Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Celador

Strony: [1]
1
Lisków (stara wersja symulatora) / Pobieralnia
« dnia: 26 Październik 2022, 17:00:51 »
Witam
Chciałem pobrać z Pobieralni ostatnią wersje stacji Lisków. Niestety strona z linku nie otwiera mi się (wyskakuje na chwile "bez nazwy" i od razu się zamyka). Czy jest jeszcze możliwość pobrania Liskowa a jeśli tak to skąd?
Pozdrawiam.

2
ISDR - Rozkłady jazdy / Rozkład Testowo i prawo autorskie.
« dnia: 16 Listopad 2020, 18:18:16 »
Witam.

Wpadłem na pomysł odwzorowania ruchu pociągów w stacji Testowo na bazie rozkładu jazdy w Liskowie autorstwa MaKu.
Chciałem się tylko podpytać czy może taki rozkład jazdy dla Testowa nie był już stworzony?

Rozumiem, że jeśli dokonywał bym modyfikacji w oryginalnym rozkładzie jazdy musiał bym skontaktować się z autorem lub z przyzwoitości umieścić informacje, że rozkład jest napisany na bazie lub podstawie takiego autora.
Czy występuje w rozkładach jazdy coś na kształt praw autorskich?
Czy wystarczy się tylko dogadać, poinformować czy może dać znać na forum, że zmodyfikowało się czyjś rozkład jazdy?
Pozdrawiam.

3
Lisków (stara wersja symulatora) / Terminologia
« dnia: 11 Listopad 2020, 18:21:57 »
Witam.
Od jakiegoś czasu zastanawiam się co autor rozkładu jazy w Liskowie wbudowanego w symulator miał na myśli? Jest taki pociąg, który w Liskowie zostawia uszkodzony wagon. W opisie stoi informacja o "wybiciu uszkodzonego wagonu". Jak się "wybija" uszkodzony wagon ze składu? Z mojego doświadczenia uszkodzone wagony się wystawia ze składu. Po takim wystawieniu przeprowadza się uproszczoną próbę hamulca i w drogę.
Oczywiście nie chce tu się czepiać, czy kogoś pouczać, ale symulatorem interesuje się spora ilość osób z poza "światka" kolejowego wiec dbajmy o ich właściwą "edukację".  :)
Pozdrawiam.

4
Lisków (stara wersja symulatora) / Błąd w km. przejazdu
« dnia: 12 Wrzesień 2019, 12:30:23 »
Witam.

Wystąpiła mi usterka na przejeździe w km 69,691. Wprowadziłem ograniczenie prędkości w tym km do Wilamowic i pociągi jadące po 2 nie zwalniały. Gdy wypuszczałem pociąg od siebie dyktowałem im "O", i tu była reakcja na rozkaz pisemny na tym przejeździe. Poszperałem i zauważyłem że wprowadzając informacje o usterce przejazdu do Wilamowic jest (chyba) błąd w kilometrażu, bo możemy wybrać tylko km 69,708 a nie 69,691. Chyba tu leży problem.

Pozdrawiam.



5
ISDR - Tematy ogólne / Próba hamulca
« dnia: 11 Wrzesień 2019, 12:41:59 »
Witam.
Chodzi za mną ten wątek już od dawna. Z uwagi że nie wprowadza się innych rozwiązań w symulatorze wahałem się zęby go napisać. Stwierdziłem, że jednak napisze by choć wywołać dyskusję.

Sprawa dotycz prób hamulca, które powinny być wykonane na stacjach, gdzie pociągi zaczynają bieg lub gdzie była ingerencja w główny przewód hamulcowy, (wykluczając użycie głównego zaworu maszynisty w kabinie), czyli np. zmiana lokomotywy lub zmiana czoła pociągu. Rozumiem, że wszystkiego symulować się nie da, lub dla uproszczenia niektórymi sprawami zajmuje się w symku dyżurny ruchu , lecz próby szczelności hamulca są kluczowe dla jazdy pociągu co mówi par. 14 instrukcji IR-1.
Zauważyłem, że pociągi towarowe przyjeżdżające planowo do st. Lisków, mają mało czasu na wykonanie uproszczonej próby hamulca. Dlaczego uproszczonej? Dlatego że skład stoi krócej niż 12h bez sprężonego powietrza (omijam kwestie czy próba szczegółowa była wykonana w ciągu 24h) . Nie chce się wdawać w szczegóły techniczne, ale wiem z doświadczenia że taka próba przy 42 węglarkach (próżnych czy nie) trwa ok 30min. po dopięciu się lokomotywy do składu (o ile rewident już czeka i od razu wykonuje próbę). Często sam "symuluje" taka akcje ale to sprawia że muszę pilnować czasu. Związane to jest z tym że rewident przy owej próbie musi "pedałować" na koniec składu i sprawdzić czy 2 ostatnie wagony hamują i odhamowują, a to oznacza że przy składach towarowych (bo na razie tylko takie mam na myśli) musi on przejść 500m, 600m a i 700m też może mu się zdarzyć. Tu pojawia się mały problem bo nie mamy danych o długości składów lub ilości wagonów. W Liskowie składy mają różne długości.
Więc mam pytanie:
1. Czy jest możliwość dodania do symka długości składów lub ilości wagonów?
2. Czy jest możliwość dodania automatycznego informowania dyżurnego ruchu w symulatorze o gotowości pociągu? Wymyśliłem że można by dodać po dociśnięciu i zapięciu składu informację o rozpoczęciu próby hamulca. Sprzężone by to było wraz z dł. składu lub ilością wagonów  i dawało jakiś określony czas na wykonanie próby. Oczywiście należało by też uwzględnić czas do wykonania tych czynności w rozkładzie jazdy.
Po skończeniu dostawalibyśmy informacje że pociąg jest gotowy na radiu i w drogę.

Dodam tylko że w moich dokumentach znalazłem:
1.  rewident w czasie próby szczegółowej ma ok. 2min na sprawdzenie jednego wagonu, przy 42 wagonach daje ok. 85 min (można zaokrąglić do 90min i tak realnie to zazwyczaj wychodzi).
2. przy próbie uproszczonej zależy to od czasu w jakim rewident znajdzie się na końcu składu zahamowania i odhamowania (przez maszynistę) i powrotu na czoło pociągu.
Pozdrawiam.

6
Lisków (stara wersja symulatora) / Rozkład jazdy w sobotę
« dnia: 05 Styczeń 2019, 00:03:02 »
Witam.

Dotarłem do pewnego problemu który nie wiem jak wyjaśnić. W symulator bawię się okresowo i kontynuuję raczej starą grę niż zaczynam nową.
Właśnie prowadzę dyżur w sobotę i zauważyłem taki problem. W symulatorze w sobotę  - w rozkładzie jazdy stworzonym przez "MaKu" który pobrałem w paczce razem z plikiem "pdf. przejścia" (brak mi danych o jakiejś wersji tego rozkładu) jest pociąg 11277 do Liskowa (ET22+cysterny+węglarki). Lokomotywa przechodzi na skład 22178 (w sobotę jest to ET22 od 11277+SM42 od 9943). Cysterny jadą do Borku numerem 2270 (symulator pokazuje ten kurs) prowadzone przez "poloneza" który powinien przyjechać z Borku luzem 888043. I tu zaczynają się problemy. W sobotę tego luza symulator nie pokazuje w rozkładzie jazdy - "polonez" nie przyjeżdża. Co ciekawe w "pdf.przejścia" luzak z "polonezem" figuruje jako kursujący 1-5. Pomyślałem ze to błąd przy tworzeniu pdf. Wszedłem w "EdytorRJ" i tam o dziwo znalazłem ze ten nr pociągu czyli 888043 dni wyprawiania ma ustawione 1-6. Jeżeli ten parametr określa kiedy pociąg ma kursować (bo nie jestem biegły w edytorze) to czemu symulator go nie uwzględnia i lok. nie przyjeżdża? Dalej "polonez" wraca z Borku do Liskowa nr. 2271 (u siebie puściłem do Borku SM42 ze wszystkimi wagonami po 11277 i co ciekawe symulator wysyła do Liskowa SM31)  i razem z SM42 prowadzi wagony na Tefamę numerem 9942 - symulator tez nie wykazuje tego numeru pociągu choć według pdf. powinien kursować w sobotę. "31+42" powinny wrócić z Tefamy nr 9943 -  symulator też tego kursu nie pokazuje choć w edytorze zaznaczone jest 1-6.
Teraz muszę cofnąć się trochę w czasie. Przed 11277 powinien przyjechać 11275 z ST44 i wag. na 2268 który kursuje tylko 1-5 w pdf.  i w edytorze, ale ST44 ma potem zabrać wagony jako 22176 który już ma kursować w sobotę i jest w rozkładzie symulatora, a wagony na 22176 ma przyprowadzić SM31 która nie przyjechała.
Pytanie: rozumiem że twórca mógł sam się trochę pogubić w rozkładzie ale jak to jest że w edytorzeRJ widać kursowanie poć. w soboty czyli 6 a symulator tego nie widzi? Gdzie ewentualnie podaje się w edytorze parametry mówiące kiedy poć. ma kursować bo moge naprawić te luki sam.
Wiem że rozwój st. Lisków jest zawieszony (a szkoda bo tu więcej jest możliwości niż na Testowie) ale może bedzie się komuś chciało zobaczyć o co kaman.
Pozdrawiam.

7
Lisków (stara wersja symulatora) / Informacaj o załadunku
« dnia: 27 Kwiecień 2017, 12:51:20 »
Witam. Takie pytanko. W Testowie po podstawieniu i załadowaniu wagonów na punktach ładunkowych jest informacja od programu o zakończeniu załadunku. Czy w Liskowie na bocznicy SPEDPOL i w stacji Lisków też dostane o tym info? Dodam że posiadam 4 wersje Liskowa. Dzięki za odpowiedz.

Strony: [1]