ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => Ruch kolejowy => Wątek zaczęty przez: tm_bz w 26 Marca 2021, 16:23:05

Tytuł: Manewry
Wiadomość wysłana przez: tm_bz w 26 Marca 2021, 16:23:05
Witam.
Mamy wyjazd ze stacji dwutorowy. Przy obu torach stoją semafory wjazdowe na stację. W stacji brak wskaźników W5. Manewrując się w kierunku toru lewego do którego miejsca możemy dojechać
1. Ukres ostatniego rozjazdu
2. 100 m przed semaforem wjazdowym
Które z powyższych będzie prawidłowe?
Tytuł: Odp: Manewry
Wiadomość wysłana przez: jageer w 26 Marca 2021, 19:28:08
Instrukcja ir1 się kłania :)
Tytuł: Odp: Manewry
Wiadomość wysłana przez: Wowas08 w 29 Marca 2021, 09:47:46
Wyjazd manewrującego taboru na szlak (w kierunku szlaku) poza
wskaźnik oznaczający granicę przetaczania, a gdzie wskaźnika ta-
kiego nie ma – poza ostatni rozjazd (skrzyżowanie torów), dozwo-
lony jest tylko za zezwoleniem dyżurnego ruchu.
W przypadku wyjazdu na tor (w kierunku toru):
– szlaku jednotorowego,
– lewy szlaku dwutorowego (w kierunku przeciwnym do zasadni-
czego),
– prawy szlaku dwutorowego (w kierunku zasadniczym), po któ-
rym prowadzony jest ruch dwukierunkowy,
– w kierunku przeciwnym do zasadniczego szlaku wielotorowego,
– w kierunku zasadniczym, po którym prowadzony jest ruch dwu-
kierunkowy szlaku wielotorowego,
zezwolenie to musi być przekazane rozkazem pisemnym „S” z okre-
śleniem numeru toru szlakowego, kilometra na szlaku, do którego
może odbywać się jazda manewrowa, godziny powrotu i rodzaju sy-
gnału będącego zezwoleniem na wjazd na stację (powrót ze szlaku).
Tytuł: Odp: Manewry
Wiadomość wysłana przez: Psycho w 14 Kwietnia 2021, 11:14:48
Witam.
Mamy wyjazd ze stacji dwutorowy. Przy obu torach stoją semafory wjazdowe na stację. W stacji brak wskaźników W5. Manewrując się w kierunku toru lewego do którego miejsca możemy dojechać
1. Ukres ostatniego rozjazdu
2. 100 m przed semaforem wjazdowym
Które z powyższych będzie prawidłowe?

Przy torze lewym wskaźnika nie będzie tylko wtedy, gdy go ktoś ukradnie... Jeśli przy torze prawym również stoi semafor wjazdowy to powinien też stać W5... Jeśli nie ma semafora, a co za tym idzie nie ma W5 lub w wyjątkowych sytuacjach jest semafor ale nie ma W5 to granicą jest styk przediglicowy ostatniego rozjazdu patrząc w kierunku szlaku (w nielicznych przypadkach będzie to styk za krzyżownicą rozjazdu- np. w przypadku "obróconego rozjazdu")...
Tytuł: Odp: Manewry
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 14 Kwietnia 2021, 11:35:41
Jeśli nie ma semafora, a co za tym idzie nie ma W5
Nie można łączyć obecności (lub nie) semafora wjazdowego z kwestią istnienia wskaźnika W 5. To zupełnie różne zagadnienia. Jeśli nie ma wskaźników W 5, oznacza to, że rts nie przewiduje zorganizowanych jazd manewrowych w kierunku szlaku, a granicę jazdy manewrowej ustalają przepisy.
Tytuł: Odp: Manewry
Wiadomość wysłana przez: jageer w 14 Kwietnia 2021, 13:41:25
Jak wspomniał przedmówca ... W5 a wjazdowy to 2 różne rzeczy ...
Przykład - st. Ożarów cementownia gdzie w torach głównych zasadniczych nie ma manewrów .... Nie ma również W5 a wjazdowe są po obu torach. Manewry można prowadzić niezorganizowane...