ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => Urządzenia srk => Wątek zaczęty przez: eReS w 08 Listopad 2016, 13:27:56

Tytuł: Podwieszana izolacja rozjazdów.
Wiadomość wysłana przez: eReS w 08 Listopad 2016, 13:27:56
Nie wiem dokładnie czy dobrze nazwa jest sformułowana, ale chodzi mi o nastawnie Mw11 w Mysłowicach. Wie ktoś może w jaki sposób kieruje się ruchem na tej przekaźnikowej nastawni wykonawczej?
Tytuł: Odp: Podwieszana izolacja rozjazdów.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 08 Listopad 2016, 16:52:51
Normalnie? W sensie, urządzenia typu "E" i pulpit AC20.
Tytuł: Odp: Podwieszana izolacja rozjazdów.
Wiadomość wysłana przez: eReS w 08 Listopad 2016, 18:45:57
I jak to jest możliwe bez kontroli zajetości, bez tego przecież nie da się wyświetlać sygnałów zezwalajacych...
Tytuł: Odp: Podwieszana izolacja rozjazdów.
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 08 Listopad 2016, 18:57:21
Z uwagi na brak odcinków izolowanych zwrotnic w tej głowicy Mw11 wzrokowo stwierdza niezajętość, przestawia zwrotnice i zapewne daje zgody na ustawienie przebiegu do MwA. Z określeniem "podwieszana izolacja" się nie spotkałem.
Tytuł: Odp: Podwieszana izolacja rozjazdów.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 08 Listopad 2016, 19:03:24
I jak to jest możliwe bez kontroli zajetości, bez tego przecież nie da się wyświetlać sygnałów zezwalajacych...

Myślisz, że Mw11 jest jedyną nastawnią z urządzeniami elektrycznymi, gdzie nie ma izolacji, a można podać semafor? To za mało widziałeś ;) Urządzenia elektryczne nie determinują konieczności "bycia" izolacji.

Posterunków z urządzeniami typu "E" bez izolacji jest hohoho i jeszcze więcej ;) Można by wymieniać długo.

Co do samego stwierdzenia "podwieszona izolacja" może koledze chodzi, że jest "zasymulowana" w obwodzie, żeby się słup postawił.
Tytuł: Odp: Podwieszana izolacja rozjazdów.
Wiadomość wysłana przez: Hako w 09 Listopad 2016, 01:20:39
Teoretycznie zastąpienie zestyków It/Iz trwałym połączeniem da możliwość podania sygnału zezwalającego... ale jak wtedy zwalniać przebiegi? ręcznie?
Tytuł: Odp: Podwieszana izolacja rozjazdów.
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 09 Listopad 2016, 01:41:17
W takich przypadkach zwykle stosuje się EONy, jak w urządzeniach mechanicznych czy suwakowych, choć nie wiem czy akurat przy Mw11 nie ma dodatkowych krótkich odcinków izolowanych przy odcinkach It. W ostateczności stosowane jest zwalnianie ręczne zwalniaczem kluczowym, ale to kiepski pomysł przy dużym ruchu.
Tytuł: Odp: Podwieszana izolacja rozjazdów.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 09 Listopad 2016, 11:25:15
Ale po co coś zastępować? Po prostu styków od izolacji torowych i zwrotnicowych nie ma w obwodzie utwierdzającym itp itd etc...

Co do zwalniania przebiegów, jak napisał przedmówca.
Tytuł: Odp: Podwieszana izolacja rozjazdów.
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 09 Listopad 2016, 13:54:49
Ale po co coś zastępować? Po prostu styków od izolacji torowych i zwrotnicowych nie ma w obwodzie utwierdzającym itp itd etc...

Jeżeli w pierwotnym projekcie były izolacje i nie było Mw11, możliwe że rzeczywiście na MwA przekaźniki torowe są i kontrolowane są w obwodzie sygnałowym, ale zamiast kontrolować niezajętość są na stałe "podwieszone".
Tytuł: Odp: Podwieszana izolacja rozjazdów.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 09 Listopad 2016, 19:05:33
No wtedy to wiadomo ;) Najprostrza opcja, z najmniejszymi zmianami do projektu.