Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Pr1

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 22
46
Cytuj
Prowadzenie manewrów. Z tego co wyczytałem, mechaniczne tarcze manewrowe nie są wszędzie stosowane. Jak się prowadzi manewry na stacjach, gdzie ich nie ma? Dyżurny po prostu przekazuje polecenia maszyniście, gdzie ma jechać? Planuję na dniach zaimplementować komunikację tekstową pomiędzy dyżurnym a maszynistami (w przyszłości można pomyśleć o zintegrowaniu z jakimś darmowym systemem komunikacji głosowej), więc nie byłoby to problemem.
- sygnały dźwiękowe
- sygnały "ręczne"
- rozmowa przez radiotelefon
- rozmowa tak po prostu
Uzależnienia chyba nie ma, gdy nie ma tarcz. CHYBA.

Cytuj
Czy takie uzależnienia są w rzeczywistych nastawniach?
Wajchy to tylko jedna strona medalu. Drugą jest skrzynia. I to ona jest głównym urządzeniem. Tam są drążki przebiegowe, które można nastawić tylko gdy ustawione są dobrze rozjazdy. Dopiero wtedy można podać semafor.
Uzależnienie było już nawet w urządzeniach kluczowych... Na tym (jakby nie było) głównie opiera się bezpieczeństwo ruchu kolejowego.

Odeślę tutaj: http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/srk_scentr.php
A jak już to czytałeś to polecam jeszcze raz.

Swoją drogą? Do ilu skoczy teraz cena tej APKi? Jak już na poziomie 1.7 kosztuje 5 zł?

47
Inne / Odp: Sytuacja - otwarte drzwi w pośpiechu
« dnia: 14 Maj 2015, 17:01:58 »
Cytuj
W obecnie budowanym taborze oraz tym starszym modernizowanym np EN57 --> EN57AL...AKM itd

Teraz w KMkowych starych kiblach (zwykłych EN57) też jest coś takiego jak SOD (System Otwartych Drzwi). Jest niezła zabawa z Systemem jak ktoś postanowi sobie na końcu składu pojechać jak za dawnych lat na "wiatr we włosach".  Albo jak jest kupa narodu (jak to na LK 447) i drzwi się nie domykają.

48
Inne / Odp: Zaglądając w przeszłość
« dnia: 24 Kwiecień 2015, 20:28:46 »
Ale jakby nie było teren kolejowy to to jest. I wypadałoby zobaczyć co mówią o tym papiery. :D

49
Inne / Odp: Zaglądając w przeszłość
« dnia: 23 Kwiecień 2015, 21:22:58 »
A szlak zamknięty to też nie jest (jakby nie było) nieogólnodostępny teren kolejowy?  ;D
Mam wrażenie, że jest.

50
Inne / Odp: Sytuacja - otwarte drzwi w pośpiechu
« dnia: 18 Kwiecień 2015, 18:18:37 »
A jeśli ja (jako podróżny czekający na peronie) zauważę, że w pociągu X są otwarte drzwi, a pociąg ma przelot to mogę coś w tym momencie zrobić?* Niby to stwarza realne zagrożenie w ruchu pociągów oraz zagrożenie dla pasażerów. Szczególnie te otwarte drzwi były dziwne, że to były drzwi tego najnowszego typu (elektryczne, z guziczkami, LED'em, wysuwanym schodkiem), które powinny się same zamknąć. Zadzwonić do centrali PLK? Co jak pociąg jest w Pruszkowie i się w końcu tam dodzwonię i oni zareagują to skład będzie już sprzątany na Grochowie?  ;D

* A nawet jeśli stoi w polu pod S1 - przecież nie wlezę na tory i nie zapukam do maszynisty, albo latał po składzie i szukał obsługi, bo jeszcze mech wezwie SOK, albo obsługa sprawdzi mi bilet... 

51
Inne / Odp: Nastawnia w 3D
« dnia: 18 Kwiecień 2015, 00:10:48 »
A da się to w ogóle pobrać? Na tej stronie jest tyle tych linków, że się pogubiłem. To jest osobny program, czy dodatek do innego symulatora?

52
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« dnia: 12 Kwiecień 2015, 12:34:53 »
Z tego co wiem to dla klas ostatnich rocznikowo zakończenie okresu/semestru - edukacji w tej szkole - odbędzie się 24 kwietnia. Jeśli chodzi o szkołę średnią.

53
ISDR - Tematy ogólne / ISDR na dwie osoby (prowizorka)
« dnia: 02 Kwiecień 2015, 23:05:13 »
Witam.
Trochę mi się nudziło i myślałem. Tak długo myślałem, aż w końcu o 3ciej w nocy wymyśliłem, że:
"... kurde. Skoro można łatwo połączyć dwa komputery to przecież można również to zrobić przy ISDR. Tylko jak?"
I tu mi się film urwał, bo zasnąłem  ;D
Ale gdy się już obudziłem to poszukałem programu, którym łatwo można połączyć dwa komputery. Znalazłem to:
http://www.teamviewer.com/pl/
Potem znalazłem kolegę, któremu też się nudziło i uruchomiliśmy i TeamViewer i u mnie ISDR.
Efekt? Ja byłem dyżurnym, a on nastawniczym. Ja dodatkowo uzupełniałem papiery.
Zabawa była doskonała. Mówił, mi że miał jakieś problemy z widocznością całego pulpitu, więc ja niektóre przyciski obsługiwałem. Oczywiście czasami zdarzało się (ja to nazywam) podebranie myszki, ale jak się dobrze zorganizować to zabawa jest jak już powiedziałem miodzio.
Jak ktoś chce i ma osobę towarzyszącą to może sobie wypróbować taki prowizoryczny Multiplayer na jednym posterunku.
Piszę to bardziej jako ciekawostkę.
Pozdrawiam.

54
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Dziwna fizyka składów
« dnia: 18 Marzec 2015, 20:29:49 »
Zatrzymałem go chamsko radiostopem (ja niedobry :D ), potem Rd1 i pojechał... Nie miał problemów z ruszeniem.
Jak rozbujać do wyższych prędkości? Zmienić trakcję.  ;)

55
Ale to wyjątki.

56
Inne / Odp: Praca jako ISDR - pytania
« dnia: 17 Marzec 2015, 14:14:04 »
Ale mnie się wydaje, że trochę przesadzili z tym zniżeniem do 0,2. Chyba że w tym jest jakiś kruczek.
Cytuj
bez korekcji 0,4/0,2
0,4 już z trudnością przeczytam. Więc nie wiem... Czy 0,2 czy 0,3 czy 0,4.

57
A wyobraź sobie, że podczas modernizacji najczęściej wymienia się czerwone i białe żarówki, a na radio wyśpiewują co chwilę piękną litanię samych "S"  ;D Urząd swego czasu przyczepił się do Żyrardowa, czy Radziwiłowa. 
 
To
Cytuj
Oczywiście inaczej to wygląda w różnych miejscach. Zależy to od dyżurnych, miejsca TZ i innych czynników. Ale wszystko opiera się na instrukcjach.
= to
Cytuj
a urządzenia blokady liniowej należy obsługiwać pomocniczo jeśli to możliwe .
Czyli to opiera się na instrukcji z tego cytatu.

Cytuj
1. Zazwyczaj - to słowo razi, kiedy mówimy o prowadzeniu ruchu pociągów...myślę, że warto przedstawiać jednoznaczne, konkretne argumenty najlepiej podparte stosowną instrukcją aby uniknąć niejasności,
2. Nigdy nie słyszałem o "pełnym TZP"
3 Czy blokada liniowa rzeczywiście coś przekazuje? czy raczej jest urządzeniem na podstawie którego prowadzony jest ruch pociągów...?
4. Zasadniczo instrukcje są po to, żeby ruch był prowadzony w zależności o instrukcje, a nie w zależności od dyżurnych. Historia pokazała kilka przypadków, kiedy to faktycznie ruch był prowadzony w zależności od dyżurnych, pech chciał, że ich "zależności" odbiegały od przyjętych instrukcji...

1. Słowo zazwyczaj jest zastępowane w instrukcjach należy. Tylko że właśnie to należy...
4. ...jest często zastępowane przez dyżurnych zazwyczaj. I tutaj mamy całą zależność człowiek - papier.
2. Bo tego oficjalnie się nie stosuje, ale wiadomo, że nie ma w Polsce posterunku, który by nie stosował łączności telefonicznej.
3. Podstawowym zadaniem blokady jest pomoc dyżurnym (i jak słusznie przedstawiłeś) na jej podstawie prowadzony jest ruch pociągów. Lecz z czego Ci dyżurni (kiedy to nie wprowadzono TZP) wpisują godziny do dziennika?

58
Nawet nie ma takiej możliwości. Telefoniczne zapowiadanie stosuje się zazwyczaj właśnie w momencie, kiedy to owa blokada jest niesprawna. Najstarsza metoda prowadzenia ruchu. Tak naprawdę to cały czas stosuje się TZP. Blokady tylko eliminują ew. pomyłki i podają godziny do dokumentów bez dodatkowego dzwonienia. Na PKP również nie ma systemów padającego numer, rodzaj itp. pociągu. Pojęcie tego pełnego TZP pojawia się, gdy telefoniczne podawane są godziny w których pociąg odjechał/przyjechał i to właśnie stosuje się podczas, gdy blokada nie może tego w prosty sposób przekazać. Oczywiście inaczej to wygląda w różnych miejscach. Zależy to od dyżurnych, miejsca TZ i innych czynników. Ale wszystko opiera się na instrukcjach. Chyba rozdział 4 Ir-1, ale nie pamiętam dokładnie.

59
No to jest chyba naturalna rzecz. To nie jest TZP, aby nie trzeba było obsługiwać blokady. Zapytanie o pozwolenie na pociąg inny niż osobowy nie zwalnia ani Ciebie, ani Pani/Pana ze stacji obok od obsługi blokady liniowej.

60
Inne / Odp: Praca jako ISDR - pytania
« dnia: 16 Marzec 2015, 20:02:26 »
Tak. Rzędy to jest 0,x
0,8 to rząd, który powinno przeczytać każde zdrowe oko. A rzędów jest 11. Tych po 0,8 najczęściej się nie używa, bo mało kto je przeczyta.

Drugi od góry to naprawdę nie sztuka przeczytać... Chyba że:
a) badano mnie z błędnej odległości - a badano w dwóch różnych gabinetach, raz w szkole, dwa w prywatnym gabinecie
b) mam nienormalne oczy
c) panowie trochę przegięli z złagodzeniem przepisów
d) dziwne to...  :o

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 22