Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł Piotr

Strony: 1 ... 24 25 26 [27] 28 29 30
391
Urządzenia srk / Odp: S12 na semaforze, a na następnym S2
« dnia: 10 Grudzień 2014, 21:28:21 »
Gdyby srk na tej stacji nie były tak skomplikowane, nie mielibyśmy o czym dyskutować :D

Ale przyjmując wersję, że TaKeT ma rację, to pod semaforem O powinien być umieszczony wskaźnik W20 ;)
Niekoniecznie. Tłumaczy to odpowiedni przepis:
Ie-4 (WTB-E10)
Rozdział 1.
Postanowienia ogólne
§ 1. Zakres Wytycznych
3. Wytyczne obowiązują przy budowie oraz przy remontach urządzeń srk na liniach
kolejowych normalnotorowych i szerokotorowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Urządzenia zainstalowane przed wejściem w życie wytycznych mogą być nadal eksploatowane na warunkach, według których zostały pobudowane.

392
Ruch kolejowy / Odp: Stacje czołowe a semafory zaporowe
« dnia: 09 Grudzień 2014, 17:44:35 »
A jak masz stację kompletnie ślepą? Kudowa po modernie posiada semafor 2 komorowy z jednym stałym światłem, ale np Mielno, Trzebnica już posiadają tylko tarcze Z1.
Jak było pisane co stacja to masz inne zakończenia i nigdy nie wiadomo co projektant miał na myśli :) Kiedyś gdzieś czytałem że właśnie kolej w Zakopanym miała być przedłużana jeszcze gdzieś dalej, no ale jak to pisali w Trybunie Ludu to nie ma co się dziwić.
Sam sobie odpowiedziałeś - co stacja, to inny czas jej powstania, inny czas jej modernizacji (jeśli w ogóle), inne urządzenia srk itd....

393
Urządzenia srk / Odp: S12 na semaforze, a na następnym S2
« dnia: 09 Grudzień 2014, 17:35:06 »
dejvid pisze:
(...) Sygnał S12 informuje, że za tym semaforem następuje jazda z prędkością 40km/h, a na następnym 40 albo 60, w związku z czym następuje zmiana toru, (...)

(...) czyli sygnał pokazuje Ci zmianę toru, (...)

(...) dyżurny ustawia Ci jeden przebieg z odbiciem na inny tor i wyświetla Ci S13 (...)


Sygnalizacja na polskiej kolei jest sygnalizacją szybkościową a nie sygnalizacją kierunku jazdy, więc wiązanie obrazów sygnałowych z kierunkiem jazdy jest nieuprawnione. Interpretacja sygnałów określa maksymalne prędkości, z jakimi można się poruszać w okręgach osłanianych tymi semaforami, i nie jest to wcale równoznaczne z tzw. jazdą na krzywo, czy na prosto. Sytuację zmiany sygnałów – zgodnie ze stanem faktycznym i przepisami - bardzo dobrze opisał TKt-48.

______________________________________________________________________
Nie stosuj proszę czerwonej czcionki w postach. Przeznaczona jest dla administratorów.
MaKu


394
Inne / Odp: inne symulatory ruchu pociągów
« dnia: 18 Październik 2014, 19:23:10 »
Panie, skoro UE kazała wyprostować ogórki i banany, ze ślimaka zrobiła rybę słodkowodną, a z marchewki owoc, a teraz krowy mają chodzić w pieluchach - to ja serdecznie dziękuję i wysiadam...  ;)

395
Inne / Odp: inne symulatory ruchu pociągów
« dnia: 18 Październik 2014, 18:48:52 »
Teraz, po tej durnej restrukturyzacji, też stosują ten sam schemat: ISDR - InfraStruktura Dyżurny Ruchu..
Do dziś się zastanawiam, komu i dlaczego TAMTO PKP komuś przeszkadzało..

396
Inne / Odp: inne symulatory ruchu pociągów
« dnia: 18 Październik 2014, 14:46:34 »
Jest wogóle jakaś ,,legenda" tych oznaczeń?
Oczywiście. Każde stanowisko miało swoje literowe oznaczenie, zaczynające się literą, przypisaną do pięciu podstawowych służb:
Służba ruchu – R
Służba mechaniczna (trakcji) – M
Służba drogowa – D
Służba handlowo-przewozowa – H
Służba zabezpieczenia ruchu i łączności - T
I tak w służbie ruchu (bo taka tu najbardziej pasuje..) były przykładowe stanowiska:
Naczelnik Zarządu Ruchu – R
Starszy Kontroler Ruchu – RKS
Starszy Instruktor Ruchu - RIS
Dyspozytor okręgowy - RD
Dyspozytor rejonowy (odcinkowy) - ROD
Naczelnik (zawiadowca) stacji – RS
Dyżurny ruchu – RSP
Dyżurny ruchu inspekcyjny – RSPi
Dyspozytor stacyjny - RSD
Dyżurny ruchu peronowy – RSPn
Kontroler ruchu – RK
Instruktor ruchu - IR
W dawnej strukturze PKP były też inne działy i jednostki, np.:
Służba zabezpieczenia materiałowo-technicznego - G
Wagonownie – WGW
Lokomotywownie – MD
Kolejowa Służba Zdrowia – S
Biuro Projektów Kolejowych - BPK
...  :)


397
Inne / Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« dnia: 16 Październik 2014, 10:54:50 »
A który przepis mówi o tym, że nie wolno wyjechać na Sz z W24 na tor prawy?
Proszę ze zrozumieniem przeczytać opis wskaźnika W24 w instrukcji Ie-1(E-1).  :)

398
Inne / Odp: Dziwne komory_2
« dnia: 15 Październik 2014, 13:13:37 »
W Starzynach wystąpił zanik kontroli położenia rozjazdów.
Poprawnie - wystąpił zanik kontroli położenia zwrotnic.
Dyżurna ze Sprowy nie upewniając się, jaka była przyczyna wygaszenia sygnału podała Sz-ta (bez W24
Nieprawda. Podała sygnał Sz wraz z wyświetleniem W24, mimo, że pociąg wjeżdżał na tor właściwy (zgodny z kierunkiem ruchu). I ta sytuacja spowodowała, że maszynista, widząc sygnał Sz z równoczesnym W24, nie zareagował na nieprawidłowy sygnał, wjeżdżając na tor właściwy dla kieunku jazdy, biorąc na siebie tym samym część odpowiedzialności za katastrofę.

_________________________________________
Trzymajmy się zasady,
czerwony dla adminów, niebieski dla moderatorów.
MaKu

399
Urządzenia srk / Odp: Warszawa Zachodnia
« dnia: 20 Październik 2013, 23:17:11 »
Plan schematyczny określonej stacji, a przede wszystkim jej układ torowy wraz ze wszystkimi oznaczeniami torów stacyjnych oraz urządzeń srk jest wynikiem przyjętych założeń techniczno-eksploatacyjnych, a mówiąc językiem laika amatora – jest wynikiem przyjętego sposobu prowadzenia ruchu pociągowego i manewrowego na tej stacji, a mówiąc jeszcze prościej – jest wynikiem przyjętego ustalenia co i jak ma się w tej stacji dziać z pociągami i manewrami. Oznacza to, że sam plan schematyczny stacji – bez znajomości RTS (Regulamin Techniczny Stacji), RPM (Regulamin Pracy Manewrowej) i rozkładu jazdy, może nastręczać sporo kłopotów w rozszyfrowaniu znaczenia oznaczeń zastosowanych na tym planie.
Żeby się o tym przekonać, proponuję, aby Droznik (zachowuję pisownię oryginalną) spróbował ułożyć tablicę zależności dla stacji Stargard Szczeciński, przyjmując, że tor główny zasadniczy (obojętnie z którego kierunku) w stacji jest taki sam od jednego semafora wjazdowego do drugiego semafora wjazdowego. Nie muszę chyba przy tym dodawać, że znajomość tablicy zależności określonego posterunku ruchu przez ISDR, który ten posterunek obsługuje, jest podstawowym wymogiem dopuszczającym go do obsługi tego posterunku.

400
Urządzenia srk / Odp: Warszawa Zachodnia
« dnia: 20 Październik 2013, 12:27:19 »
Gdybym chciał być złośliwy, powiedziałbym, że rozmowa z amatorem kolei, który zna ją jedynie z perspektywy peronu, jest jak gra w szachy z gołębiem: nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.
Percepcja kolei jedynie w kontekście przepisów Ir-1(R-1) jest nieporozumieniem. Przypomnę, że przepisy te nazywają się „Instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów” i jej zadania oraz przeznaczenie określa § 1, którego  stanisław57 nie doczytał. Z tej prostej przyczyny wszystkie inne informacje, nie dotyczące bezpośrednio meritum instrukcji, zostały podane w formie ogólnej na tyle, na ile jest to przydatne i potrzebne dla personelu prowadzącego ruch kolejowy. Dlatego też stwierdzenie: Ir-1 dokładnie określa zasady numeracji torów i zasadniczy to zasadniczy a grupa  torów to co innego jest nieprawdą, by wprost nie powiedzieć – głupotą. Kolejnym nieporozumieniem jest bezrozumne czytanie przepisów i próba ich przytaczania w brzmieniu, jakiego w tych przepisach nie ma. Żeby nie być gołosłownym – cytat: Tor główny jak jest podzielony rozjazdami, to jego cześć, na którą można przyjąć pociąg, można traktować za osobny tor, jednak do jego numeru dodaje się literę a nie przydziela do innej grupy torów. Odpowiedni fragment Ir-1(R-1) brzmi następująco: § 5, ust. 6: „Jeżeli tory główne podzielone są rozjazdami na części, a urządzenia sterowania ruchem umożliwiają przyjmowanie pociągów na poszczególne części toru, to każdą z tych części należy uważać za oddzielny tor i odpowiednio ją określić (np. dodając do numeru toru literę).” Pominięcie skrótu „np.” zmienia ogólny charakter tego paragrafu w imperatyw, co jest niedopuszczalną manipulacją. Takich manipulacji jest znacznie więcej, ale nie ma sensu ich tu wymieniać. Kolejnym nieporozumieniem jest tekst: to jak uzasadnić nr 301 i 302 głównych zasadniczych - nie ma takiej grupy torów... No, skoro grupy nie ma, to nie ma torów 301 i 302, a my wszyscy jesteśmy ślepi..
Przepisy kolejowe, a jest ich znacznie więcej niż instrukcja Ir-1(R-1), są trudne dla laika, dlatego należy je czytać bardzo uważnie i ze zrozumieniem, a ludzie zajmujący się profesjonalnie projektowaniem kolei muszą na poznanie zagadnienia poświęcić kilka w szkołach i na studiach, co niektórym zaś sprawia trudność nie do pokonania. Nikt nie wymaga od laika dobrej znajomości i właściwej interpretacji przepisów, zwłaszcza dotyczących projektowania, ale nie do przyjęcia są teksty w stylu: A semafory jakie mamy i nazywamy każdy wie (kontekstu Ir-1 do nich nie dodaje), ale kierownictwo PLK już nie koniecznie pisane przez amatorów, którym się wydaje, że wiedzą lepiej, bo przeczytali (i to niedokładnie) jedną instrukcję.
Na koniec dziękuję za „szaczun”, rozumiem, że nerwy poniosły przy pisaniu. Niepotrzebnie.

401
Urządzenia srk / Odp: Warszawa Zachodnia
« dnia: 19 Październik 2013, 22:19:46 »
W Warszawie Zachodniej po przebudowie zabudowano m.in. semafor wyjazdowy U2 dla wyjazdu na tor lewy w kierunku Warszawa Włochy, ale bez wskaźnika W24. Jak to rozumieć?
Proszę uważnie zapoznać się z całością planu schematycznego urządzeń srk na stacji Warszawa Zachodnia, a nie wyrywać z kontekstu jeden semafor, bo tak postawione pytanie jest bez sensu.

Niektórzy twierdzą, że jest to semafor grupowy-blokowy (uzależniony z blokadą liniową)
To bzdura, nie ma takich semaforów w nomenklaturze kolejowej.

Wg Ir-1 tor główny zasadniczy biegnie przez całą stacje, tymczasem w Stargardzie Szczecińskim jest inaczej.
Nieprawda – tory główne zasadnicze biegną przez całą stację Stargard Szczeciński. Proszę uważnie obejrzeć plan schematyczny.

(...) Pierwszy staje się 109 a potem 201, 301(...)
Stacja Stargard Szczeciński jest stacją wielogrupową w układzie podłużnym i numeracja torów spełnia wszystkie przepisowe kryteria.

Czy "R" w tym przypadku jest potrzebne?
Tak, „R” jest potrzebne, tak samo jak „K” przy torach w kierunku Poznania Głównego i jak „U” przy torach w kierunku Gdańska Głównego.

402
Inne / Odp: Sygnały na semaforach - Sposób ustalania.
« dnia: 22 Wrzesień 2013, 22:40:36 »
Obwód elektryczny świateł semafora kontroluje stan wszystkich urządzeń srk, które biorą udział bezpośredni (przejeżdżane w przebiegu) i pośredni (ochronne dla przebiegu) w określonym przebiegu. Urządzenia te dla poszczególnych przebiegów podaje tablica zależności. W zależności od tych stanów zasilanie elektryczne, które rozpoczyna się od użycia przycisku sygnałowego semafora, jest kierowane do odpowiednich komór świetlnych semafora. To w uproszczonym skrócie..

403
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Jakiś nowy rozkład jazdy
« dnia: 16 Czerwiec 2013, 15:08:13 »
EN57-002 pisze:
a także jazda po jednotorowym w jednym kierunku dwu poc. na raz
Nie wiem, kto jest autorem rozkładu jazdy, przytoczyłem cytat z poprzednich postów - a teraz przytoczę przepis:
Ir-1(R-1) [paragraf 22 pkt. 4.
Jeżeli rozkład jazdy dopuszcza ruch opisany w cytacie (na czerwono), to rozkład jazdy nie jest kolejowy, tylko tramwajowy (i to nie na wszystkich tramwajach).

404
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Jakiś nowy rozkład jazdy
« dnia: 16 Czerwiec 2013, 13:40:20 »
No tak, szanowny autor tego "dzieła" pomylił kolej z tramwajem.  ::)

405
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Jakiś nowy rozkład jazdy
« dnia: 15 Czerwiec 2013, 19:55:28 »
EN57-002 pisze:
a także jazda po jednotorowym w jednym kierunku dwu poc. na raz
A to według jakich reguł?  :o

Strony: 1 ... 24 25 26 [27] 28 29 30