Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ksdogr

Strony: [1]
1
Ruch kolejowy / Odp: Jazda z opuszczonymi pantografami
« dnia: 15 Lipiec 2015, 21:03:18 »
To rozporządzenie nazywa się: Decyzja maszynisty.

No właśnie. Bo żadne przepisy, czy to np. Ie-1, Iet-2 czy instrukcja dla maszynisty pojazdu trakcyjnego milczy w tej kwestii.  Jak wcześniej było wspomniane decyzję taką wydaje również i dyżurny ruchu. Tylko na jakiej podstawie? Tzn. w jaki sposób ma obliczyć zamiary czy dany pociąg zdoła przejechać jakiś odcinek czy też nie? Konsultacja z maszynistą? A jeśli wyda takie polecenie i okaże się, że pociąg niestety nie dał rady przejechać i stanął. Wówczas to on ponosi konsekwencje?

2
Ruch kolejowy / Odp: Jazda z opuszczonymi pantografami
« dnia: 14 Lipiec 2015, 11:46:20 »
He he no zgadza się, że jak montują sieć to po nim raczej nie pojedziemy  :)  Miałem taki przypadek, że sieć była ściągnięta na dwóch torach jednocześnie. Gdy na jednym pracował poc. sieciowy, to po drugim torze odbywał się normalny ruch pociągów z tym, że jazda w określonych km była z opuszczonymi pantografami. Był to właśnie odcinek prawie 900 m (teren płaski bez wzniesień). I zacząłem się zastanawiać czy na takim długim odcinku można jechać.

3
Ruch kolejowy / Odp: Jazda z opuszczonymi pantografami
« dnia: 14 Lipiec 2015, 01:30:04 »
Jak maszynista chce to MOŻE z opuszczonymi pantografami jechać nawet z Warszawy do Gdańska.  ;)
Inna rozmowa jest jeśli MUSI jechać z opuszczonymi pantografami. A to WYMUSZAJĄ właśnie ww. wskaźniki (We1 - We2). Przy We3 MOŻE podnieść, ale nie MUSI. To zależy od maszynisty i tego, czy warto, bo np. za 150 metrów znowu będzie wskaźnik We1, następnie za 500 metrów We2 i się okaże, że się po prostu w świecie nie opłaca podnosić.

No tak, ale właśnie chodzi o sytuację kiedy maszynista musi jechać z opuszczonymi pantografami. Załóżmy sytuację kradzieży sieci trakcyjnej na odcinku ok 1000 metrów. Dyżurny ruchu wydaje polecenie jazdy od i do określonego km z opuszczonymi pantografami. Na jakiej podstawie dyżurny ma ocenić czy dany pociąg przejedzie wskazany odcinek czy też nie? A co jeśli dojdzie do zatrzymania pociągu bo np. jednak pociąg nie dał rady przejechać? Czy w tym przypadku dyżurny poniesie jakieś konsekwencje?

4
Ruch kolejowy / Jazda z opuszczonymi pantografami
« dnia: 13 Lipiec 2015, 18:52:30 »
Witam szanownych użytkowników forum!

W razie  konieczności  jazdy z rozpędu na odcinkach toru zelektryfikowanego  w przypadku, gdy stan sieci lub inne względy nie pozwalają na współpracę z pantografami należy je opuścić o czym informują prowadzącego pojazd kolejowy wskaźniki We-2 a przed nimi We-1. Czasami polecenie opuszczenia pantografów otrzymuje się także za pomocą rozkazu pisemnego. Moje pytanie brzmi: czy jest jakaś maksymalna (ustalona, wyznaczona przepisami) długość odcinka na jakim można jechać z opuszczonymi pantografami?  Czy nie ma różnicy czy będzie to 100 m czy też 1000 m? Jeżeli są jakieś wytyczne w tej sprawie to proszę również o źródło  :)

5
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja 2
« dnia: 09 Sierpień 2014, 22:02:11 »
We wcześniejszych postach padło już to pytanie. Zostanie to zmienione w nowej wersji.
No tak, moje niedopatrzenie. Przepraszam za kłopot i dziękuje za odpowiedź  ;)

6
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja 2
« dnia: 09 Sierpień 2014, 01:02:04 »
I ja mam pytanie dotyczące nowej wersji Liskowa, a mianowicie: w poprzedniej wersji, st. Wilamowice, czy też st. Borek głosiło na telefonie, że "pociąg xxxx odjechał" po czym na blokadzie liniowej następowało zablokowanie szlaku, natomiast w nowej wersji Liskowa, pociągi osobowe, pośpieszne i EIC, st. Borek i st. Wilamowice głoszą tak jak poprzednio czyli: "pociąg xxx odjechał", natomiast pociągi towarowe oraz lokomotywy luzem zgłaszane są w następujący sposób: dzwoni Borek/Wilamowice z zapytaniem: "czy droga dla pociągu xxxx po torze numer x jest wolna?".  Chciałbym uzyskać odpowiedź dlaczego tak teraz jest? Czy to błąd czy też zmiany w instrukcji prowadzenia ruchu?

Strony: [1]