ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => Ruch kolejowy => Wątek zaczęty przez: miki w 29 Kwiecień 2013, 16:33:03
-
Jeśli ktoś ma np. Zeskanowane lub w pliku rozkazy pisemne (chodzi głównie o "O" i "S"), to bardzobym prosił o podesłanie (mogą być z wpisanymi danymi).
Pozdrawiam i z góry dziękuję.
-
Robiłem jeszcze kilka lat temu jako dyżurny i mam dostęp do plików, czy rozkazów ale czemu miałoby to służyć ??
Przecież w pliku informacyjnym masz zawarte wzory rozkazów O,S,N. Jeśli nie wiesz, jak je prawidłowo wypełnić to na forum są tematy, gdzie jest opisane jakie rubryki i w jakich przypadkach. "Częściowo wypełnione", wybacz ale w takim razie nie podeślę. Z pieczątkami i podpisami też mogą być ?
Wzory są w plikach info. Jeśli wyjaśnisz do czego Ci są potrzebne "częściowo wypełnione" rozkazy to być może ktoś Ci pomoże w tej kwestii.
-
Wątpię, aby ktokolwiek umieścił wypełnione, nawet częściowo, druki ścisłego zarachowania.
To musi wystarczyć.
http://kolej.krb.com.pl/?zalaczniki-(wzory-drukow),53
-
Chodziło mi o PUSTE albo wypełnione dla przykładu (tak jak w linku), dzięki.
Co do celu: symulatorowy ;)
-
Gdzieś mam S,N i O jeszcze puste z kursu i egzaminu na durnego. Jak znajdę mogę podskanować.
-
Znalazłem już pustą S-kę w google ;) ale innych to nie moge znaleźć
Dla zainteresowanych: http://www.galeriawlodka.za.pl/pobierz/rozkazs.jpg
Co do celów: symulator, wiadomo ;D
A mówiąc "częściowo wypełnione" chodziło mi o przykładowo wypełnione a nie z prawdziwymi podpisami itp.
-
Ta "S" jest "troszkę" nie aktualna ;)
-
Czemu?
-
A gdzie kolego widziałeś jeszcze w "ruchu" rozkaz SZCZEGÓLNY? :)
-
A gdzie kolego widziałeś jeszcze w "ruchu" rozkaz SZCZEGÓLNY? :)
Dokładnie. Aktualne wzory masz w Ir-1. Niby ma być niedługo jeden druk. Ale to już od kilku lat planują wprowadzić na PLK i chyba jeszcze ze 20 lat zejdzie....
-
Tak? Nie wiedziałem ;D (jestem niedoinformowany XD )
A na czym polega jeden rozkaz zamiast pięciu i jak go się przekazuje?
-
Czytanie ze zrozumieniem się kłania.
-
Rozkaz O z systemu SERWO
Przykład
http://chomikuj.pl/toni_1989/Rozkaz+o+64100,2558907636.pdf
-
Proszę bardzo ;) Wrzucam na inny serwer, bo za duża waga załącznika.
KLIK TUTAJ - CZYSTE ROZKAZY PISEMNE (http://www.sendspace.pl/file/0820bb692793d1a7d923d34)
-
Wielkie dzięki wszystkim, którzy pomogli.
Przyda się do lepszych symulacji :)
Temat do zamknięcia. Pozdrawiam.
-
Nroba (nieroba??) niech jeszcze ktoś wrzuci, żeby chłopak miał komplet ;)
-
Eee tam reszty sie rzadko używa i nie są tak potzebne (nawet nie ma ich w symku), ale dzięki ;)
-
Rzadko czy nie - bloczek na posterunku musi być. Jak realizm to realizm, a nie jakieś kompromisy :P
-
Nrob juz nie ma na nastawniach.
-
Toś mnie zaskoczył niusem, mateu!
Gdzie to teraz wydają?
-
w rozkazie O jest informacja z Nroba
-
Aktualne wzory masz w Ir-1
Wyreparowałem te strony.
Starałem się usunąć wszystkie znaki z wzorowego uzupełnienia PLK, ale zawsze mogłem coś przeoczyć. Prosiłbym, że jeżeli ktoś zauważy jeszcze jakiś niepożądany element (lub brak czegoś) na tych stronach to aby napisał w tym wątku. Postaram się wtedy jak najszybciej wstawić nowy plik. (Prosiłbym też o odpowiedź, jakiego koloru mają być te paski na samym dole w rozkazach. Zmieniłem z różowego na czerwony, ale nie wiem czy poprawnie).
Prosiłbym też o podanie wymiarów ramki któregoś z rozkazów, tak abym mógł wyskalować dobrze stronę.
Pozdrawiam.
-
A jeszcze: jakich wymiarów są te rozkazy? (chce wydrukować :) )
-
rozmiar 255x140mm, w bl. po 100szt.
-
Wielkie dzięki :)
-
Jeżeli pociąg jest kierowany drogą okrężną i dr. poc. otrzymuje dodatkowo rozkład jazdy na odcinek drogi okrężnej, czy mimo wszystko powinna też otrzymać rozkaz pisemny, a dodatkowy rozkład jazdy dla drogi okrężnej jest wypełnieniem danych niezbędnych dla jazdy drogą okrężną?
Jeżeli nie ma rozkładu jazdy dla drogi okrężnej, to skąd ISDR ma wziąć dane o czym mówi Ir-1 par 57 ust. 3? A tak na marginesie, gdzie można się "dokopać" do dodatków 1 do wrjp w wersji elektronicznej?
-
Jeżeli pociąg jedzie drogą okrężną, to nikt mu RJ nie zrobi. Chyba, że jest to planowa zmiana na skutek planowych robót jak modernizacje lub coś podobnego.
Zazwyczaj dostaje ksero, lub katalog RJ pociągu o podobnych parametrach jadącego tą trasą, aby wiedział jakie prędkości stosować.
A nawet jak nie, to rozkazem pisemnym, którym zmienia się trasę pociągu w rubryce "inne" należy wypisać prędkości szlakowe, oowiązujące na zmienionej trasie pociągu.
Co do ostrzeżeń, nie spotkałem się z sytuacją, aby maszynista ich nie otrzymałna własną prośbę. Bez względu czy jedzie na około, czy mu ostrzeżenia się zgubił, czy ich nie ma.
Zawsze jak prosi o ostrzeżenia na dany odcinek, to bez problemu je otrzymuje.
-
No właśnie, ale skąd ISDR bierze prędkości drogowe na pozostałych szlakach drogi okrężnej i inne dane (Ir-1 par 57 ust. 3)? Droga okrężna to nie tylko przyległy szlak i może również dotyczyć innej linii oraz obszaru innego IZ-ta.
-
Już raz prosiłem Ciebie o czytanie ze zrozumieniem.
Zazwyczaj dostaje ksero, lub katalog RJ pociągu o podobnych parametrach jadącego tą trasą, aby wiedział jakie prędkości stosować.
-
Chodzi o wariant kiedy nie dostaje rozkładu jazdy innego pociągu jako wzorcowy. Poza tym dyżurni mają kserokopiarki zeszyty wrjp dla każdego przewoźnika? A drukarki jakie mają to chyba tylko pod system SERWO?
-
drukarki mają też "luzem" do tego mają faxy itp. to że pociąg jedzie objazdem to też jest planowane przez PLK wiec i dyżurny dostanie od swojego przełożonego wytyczne co i jak ma dalej z tym robić i jakiś rozkład też dostanie
-
To rozumiem. W czasach komputerów i internetu nie powinno być z tym problemu. Ale niestety chyba takie postępowanie nie jest powszechne.
-
tak samo powszechne jak jazda objazdami. coś sie dzieje to dyspozytorzy sie dogadują i jadą z papierami to raz.
dwa to maszyniasta musi miec znajomość szlaku,
trzy, jak jej nie ma to moze nie jechac.
-
Czyli Maszynista może prowadzić pociąg na pamięć, bo niby zna wszystkie szlaki i zasady prowadzenia ruchu na tych szlakach? To ma być bezpieczne prowadzenie pociągu (ruchu)?
-
Czyli Maszynista może prowadzić pociąg na pamięć, bo niby zna wszystkie szlaki i zasady prowadzenia ruchu na tych szlakach? To ma być bezpieczne prowadzenie pociągu (ruchu)?
IC ma swoje SKRJ w ktorym mozna sobie wydrukowac trase nawet z zeszlego roku. Dobrym przykladem na to moga byc obecne objazdy przez Krotoszyn ktore mimo iz nie sa uwzglednione w RJ to odbywaly sie planowo przez ponad 2 miesiace wiec dostanie rozkladu jazdy z predkosciami nie jest problemem.
-
Chłopie, rozkład jazdy (dane techiczno-ruchowe na drodze okrężnej) musi być aktualnym wydaniem przez PLk, a nie przez przewoźnika. Mogą zajść zmiany w infrastrukturze, tym bardziej w dzisiejszych czasach, o czym przewoźnik dowiaduje się właśnie poprzez zmiany w rjp.
-
maszynista dostanie cos na zasadzie IRJ z danymi i pojedzie.
i tak jak jak pisalem. maszynista ma znać trasę i już.
nie ma chyba sensu ciągnąć tego wątku ...
-
Nie wiem o co chodzi, ale obecnie jak widzę kolejny objazd objazdu i jazda z KWR 0, czyli brakiem rozkładu na danym odcinku to chyba jest możliwe. Dostajesz R 307 otwierasz Dodatek 2 i jedziesz spokojnie. Chyba że na serio nie masz znajomości szlaku więc trudno 40 km/h jak wczoraj było sezonowiec z Pzn do Starej Łubiaki v 40 brak znajomości szlaku.
Co do objazdu objazdów to jak zawsze Wrocław - Milicz - Krotoszyn - Ostrów, bo w Twardogórze znowu problemy.
Tak z ciekawości ile razy w ciągu roku ta linia jest zamykna z powodu wypadków, obsunięć itp. To chyba najbardziej trefna linia w kraju
-
zolwik, jeżeli maszynista ma znać trasę i już, czy to znaczy, że i ISDR ma znać również tę trasę i wydać coś w rodzaju IRJ? Jak na razie maszynista poznaje tylko odcinki linii gdzie ma obsługiwać pociągi wg wrjp (zeszyty z poc. przewoźnika). Jeżeli ISDR zna wszystkie trasy z obszaru własnej jednostki macierzystej, to faktycznie bez problemu wyda R305 i R307 dla drogi okrężnej, bo WOS i ograniczenie(a) prędkości, to nie wszytko ...
-
Co do ostrzeżeń, nie spotkałem się z sytuacją, aby maszynista ich nie otrzymałna własną prośbę. Bez względu czy jedzie na około, czy mu ostrzeżenia się zgubił, czy ich nie ma.
Zawsze jak prosi o ostrzeżenia na dany odcinek, to bez problemu je otrzymuje.
Cóż... zasłyszane na linii ładnych kilka miesięcy temu:
Maszynista: - Pruszków, jakieś ostrzeżenia dla [tu numer pociągu służbowej warszawskiej SKMki] do Zachodniej?
Dyżurny: - Ja nie jestem od wystawiania wam ostrzeżeń.
Maszynista: - Ale to przecież po rozłączaniu, a ja dopiero tu zaczynam.
Dyżurny: - Ja dla pana żadnych ostrzeżeń nie mam!
...to tyle w kwestii "aby maszynista ich nie otrzymał na własną prośbę", a ostrzeżenia do Zachodniej były.
-
Stacja Szczecinek
Maszynista pośpiesznego odmówił dalszej jazdy bo w rozkładzie jazdy napisane jest że musi otrzymać R 307 ze ścierwa. Dyżurna mu tłumaczy że nie ma żadnego ograniczenia, ale on że w rozkładzie jest i ja żądam. Afera się zrobiła więc dla odczepnego drukneli mu 307 o treści... brak ostrzeżeń. Można?? Można :)
Mnie wczoraj mechanik zdenerwował bo nie wystawiłem rozkazu na cały dzień, tylko dla jednego maszynisty. Wiec kulturalnie mu opowiedziałem że się zmieniają i ja wole mu dać świeży rozkaz na jego służbę bo stary może być zabrany przez poprzedniego mecha.
-
Afera się zrobiła więc dla odczepnego drukneli mu 307 o treści... brak ostrzeżeń.
Ale, że co w tym dziwnego? Jak mam R307 w rozkładzie to ISDR ma obowiązek wystawić mi "O" nawet jeśli nie ma ostrzeżeń na ten odcinek (Ir-1 par. 58 ust. 4). Wypadałoby się dokształcić Panie @Droznik :P
-
Jak mam R307 w rozkładzie to ISDR ma obowiązek wystawić mi "O" nawet jeśli nie ma ostrzeżeń na ten odcinek (Ir-1 par. 58 ust. 4).
Tam jest jeszcze taki zapis, że jeśli wcześniej nie otrzymał ostrzeżeń na dany odcinek. Jeśli ten "brak ostrzeżeń" dostał wcześniej (czyli zapis w rozkazie, że jest on też ważny na dalszy odcinek), to mimo, iż w rozkładzie ma R307 - kolejnego otrzymać nie musi (Ir-1 par. 58 ust. 12)...
Mnie wczoraj mechanik zdenerwował bo nie wystawiłem rozkazu na cały dzień, tylko dla jednego maszynisty. Wiec kulturalnie mu opowiedziałem że się zmieniają i ja wole mu dać świeży rozkaz na jego służbę bo stary może być zabrany przez poprzedniego mecha.
Ir-1 par. 57 ust. 26 mówi o tym, że można wydać jednorazowo rozkaz dla wszystkich jazd, jeśli drużyny pociągowe się nie zmieniają.
A można, nie znaczy że koniecznie trzeba, prawda?
-
Przepisy mówią o różnych przypadkach. Tak czy inaczej, przy zmianie drużyny, oblocie, czy innym planowym lub nie planowym wydarzeniu nie zaszkodzi zapytać, "Mechaniku, ostrzeżenia są?"
Jedno zdanie po radio nikogo jeszcze nie zabiło.
-
Czasem kontrola lubi sprawdzać wydawanie ostrzeżeń. Raz u mnie pociągi, które miały przelot stawały i otrzymywały, to potem dzwonili "że opóźnione" i sprawdzali wydane ostrzeżenia, czy faktycznie wyszły z nastawni.
-
ISDR wydaje rozkazy pisemne przez 14 dni m.in. w przypadku zmiany lokalizacji semafora, oddani do użytku Top-a, sbl itp. zmiany w infrastrukturze. Czy to jest wystarczające? Maszynista w tym czasie może być na urlopie. Adresem 14 o tym nie powiadamia się przewoźników. Jak to było, kiedy kolej była jednością?
-
Też mnie to zawsze zastanawiało, ale czasem nawet i przez jeden dzień nie ma rozkazów - na przykład o przeniesieniu wskaźnika W4 i wydłużeniu krawędzi peronowej, albo o oddaniu do użytku nowych semaforów wjazdowych na Włochach :D
-
ISDR wydaje rozkazy pisemne przez 14 dni m.in. w przypadku zmiany lokalizacji semafora, oddani do użytku Top-a, sbl itp. zmiany w infrastrukturze. Czy to jest wystarczające? Maszynista w tym czasie może być na urlopie. Adresem 14 o tym nie powiadamia się przewoźników. Jak to było, kiedy kolej była jednością?
Biorąc pod uwagę, iż w skład drużyny pociągowej wchodzą także kobiety (kierownik pociągu, konduktor), a te jako dojrzałe i gotowe do prokreacji osobniki mogą wydać na ten świat potomstwo, a co za tym idzie pójść na roczny urlop macierzyński (Dz. U. poz. 675),
wydawanie rozkazów pisemnych o których móisz powinno trwać minimum 52 tygodnie.
W przypadku, kiedy Pani kierownik / konduktor rodziłaby bliźniaki, to minimum 72 tygodnie... bo też nie zdąży zobaczyć!
A biorąc pod uwagę, że niektórzy rodzice pójdą na wychowawczy... Nooo. to uważam, że powinniśmy jasno i stanowczo stwierdzić, że 5 lat do minimum czas, na wydawanie tychże rozkazów...
-
Jak to było, kiedy kolej była jednością?
Jak to jak. Wódka się lała na nastawniach, a maszyniści jeździli na bani, wszyscy mieli gdzieś rozkazy i jakoś kolej działała ;D
-
Jak to było, kiedy kolej była jednością?
Jak to jak. Wódka się lała na nastawniach, a maszyniści jeździli na bani, wszyscy mieli gdzieś rozkazy i jakoś kolej działała ;D
;D...rzeczony alkohol spuszczało się, z cysterny stojącej na pobliskim torze, do wystarczająco pojemnej bańki znalezionej w lokomotywie albo na nastawni. Nie miało znaczenia że w bańce uprzednio znajdowało się jakieś smarowidło do loka albo rozjazdów. Dzięki temu kolejarze byli zdrowsi i lepiej zakonserwowani. ;D