ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => Ruch kolejowy => Wątek zaczęty przez: miki w 04 Luty 2016, 20:07:17
-
Jak to właściwie jest z rozkazem pisemnym "P"?
Jedyny jaki znalazłem w internecie pochodzi z 1970 roku. W instrukcji Ir-1 też nie ma żadnej wzmianki o nim. Czy jest to możliwe, że nie ma jego "nowszej wersji"? Jaki rozkaz dyktuje się dzisiaj jeśli wystąpiłaby przerwa w łączności?
Z góry dzięki za wszelkie informacje.
-
W obecnie obowiązujących przepisach nie istnieje rozkaz pisemny „P”.
W przypadku powstania przerwy w łączności przewodowej stosuje się radiotelefoniczne zapowiadanie pociągów, o czym traktuje § 27 instrukcji Ir-1(R-1).
-
A w skrajnym przypadku awarii centralki i radiotelefonu jednocześnie? :D
-
Przy współczesnych środkach łączności i możliwościach technicznych taki przypadek nie istnieje. I nie dotyczy to tylko kolei, ale także wszystkich służb ratowniczych - na przykład.
-
Najpierw się dobrze zastanów, a dopiero potem pisz, nigdy na odwrót..
-
W takim razie temat wyczerpany, dzięki za odpowiedz
-
Jest jeszcze łączność administracyjna i SWDR ;)
-
I telefon komórkowy :)
-
Jest jeszcze łączność administracyjna i SWDR ;)
Ta...
... nie wydrukuję Panu ostrzeżeń, bo nam system padł, niech Pan się spyta na następnej stacji czy Panu wystawią, telefony nam też nie działają, bo złomiarze kable ukradli.
-
A w skrajnym przypadku awarii centralki i radiotelefonu jednocześnie? :D
To jeśli blokada liniowa działa prawidłowo, cały czas jest podstawą prowadzenia ruchu. Z reguły jednak jeśli padają te 2 rzeczy to blokada liniowa również leży, bowiem z reguły idzie na jednym kablu, wraz z łączem zapowiadawczym i często bazowym. W moim regionie najczęstszą przyczyną braku łączności na łączu zapowiadawczym są niestety dość częste kradzieże.
-
To jeśli blokada liniowa działa prawidłowo, cały czas jest podstawą prowadzenia ruchu. Z reguły jednak jeśli padają te 2 rzeczy to blokada liniowa również leży, bowiem z reguły idzie na jednym kablu, wraz z łączem zapowiadawczym i często bazowym. W moim regionie najczęstszą przyczyną braku łączności na łączu zapowiadawczym są niestety dość częste kradzieże.
Dlatego "ex koleje piaskowe" mają instrukcję Pe-3a, o bezprzewodowej łączności zapowiadawczej.
Nie wiem, jak inne rejony i styki z zarządcami, ale np. między podg Paruszowiec (KPK-LK), a stacją Leszczyny, PLK nie zgodziła się przejść na bezprzewodową, dlatego KTE cały czas jest :)