ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => ISDR - Stacje i posterunki => Lisków (stara wersja symulatora) => Wątek zaczęty przez: uetam w 04 Marzec 2011, 11:08:50
-
Prace sie posuwaja. Tymczasowo wrocilem do wersji E.
-
Prace sie posuwaja. Tymczasowo wrocilem do wersji E.
Jak można ściągnąć tą wersje?
-
To jest na razie poligon doświadczalny Mateła :) A co z tym zrobi, to już jego sprawa.
-
Prace sie posuwaja. Tymczasowo wrocilem do wersji E.
Jak można ściągnąć tą wersje?
http://isdr.pl/tf/040311.rar
-
Liczymy na to, że w miarę postępów pracy będziesz zamieszczał tutaj wersje testowe. Szczególnie, że ta dzisiejsza działa całkiem sprawnie.
Jeden bug - wjazd od Wilamowic po torze właściwym - odstęp przy peronach nie zwalnia się po przejeździe pociagu, trzeba to ręcznie robić.
-
Nie mogę dostosować rozkładu jazdy. Pociągi nie wyjeżdżają wogóle. Proszę o jakieś wskazówki. Pozdrawiam!
-
Nie mogę dostosować rozkładu jazdy. Pociągi nie wyjeżdżają wogóle. Proszę o jakieś wskazówki. Pozdrawiam!
Dokładniej napisz, bo nie wiem o co Ci chodzi, przyspiesz czas kilkanaście minut i będą dzwonić już sąsiednie posterunki.
-
Liczymy na to, że w miarę postępów pracy będziesz zamieszczał tutaj wersje testowe. Szczególnie, że ta dzisiejsza działa całkiem sprawnie.
Jeden bug - wjazd od Wilamowic po torze właściwym - odstęp przy peronach nie zwalnia się po przejeździe pociagu, trzeba to ręcznie robić.
Tak, wiem o tym bugu- juz poprawiony. Tak samo mozna podac przebiegi z dwoch stron na jeden tor. Raz na 2-3 dni bede tu wrzucal jakas wersje.
-
Tak wiem, ale ja mam swój rozkład. Jak mam go zmienić, próbowałem zmian "jazda z" i "jazda do" ale to nic nie daje.
-
Tak wiem, ale ja mam swój rozkład. Jak mam go zmienić, próbowałem zmian "jazda z" i "jazda do" ale to nic nie daje.
Rozklad z TW?
--------------
http://isdr.pl/tf/050311v1.rar (pare poprawek, dodana ssp 72.034)
-
Mateu, mógłbyś wystawić plik txt tego rozkładu, który jest w symulatorze
-
http://isdr.pl/tf/050311v1.rar (pare poprawek, dodana ssp 72.034)
Mateł, coś semafory na zamkniętej Tęczy nagle ożyły :)
-
http://isdr.pl/tf/050311v1.rar (pare poprawek, dodana ssp 72.034)
Mateł, coś semafory na zamkniętej Tęczy nagle ożyły :)
No właśnie :D Puściłem pociągi i stoją na szlaku :D Zauważyłem po dłuższym czasie ;)
-
No właśnie :D Puściłem pociągi i stoją na szlaku :D Zauważyłem po dłuższym czasie ;)
Ups. Moj blad. Wieczorkiem bedzie nowa wersja.
-
To jakbyś mógł dodać ten plik txt rozkładu to tej wersji ;)
-
To jakbyś mógł dodać ten plik txt rozkładu to tej wersji ;)
Popros Igora, moze udostepni :)
-------------------------------
http://isdr.pl/tf/050311v3.rar (w koncu udalo mi sie uruchomic posterunek odstepowy + pare poprawek )
-
Co popsułeś w PB? ;]
-
Mateu, jak dzwonią Wilamowice to Ryszard Ochucki również powinien się zgłosić na centralce w po Tęcza :D
-
Co popsułeś w PB? ;]
Nic nie popsulem. Miales nagrac filmiki albo zalatwic schematy :P
Mateu, jak dzwonią Wilamowice to Ryszard Ochucki powinien również powinien się zgłosić na centralce w po Tęcza
Spokojnie, zaraz go 'naprawimy' :D
-
Z 4b nie da się nastawić przebiegu na 1, zaś na 2 bez problemu.
-
Nie mogę podawać sygnałów manewrowych. Można coś zrobić oprócz podania komendy ,,manewr za S1,Ms1''
-
Z 4b nie da się nastawić przebiegu na 1, zaś na 2 bez problemu.
http://isdr.pl/tf/060311v1.rar
Nie mogę podawać sygnałów manewrowych. Można coś zrobić oprócz podania komendy ,,manewr za S1,Ms1''
Narazie nie. Manewry beda dodane pozniej.
-
Mateł, spróbuj wstawić link jeszcze raz, bo nie działa. I ważne jeszcze żeby poprawnie działał zapis stanu gry.
-
Mógłby jeszcze ktoś mnie poinstruować, co wpisać w oknie edytora rozkładu, na samym dole po lewej stronie, obok buttona "Wykres ruchu", aby stworzony rozkład działał poprawnie z TF?
-
Mógłby jeszcze ktoś mnie poinstruować, co wpisać w oknie edytora rozkładu, na samym dole po lewej stronie, obok buttona "Wykres ruchu", aby stworzony rozkład działał poprawnie z TF?
Wi,4;TW,2,TZ,2,TM,2 na przyklad
Posterunki - Wilamowice, Testowo Wschód, Testowo Zachód, Tefama
-
Wi,4;TW,2,TZ,2,TM,2 na przyklad
Posterunki - Wilamowice, Testowo Wschód, Testowo Zachód, Tefama
Świetnie, dzięki ;-) Gdyby jeszcze był aktualny rozkład, ten co jest w Testowie Fabrycznym w formacie .roz, można by zacząć zabawę.
-
Kiedy próbuję wczytać zapis stanu gry wyświetla się komunikat:
,,Wystąpił błąd podczas odczytu stanu: Wilamowice. Aplikacja może nie działać poprawnie. Błąd może być spowodowany modyfikacją pliku rozkładu - w przeciwnym razie proszę o kontakt oraz przesłanie pliku stanu powodującego błąd.''
-
I ważne jeszcze żeby poprawnie działał zapis stanu gry.
Bo nie działa jeszcze zapis stanu :)
-
Bo nie działa jeszcze zapis stanu :)
No narazie nie dziala. Musicie sie z tym pogodzic ;)
Mozna sobie zawsze stworzyc isdr.ini w ktorym sobie godzinie startu ustawicie dowolnie.
----------------------------
http://isdr.pl/tf/060311v4.rar
- tecza nie zglasza przejscia pociagow nieparzystych bez TZP
- tw podaje wjazd dopiero po wjezdzie pociagu na szlak
- poprawki wprowadzania usterek ssp
- poprawa blokady do TW (teraz nie da pozwolenia na nastepny pociag gdy poprzedni jeszcze nie dojechal)
- uruchomione To w teczy oraz przesuniete wszystkie czujniki
- tory wyjazdowe z wi poprawione (teraz po torze nr 2 jest 80km/h a po torze nr 1 120km/h)
- poprawki w przebiegach (C i P)
- wilamowice zglaszaja pociagi na laczu teczy (tymczasowo)
- proste manewry
-
- poprawki w przebiegach (C i P)
Ciągle jednak ten sem P coś marudzi. Standardowo utwierdzam przebieg na tor 4, pociąg mija W i w tym momencie P gasi się na S1. Po podaniu zastępczego i wyjeździe pociągu ze stacji przebieg nie puszcza. Zaznaczam, że SKP jest poinformowane o przyjeździe, a blok Ko praktycznie działa prawidłowo. WTF?
-
- poprawki w przebiegach (C i P)
Ciągle jednak ten sem P coś marudzi. Standardowo utwierdzam przebieg na tor 4, pociąg mija W i w tym momencie P gasi się na S1. Po podaniu zastępczego i wyjeździe pociągu ze stacji przebieg nie puszcza. Zaznaczam, że SKP jest poinformowane o przyjeździe, a blok Ko praktycznie działa prawidłowo. WTF?
Poprawione. Te przebiegi musicie dobrze testowac, bo ja to wszystko pisalem 'na oko' i moga sie takie bugi pojawiac.
-
Po sprawdzeniu czy reaguje SSP ta RASP zauważyłem że szlabanów nie da się zamknąć.
Testowo Wschód nie informuje nas o planowanej godzinie odjazdu pociągu.
To tyle wyłapane w ciągu 5 min.
-
Po sprawdzeniu czy reaguje SSP ta RASP zauważyłem że szlabanów nie da się zamknąć.
Numery czujnikow popierniczylem. Poprawione.
Testowo Wschód nie informuje nas o planowanej godzinie odjazdu pociągu. W nastepnej wersji poprawie.
Tak ma byc.
http://isdr.pl/tf/060311v5.rar
-
Przelot bez zatrzymania z Wilamowic do Ślemienia - na semaforze wjazdowym wyświetlają się dwa zółte i zielony pasek, mimo drogi wolnej.
-
Moze monter zle podlaczyl? :) U mnie na podg Szczecin Wstowo na wyjezdzie pala sie 2 pomaranczowe (od strony Wzgorza) a szlak jest z PBL i dalej sa tarcze do Dziewoklicza.
-
To podobno mateu poprawi później :).
-
U mnie na podg Szczecin Wstowo na wyjezdzie pala sie 2 pomaranczowe (od strony Wzgorza) a szlak jest z PBL i dalej sa tarcze do Dziewoklicza.
Podobna sytuacja jest na szlaku Bielsko Biała Gł. - Bielsko Biała Wschód, pomimo tarcz ostrzegawczych semafory wyjazdowe powtarzają sygnał na wjazdowym. Tarcze ostrzegawcze stoją kawałek dalej, jeszcze w granicach stacji.
-
http://isdr.pl/tf/070311v9.rar
- dzialajace save
- dorysowalem troche peronow i wskaznikow
- male poprawki w przebiegach (nadal prosze zglaszac wszystkie bledy)
-
Będę zmierzły ale prosiłbym dobrą duszyczkę o wrzucenie pliczku .roz ;)
-
TW, nie daje odejścia pociągów. Przy wyjeździe na tor lewy do Wilamowic na gruncie wskaźnik W24 na semaforze wyjazdowym R się nie świeci. A gdyby tak na SKP dawać blok, przed przyjazdem pociągu, który byłby wracany. I coś semafor P nie chce sie podać.
-
TW, nie daje odejścia pociągów.
Tak ma byc. Przy tej blokadzie jest to zbedne.
Przy wyjeździe na tor lewy do Wilamowic na gruncie wskaźnik W24 na semaforze wyjazdowym R się nie świeci.
Poprawione.
A gdyby tak na SKP dawać blok, przed przyjazdem pociągu, który byłby wracany.
?
I coś semafor P nie chce sie podać.
Wiecej szczegolow prosze. Jakie przebiegi sa podane gdy chcesz podac P? Jakie ulozenie zwrotnic?
Najlepiej zrob screena.
-
TW, nie daje odejścia pociągów.
Tak ma byc. Przy tej blokadzie jest to zbedne.
A telefonogram "pociąg nr odjechał"??:>
-
Z tym semaforem to jest różnie raz się podaje a raz nie, ułożenie zwrotek prawidłowe, nawet ewentualne zależności brałem pod uwage. A i taka moja jedna sugestia bardziej mi sie podobało jak post. odst. Tęcza był nieczynny ;), ale to oczywiście wizja autora i chwała za to, że stworzył takie dzieło. Pozdrawiam!
-
A telefonogram "pociąg nr odjechał"??:>
Wcześniej było żądanie pozwolenia, więc wiadomo jaki jest numer pociągu.
-
A telefonogram "pociąg nr odjechał"??:>
Wcześniej było żądanie pozwolenia, więc wiadomo jaki jest numer pociągu.
To było pytanie prowokacyjne :P Tu macie rację :D chodzi mi o praktyczną kwestię. Ten typ blokady (do TW) nie wydaje dźwięków. Trzeba wytrzeszczać gały w stronę strzelin odcinków czy pociąg odjechał czy nie ;)
-
A telefonogram "pociąg nr odjechał"??:>
Wcześniej było żądanie pozwolenia, więc wiadomo jaki jest numer pociągu.
To było pytanie prowokacyjne :P Tu macie rację :D chodzi mi o praktyczną kwestię. Ten typ blokady (do TW) nie wydaje dźwięków. Trzeba wytrzeszczać gały w stronę strzelin odcinków czy pociąg odjechał czy nie ;)
Oj to zrobie wam zglaszanie skoro juz tak ladnie prosicie :)
Z tym semaforem to jest różnie raz się podaje a raz nie, ułożenie zwrotek prawidłowe, nawet ewentualne zależności brałem pod uwage. A i taka moja jedna sugestia bardziej mi sie podobało jak post. odst. Tęcza był nieczynny , ale to oczywiście wizja autora i chwała za to, że stworzył takie dzieło. Pozdrawiam!
Najlepiej,zebys zrobil screena albo lepiej - save i podeslal tutaj.
-
Ten typ blokady (do TW) nie wydaje dźwięków. Trzeba wytrzeszczać gały w stronę strzelin odcinków czy pociąg odjechał czy nie ;)
Tu zdania są podzielone - niektórzy mówią że się wtedy dzwoni z odjazdem, a niektórzy że nie. Pewnie znowu zależy od zwyczajów dyżurnych w danym regionie - w takim razie trzymam się wersji z Ir-1. Akurat przy takiej blokadzie (pozwolenie + izolacja szlaku) prowadzi się tak jak przy SBL, czyli tylko przyjazd/odjazd z własnej stacji.
-
Ten typ blokady (do TW) nie wydaje dźwięków. Trzeba wytrzeszczać gały w stronę strzelin odcinków czy pociąg odjechał czy nie ;)
Można wmontować "buczek" jak pociąg zajmie 1 odcinek :D Taki "na lewo".
Zresztą po to są, żeby obserwować, a nie chcielibyście po otrzymaniu jaki pociąg jedzie, żeby potem już wszystko było automatycznie :P :P Może wybieranie przebiegów głosowo 8)
-
Ten typ blokady (do TW) nie wydaje dźwięków. Trzeba wytrzeszczać gały w stronę strzelin odcinków czy pociąg odjechał czy nie ;)
Można wmontować "buczek" jak pociąg zajmie 1 odcinek :D Taki "na lewo".
Zresztą po to są, żeby obserwować, a nie chcielibyście po otrzymaniu jaki pociąg jedzie, żeby potem już wszystko było automatycznie :P :P Może wybieranie przebiegów głosowo 8)
Takich blokad nie stosuje sie na szlakach dluzszych niz 3-4km wiec generalnie nie ma sensu zglaszac drugi raz odjazdu :)
Macie powtarzacz semaforow wyjazdowych z TW wiec pi razy oko wiadomo gdzie znajduje sie pociag i za ile przyjedzie.
http://isdr.pl/tf/070311v10.rar
-wersja z 'nowym' pulpitem przygotowanym pod nastawianie przebiegowe.
-
Patrykos,
rozkład właśnie testuje Mateł - a ja pracowicie poprawiam błędy i spełniam Jego zachcianki :-) Za jakieś dwa dni plik .roz będzie do pokazania.
Potem trzeba jeszcze poprawić nieco rozkład do TW - i już będzie baza pod multi. ;-)
Reasumując - chwilę cierpliwości plis.
i.
-
Patrykos,
rozkład właśnie testuje Mateł - a ja pracowicie poprawiam błędy i spełniam Jego zachcianki :-)
Zachcianką Mateu jest dużo manewrów, ze składem wyjeżdżającym z Tefamy :P :P Bo się tam nie pomieścili i na "miejscu" trzeba formować skład :P
PS Piszę to w Jego imieniu ;)
-
rozkład właśnie testuje Mateł - a ja pracowicie poprawiam błędy i spełniam Jego zachcianki :-) Za jakieś dwa dni plik .roz będzie do pokazania.
Potem trzeba jeszcze poprawić nieco rozkład do TW - i już będzie baza pod multi. ;-)
Reasumując - chwilę cierpliwości plis.
Dzięki za odpowiedź ;) Zauważyłem, że TEFAMA coś nie chce wysłać pociągu, trzeba coś zrobić, żeby się pytał o zgodę?
-
rozkład właśnie testuje Mateł - a ja pracowicie poprawiam błędy i spełniam Jego zachcianki :-) Za jakieś dwa dni plik .roz będzie do pokazania.
Potem trzeba jeszcze poprawić nieco rozkład do TW - i już będzie baza pod multi. ;-)
Reasumując - chwilę cierpliwości plis.
Dzięki za odpowiedź ;) Zauważyłem, że TEFAMA coś nie chce wysłać pociągu, trzeba coś zrobić, żeby się pytał o zgodę?
Maly blad w nazwie posterunku. W nastepnej wersji to bedzie poprawione.
-
Brak Możliwości wyprawienia pociągu w kierunku Wschodniego na semafor.
-
Brak Możliwości wyprawienia pociągu w kierunku Wschodniego na semafor.
A konkretniej? Stan bloku pozwolenia? Izolacji? Jaki przebieg?
-
Może nie zapewniłeś ochrony bocznej?
-
Czy może mi ktoś wyjaśnić dlaczego semafor R mnie się nie podaje??
Save w załączniku.
-
Nie uzyles przycisku NO2L.
Przed wyjazdami na tor lewy i wjazdach z toru lewego nalezy uzyc przycisku NO lub NP jezeli takie istnieja. Podobnie bylo w TW wiec nie wiem w czym problem :)
-
Faktycznie tylko nie wiem czy coś źle robię bo przycisk NO2L działać nie chce.
-
Wciśnij go tak jak semafor, to zadziała.
-
Mateu, a blok pozwolenia dla Wilamowic, nie powinien być uzależniony od Fabrycznego? U mnie jest takie rozwiązanie na dysponującej i wykonawczej. Stacja A żąda pozwolenia na wyprawienie pociągu, stacja B, dyżurny widzi, że żąda pozwolenie stacja A, daje blok Dzl, wykonawcza otrzymuje i ostatecznie daje pozwolenie.
-
Nie mogę podać semafora G. Nie ma usterki, Blok jest wolny i zwrotnice prawidłowo ustawione.
I pociągi nie wyjeżdżają z tefamy
-
Mateu, a blok pozwolenia dla Wilamowic, nie powinien być uzależniony od Fabrycznego? U mnie jest takie rozwiązanie na dysponującej i wykonawczej. Stacja A żąda pozwolenia na wyprawienie pociągu, stacja B, dyżurny widzi, że żąda pozwolenie stacja A, daje blok Dzl, wykonawcza otrzymuje i ostatecznie daje pozwolenie.
Przede wszystkim tu nie ma wykonawczej... Wszystko jest OK. Ty, jako dyżurny dysponujący "dysponujesz blokadą"
-
Ale pozwolenia nie daje, Tęcza daje, ja blok końcowy tylko wracam.
-
Tęcza również nie daje pozwolenia. Jest bierna jeśli chodzi o wzbudzanie kierunku jazdy. Ona tylko blokuje w tył i w przód.
-
Ale pozwolenia nie daje, Tęcza daje, ja blok końcowy tylko wracam.
Chodzi Ci o EAPa ?? Że Wilamowice włączają blokadę i poz daje się samo? W takim razie źle zrozumiałem Twojego posta.
To jest póki co bug :D
-
Tak, tak bo po co by mi był przycisk dania pozwolenia, jak jest nie obsługiwany przeze mnie ;)
-
To nie jest żaden bug, po prostu przycisk Poz jest cały czas wciśnięty, żeby nie trzeba było za każdym razem go dawać :) Podobnie robi się w rzeczywistości. Można go normalnie wyciągnąć i już nie będzie dawać.
-
No nie wiem, czy tak na wszystkich posterunkach w rzeczywistości, na niektórych nie wychodzi blok jak jest wciśnięty przycisk, i w razie kontroli to nie za ciekawie jest ;)
-
Nie jest tak na wszystkich, ale znam również przypadek, gdzie tak na stałe był wyciągnięty przycisk Sz-ta na wykonawczej. Dysponująca dawała nakaz, zastępczy od razu mrugał. Takie rzeczy dopiero nazywają się ryzykowne :P
-
No nie wiem, czy tak na wszystkich posterunkach w rzeczywistości, na niektórych nie wychodzi blok jak jest wciśnięty przycisk, i w razie kontroli to nie za ciekawie jest ;)
Ze co prosze ?:)
Na wiekszosci stacji przy blokadzie EAP na liniach dwutorowych jest mozliwosc wcisniecia i przekrecenia przycisku pozwolenia. Nie ma to zadnego negatywnego wplywu na dzialanie blokady.
To tak jakbys chcial przy kazdym pociagu dzwonic i pytac sie o wolna droge po 'swoim' torze na linii dwutorowej gdy nie ma zadnych obostrzen.
-
U mnie jest tak, stacja A żada pozwolenia i na każdy pociąg sie daje osobno pozwolenie, po odjeździe daje odejście nr pociągu itd., a szlak dwutorowy. Po przejeździe pociągu wszystkie urządzenia powinny być w stanie zasadniczym!
-
Nie mogę podać semafora G. Nie ma usterki, Blok jest wolny i zwrotnice prawidłowo ustawione.
I pociągi nie wyjeżdżają z tefamy
Pokaz screena albo save.
-
Nie mogę podać semafora G. Nie ma usterki, Blok jest wolny i zwrotnice prawidłowo ustawione.
I pociągi nie wyjeżdżają z tefamy
Co do semafora to nie potwierdzam, a co do TEFAMY to zgłaszałem.
-
U mnie jest tak, stacja A żada pozwolenia i na każdy pociąg sie daje osobno pozwolenie, po odjeździe daje odejście nr pociągu itd., a szlak dwutorowy. Po przejeździe pociągu wszystkie urządzenia powinny być w stanie zasadniczym!
Przeciez sa w stanie zasadniczym.
-
A możesz zrobić tak żeby nie był wciśnięty ten blok dania pozwolenia cały czas?
-
A możesz zrobić tak żeby nie był wciśnięty ten blok dania pozwolenia cały czas?
Moge ale to bez sensu. Kliknij prawym myszy na przycisk pozwolenia sie wyciagnie.
-
I później jak dam pozwolenie na jakiś pociąg, to znowu to samo jest wciśnięty. Za każdym razem trzeba by go wyciągać.
-
Ale masz problem, na wielu stacjach przycisk pozwolenia w takim przypadku jest stabilny, aby nie trzeba było co chwilę go obsługiwać - na szlaku dwutorowym nie stosuje się żądania pozwolenia.
-
Przepraszam a nie brakuje przycisków Ko, Po od strony TW?
Bo pociąg wjeżdża i ....?
Nie powinniśmy zablokować bloku końcowego?
I jeszcze jedno pytanie, kto obsługuje blokadę liniową tą na Wilamowice (podg Tęcza czy Wilamowice?)
-
Nic nie brakuje, nie jest to blokada półsamoczynna typu C, ale blokada z blokiem pozwolenia i izolowanym torem szlakowym (nie ma chyba konkretnego oznaczenia) przeznaczona dla takich krótkich szlaków. Dużo tego jest w węźle wrocławskim.
-
Nic nie brakuje, nie jest to blokada półsamoczynna typu C, ale blokada z blokiem pozwolenia i izolowanym torem szlakowym (nie ma chyba konkretnego oznaczenia) przeznaczona dla takich krótkich szlaków. Dużo tego jest w węźle wrocławskim.
Aha, bo z TW pamiętam że na Wilamowice był blok Początkowy i Końcowy oraz Blok Pozwolenia który się obsługiwało....
tym właśnie się sugerowałem
-
Na wiekszosci stacji przy blokadzie EAP na liniach dwutorowych jest mozliwosc wcisniecia i przekrecenia przycisku pozwolenia. Nie ma to zadnego negatywnego wplywu na dzialanie blokady.
Szkoda, że tak nie ma na KG, bo tam można dostać ******* od tego pikania Eapa ;/ Ledwo coś wjedzie już trzeba wciskać poz i tak w kółko ;/ Nie mówiąc o dziwnym dźwięku piszczącym ;/
-
W Szczecinie Porcie SPC na szlaku do Głównego jest też EAP. Szlak ma jakieś 300m i ruch jest po nim dość gęsty. Tam jednak SPC nie ma cały czas wciśniętego przycisku Poz, bo często się puszcza jazdy równoległe, albo po prostu po lewym.
-
Szkoda, że tak nie ma na KG, bo tam można dostać ******* od tego pikania Eapa ;/ Ledwo coś wjedzie już trzeba wciskać poz i tak w kółko ;/ Nie mówiąc o dziwnym dźwięku piszczącym ;/
Ty masz dzwięk "piszczący" a ja za to mam dzwonek jak w szkole :D to się nazywa masakra :D
-
Aha, bo z TW pamiętam że na Wilamowice był blok Początkowy i Końcowy oraz Blok Pozwolenia który się obsługiwało....
tym właśnie się sugerowałem
mateu uparł się na taką ;)
Szkoda, że tak nie ma na KG, bo tam można dostać ******* od tego pikania Eapa ;/ Ledwo coś wjedzie już trzeba wciskać poz i tak w kółko ;/ Nie mówiąc o dziwnym dźwięku piszczącym ;/
Na odcinku Kraków Mydlniki - Kraków Główny (2 szlaki, w tym jeden z posterunkiem odstępowym Kraków Łobzów) zdecydowanie powinna być blokada samoczynna, tak jak na pozostałej części tej linii. Tam jest za duży ruch na Eap. Pomijając to, że jest to uciążliwe dla dyżurnych, ten kawałek jest wąskim gardłem - raz już się o tym przekonałem siedząc w szynobusie z Balic, który musiał przepuścić 3 pociągi w Mydlnikach, a potem jeszcze poczekać na zwolnienie odstępu w Łobzowie (szybkie połączenie lotniska z centrum miasta :P).
-
W Szczecinie Porcie SPC na szlaku do Głównego jest też EAP. Szlak ma jakieś 300m i ruch jest po nim dość gęsty. Tam jednak SPC nie ma cały czas wciśniętego przycisku Poz, bo często się puszcza jazdy równoległe, albo po prostu po lewym.
Poza tym z tego co kojarzę, to tam jest uzależnienie sygnału wyjazdowego z SG do wjazdu na SPC. Ten odcinek obejmuje tylko ten most na odrze??
PS Robi się niezły OT ;)
-
Na wyjazdach z Sg zawsze dwa pomarańcze...
-
Na wyjazdach z Sg zawsze dwa pomarańcze...
Właśnie i to jest ciekawe:
Przy wyjazdach z SPC do SG (jeżeli SG ma podany semafor) wyjazdowy pokazuje sygnał na następnym
a przy wyjeździe z SG do SPC (nawet przy podanym na SPC wjazdowym) zawsze pokaże dwa pomarańczowe (górne stałe).
Kiedyś przed modernizacją było ok, ale tutaj chyba się coś im rozjechało....
-
No dobrze to jeżeli nie ma blokady do TW to chyba powinny być pełne telefonogramy zapowiadawcze, bo informacja czy droga dla pociągu jest wolna i na tym koniec to chyba jakiś żart...
Bez blokady informacja o odjeżdzie, przyjeżdzie jest konieczna....
Bo nie za bardzo czaje teraz co zwalnia "Pwl-kę" do TW?
-
Kiedyś przed modernizacją było ok, ale tutaj chyba się coś im rozjechało....
Przed Ebilockiem? A na moście nie ma czasem max 40 km/h z tego co pamiętam :D? Może dlatego... Albo, krótki odcinek, chociaż jak SPC poda wjazd....
No dobrze to jeżeli nie ma blokady do TW to chyba powinny być pełne telefonogramy zapowiadawcze, bo informacja czy droga dla pociągu jest wolna i na tym koniec to chyba jakiś żart...
Bez blokady informacja o odjeżdzie, przyjeżdzie jest konieczna....
Bo nie za bardzo czaje teraz co zwalnia "Pwl-kę" do TW?
Jak nie ma blokady, jak jest z blokiem poz i IT ;). Pwl-kę zwalnia zajęcie pierwszego odcinka it. Dlatego informacja o odjeździe/przyjeździe jak w TZP nie jest konieczna, poza tym jest to blokada automatyczna i podobnie jak na SBL w dzienniku pisze się tylko przyjechał lub odjechał w zależności czy wyprawiamy czy przyjmujemy.
-
Moja propozycja do TF :)
Można przesunąć przejazd i semafory wyjazdowe R, S z wjazdowymi T, W bliżej peronów, wtedy skróci się droga hamowania poniżej 700 m i trzeba będzie zastosować semafory drogowskazowe oraz wjazdowe z dwoma pasami świetlnymi ;] Tak dla urozmaicenia...
Tak wogole to mateu gratulacje za zrobienie tej stacyjki ;]
Mała uwaga: semafor W dziala poprawnie, tzn po podaniu semafora P gaśnie zielony pas, jednak nie dzieje się tak w przypadku podawania semaforów T i O.
-
Cosik się nie chce poświecić droga od semafora A do semafora J8 (tor 8).
-
Cosik się nie chce poświecić droga od semafora A do semafora J8 (tor 8).
U mnie działa zarówno w jednym, jak i drugim wariancie.
-
U mnie dziala ok. Pas gasnie tylko przy V=100 na semaforze P lub O.
-
OK, semafor miał chyba chwilowy kryzys, już ładnie świeci ;-)
-
Nie mogę podać semafora G. Nie ma usterki, Blok jest wolny i zwrotnice prawidłowo ustawione.
I pociągi nie wyjeżdżają z tefamy
Pokaz screena albo save.
Proszę
-
Miales utwierdzony manewr na semaforze G. Przytrzymaj troche dluzej wyciagniety przycisk G/m i bedzie ok.
-
Zamówiłem sobie LOKa od Ślemienia do zdefektowanego Schenkera, ale ani widu ani słychu po tym luzaku, niby jest wpisany i zamówiony, ale nie przyjechał.
-
Chciałem przejechać lokiem z toru 3 na 2b i.. AJWAJ zdechło, tzn. lok zatrzymał centralnie na rozjeździe 24 i nie reaguje na komendę "Do mnie", ale spowrotem na 3 może pojechać.
-
Oj mam problem, nie mogę wyłączyć "NO2L" po przyciśnięciu wszystko jest ok licznik przeskakuje o "pół", ale w przypadku odwołania "Niewłaściwy Odjazd" nic się nie dzieje. Nie można podciągnąć przycisku...
-
Pojawiły się dwa problemy z SSP:
1. Jak zgłosić usterkę w km 72? (telefonicznie podajemy usterkę w km 69)
2. Dlaczego przejazd przy awarii czujników C1 i C2 nie chce się wyzerować? Nadmieniam, że nie ma pociągów na szlaku.
-
Mateu, mógłbyś dodać plik gdzie można zmieniać stan liczników, żeby te zera tak nie wisiały cały czas ;)?
-
Zauważyłem że SSP od Testowa Wschód działa dziwnie. Chodzi o to że jak pociąg przejeżdża przez przejazd to światła się nie świecą. Zapalają się dopiero na parę ostatnich wagonów.
Pociąg jechał od TW.
Drogę miał ułożoną na przelot.
Torami. 1W-->1a-->1b-->1L
Edycja
Faktycznie jest problem z tymi SSP na torze do Testowa Wschód.
Ps. nie wiem czy ktoś zauważył że dyżurny TF siedzi w nie widzialnej nastawni. Brak budyneczku na podglądzie terenu.
Zresztą są problemy z łącznością.
Mam zaznaczone żeby mówił słowo Koniec.
Rozmowa z: Testowo Wschodnie
[13:31] TF: Testowo Fabryczne, Kalota, proszę.
[13:31] TW: Testowo Wschodnie, Majewski.
[13:31] TW: Czy droga dla pociągu 21225 jest wolna?
[13:31] TF: Dla pociągu 21225 droga jest wolna.
[13:31] TW: Powtarzam: Dla pociągu 21225 droga jest wolna.
[13:31] TW: Koniec.
[13:31] TF: Koniec.
Musiałem na TW wymusić to słowo
Edycja 2
Po co jest TFSN Wilanowice ?? Skoro zadzwonić się nie da ??
Edycja 3
W tym dialogu.
Rozmowa z: Tęcza odst.
[13:32] TF: Testowo Fabryczne, Kalota, proszę.
[13:32] Wi: Wilamowice, Markiewicz.
[13:32] Wi: Pociąg 1308 odjechał po torze numer 2.
[13:32] TF: Powtarzam: Pociąg 1308 odjechał po torze numer 2.
[13:32] TF: Koniec.
[13:32] Te: Koniec.
Nie ten posterunek powiedział słowo koniec.
Edycja 4
Może mi ktoś wyjaśnić dlaczego sygnalizator W nie chce mnie się podać??
-
Po co jest TFSN Wilanowice ?? Skoro zadzwonić się nie da ??
Wiesz, nie ma nakazu, że napisy na centralce trzeba odświeżać cały czas :) Po prostu kiedyś tam byli pewnie na tych przejazdach dróżnicy.
Nie ten posterunek powiedział słowo koniec.
Ja tam zlewam na ten koniec :P
Co do semafora, Wpuszczałeś coś wcześniej nieblokowanego? Bo skp się świeci.
-
Co do semafora to nie. To był pierwszy pociąg jadący tamtędy.
Wcześniej po 1-ce jechał towar do Wilanowic. Wypuściłem go normalnie na sygnalizator na wolną drogę.
-
Więc chcesz mi powiedzieć, że lampka od SKP świeciła się od początku? Musiał wcześniej po tym torze jechać pociąg albo nieblokowany, albo Ty nie zablokowałeś go w tył i "jakimś" cudem kolejny pociąg z Tęczy pojechał na tym samym bloku. Nie ma innego wytłumaczenia. U mnie obwody SKP działają w porządku.
-
Seryjnie. Nie wiem co jest nie halo. Ten pociąg co miał wjechać po 2-ce to stoi w post. odstępowym Tęcza stoi. Zaraz się chyba wkurzę i zamknę ten tor i będzie po problemie.
Edycja.
Wcześniej miałem 12224 z tego toru. Na wjedzie
Przejechał normalnie
-
Heh, może po prostu zwróć Ko po dwójce :)
-
Tęcza nic nie wyprawila na ten sam blok - gdybys zobaczyl do save wiedzialbys, ze 1308 stoi w teczy pod semaforem.
W ogole co to za problem? Nie wrociles bloku - semafor sie nie poda drugi raz. Tak trudno wcisnac przycisk Ko? Troche powagi panowie...
Co do SSP 1.044 to o tym wiem ale to narazie nie jest priorytetowa sprawa - powtarzacz jest w TF a nie u nas.
1. Jak zgłosić usterkę w km 72? (telefonicznie podajemy usterkę w km 69)
2. Dlaczego przejazd przy awarii czujników C1 i C2 nie chce się wyzerować? Nadmieniam, że nie ma pociągów na szlaku.
1. Nie ma potrzeby zglaszania usterki - przeciez masz TOPy.
2. A czytales instrukcje obslugi raspa ?:)
Mateu, mógłbyś dodać plik gdzie można zmieniać stan liczników, żeby te zera tak nie wisiały cały czas ?
To sa szczegoly. Doda sie na samym koncu.
Oj mam problem, nie mogę wyłączyć "NO2L" po przyciśnięciu wszystko jest ok licznik przeskakuje o "pół", ale w przypadku odwołania "Niewłaściwy Odjazd" nic się nie dzieje. Nie można podciągnąć przycisku...
Poprawione.
-
Roberto tak wyleciał z tym semaforem, że myślałem, że serio coś się spaprało :D A tu po prostu taka ludzka gapowatość (bez urazy) ;)
Co do NO2L potwierdzam, nie można odwołać (wyciągnąć) przycisku.
-
2. A czytales instrukcje obslugi raspa ?:)
A skąd ją miałem wziąć? :)
Ja wiem jak się na Wschodzie robiło...
-
2. A czytales instrukcje obslugi raspa ?:)
A skąd ją miałem wziąć? :)
Ja wiem jak się na Wschodzie robiło...
Tu sie tak samo robi i dziala ?:)
Jak nie to podeslij save.
-
2. A czytales instrukcje obslugi raspa ?:)
A skąd ją miałem wziąć? :)
Ja wiem jak się na Wschodzie robiło...
Z instrukcji do Testowa Wschód ;)
-
Tu sie tak samo robi i dziala ?:)
Jak nie to podeslij save.
No normalnie zeruje się przejazd. Ale nie chce się wyzerować, bo anuluje.
-
I następny odkryty błąd, zamawiam LPEc luzem wybrane jest ze stacji "Testowo Zachodnie" a lokomotywa w SEPE wykazana jest jako Wilamowice - Testowo Fabryczne.
Wiem że szlak do TZ jest nie zelektryfikowany ale chyba coś nie tak...
PS. Na liście nie ma wyboru Wilamowice
Ps2. Ogólnie w zamówieniach drezyn i sieciowego nie ma innej opcji jak Ślemień.
A co do uruchomienia nieplanowanego pociągu - trudno wysłać pociąg w kierunku Testowo Fabryczne z Testowa Fabrycznego, bo oprócz Ślemienia i Testowa Zachodniego, znowu nigdzie nie ma Wilamowic...
Ps3. Czy Tarcza Zaporowa "Z" jest aktywna?
-
Ps3. Czy Tarcza Zaporowa "Z" jest aktywna?
Nie tarcza a semafor. Coś chyba nie bardzo. Pewnie jak zostaną zrobione przebiegi manewrowe to ożyje :)
-
Taki mały szczegół, ale pociągi nie zwalniają przed przejazdem przy pomarańczowych TOPach.
Czy ogólnie kiedyś mogła by zostać wprowadzona opcja wyświetlania programu na wielu monitorach - tzn na jednym pulpit a na drugim rozkład lub łączność?
-
Wszystkie zakładki dałoby się wyciągnąć na zewnątrz bez większego problemu.
-
Wszystkie zakładki dałoby się wyciągnąć na zewnątrz bez większego problemu.
W jaki sposób? Trzeba by rozdzielić cały kod programu, który teraz jest w jednym kawałku, na osobne moduły programowe (każde okno ma własny) i powiązać je ze sobą. Powstałby niezły burdel - nie mam czasu ani ochoty się bawić w takie rzeczy. Można ewentualnie pomyśleć nad dodatkowym opcjonalnym okienkiem podglądu terenu, które dało by się przesunąć na drugi monitor.
-
Hmm, wydawało mi się, że coś kiedyś wspominałeś o tym. Jeśli to nie takie proste, to ukłony i biję się w pierś ;)
-
Ps3. Czy Tarcza Zaporowa "Z" jest aktywna?
Nie tarcza a semafor. Coś chyba nie bardzo. Pewnie jak zostaną zrobione przebiegi manewrowe to ożyje :)
A ten "semafor" to orócz światła czerwonego jaki obraz jeszcze wyświetla??
Jeżeli tylko białe to jak byk tarcza zaporowa
Bo wg Ie1 widzę Tarczą Zaporową, bo na pulpicie nie ma nawet SzZ
-
Tarcza zaporowa świetlna to stare określenie, obecnie takie sygnalizatory nazywa się semaforami zaporowymi (nie ważne czy wyświetla Ms2, Sz, jedno i drugie, czy wogóle nie ma białej komory) i oznacza dużymi literami tak samo jak pozostałe semafory (dawniej było "Tz" i numer, analogicznie jak tarcze zaporowe kształtowe).
-
Przyjeżdża do was pociąg 106167 z TEFAMA do TF ?? Planowy przyjazd godzina 14:10. Opóźnienia mam wyłączone i jakoś go nie widzę.
-
Przyjeżdża do was pociąg 106167 z TEFAMA do TF ?? Planowy przyjazd godzina 14:10. Opóźnienia mam wyłączone i jakoś go nie widzę.
Błąd jest już znany, Mateu z tym walczy ;)
-
TEFAMA wysyła pociągi, jak zaczyna się od godziny 00:00.
-
http://isdr.pl/tf/130311v12.rar
-poprawione bledy ktore wypisaliscie powyzej
-dzialajace nastawianie przebiegowe dla przeb. POCIĄGOWYCH
[przykładowo dla przebiegu A -> tor 3 nalezy wcisnac shift+przyc. sygnalowy A a nastepnie przycisk torowy 3 (ten czarny z bialym kolkiem)]
[dla przebiegu H8 -> Testowo Zachód - shift+H8 -> 2Z t. itd.].
dla torów głównych można za jednym zamachem podac przelot przez cala stacje - np W -> 1W t.
Nastawianie przebiegowe mozna wyłączyć przyciskiem stabilnym 'W'.
Do resetowania grupy wybierajacej sluzy przycisk 'PK'..
-pociagi w kierunku Wilamowic nalezy teraz zglaszac do TFPC Wilamowice (jest to nadal zabugowane, ale juz troszke blizsze rzeczywistosci)
-
Z tymi przelotami to bym nie szarżował.
U mnie nie działa nastawianie spod W na jakikolwiek tor dalszy niż 2b.
A kiedy manewry żyć będą?
PS. Spod T podobnie.
-
Z tymi przelotami to bym nie szarżował.
U mnie nie działa nastawianie spod W na jakikolwiek tor dalszy niż 2b.
A kiedy manewry żyć będą?
PS. Spod T podobnie.
Odnalazles akurat dwa, ktore nie dzialaja - brawo ;)
Manewry moze jutro w nocy zrobie ale to jest 2x tyle roboty co przy przebiegach pociagowych.
-
Manewry moze jutro w nocy zrobie ale to jest 2x tyle roboty co przy przebiegach pociagowych.
Wiem. Pamiętaj, że oferowałem pomoc ;).
-
Przebiegowe z P na tor 8 = trup.
Przebiegowe spod O na tory grupy towarowej toże trupki, ale w oryginalny sposób - przebieg się nastawia, ale sygnał nie podaje...
-
No i jeszcze pociągowe z i do TEFAMY, ale to chyba autor wie...
-
Przebiegowe z P na tor 8 = trup.
O tym mi wspomnial Pawel juz jakis czas temu :)
Przebiegowe spod O na tory grupy towarowej toże trupki, ale w oryginalny sposób - przebieg się nastawia, ale sygnał nie podaje...
O -> 6
04:30:07.379: [PN] przebieg 48 wybrano
04:30:07.566: [PN] przebieg 48 22ab/26cd-
04:30:09.173: [PN] przebieg 48 22cd-
04:30:10.779: [PN] przebieg 48 26ab/27cd-
04:30:12.386: [PN] przebieg 48 28cd-
04:30:13.993: [PN] przebieg 48 StSygn
04:30:15.23: [PN] przebieg 48 nastawiono
O -> 4
04:31:10.497: [PN] przebieg 47 wybrano
04:31:10.684: [PN] przebieg 47 22cd+
04:31:12.291: [PN] przebieg 47 StSygn
04:31:12.915: [PN] przebieg 47 nastawiono
Takze z nimi raczej problemu nie ma - w takich sytuacjach najlepiej wklejaj log z 'debugmode'.
Pociągi z i do TEFAMY jeżdzą już w tej wersji -> zalacznik
-
Zauważyłem małego buga.
Rozmowa z: Wilamowice
[05:10] TF: Testowo Fabryczne, Kalota, słucham.
[05:10] TF: Testowo Fabryczne, Kalota.
[05:10] Wi: Wilamowice, Grzybowski.
[05:10] Wi: Pociąg 12612 odjechał po torze numer 2.
[05:10] TF: Powtarzam: Pociąg 12612 odjechał po torze numer 2.
[05:10] TF: Przyjąłem.
[05:10] Wi: Koniec.
[05:10] TF: Koniec.
Moja kwestia jest 2 razy powtarzana.
-
Zauważyłem małego buga.
Rozmowa z: Wilamowice
Moja kwestia jest 2 razy powtarzana.
Przeczytaj post Mateu z linkiem do najnowszej wersji ;)
-
Ok. Z tymi przebiegami spod O, nie udało mi się sytuacji powtórzyć. Musiałem coś mocno nagrzebać. :)
Za to czy ktoś mógłby sprawdzić przebiegi z 8 po rozjazdach 5 i 6 w stronę TW i TZ? Chodzi o uzależnienia. Wyraźnie Iz11 jest pomijany, bo sygnał na H8 zmienia się na "stój" dopiero po zajęciu rozjazdu 10.
-
Rzeczywiście, można podać przy zajętym Iz11.
-
Brak możliwości ustawienia przebiegu pomiędzy semaforem P a torem nr 8.
Brak możliwości ustawienia przebiegu dla semafora Y. Żadnej możliwości.
Brak możliwości ustawienia przebiegu dla semafora B na tor 6.
Nie można osobno zrobić połączenia dla Wilamowic i dla odstępu? Czy to nie jest bardziej logiczne rozwiązanie.?
-
Na terenie nie ma ToY, a na pulpicie jest. Ta na pulpicie nie wyświetla żadnego sygnału.
-
Na terenie nie ma ToY, a na pulpicie jest. Ta na pulpicie nie wyświetla żadnego sygnału.
Ktoś się nie bał i ... pożyczył. Pewno dlatego nie wyświetla sygnału na pulpicie bo zlikwidowali w rzeczywistości ;)
-
Uwaga zapachnie Stirlitzem.
MATERIAŁ DO PRZEMYŚLEŃ:
Dyżurny S. spróbował nastawić przebieg z B na tor 8 (awtomagicznie) no i pupa. Automat przestał bawić się rozjazdami, ale wciąż był zajęty i sygnału nie podał.
Z ciekawości spróbował zrobić przebieg z C na 8. Też nic. Dyżurny S. pomyślał, że spróbuje ręcznie. Oczywiście też nic.
"To wina uzależnień" - pomyślał.
Po ręcznym nastawieniu 28cd na PLUS dyżurny S. ponownie spróbował nastawić felerne przebiegi i... bingo.
Ciekawe dlaczego to położenie jest wymagane, skoro Wk13 jest założona na torze? Alternatywnie można ustawić Zw11 i Wk21 na MINUS i też będzie dobrze. Ostatecznie możnaby się i na to 28cd na PLUS zgodzić, ale niech aautomat to sam do %&*#&%*$ nastawi - po to jest.
PS: Dyżurny S. znów się zamyślił. J8 stoi w ukresie Zw21... Ochrona boczna potrzebna jest i do drogi ochronnej, ale dlaczego Zw21 i Wk21 można ustawić na MINUS i podać wjazd na tor 8?
PS2: No tak dopuszczalne to jest zgodnie z WTB-E10. Wjazd i wyjazd w tym samym kierunku. Ale wypadałoby, żeby dyżurny miał przed sobą plan schematyczny i wiedział, że tor 8 nie jest przeznaczony dla pasażerskich.
PS3: Dyżurnemu S. coś się ze Zw21 i Wk21 pomyliło. Przecież nie da się podać wtedy wjazdu na tor 8. "Muszę przestać pić... kawę" pomyślał.
-
Brak możliwości ustawienia przebiegu dla semafora P na tor 8.
Brak możliwości ustawienia przebiegu dla semafora W dalej niż do semafora P.
-
Poprawki bledow, ktore wypisaliscie powyzej:
http://isdr.pl/tf/150311v13.rar
-rozmowa z Tęcza/Wilamowicami nadal jest zabugowana - prosze tego nie zglaszac
-manewry nie dzialaja [powoli zabralem sie za robienie ich na porzadnie]
-
SKP nie można zgłosić zamknięcia rogatek jak i otwarcia, oraz że pociąg odjeżdża.
-
SKP nie można zgłosić zamknięcia rogatek jak i otwarcia, oraz że pociąg odjeżdża.
Ja nie miałem z tym problemu.
Może musisz zastosować jakąś specjalną komende?
CLOŁS DE FAKING ROGATKE!!
-
Jest bug malutki. Gdy puscisz mu jeden dzwonek/zglosisz przyjazd tak czy siak zamknie przejazd.
-
SKP nie można zgłosić zamknięcia rogatek jak i otwarcia, oraz że pociąg odjeżdża.
Ja mam ten sam problem.
Nie działa komenda Odjazd i Zamknij co do SKP.
Przyjazd chyba działa. Pokazuje się okienko potwierdzenia telefonogramu.
-
Widzę, że ten bug z SKP'em to coś nowego - w wersji v12 było ok.
Hmm, to już następna wersja wjazdu od TEFAMY. W rzeczywistości też tak kombinują? ;)
Osobiście uważam, że wersja z semaforem zaporowym miała swój smaczek.
-
Kolejny odcinek z przygód dyżurnego S.
MATERIAŁ DO PRZEMYŚLEŃ:
Może jednak ktoś wykonałby plan schematyczny, tablicę uzależnień, po czym kląc na czym świat stoi sprawdził wszystkie uzależnienia?
-
Kolejny odcinek z przygód dyżurnego S.
MATERIAŁ DO PRZEMYŚLEŃ:
Może jednak ktoś wykonałby plan schematyczny, tablicę uzależnień, po czym kląc na czym świat stoi sprawdził wszystkie uzależnienia?
Dobre! Jak narazie to najlepszy odkryty bug :D
Od jutra nie mam internetow w domu to przetestuje to na porzadnie.
pzdr
-
Wy myślicie że do TW powstała jakaś tablica zależności? ;)
-
Ja myślę że powstała ale nie jest dostępna ew. w ogóle nie powstała.
-
Kolejny odcinek z przygód dyżurnego S.
MATERIAŁ DO PRZEMYŚLEŃ:
Może jednak ktoś wykonałby plan schematyczny, tablicę uzależnień, po czym kląc na czym świat stoi sprawdził wszystkie uzależnienia?
No ale widząc coś takiego na pulpicie, dostał bym zawału...
Mała aktualizacja:
Po przestawieniu rozjazdu "51" do minusa, semafor "F" wygasza się lub jeżeli tak ułożymy drogę przebiegu z rozjazdem "51" w "-" wówczas już nie można podać równocześnie semafora F i G
-
Panikujecie. To sa po prostu efekty pisania zaleznosci o 3 w nocy ;)
Bedzie poprawione w nastepnej wersji ktora bedzie prawdopodobnie okolo łikendu.
-
Czy tylko u mnie występuje problem z podaniem jakiegokolwiek semafora?
-
Jeśli masz włączone przebiegowe nastawianie to semafory nastawiasz tylko wciskając z shiftem przycisk semafora i odpowiedni przycisk torowy, a jak chcesz indywidualnie nastawiać semafory to podciągnij przycisk "W" na automacie.
-
a dlaczego wyjazdowe "w lewo" czyli na wschod i zachod są 5 komorowe... to mnie trapi.. po co im gorna komora pomaranczowa skoro i tak sie nie uzywa
-
a dlaczego wyjazdowe "w lewo" czyli na wschod i zachod są 5 komorowe... to mnie trapi.. po co im gorna komora pomaranczowa skoro i tak sie nie uzywa
Naprawde musze tlumaczyc dlaczego?
Na 80% stacji w Polsce semafory posiadają 1,2 lub nawet 3 nieużywane komory.
BTW - dziś w nocy postaram się wrzucić kolejną wersję.
-
Na 80% stacji w Polsce semafory posiadają 1,2 lub nawet 3 nieużywane komory.
Muszę cię zmartwić, bo u mnie na węźle jest mało takich semaforów. Co do tego, dlaczego mają górną pomarańczową komorę, to stawiam, że służą one jako tarcze do TEFAMY.
-
Na 80% stacji w Polsce semafory posiadają 1,2 lub nawet 3 nieużywane komory.
Muszę cię zmartwić, bo u mnie na węźle jest mało takich semaforów. Co do tego, dlaczego mają górną pomarańczową komorę, to stawiam, że służą one jako tarcze do TEFAMY.
taaa.. szczególnie F,E i D3...
-
Na 80% stacji w Polsce semafory posiadają 1,2 lub nawet 3 nieużywane komory.
Muszę cię zmartwić, bo u mnie na węźle jest mało takich semaforów. Co do tego, dlaczego mają górną pomarańczową komorę, to stawiam, że służą one jako tarcze do TEFAMY.
Najwidoczniej słabo znasz swój węzeł.
-
Najwidoczniej słabo znasz swój węzeł.
Nie poznawaj książki po okładce :) Nawet jeśli liczyć SPC, Główny, Gumisie, Turzyn, SDA, Skolwin i może coś jeszcze to marnie widać te Twoje 80 procent...
-
Przyjrzyj sie dobrze w łikend a znajdziesz te 80%.
-
Zamykam temat do czasu wydania nowej wersji (pojawi sie parę dni po nowej wersji TW). Uwagi na temat stacji/bugi proszę wysyłać na prv.
-
Super jest ten symulator TF. Tylko mam prośbę. Czy można podrzucić instrukcję. I mam pytanie po co te blokady w kier. Wilamowic? Nie można było zrobić jak do Ślemienia? Ale to pomysł admina (i bardzo dobry).
-
o_O
Po co blokady liniowe... W sumie racje. Mi też przeszkadzają. Zlikwidować.
-
Projekt TF był robiony przez mateu na bazie TW, jest niedokończony i narazie zawieszony, nie wiadomo kiedy prace będą kontynuowane (najprawdopodobniej dopiero gdy TW zostanie dopracowane i powstaną dokumentacje techniczne kodu), a instrukcji o ile mi wiadomo nie ma. Z tego też powodu poprzedni wątek został zamknięty.
Obsługa blokad liniowych jest inna, bo to blokady półsamoczynne - w przeciwieństwie do blokad liniowych do Ślemienia, które są samoczynne. Proponuję lepiej zapoznać się z zasadami działania urządzeń srk zamiast zadawać pytania w stylu "po co są blokady liniowe".
-
chodzi mi o to, dlaczego blokady znajdują się w tym konkretnym wypadku, raz miałem taką sytuację, że nie mogłem wyprawić pociągu, bo poprzedni jeszcze nie zjechał, można zmienić typ blokady
-
To wyślij po lewym jak Ci w stacji przeszkadza.
-
chodzi mi o to, dlaczego blokady znajdują się w tym konkretnym wypadku, raz miałem taką sytuację, że nie mogłem wyprawić pociągu, bo poprzedni jeszcze nie zjechał, można zmienić typ blokady
Bo zastosowano blokadę typu C i EAP, takie same jak są pomiędzy TW-TF i TW-TZ, po co zmieniać blokadę? Może po modernie linii będzie SBL, pytaj Mateu. Co do instrukcji to logicznie jak w TW..... Jednak podst ma swój klimat...
Dlaczego znajdują się tam blokady w "konkretnym przypadku"? Pewnie, żeby poprawić bezpieczeństwo na szlaku, zresztą blokada jest "standardem" (pomijając wyjątki), a zwiększenie przepustowości szlaku realizowane jest przy pomocy posterunku odstępowego...
Co do braku możliwości wyprawienia pociągu zanim "poprzednik" zjedzie ze szlaku to jest całkiem logiczne i po to właśnie są blokady półsamoczynne.
Jak mówili poprzednicy, zapoznaj się z działaniem blokad, chociażby na stronie admina w dziale SRK.
I tutaj taka moja ironiczna podpowiedź: nie proś o link kolejnym postem tylko wygoogluj (lub wpisz adres: http://www.kolej.of.pl).
-
Kolega dp116 widocznie rzadko rusza się z miejsca swojego zamieszkania i nie wie, że na szlakach dwutorowych również stosuje się blokady półsamoczynne (o ile w ogóle widzi różnicę, bo po jego wypowiedziach mam wrażenie że dla niego blokada samoczynna to "brak blokady").
A posterunek odstępowy jest jednym z większych problemów w TF. Moduł AI posterunku odstępowego jest niedopracowany i narazie nie przewidywałem jego stosowania, jednak został wstawiony do TF i teraz są z tym kłopoty. Do tego mateu nie bardzo jest w stanie go poprawiać - kto programuje, wie jak to jest poprawiać po kimś kod, nie do końca rozumiejąc jak on działa.
-
A posterunek odstępowy jest jednym z większych problemów w TF. Moduł AI posterunku odstępowego jest niedopracowany i narazie nie przewidywałem jego stosowania, jednak został wstawiony do TF i teraz są z tym kłopoty. Do tego mateu nie bardzo jest w stanie go poprawiać - kto programuje, wie jak to jest poprawiać po kimś kod, nie do końca rozumiejąc jak on działa.
Tak tragicznie znow nie jest - dopoki sie jedzie na semafor to AI jakos jeszcze daje sobie rade.