ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => Ruch kolejowy => Wątek zaczęty przez: tm_bz w 09 Kwiecień 2020, 19:38:06

Tytuł: Jazda na widoczność przy RT-stop
Wiadomość wysłana przez: tm_bz w 09 Kwiecień 2020, 19:38:06
Witam. Mam pytanie odnośnie zapisu w Ir1 par.32, ust 2,pkt2. Konkretnie mam na myśli co autor ma na myśli pod słowami "po usłyszeniu sygnału ALARM...nie otrzymał przyczyny jego nadania" i zgodnie z tym brak przyczyny to dyżurny nie wie czemu ktoś nadał czy też brak łączności z dyżurnym?
Tytuł: Odp: Jazda na widoczność przy RT-stop
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 09 Kwiecień 2020, 20:44:46
Treść przepisu:
2) gdy maszynista po usłyszeniu sygnału „ALARM” otrzymanego środkami radiołączności nie otrzymał wyjaśnienia przyczyny jego nadania – po zatrzymaniu i stwierdzeniu, że nie ma widocznych przeszkód do jazdy, pociąg może jechać dalej do najbliższego posterunku ruchu z prędkością nieprzekraczającą 20 km/h.

Sygnał ALARM podany środkami radiołączności może nie zawierać informacji o jego przyczynach (z różnych powodów - to odrębna kwestia tematu), dlatego maszynista musi domniemywać, że sygnał ten teoretycznie może dotyczyć także szlaku, po którym się porusza, zatem musi odpowiednio do tego zareagować - zatrzymać pociąg, a po stwierdzeniu, że nie ma przeszkód do jazdy, kontynuuje ją z prędkością max 20 km/h (jazda na widoczność) do najbliższego posterunku ruchu. NIE JEST ZADANIEM MASZYNISTY SZUKANIE, DLACZEGO NIE PODANO PRZYCZYNY NADANIA SYGNAŁU ALARM, JEGO ZADANIEM JEST STOSOWANIE PRZEPISAMI NAKAZANYCH W TAKIM PRZYPADKU PROCEDUR. Na wyjaśnienie wątpliwości będzie czas na najbliższym posterunku ruchu.
Tytuł: Odp: Jazda na widoczność przy RT-stop
Wiadomość wysłana przez: tm_bz w 09 Kwiecień 2020, 21:23:23
Czyli uważasz że wyjazd następnie z "tego najbliższego posterunku ruchu" odbywa się normalnie pomimo braku informacji o przyczynie jego nadania? Sytuacja ze zostalem zatrzymany na szlaku, dyzurny twierdzi ze to nie u niego więc zgodnie z zapisem brak przyczyny i wyjeżdżając na kolejny szlak jedziemy normalnie mimo ze dalej nie ma przyczyny?
Tytuł: Odp: Jazda na widoczność przy RT-stop
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 09 Kwiecień 2020, 21:44:15
Czyli uważasz że wyjazd następnie z "tego najbliższego posterunku ruchu" odbywa się normalnie pomimo braku informacji o przyczynie jego nadania? Sytuacja ze zostalem zatrzymany na szlaku, dyzurny twierdzi ze to nie u niego więc zgodnie z zapisem brak przyczyny i wyjeżdżając na kolejny szlak jedziemy normalnie mimo ze dalej nie ma przyczyny?
Nigdzie nie jest zapisane w przepisach, że maszynista musi otrzymać informację o przyczynie podanego sygnału ALARM. To jest informacja ważna dla kolejnych posterunków ruchu, które są odpowiedzialne za prowadzenie ruchu na przyległych sobie szlakach, a maszynista pociągu jest obowiązany do przestrzegania i wykonywania wszelkich poleceń, wydawanych przez pracowników służby ruchu, np. przez respektowanie podawanych sygnałów na urządzeniach srk (paragraf 6, ust.3 instrukcji Ir-1).
Tytuł: Odp: Jazda na widoczność przy RT-stop
Wiadomość wysłana przez: IZKR IZ w 16 Kwiecień 2020, 21:42:30
Teoretycznie nie uzyskałes informacji o przyczynie nadania Alarm i nie widzisz przeszkód do jazdy to jedziesz sobie na widoczność do najbliższego posterunku ruchu i tam uzsykujesz informacje o tym czy zostały wprowadzone obostrzenia (raczej nie prawdopodobne ze dyżurny dalej wyprawi Cie gdy nie bedzie miał pewności co dzieje sie dalej, kazde uzycie czy usłyszenie radiostop jest zgłaszane dyspozytorom i to oni podejmują decyzje to tym czy ruch prowadzimy z obostrzeniami czy bez...
O ile koledzy zgodzą sie z moja tezą 🙂
Tytuł: Odp: Jazda na widoczność przy RT-stop
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 16 Kwiecień 2020, 23:32:07
Dokładnie tak..  :)