Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł

Strony: [1] 2 3 4 ... 64
1
Początkowo zakładałem że każdy posterunek będzie miał tablicę zależności, jednak wykonanie takiej tablicy jest bardzo pracochłonne, więc pozostawiam to jako opcjonalny element dokumentacji, zakładając że nietypowe zależności opisywane będą w formie uwag na planie schematycznym.

Dla Krakowa Głównego na planie opisane są zależności dróg ochronnych, natomiast zależności ochrony bocznej są typowe - trzeba przejrzeć czy zwrotnice wzdłuż drogi przebiegu są chronione położeniami ochronnymi innych zwrotnic i wykolejnic (zwłaszcza wykolejnic, które są w położeniu zasadniczym otwarte). Możliwe są przy tym wszystkie przebiegi wariantowe na jakie pozwala układ torowy (może być to nie do końca zgodne z rzeczywistością - nie znam oryginalnej tablicy zależności).

2
Urządzenia srk / Odp: Fikcyjne pulpity kostkowe
« dnia: 30 Listopad 2024, 13:52:33 »
Może nie jest najlepszym schematem, ale robiłem posterunek z niego

Co do planu - pomijając brak zaznaczenia położeń zwrotnic i ogólnie brak stosowania właściwych symboli, oznaczenia semaforów, zwrotnic nie są zgodne z zasadami. Np. semafory A,B,C,D oznaczone od prawej do lewej, powinny być od lewej do prawej. Zwrotnice - jeżeli przyjmujemy kierunek oznaczeń od prawej do lewej (plan powinien być wtedy narysowany odwrotnie), to zwrotnice 4/5, 6/7, 12/13 są oznaczone niezgodnie z tym kierunkiem. Oznaczenia 14cd, 15cd, 17ab, 18ab, 16cd - żadne nie jest prawidłowe, rozjazd krzyżowy powinien mieć jeden numer i ab/cd, czyli zamiast 14cd i 15cd powinien być np. 14ab i 14cd, natomiast 16, 17, 18 w ogóle nie są rozjazdami krzyżowymi. Semafory - wszystkie narysowane jako 5-komorowe i wszystkie mają indeksy 1/2, co biorąc pod uwagę układ torowy i rozmieszczenie semaforów nie jest poprawne.

3
Kraków Główny / Odp: Wjazdowy do przedmieścia
« dnia: 24 Październik 2024, 22:12:08 »
Tak, wszystko aktualne

Czy możesz załączyć plik zapisanego stanu w którym widać ten problem? Nie spotkałem się z takim działaniem. Może był jakiś pociąg nadmiarowo zgłoszony, albo jakiś nie pojechał, i KPm cały czas ma go "w kolejce" i czeka aż wjedzie?

Pozdrawiam

4
Kraków Główny / Odp: Rozjazd nr 43
« dnia: 07 Październik 2024, 16:02:02 »
Rozjazd 43 jest zlikwidowany, pozostała po nim tylko kostka na pulpicie.

5
Kraków Główny / Odp: Rozkład jazdy do druku
« dnia: 03 Październik 2024, 12:47:56 »
Rozkład jazdy można wyeksportować z edytora do pliku html, który można otworzyć i wydrukować w przeglądarce internetowej.

Same przejścia składu opisane są w pliku pdf dołączonym do rozkładu jazdy (w katalogu roz, możliwe jest też otwarcie go z menu Pomoc w symulatorze).

6
Kraków Główny / Odp: Wjazd spod semafora G na tor 11
« dnia: 03 Październik 2024, 12:45:00 »
Wykaz uzależnień w drogach ochronnych zawiera plan schematyczny dołączony do stacji. Uzależnień ochrony bocznej trzeba się domyślić, ale są to typowe zależności, w tym konieczność zamknięcia Wk na torach bocznych (które w położeniu zasadniczym są w tym przypadku otwarte).

Kraków Główny na początek polecam uruchomić bez rozkładu jazdy i ręcznie pododawać jakieś pociągi.

7
W załączniku plik ac20.irs do podmiany (z katalogu app) - buzzer zamieniony na dzwonek.

8
Kraków Główny / Odp: 336025
« dnia: 02 Październik 2024, 18:55:50 »
Nie ustawia się od razu "lok<numer>", ponieważ nie jest to z góry ustalone - dyżurny wysyła lokomotywy zależnie od potrzeb i decyduje o ich numeracji. Jakby było zdefiniowane na sztywno, mogłoby się okazać, że dany numer był już użyty.

9
Kraków Główny / Odp: Dzienniki ruchu
« dnia: 01 Październik 2024, 20:10:22 »
Czyli tak jak przypuszczałem. Moim zdaniem takie informacje powinny być również wpisywane w dokumentacji posterunku, razem z innymi elementami regulaminu technicznego.

Rzeczywiście, taka informacja mogłaby być zamieszczona w opisie posterunku jeżeli nie jest to oczywiste.

Czy w takiej sytuacji zmieniamy parzystość numeru (tzn. jeśli kończy u nas bieg numer nieparzysty, to ten numer z zerem też będzie nieparzysty, czy zmieniamy na parzysty, zgodnie z kierunkiem)? A jeśli ten pierwszy przypadek (bez zmiany), to w której kolumnie dziennika ruchu wpisujemy numer, zgodnej z parzystością numeru czy zgodnej z kierunkiem jazdy (do KGZ w parzystej, z KGZ w nieparzystej, tak jak dla lokomotyw)?

Bez zmiany parzystości. Szczerze mówiąc nie wiem jak to się ma do kolumn "parzysty" / "nieparzysty" dziennika. Najpewniej są wpisywane wg kierunku jazdy, a nie faktycznej parzystości.

10
Kraków Główny / Odp: Kraków Gł
« dnia: 01 Październik 2024, 20:06:42 »
Brzmi jak próba uruchomienia Krakowa Głównego na starej wersji symulatora. Uruchomić się może uruchomi, ale nie wszystko będzie działać poprawnie.

11
Kraków Główny / Odp: Wjazd spod semafora G na tor 11
« dnia: 01 Październik 2024, 20:05:35 »
Sprawdź czy jest 105- w drodze ochronnej.

12
Kraków Główny / Odp: 336025
« dnia: 01 Październik 2024, 14:28:12 »
Zgodnie z uwagami do RJ - lokomotywy należy wysłać jako jazda manewrowa do KGZ po torze 5.

13
Kraków Główny / Odp: Dzienniki ruchu
« dnia: 01 Październik 2024, 14:27:36 »
Kraków Płaszów - jak dla szlaku dwutorowego z sbl
Kraków Przedmieście - jak dla szlaku dwutorowego z blokadą półsamoczynną
Kraków Główny Zachód:
- dla torów 1, 2 (LK133) - jak dla szlaku dwutorowego z blokadą półsamoczynną
- dla torów 3, 4 (LK118) - jak dla szlaku dwutorowego z blokadą półsamoczynną
- dla toru 5 - jazdy manewrowe z telefonicznym zapowiadaniem (z wpisywaniem godzin dania pozwolenia, odjazdu, przyjazdu); dla składów od/do pociągów zapowiadane i wpisywane są numery pociągów z zerem na początku, dla lokomotyw luzem - "lok" i kolejne numery parzyste lub nieparzyste w dobie, zależnie do kierunku

14
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Posterunek 3 - pytanie
« dnia: 29 Sierpień 2024, 13:58:44 »
Wybaczyć mi proszę, takie notoryczne odświeżanie archiwalnych tematów. Pawle naprawdę nie ma już szans na to, aby ten posterunek został jeszcze wzięty na warsztat? Doskonale rozumiem, że założenia programu są takie, aby stanowił generalnie pomoc dydaktyczną dla  ludzi, którzy zmierzają w kierunku zawodu dyżurnego ruchu i na ten moment priorytetowe są realistyczne posterunki i stacje. Pamiętam gdzieś Uetam wspominał, że dokończy pracę nad Liskowem, ale wiadomo jak jest. Życie weryfikuje plany bezwzględnie. Jednak myślę, że Lisków sam w sobie, jest dość dobrze zbudowany i pozwala na przysłowiowe cuda i wianki z rozkładami jazdy, więc może kiedyś miał by szansę na dokończenie. No nic. Tymczasem serdecznie pozdrawiam!

W przygotowaniu jest nowa wersja i nowe posterunki, i na tym koncentrują się prace.

Ewentualną konwersję i dopracowanie Lisków / Lisków Miasto pozostawiam ich autorom, oni zresztą mają materiały źródłowe.

15
Wilkowice Bystra / Odp: Brak okna wstrzymania wyprawiania
« dnia: 16 Sierpień 2024, 15:54:51 »
Okno z wyborem rodzaju pociągu/kierunku wyświetla się w przypadku stacji węzłowych, dla innych można tylko podać tor. Nie mniej jednak przydałoby się określenie rodzaju, zostanie to uwzględnione w przyszłych wersjach.

Strony: [1] 2 3 4 ... 64