Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - brian-82

Strony: 1 [2] 3 4
16
Ruch kolejowy / Odp: radiołączność pociągowa
« dnia: 07 Luty 2012, 09:09:26 »
To powinien być "panic button" - duży czerwony i wysyłający ALARM gdzie się da. Trochę żartuję, ale może taka dodatkowa opcja do selektywnego ALARMU by się przydała.

17
Urządzenia srk / Odp: Sygnał S3 a SBL
« dnia: 02 Luty 2012, 09:54:45 »
Dlaczego tak jest ? Nie wiem. Co do wprowadzaniu w błąd jest to błąd "bezpieczny". Poza tym pamiętaj, że w ogóle sygnały na SBL wskazują raczej stan zajętości odcinka a nie wskazaną prędkość (choć przepisy precyzują).
Gdyby zamiast wjazdowego, był następny SBL to byłoby wsio ok, nieprawdaż?
Hmmm, a może przyczyny takich wskazań upatrywać w możliwości ustawienia sygnalizatorów w obrębie stacji na samoczynność? Wtedy utrzymana jest konsekwentność wskazań.
Ha, idąc Twoim tokiem rozumowania to w ogóle wskazania na SBL'ach czterostawnych są bez sensu. Nieprawdaż?

18
ISDR - Tematy ogólne / obsługa przycisków NP - bug?
« dnia: 13 Styczeń 2012, 08:33:18 »
Po podciągnięciu NP, czyli przygotowaniu się do wpuszczenia pociągu z toru "niewłaściwego" według schematów nie powinno dać się ustawić przebiegu wyjazdowego na ten tor. W Testowie Wschodnim na szlaku do Ślemienia jednak da się. Uśpione Testowo Fabryczne na obydwu dwutorowych szlakach też na to cierpi.

19
Testowo / Odp: Data premiery?
« dnia: 04 Grudzień 2011, 10:07:10 »
Wersja beta bez żadnych błędów

Hmm, pewnie zjadło jeden wyraz - znanych. W takim stanie permanentnie żyje Linux ;)

20
Urządzenia srk / Odp: Pytanie o NO i ewolucje pulpitów
« dnia: 24 Listopad 2011, 17:54:09 »
W którym dokładnie miejscu to znalazłeś?

Stronę dalej - arkusz D2.
Są tam zestyki przekaźników F1 i E1, ale opis głosi co następuje:
"Przy jednym torze niewłaściwym w głowicy stacji:
1. Zbędne są przekaźniki F1, E1, itd.
W obwodach lampek zestyki tych przekaźników
należy zastąpić zestykami przek. IISSz..."

21
Urządzenia srk / Pytanie o NO i ewolucje pulpitów
« dnia: 24 Listopad 2011, 11:22:22 »
Przeglądając schematy dla urządzeń przekaźnikowych typu E  (album z 1989) zauważyłem co następuje.
Podświetlenie lampki NO powinno się świecić przez cały czas, gdy podany jest Sz na semaforze wyjazdowym po uprzednim obsłużeniu przycisku NO. Na stacji TW lampka ta gaśnie od razu po podaniu sygnału zastępczego.
Pytanie: czy w praktyce spotyka się różne rozwiązania?
Jak wygląda sprawa ze zmianami schematów gotowych urządzeń, jeśli jakieś rozwiązanie zostanie uznane za niebezpieczne? Są robione jakieś akcje poprawcze w całej Polsce, czy raczej są jakieś odgórne zalecenia, aby na coś szczególnie uważać?

22
Inne / Odp: pulpit kostkowy 3d
« dnia: 24 Wrzesień 2011, 21:09:42 »
Dołączę się do dyskusji. Do celów modelarskich wraz z kolegą zrobiliśmy taki pulpit:
http://forum.modelarstwo.info/viewtopic.php?f=43&t=6493&start=75

Blat można wykonać z pleksi (+ laserowo wycięte odtwory na przełączniki, diody, etc). Na to zamówiliśmy naklejkę z zaprojektowanymi "szczelinami". U nas akurat pulpit wygląda jakby był hybrydą z jakimś planem świetlnym stosowanym w mechanicznych srk, ale generalnie nic nie stoi na przeszkodzie, by zaprojektować nalepkę jak najlepiej imitującą kostki. Prawdopodobnie do następnej makiety coś takiego powstanie.

Co do przełączników to jest k..a. My używamy tych (ON)-OFF-(ON). Te oryginalne, jeśli nadal są produkowane, to zapewne przez jedną/dwie firmy w Polsce. Ceny są pewnie zaporowe, bo to do zastosowań specjalistycznych.

23
Ufff, Skończyłem pracę nad tablicą  8)

24
(te "x" wnoszą cokolwiek poza koniecznością konwersji/przeglądania w specjalnym programie z powodu braku kompatybilności ze starszymi wersjami Office?).

Niestety wnoszą. U mnie biedaczysko twierdzi, że mam za duży obszar aktywny.

PS. No chyba, że zrobiłem mu jakąś wyjątkową krzywdę ;)

25
Bo jest filtr na forum. ".xlsx" nie można dodać.

26
Kolejny update tablicy. Już są prawie wszystkie przebiegi pociągowe.
Niestety muszę umieszczać jako plik Excela, bo program do PDF'ów się na mnie pogniewał. Chyba za skomplikowany plik jak dla niego.
Jest darmowy program Microsoftu Excel Viewer pozwalający na przeglądanie i drukowanie plików Excela. Rozszerzenie prawidłowe to ".xlsx"

Tablica zależności pokazuje sprzeczności między przebiegami, wymagane położenia zwrotnic/wykolejnic i sprawdzane odcinki izolowane.
W tabeli sprzeczności, znak na przecięciu kolumny i wiersza mówi o zależności między przebiegami.
" " = przebiegi niesprzeczne
"+" = przebiegi sprzeczne
"-" = ten sam przebieg
"*" = czasem sprzeczny (oznaczenie nieoficjalne, istnieje ze względu na "*" w tabeli zamknięć rozjazdów)

Jeśli chodzi o tabelę z położeniami rozjazdów/wykolejnic to:
"+" = wymagane położenie zasadnicze
"-" = wymagane położenie przełożone
"*" = zamknięcie w dowolnym położeniu

Jeśli chodzi o tabelę z kontrolą odcinków to znak "o" oznacza, że zajętość odcinka jest sprawdzana dla danego przebiegu. Warto przy tym zauważyć, że sprawdzane są nie tylko odcinki przejeżdżane, ale również odcinki izolowane, które wchodzą w ukresy przejeżdżanych rozjazdów.
Także w przypadku gdy droga ochronna wychodzi poza ukres rozjazdu, to taki odcinek zwrotnicowy powinien być sprawdzany.

27
zrobić dwie szerokie kolumny - w jednej lista przejeżdżanych odcinków we właściwej kolejności (od razu mamy dodatkową informację - która para odcinków zwalnia utwierdzenie)
Pomysł na upraktycznienie tablicy całkiem niezły. A jak zaznaczać odcinki torowe, które powinny być sprawdzane, ale nie są przejeżdżane?

28
Jest i PDF.

29
Podsył kolejnej wersji tablicy zależności. Zdefiniowane są już wszystkie przebiegi zorganizowane. Pełna lista przebiegów sprzecznych dla przebiegów spod A. Są też spisane sprzeczne dla manewrów dla głowicy od strony Wilamowic.
Uwaga. wykluczenia były wpisywane na prawo od osi symetrii tablicy. To co jest po lewej (na dole) od osi, jest transpozycją i niestety nie są zachowywane formatowania komórek (zakreskowania). W najbliższym czasie się tym zajmę.

Plik jest tak naprawdę plikiem Excel'a. Przed otwarciem należy zmienić rozszerzenie na ".xlsx"

30
Testowo / Odp: Testowo Wschód
« dnia: 25 Marzec 2011, 19:50:23 »
AD vocem.
4.Od kiedy wykolejnice montuje się na rozjeździe.Skąd będziesz wiedział kiedy wykolejnica jest nałożona na tor a kiedy zdjęta ? A tak z ciekawości co przestawia się  pierwsze wykolejnica czy zwrotnica ?
Od zawsze? Trochę przesadzam, ale chodzi tu nie o zabezpieczenie rozjazdu, na którym jest wykolejnica, ale rozjazdu, z którego wjeżdża się na ten z wykolejnicą. Nie ma uzależnień pomiędzy rozjazdem z wykolejnicą a samą wykolejnicą. Natomiast tak jak w przypadku zwykłej wykolejnicy jest kolejność nastawiania pomiędzy rozjazdem kierującym na rozjazd z wykolejnicą a samą wykolejnicą tak jak napisał Paweł. Oczywiście kolejność nastawiania, czy też sprzężenie nie jest "musowe", ale trzeba wtedy stosować inne środki ostrożności.
Proponuję zerknąć na zdjęcie. Tam jest fajna wykolejnica.

Strony: 1 [2] 3 4