzięki IZKR... Zacząłem zgłębiać temat i doprowadziło mnie to do zakupu jednej książki na a.. i ściągniecia dwóch... Także lektury mam pod dostatkiem... :)

BTW Ładnie pięknie a na końcu i tak wyjdzie disco:
https://www.youtube.com/watch?v=yDatLlnM5Lg
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 03 Lipiec 2014, 22:20:57
BTW Ładnie pięknie a na końcu i tak wyjdzie disco:
https://www.youtube.com/watch?v=yDatLlnM5Lg

Jest zastępczy, jest impreza.

Lata 70 to IZH-111, który nie przyjął się m.in. ze względu na dużą usterkowość w naszych warunkach pracy. P

Zacznijmy od tego, jaka była jego jakość produkcji i montażu w Polsce ;-) Główną usterką jest "zawieszanie się" pulpitu  :D
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: TaKeT w 03 Lipiec 2014, 23:32:57
Zawieszanie się? :D Jak to wyglądało - pulpit nie odpowiadał na obsługę przycisków, nie układały się przebiegi? BTW ma ktoś może jakieś zdjęcia tastatury do izh 111.... Czy gdzieś (gdzie?) jest to stosowane do dzisiaj? Ile zostało stacji z IZH 111?
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 03 Lipiec 2014, 23:43:09
Zawieszanie się? :D Jak to wyglądało - pulpit nie odpowiadał na obsługę przycisków, nie układały się przebiegi? BTW ma ktoś może jakieś zdjęcia tastatury do izh 111.... Czy gdzieś (gdzie?) jest to stosowane do dzisiaj? Ile zostało stacji z IZH 111?

IZH-111 i bliźniaczego SUP-3 zostało niewiele.
Zdjęcie "tasatury", gdzieś mam, kwestia odszukania. Nie stosuje się tego obecnie.

Całe CMK miało być sterowane z jednej "budy". Na pewno IZH-111 jest jeszcze w Rzeszowie, Opoczno Północne, jakieś tam posterunki na CMK 2-3 (to będzie wiedział Paweł). Żywiec Sporysz (SUP-3?), jeszcze jakieś 2-3 nieduże posterunki, ale nie pamiętam nazw.

EDIT: Olesno Śląskie i Zawiercie, nie wiem czy Góra Włodowska jeszcze ma? Przypomniało mi się, że u kolegi "na linii" jest,  bodajże Staszów.
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: TaKeT w 04 Lipiec 2014, 00:30:06
A czy tej tasatury używa się gdzieś do dzisiaj?
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 04 Lipiec 2014, 10:14:56
O ile mi wiadomo IZH-111 działa jeszcze na stacjach Olesno Śląskie, Rzeszów, Zawiercie, Opoczno Południowe, Idzikowice, Biała Rawska, Grodzisk Mazowiecki. Dawniej w IZH-111 wyposażone były wszystkie posterunki CMK, w latach 90 część została przebudowana na SUP-1 (zmodyfikowana i uproszczona wersja IZH-111) i SUP-3 (wersja z pulpitem komputerowym - tylko Strzałki), aktualnie wprowadza się systemy komputerowe (Ebilock działa w Górze Włodowskiej, Psarach, Knapówce i Korytowie, w trakcie przebudowy są Strzałki i Szeligi). Oprócz tego SUP-1 i SUP-3 działa na kilku innych stacjach, m.in. Staszów, Żywiec Sporysz (SUP-1), Chorzów Batory, Otwock (SUP-3).

W Idzikowicach budowana była nastawnia zdalnego sterowania dla CMK, wyposażona w komputerowe urządzenia zdalnego sterowania BUSZ-UM i półkolisty plan świetlny, część stacji została podłączona (na pulpitach nadal są przełączniki lokalne/zdalne). Zrezygnowano z tego jakoś pod koniec lat 90. Typowej tastatury, opisanej w książce o urządzeniach IZH-111, u nas raczej nigdy nie stosowano - była przewidziana do współpracy z planem świetlnym umieszczonym za biurkiem, jednak u nas zastosowano pulpity kostkowe.
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: axtomek w 04 Lipiec 2014, 12:35:08
No właśnie... A jak z IZB-111, jest ona jeszcze rzeczywiście na CMK, czy tak jak IZH podlega / uległa wymianie na inne systemy (Eac może?)
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 04 Lipiec 2014, 13:10:35
IZB-111 działała chyba tylko w ramach prób, docelowo zastosowano Eac, przy czym w pierwszym okresie funkcjonowania CMK ruch prowadzono na podstawie blokad półsamoczynnych.
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 04 Lipiec 2014, 13:25:04
IZB-111 działała chyba tylko w ramach prób, docelowo zastosowano Eac..

Dokładnie, działała "testowo", ale potem zabudowano jednak Eac (przynajmniej koło Rzeszowa).
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: axtomek w 04 Lipiec 2014, 13:38:28
A dużo jest aktualnie używanych SBL w Polsce? Eac / Ea (Z tego co słyszałem, pierwsza cztero-, druga trzystawna). E jednokierunkowa już chyba nie spotykana nigdzie? Podobnie COB-58? Ach... no i jest jeszcze SHL-12 (jednoodstępowa). Ile tak na prawdę mamy stosowanych obecnie SBL w Polsce? Jakie jeszcze i czym się charakteryzują?
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 04 Lipiec 2014, 13:42:48
A dużo jest aktualnie używanych SBL w Polsce? Eac / Ea (Z tego co słyszałem, pierwsza cztero-, druga trzystawna). E jednokierunkowa już chyba nie spotykana nigdzie?

Ea i Eac różnią się tak na prawdę detalami. Od Krakowa oidp do Bochni? Jest Ea, a dalej na Rzeszów Eac. Zabudowana jakoś w latach 80-tych jako jednokierunkowa, w 2000 roku zrobiono dwukierunkową.
E - jednokierunkowa "Ericssona" oparta na fazach jest pomiędzy Kraków Bonarka, a Kraków Prokocim (odpowiednio PRA, PRC). Całkiem przyjemna w konserwacji i naprawach.

Co do "komputerowych", jeszcze jest ESBL2000 i trochę by się tego pewnie uzbierało  :P
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: Cezar w 04 Lipiec 2014, 18:30:57
Ale w okręgu zachodniego pomorza, najbliżej Szczecina chyba dopiero w Krzyżu jest zielony pas na słupie. Wcześniej, chyba nie ma. A anglików w głównych torach od groma. Bodajże co druga stacja.
W Choszcznie masz pasy :)
Zresztą, w Choszcznie jest chyba jedyny anglik między Krzyżem a Stargardem (bez tych stacji oczywiście).
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: axtomek w 12 Lipiec 2014, 23:05:04
A jeszcze ejdno pytanko... jak np. działa ESBL2000? Tak, jak Eac, czy są jakieś różnice, jak choćby pomiędzy Eac a IZB-111?
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: TaKeT w 12 Lipiec 2014, 23:32:53
A tak z ciekawości; jak były rozwiązywane takie problemy na urz. mechanicznych np. przy szlakowej 120? Sr2 + W8+W9 czy może Sr3 + W21? Swoją drogą ostatnio chyba częściej zaczęto korzystać z W21, przynajmniej ja odniosłem takie wrażenie...
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 13 Lipiec 2014, 14:34:26
Ciężko powiedzieć, bo chyba już ani jeden taki przypadek ze szlakową >100km/h, anglikiem w głównym i kształtami się nie ostał. Znany mi jest tylko przypadek na stacji Poznań Wola, gdzie mamy szlakową 120 i sygnalizację kształtową, ale tam nie ma anglików w drodze. Jeżeli w przeszłości takie sytuacje miały miejsce, to wskaźnik W21 raczej odpada, bo wtedy semafor mógłby pokazywać tylko sygnał na jazdę na wprost po angliku (Sr3+W21), a nie mógłby już po boku, ponieważ wskaźnik ten jest stale widoczny na słupie semafora. Prędzej W27 i zmiana prędkości drogowej przed wjazdem.
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: TaKeT w 13 Lipiec 2014, 14:48:25
Nie mogę znależć teraz tego zdjecia ale kiedyś na forum ssc był semafor wjazdowy bodajże do Kościerzyny (albo jakiejś stacji w okolicach Kościerzyny) i W21 na nim był ledowy - wyświetlał 8 tylko przy konkretnym przebiegu...
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 13 Lipiec 2014, 18:06:44
A jeszcze ejdno pytanko... jak np. działa ESBL2000? Tak, jak Eac, czy są jakieś różnice, jak choćby pomiędzy Eac a IZB-111?

W obsłudze są bardzo podobne do Eac (polecenia Wbl, Pzk, Zwbl...). SHL ma dodatkowo polecenie zmiany kierunku bez konieczności przejścia przez stan neutralny. Logika działania zbliżona do Eac, tyle że oparta na elektronice.
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: TaKeT w 13 Lipiec 2014, 18:13:18
Znalazłem na ssc te zdjęcia ledowego wskaźnika W21:

Semafor + cała reszta
(http://wstaw.org/m/2014/02/20/1_1.jpg)

W21 ledowy:
(http://wstaw.org/m/2014/02/20/2.jpg)
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 14 Lipiec 2014, 09:26:32
Ten wskaźnik podświetla się tylko przy jeździe na bok. Nie wyobrażam sobie sytuacji, gdzie na wprost semafor podawałby Sr3+W21 z dychą, a na bok samo Sr3.
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: IZKR w 14 Lipiec 2014, 10:29:38
Zgodnie z instrukcją wskaźnik W21 podnosi szybkość. Czyli Sr3 + W21 da nam 80 km/h na kierunek zwrotny. Ale ciekawe... mamy rozjazdy na 100 km/h, mamy na 60 km/h  ale o 80-iu nie słyszałem. Siedzący obok mnie kolega IZKD też nie (no co jednak nie zaprzecza, że tak jest a my nie mamy tylko na ten temat wiedzy)
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 14 Lipiec 2014, 10:45:39
Zgodnie z instrukcją wskaźnik W21 podnosi szybkość. Czyli Sr3 + W21 da nam 80 km/h na kierunek zwrotny. Ale ciekawe... mamy rozjazdy na 100 km/h, mamy na 60 km/h  ale o 80-iu nie słyszałem. Siedzący obok mnie kolega IZKD też nie (no co jednak nie zaprzecza, że tak jest a my nie mamy tylko na ten temat wiedzy)

Są wajchy na 80 w bok  ;) A takie rozwiązanie z podświetlaniem, jak tutaj, jest stosowane w Niemczech.
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 14 Lipiec 2014, 11:14:51
Wajchy na 80 w bok mamy jeszcze w Pszczółkach.
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 14 Lipiec 2014, 11:36:10
Na wyświetlaczu umożliwiającym wyświetlenie cyfry 8 (w takim układzie jak na zdjęciu) można wyświetlić każdą cyfrę od 0 do 9. Przydałaby się fotka, na której wskaźnik jest aktywny.
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: gumini_0317 w 14 Lipiec 2014, 15:58:15
http://rail.phototrans.eu/14,86835,0,NEWAG_221M_SA138_003.html (http://rail.phototrans.eu/14,86835,0,NEWAG_221M_SA138_003.html) I stacja Pszczółki:
(http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=19228.0;attach=36379;image) Autorem zdjęcia jest Mechatronik z forum eu07.pl
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: TaKeT w 15 Lipiec 2014, 00:08:42
Niestety chyba tego wskaźnika zdjęcia podczas pracy nie ma... Ale wyświetla on szóstkę ponieważ na wyjazdowym z tego toru jest stały W21 z 6.
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: gumini_0317 w 15 Lipiec 2014, 01:31:29
Niestety chyba tego wskaźnika zdjęcia podczas pracy nie ma... Ale wyświetla on szóstkę ponieważ na wyjazdowym z tego toru jest stały W21 z 6.
Na pewno nie ma takiego zdjęcia  ;) Nie żebym 8 godzin wcześniej wstawił link do niego z phototrans.eu.
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 15 Lipiec 2014, 09:27:30
Zastanawiam się tylko, czy taka wersja (na fot. semafor czeski) nie jest bardziej czytelna od wyświetlacza siedmiosegmentowego (który i tak często będzie wyświetlał tylko jedną cyfrę):

(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/88/Navestidlo.jpg)
Tytuł: Odp: Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
Wiadomość wysłana przez: TaKeT w 15 Lipiec 2014, 18:27:02
Niestety chyba tego wskaźnika zdjęcia podczas pracy nie ma... Ale wyświetla on szóstkę ponieważ na wyjazdowym z tego toru jest stały W21 z 6.
Na pewno nie ma takiego zdjęcia  ;) Nie żebym 8 godzin wcześniej wstawił link do niego z phototrans.eu.

Głupi nawyk - myślałem że link odnosi się do wstawionego zdjęcia... Ta 6 wyświetlana wygląda jak doklejona :D, to wina ledów... Ciekawe czy w nocy po ,,gałach" nie daje...