Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł

Strony: 1 ... 50 51 52 [53] 54 55 56 ... 62
781
Testowo / Odp: TW - zgłaszanie błędów
« dnia: 31 Maj 2011, 00:00:51 »
Kilka dni temu miałem taką sytuację: wysyłałem przy pomocy tarcz manewrowych pociąg 8862 z torów ładunkowych z tor 3b, a następnie na tor 3a (tarczą Tm13). Następnie ustawiłem przebieg wyjazdowy spod semafora D. Pociąg wyjechał, a przebieg się nie rozwiązał - dalej był podświetlony na biało.

Jest zaprogramowana usterka polegająca na niezwolnieniu utwierdzenia przebiegu (nieprawidłowa praca przekaźnika Zw). Przebieg nie zwolni się również wtedy, kiedy wystąpi usterka izolacji przedostatniego odcinka.

Z tego co pamietam to mimo podświetlonego przebiegu (manewrowego od Tm13??) dało się na ten tor wpuścić pociąg od strony Ślemienia. Po odjeździe pociągu z tego toru oczywiście wszystko normalnie wygasło.

Może masz na myśli podświetlenie utwierdzenia zwrotnicy 11, która jest drugą sekcją dla przebiegów pociągowych na ten tor i nie jest z nimi sprzeczna? Wykluczenia utm12/13 w przebiegach a/b_3 są zrobione.

782
Inne / Odp: Festiwal Nauki w Krakowie 13.05.2011
« dnia: 23 Maj 2011, 20:56:12 »
Owszem byłem, osób niewiele - może kilkanaście, większość z Politechniki.

W ZIKiT podgląd działania i programowanie sterowników sygalizacji, obrazy z kamer, monitoring tunelu KST, monitoring ruchu na liniach tramwajowych (tych wyposażonych w system lokalizacji pociągów) i paru innych ustrojstw, np. tablic informacyjnych, parkomatów.

Na KG niespodzianką była wycieczka do przekaźnikowni i innych pomieszczeń technicznych, prezentacja działania agregatu itp. - byłem kilka razy na KG przy okazji Dnia Kolejarza i DTK, ale zawsze był tylko pulpit.

W siedzibie PLK przy pl. Matejki stanowiska dyspozytorów odcinkowych - szału nie ma, każdy dyspozytor ma u siebie dwa monitory SEPE (na jednym okno podobne do SWDR, tyle że dużo bardziej rozbudowane, na drugim wykres ruchu), urządzenia łączności i... kolorowe długopisy do ręcznego rysowania wykresu ruchu (ale to pewnie już niedługo). Niestety potwierdziła się informacja, że WSKR całkiem padło - dyspozytorzy nie mają podglądu na ten system już od ponad roku, kiedy to powódź zalała jakieś urządzenia transmisji, a od kilku miesięcy zaprzestano używania go jako dziennika ruchu na posterunkach, gdzie jeszcze działał. System sypał się od dawna, pracował na wyeksploatowanym, nie wymienianym sprzęcie, kilka stacji już wcześniej zostało wyłączonych z systemu, przez co powstały "dziury" w których znikały pociągi (co już podważało sens działania całego systemu).

783
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 22 Maj 2011, 00:36:25 »
Kiedyś wypuszczałem ET22 do TF, ale i tak wraca spalinówka :)

Zastanawiałem się kiedy ktoś to zauważy ;) Ale przynajmniej się nie rozdwajają, tak jak przy opóźnieniach w "Kolejarzu" ;)

784
Inne / Odp: Praca na kolei
« dnia: 17 Maj 2011, 12:36:36 »
Infrastruktura kolejowa ma znaczenie dla obronności państwa i prywatyzacja jej nie grozi.

785
Inne / Odp: symulator RWS Jedlová
« dnia: 16 Maj 2011, 00:37:57 »
Paweł, tu trzeba brać poprawkę, że te różnice to modyfikacje starych urządzeń pod nowe potrzeby, a Jedlova dlaczego akurat taka stacja, bo tam jest przekrój wszelkich systemów zabezpieczenia ruchu i modyfikacji starych urządzeń dopasowujących do nowych wymagań

Nie, modyfikacje pod nowe systemy nie mają tu nic do rzeczy. Tam po prostu jest inna konstrukcja mechaniczna nastawnicy i inaczej rozwiązana blokada stacyjna. U nas dla każdego przebiegu są osobne bloki otrzymania nakazu/otrzymania zgody, a u nich grupowe, przy czym konkretny przebieg jest ustalany dodatkowym urządzeniem ("kolejové závěrníky"), które jest zdaje się czymś w rodzaju zastawek elektrycznych, ale wygląda zupełnie inaczej (u nas zastawki elektryczne są stosowane do zamykania klawiszy blokowych, a nie drążków przebiegowych). Zwalniane jest to przez dyżurnego białym przyciskiem ("zvonkové tlačítko") w zależności od położenia drążków przebiegowych w DK (dźwigienki i suwaki na schemacie stacji), wówczas w okienku "závěrníka" danego przebiegu pojawia się tarczka sygnalizacyjna, uchylane jest zamknięcie drążka przebiegowego w nastawni wykonawczej i dzwoni "hradlový zvonek". Znasz może jakieś strony gdzie opisana jest wewnętrzna konstrukcja tych urządzeń (typu rysunki zależności mechanicznych, elektrycznych, budowa "závěrníków")?

786
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Centralka i nie tylko
« dnia: 14 Maj 2011, 22:46:59 »
Może być, dla programu nie ma żadnego znaczenia jak je ustawisz, punktów karnych za to nie dostaniesz :P

787
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Centralka i nie tylko
« dnia: 14 Maj 2011, 21:45:36 »
Dziękuję za wyjaśnienie. Jak EN57 to co stoi na żeberku, a w rozkładzie jest jako nie potwierdzone przez dyspozytora to się je odprawia o godzinie podanej w rozkładzie?

Przyjazd/odjazd rzeczywisty nie oznacza o której masz wyprawić pociąg, tylko o której rzeczywiście pojechał. Wyprawić masz zgodnie z rozkładem. Gdyby coś przyjechało z 5 minutowym opóźnieniem i miało planowo 10 minut postoju na stacji, to nie znaczy że masz to trzymać 10 minut żeby pojechało dalej zgodnie z polem "odjazd rzeczywisty" (jeżeli pociąg nie jest potwierdzony to jest to właściwie odjazd przewidywany) ;)

788
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Wątek testowy
« dnia: 14 Maj 2011, 21:39:05 »
TW składa się w 90% z uniwersalnych klas, procedur itp. takich jak engine z symulacją ruchu i wszelkich urządzeń zewnętrznych, AI, moduły blokad liniowych, łączność telefoniczna, SWDR. Reszta to załadowane do projektu pliki pulpitu, układu torowego, rozkładu jazdy, wstawione i właściwie powiązane odpowiednie moduły, ustawienia, zależności itp. (ale nie jest to też prosta sprawa, bo wszystko poza paroma plikami trzeba zrobić bezpośrednio w kodzie źródłowym). Tak więc TF to w zasadzie w 90% TW, w żadnym wypadku nie nowy projekt tworzony od zera. Dopóki nie skończę paru rzeczy w TW i nie prześlę nowych źródeł mateu, to zabieranie się za TF nie ma za bardzo sensu. Tak właściwie to uważam że skoro są odpowiednie materiały to robienie kolejnych fikcyjnych stacji w ogóle nie ma sensu ;)

789
Inne / Odp: symulator RWS Jedlová
« dnia: 13 Maj 2011, 23:37:16 »
Po prawej jest rysunek jak to jest. Kapniesz się o co chodzi. Takie urządzenia były i u nas a na pewno w południowej Polsce. Induktory które wzbudzały urządzenia zabezpieczające.

Mówisz o tym aparacie z czarnymi tabliczkami blokowymi? Jak najbardziej takie urządzenia u nas są, i to bardzo popularne, tyle że to są akurat urządzenia niemieckie :) A my mamy urządzenia mechaniczne albo produkcji niemieckiej, albo krajowe, wzorowane na niemieckich. Ale tak czy inaczej widzę że znajdę tam sporo wyjaśnień dot. urządzeń czeskich (w sumie też pochodzenia niemieckiego, ale widać że działają na trochę innych zasadach), tylko muszę rozpracować czeską terminologię USRK.

790
Testowo / Odp: Data premiery?
« dnia: 13 Maj 2011, 21:34:42 »
Mateu... kiedy Fabryczne? ;)

Narazie odłożone, ja działam jeszcze z zależnościami i SWDR, a jak to zostanie skończone i zostanie opracowana dokumentacja dla nowych wersji modułów (bo bez tego ani rusz), to mateu się weźmie za przepakowywanie tego do TF ;)

Bo tak się zastanawiam, czy dało by się zrobić symulator nast. wykonawczej? Z urządzeniami mechanicznie scentralizowanymi.

Dysponująca z mechanicznymi bez wykonawczej (np. podg) - teoretycznie do zrobienia. Zależności nawet prostsze niż w urządzeniach przekaźnikowych, ale za to bardziej skomplikowany interfejs i wizualizacja (dźwignie, bloki, drążki, zawórki itd.). Dysponująca z mechanicznymi i wykonawcza obsługiwana przez AI (bez wizualizacji urządzeń w wykonawczej, jedynie polecenia przez telefon) - też do zrobienia, ale będzie dużo zabawy z AI wykonawczej (dostosowanie łączności, wszelkie sytuacje awaryjne, problem z prowadzeniem manewrów przez AI). Dysponująca i wykonawcza z mechanicznymi, z obsługą obu przez użytkownika lub drugiej przez AI, jak Jedlova - to by była podwójna robota przy symulacji urządzeń, i nie wiem czy ma to sens - obsługa urządzeń w nastawni wykonawczej to generalnie nie jest zajęcie dyżurnego ruchu (choć na PLK i to się zdarza :P). Sama wykonawcza i AI na dysponującej - odpada, jak sobie wyobrażacie AI które ma decydować o całym ruchu na stacji? Co prawda jest AI sąsiednich posterunków, ale to zupełnie inna rzecz - jedynie wpuszcza/wypuszcza pociągi, a i tak ciągle są z tym problemy jakieś.

Jeżeli już, to najprędzej widzę wariant symulacji dysponującej, a na wykonawczej AI, podobnie jak teraz jest z posterunkami dróżników i SKP. Znakomicie uprości to symulację urządzeń na wykonawczej, do tego umożliwi odwzorowanie stacji, z których dostępne są materiały tylko z nastawni dysponującej. Nie jest to oczywiście pisanie wszystkiego od nowa. Ale jeszcze trochę ten pomysł poczeka.

Te czeskie symulatory na skomplikowanie zrobione nie wyglądają, więc może dało by radę stworzyć coś takiego, przenosząc na realia PKP ? ;)

Czeskie urządzenia mocno się różnią od polskich i na pewno nie znajdą zastosowania w ISDR. Poza tym nie da się od tak połączyć dwóch różnych programów, to nic że oba są symulatorami nastawni, każdy działa według innych zasad.

Boże, przecież Jedlowa to kultowa stacja, nie wiem co tam można Panowie ruchowcy wam tłumaczyć, przecież ja stary h... maszynista nie będę chyba wam tłumaczyć podstawowych urządzeń zabezpieczenia ruchu pociągów, które były stosowane w Polsce, Niemczech i Czechach.

Jak obsługiwać to pół biedy. Mnie ciekawi natomiast jak to działa i co siedzi w środku, np. jaką rolę w blokadzie stacyjnej spełniają te "Hradlove Zvonky".

791
Testowo / Odp: TW - zgłaszanie błędów
« dnia: 09 Maj 2011, 21:56:22 »
Generalnie wszystko co miało być zrobione jest już zrobione. Teraz już raczej tylko testy i poprawianie błędów, ewentualnie jakieś drobiazgi które łatwo dodać (no i update SWDR) - kiedyś ten program trzeba skończyć, poza tym ciągłe komplikowanie zrobionych już rzeczy może spowodować nieciekawe skutki (patrz AI). Zgłaszanie usterek zostanie takie jakie jest.

792
Testowo / Odp: TW - zgłaszanie błędów
« dnia: 09 Maj 2011, 21:07:52 »
Zróbcie sobie grafik i na koniec dyżuru przesyłajcie sobie plik .sav/dzienniki :P

793
Testowo / Odp: TW - zgłaszanie błędów
« dnia: 09 Maj 2011, 19:47:41 »
Ja podejrzewam że u mnie to ten Manewr namieszał.
Zresztą przydało by się unieważnienie rozkazów pisemnych.

Funkcja "odwołaj polecenie".

Wczytałem wcześniejszy save. Po poczekaniu aż przejazdy zareagują na zgłoszenie o pociągu zgłosiłem manewr i działa.

W takich sytuacjach sprawdź debug - widać tam na jakie pociągi oczekuje posterunek, kiedy były zgłaszane i kiedy przejechały.

794
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Problem z wyświetlaniem czasu
« dnia: 08 Maj 2011, 22:26:01 »
W nowej wersji powinno być OK niezależnie od ustawień systemowych.

795
Testowo / Odp: TW - zgłaszanie błędów
« dnia: 08 Maj 2011, 22:19:08 »
żeby nie tworzyć nowego działu:
-maszyniści mimo zgłoszenia jazdy na Sz nie proszą o podanie go, gdy mają przed sobą jeszcze jeden semafor (głosimy jazdę na Sz, podajemy wjazd i mechanik nie głosi, że można świecić)

Cóż, w takim razie trzeba zgłaszać jazdę na Sz po minięciu semafora wjazdowego, a jeżeli pociąg jedzie bez zatrzymania, to raczej w takim przypadku widać gdzie jest i kiedy podawać Sz na wyjazdowym. Myślę że jest to detal i nie ma sensu tracić czasu na poprawianie działania tego.

-z nieznanych przyczyn wywaliło rozprucie rozjazdu 4: ustawiony na prosto, przebieg B utwierdzony na tor 1, podczas wjazdu pociągu dzwonek i  czerwona lampka. Mam iść sprawdzić bezpiecznik? ;)

Tak jak napisano powyżej, "wylosowało się" rozprucie pozorne.

Oprócz tego udało mi się odwrócić blokadę liniową na torze nr 2 do stanu kierunku zasadniczego przy wciśniętym przycisku NP2Ś.

NP/NO warunkuje działanie semaforów, nic mi nie wiadomo na temat uzależnienia między NP/NO a blokadami liniowymi.

Strony: 1 ... 50 51 52 [53] 54 55 56 ... 62