Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - macieksoft

Strony: [1]
1
Testowo / Wjazdowy do Liskowa na S1, pociąg utknął na blokadzie.
« dnia: 05 Listopad 2016, 16:29:29 »
Jak w temacie. Wyprawiłem pociąg z Testowa na Lisków, jednak Lisków nie przyjmuje go (wjazdowy na S1). Teraz muszę wyprawić kolejny i niestety nie da się bo szlak jest zajęty.
Nie wiem czy to miało znaczenie ale wcześniej wyprawiłem na Lisków pociąg na Sz. Jednak wprowadziłem zapowiadanie telefoniczne, a Lisków wpuścił tamten pociąg i powiadomił o przyjeździe. Potem (po odwołaniu zapowiadania) wyprawiłem normalnie (przez blokadę dając "zielone") pociąg który utknął na szlaku...

Co robić?

2
ISDR - Tematy ogólne / Taki sobie prosty pomysł na implementację MP.
« dnia: 02 Listopad 2016, 22:41:57 »
Na taki sobie pomysł wczoraj wpadłem. Nie wiem czy na coś się przyda ale zawsze mogę napisać.

Wszystko było by zrobione bez jakiegokolwiek serwera.
Połączenia między dyżurnymi były by peer 2 peer. To znaczy bezpośrednio. Każdy dyżurny łączył by się z przyległymi dyżurnymi (graczami).
Wysyłane dane to stan blokady liniowej oraz składy które były by przekazywane między graczami. Trzeba by było tylko ogarnąć czas symulacji, tak aby każdy miał ten sam. Czyli raczej odpadają pauzy i przyspieszenia czasu i pozostaje czas rzeczywisty. Trzeba by także było zadbać o stan początkowy symulacji podstawiając sobie odpowiednie składy na stację.

Jeśli jakiś skład byłby wysyłany z jednego posterunku na drugi to po minięciu "granicy" znikał by z jednego komputera kompletnie (czyli brak składu na podglądzie sytuacji w terenie i brak komunikacji z nim) i pojawiał się na drugim komputerze. Oczywiście były by przesyłane dane o całym składzie, czyli typ loka, wagony itp. oraz oczywiście prędkość i opis/numer składu.

I tak można by zrobić taki prosty i prymitywny MP. Potem pozostaje technologia VOIP dla symulacji telefonu.

Rozwiązanie bardzo prymitywne, ale przynajmniej względnie łatwe do wprowadzenia.

W zasadzie kilka niezależnie działających symulacji, tylko że z przesyłaniem loków między komputerami i oczywiście współdzieloną blokadą liniową.


3
Witam, znowu mam kilka pytań odnośnie symulacji.

1: Czemu blokady samoczynne typu EAP znajdujące się w Liskowie na szlaku Lisków-Wilamowice działają inaczej niż napisano w instrukcji? W instrukcji jest napisane o konieczności naciśnięcia przycisku POZ aby umożliwić wjazd przez blokadę, jednak posterunek w Wilamowicach może wyprawić pociąg nawet bez mojej zgody (bez naciskania POZ).

Cytuj
Żądanie pozwolenia przez sąsiedni posterunek sygnalizowane jest miganiem na biało strzałki kierunkowej
"przyjazd" oraz dzwonieniem dzwonka. Danie pozwolenia odbywa się poprzez wciśnięcie przycisku Poz -
strzałka kierunkowa przechodzi w światło białe ciągłe, a dzwonek przestaje dzwonić.

2: Czy jeśli jest napisane "wagony na ZYX" to oznacza to zmianę numeru wagonów (odsprzęgu) po odczepieniu loka na 66185, czy może chodzi o to że pociąg 66185 ma zabrać te wagony? No i jaki numer nadać luzowi co zostaje po odczepieniu wagonów?

Kolejną sytuacją jest 44181 bez uwag eksploatacyjnych. 964 zabiera mu wagony, ale co się dzieje z luzem 44181, jaki numer mu mam nadać bo automatycznie jest on zmieniany na "manewr1" (po odsprzęgnięciu) czy jakoś tak?

3: Po co przysłali mi drezynę? Nie piszą nigdzie po co ona jest, wiem tylko że kończy bieg.

4: Czy jak w uwagach eksploatacyjnych jest napisane "na poc 99172" to oznacza to zmianę numeru pociągu? Czy może chodzi o coś innego?

5: Gdzie jest cyngiel do dawania Sz na Tz1?

4
Lisków (stara wersja symulatora) / Dizwna sytuacja i jak z tego wyjść?
« dnia: 21 Grudzień 2013, 22:13:37 »
Zaczęło się od tego, że pociąg 88008 zatrzymał się przed semaforem D pods Tęcza i nie chciał ruszyć. Nie wiedziałem co robić, więc dałem mu rozkaz pisemny, aby przejechał obok tego semafora wskazującego S1. Ruszył, ale zamiast rozwiązać problem to pojawiły się kolejne.
Nie mogłem utwierdzić przebiegu i dać "zielonego" na semaforze W, więc dałem mu wjazd na Sz. Wjechał na stację i poprawnie zatrzymał się przed semaforem P wskazyjącym S1. Jednak nie mogłem potwierdzić wjazdu pociągu aby zwolnić blokadę. Naciskałem KoW, ale nie udało się zwolnić tej blokady liniowej. Jak połaczyłem się z TFST PSKP i dałem aby otworzyli przejazd to dostałem informację, że pociąg 88008 nie przejechał, chociaż w rzeczywistości przejechał i poprawnie zatrzymał się na peronie.

Jak wyjść z tej sytuacji? Chyba coś namieszałem i nie potrafię teraz tego "wyprostować".
Pociąg poprawnie stoi na peronie jednak TFST PSKP twierdzi inaczej i do tego nie mogę zwolnić tej blokady.

W załączniku zapis stanu symulacji.

Co mam w takiej sytuacji robić i co zrobiłem źle (chyba będzie długa lista tego co zrobiłem źle ;) )?

Strony: [1]