Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - macieksoft

Strony: [1] 2
1
Pozwolę sobie odkopać temat.
Znowu mam kilka pytań.

Co dokładnie robić w przypadku zdawczych i liniowych? Rozumiem że zależnie od tego jak opisane na podglądzie sytuacji są wagony to mam je wypchać na bocznicę albo włączyć do innych pociągów. I tutaj pytanie: Czy mogę je włączać do dowolnych towarowych (jadących zgodnie z kierunkiem przeznaczenia wagonów), czy może są jakieś restrykcje?
Po takich pociągach chyba zostają luzy, co a nimi mam zrobić? Czy są one jakoś uruchamiane, czy może mogę je dowolnie wykorzystać? Mogę je wyprawić jako nieplanowe?
Wiem że drezyny i sieciowe mogę dowolnie wykorzystać, jednak co mam z nimi zrobić jak mam ich dosyć? Czy mogę im nadać dowolny (z zachowaniem parzystości) numer i uruchomić jako pociąg nieplanowy? Czy może są one jakoś uruchamiane według rozkładu?

2
Testowo / Wjazdowy do Liskowa na S1, pociąg utknął na blokadzie.
« dnia: 05 Listopad 2016, 16:29:29 »
Jak w temacie. Wyprawiłem pociąg z Testowa na Lisków, jednak Lisków nie przyjmuje go (wjazdowy na S1). Teraz muszę wyprawić kolejny i niestety nie da się bo szlak jest zajęty.
Nie wiem czy to miało znaczenie ale wcześniej wyprawiłem na Lisków pociąg na Sz. Jednak wprowadziłem zapowiadanie telefoniczne, a Lisków wpuścił tamten pociąg i powiadomił o przyjeździe. Potem (po odwołaniu zapowiadania) wyprawiłem normalnie (przez blokadę dając "zielone") pociąg który utknął na szlaku...

Co robić?

3
ISDR - Tematy ogólne / Taki sobie prosty pomysł na implementację MP.
« dnia: 02 Listopad 2016, 22:41:57 »
Na taki sobie pomysł wczoraj wpadłem. Nie wiem czy na coś się przyda ale zawsze mogę napisać.

Wszystko było by zrobione bez jakiegokolwiek serwera.
Połączenia między dyżurnymi były by peer 2 peer. To znaczy bezpośrednio. Każdy dyżurny łączył by się z przyległymi dyżurnymi (graczami).
Wysyłane dane to stan blokady liniowej oraz składy które były by przekazywane między graczami. Trzeba by było tylko ogarnąć czas symulacji, tak aby każdy miał ten sam. Czyli raczej odpadają pauzy i przyspieszenia czasu i pozostaje czas rzeczywisty. Trzeba by także było zadbać o stan początkowy symulacji podstawiając sobie odpowiednie składy na stację.

Jeśli jakiś skład byłby wysyłany z jednego posterunku na drugi to po minięciu "granicy" znikał by z jednego komputera kompletnie (czyli brak składu na podglądzie sytuacji w terenie i brak komunikacji z nim) i pojawiał się na drugim komputerze. Oczywiście były by przesyłane dane o całym składzie, czyli typ loka, wagony itp. oraz oczywiście prędkość i opis/numer składu.

I tak można by zrobić taki prosty i prymitywny MP. Potem pozostaje technologia VOIP dla symulacji telefonu.

Rozwiązanie bardzo prymitywne, ale przynajmniej względnie łatwe do wprowadzenia.

W zasadzie kilka niezależnie działających symulacji, tylko że z przesyłaniem loków między komputerami i oczywiście współdzieloną blokadą liniową.


4
... i szukanie interesującego mnie pociągu zajmuje czas. Do tego nie ma opcji wyświetlenia go na osobnym ekranie...
Nie, nie zajmuje, w SWDR nad kolumną "Z kierunku post." jest pusta rubryka nad którą jest napis "Nr pociągu". Tam wpisujesz nr poc. np. 44015, walisz ENTER i już masz go wyświetlony. Bardzo często z tego korzystam, jak jedzie tak opóźniony, iż nie ma go w liście poc.

Ja też z tego korzystam, ale to wszystko zajmuje czas. Oczywiście wpisywanie pociągów do programu też zajmuje czas, ale mi osobiście chodzi o planszę gdzie pociągi są podzielone według miejsca z którego jadą, czyli osobne kolumny dla każdego kierunku. Jednak gdy trzeba jednym rzutek oka sprawdzić co się dzieje to taki pseudo geograficzny układ jest dla mnie wygodny. Ważne jest to że SWDR wymaga pamiętania numeru składu żeby wyszukać konkretny pociąg, a ja nie mam pamięci do numerów. Do tej pory miałem sporo karteczek (na nich pisałem jaki jest numer, gdzie jedzie no i jaki ma czas postoju), umiejscowienie karteczki wskazywało gdzie jest pociąg i czy został zapowiedziany telefonicznie. W sumie to nadal korzystam z karteczek, ale to głównie dla składów obsługujących Tefamę, bo jak stoją na torach to muszę wiedzieć gdzie jest który. Nie chcę przecież wysłać manewrówki na Wilamowice i elektryka na Tefamę ;-) No i nie chcę też pomylić wagonów, chociaż dla symulatora jest to bez znaczenia.

5
Bo to specyficzna aplikacja pod specyficzne (czytaj moje) potrzeby.
Ja jak mam za dużo na głowie to zwyczajnie nie daję rady więc zamiast generować dziesiątki karteczek napisałem aplikację.
Dla mnie SWDR nie jest zbyt przejrzysty. Za wiele informacji w jednym miejscu i szukanie interesującego mnie pociągu zajmuje czas. Do tego nie ma opcji wyświetlenia go na osobnym ekranie. Moja aplikacja to nie substytut SWDR tylko substytut (niektórych) karteczek.

6
Jak ktoś ma chęci przetestować planszę planowania ruchu to można pobrać wersję alpha: http://www.macieksoft.cba.pl/softw/ppr.exe
Należy skopiować link, hiperłącze niestety nie działa.

7
No to ja proponuję opcję w ustawieniach. Żeby się dało wybrać czy Poz jest "podparty" czy nie.

8
Jeśli do czegoś to Wam potrzebne to tak. Ale trzeba jeszcze dopracować bo to co jest to na szybko było robione, a ja leniem jestem ;-)
Do tego wszystko jest przystosowane pod ekran dotykowy.

9
Taki sobie programik napisałem. Żeby zwizualizować sobie pociągi które jadą (bo ten rozkład jak dla mnie nie jest zbyt przejrzysty). Do tej pory korzystałem z "karteczek" na pulpicie i nadal mam zamiar je stosować, jednak na mniejszą skalę.
Nie jest to nic specjalnego, ale może coś z tego będzie ;-)
Może w przyszłych opcjach programu będzie generowanie karteczek (tabliczek) na pulpit korzystając z emulacji myszy i klawiatury ;-)
Do tego ustawiłem sobie pod myszą macro żeby jednym kliknięciem otwierać opcję dodawania własnej tabliczki oraz zakładać kapturki na przyciski. Małe ułatwienia, ale nie są złe.

Nie wiem tylko jak wyciągnąć z ISDR symulowany czas, żebym zrobił sobie timer co by przypominał o uruchamianych pociągach, chociaż pewnie Paweł walnie mnie w łeb jak się go o to zapytam ;-)


10
No jak to z jaką? Z instrukcją do symulatora w której jest napisane o przycisku Poz.
W symulatorze przycisk Poz nie działa (jest ładnie wyglądającym gadżetem, ale bez funkcji).

Powtarzam cytat z instrukcji:
Cytuj
    Żądanie pozwolenia przez sąsiedni posterunek sygnalizowane jest miganiem na biało strzałki kierunkowej
    "przyjazd" oraz dzwonieniem dzwonka. Danie pozwolenia odbywa się poprzez wciśnięcie przycisku Poz -
    strzałka kierunkowa przechodzi w światło białe ciągłe, a dzwonek przestaje dzwonić.

W symulacji dzwonek dzwoni przez około 2-3 sekundy, po tym czasie niezależnie od tego czy nacisnę Poz dzwonek milknie i strzałka zapala się na stałe. Generalnie nie ma nawet czasu na naciskanie Poz.

11
Rzeczywiście sprawdziłem i zapomniałem podać toru. Wybaczcie niekompetencję.

12
Udało mi się odprawić te pociągi. Już wiem o co w tym chodzi.
Jednak co z tą blokadą? Czemu działa inaczej niż w instrukcji?

Może kolega zdający dyżur Ci podkołkował blok pozwolenia? IMHO obsługa blokady z Wilamowicami po torze 2 jest łatwiejsza jeśli blok pozwolenia blokuje się automatycznie. O pociągi towarowe i lokomotywy luzem Wilamowice i tak pytają w osobnym telefonogramie - a na linii dwutorowej (jeśli takiego zapisu w RTS nie ma) takiego obowiązku nie ma.

Jest łatwiejsza, ale mi się wydaje że jest nierealistyczna. A przynajmniej niezgodna z instrukcją i mniej bezpieczna. Pytanie do twórcy, czy to bug?

Do tego stacja zbyszki po wyprawieniu przeze mnie pociągu po torze niewłaściwym (co oczywiście wcześniej zasygnalizowałem przez telefon) kazała mi zablokować blok początkowy. Ale ta blokada ma blok początkowy tylko dla toru właściwego. Zablokowałem ten blok korzystając dodatkowo z dPo2z bo inaczej się nie dało go zablokować bo przecież nie wyprawiałem pociągu po torze właściwym (a to po to żeby "Zbyszek" zawrył ryja) i potem nie mogłem wyprawić pociągu po torze właściwym. Musiałem wyprawić na Sz o dopiero wtedy "Zbyszek" odblokował Ko i mogłem normalnie prowadzić ruch.

Wygląda na to że "Zbyszek" zapomina że dla kierunku niewłaściwego nie mam bloku Po i każe mi czynić cuda żeby ten blok zablokować, zmuszając mnie do zablokowania bloku na właściwym torze mimo tego że pociąg jedzie niewłaściwym.

13
Udało mi się odprawić te pociągi. Już wiem o co w tym chodzi.
Jednak co z tą blokadą? Czemu działa inaczej niż w instrukcji?
No i czemu testowo mnie opiernicza za niezablokowany blok początkowy mimo tego że pociąg jeszcze nie wyjechał ze stacji? Tak się zawsze dzieje jak wyprawiam pociąg z chociażby niewielkim opóźnieniem.

14
A czemu jestem zmuszony domyślać się tego że lok zmienia numer.
W rozkładze jazdy mam loka kończącego o numerze 967 i uruchamianego o numerze 966. Czemu więc nigdzie nie jest napisane że 967 zmienia numer na 966? Czemu jestem zmuszony się tego domyślać? Czy w rzeczywistości kierowanie ruchem też jest oparte na domysłach? ;-)
To samo z 66184 > 66187.

No i wreszcie wiem domyślam się jak odprawić to wszystko ;-)

15
Witam, znowu mam kilka pytań odnośnie symulacji.

1: Czemu blokady samoczynne typu EAP znajdujące się w Liskowie na szlaku Lisków-Wilamowice działają inaczej niż napisano w instrukcji? W instrukcji jest napisane o konieczności naciśnięcia przycisku POZ aby umożliwić wjazd przez blokadę, jednak posterunek w Wilamowicach może wyprawić pociąg nawet bez mojej zgody (bez naciskania POZ).

Cytuj
Żądanie pozwolenia przez sąsiedni posterunek sygnalizowane jest miganiem na biało strzałki kierunkowej
"przyjazd" oraz dzwonieniem dzwonka. Danie pozwolenia odbywa się poprzez wciśnięcie przycisku Poz -
strzałka kierunkowa przechodzi w światło białe ciągłe, a dzwonek przestaje dzwonić.

2: Czy jeśli jest napisane "wagony na ZYX" to oznacza to zmianę numeru wagonów (odsprzęgu) po odczepieniu loka na 66185, czy może chodzi o to że pociąg 66185 ma zabrać te wagony? No i jaki numer nadać luzowi co zostaje po odczepieniu wagonów?

Kolejną sytuacją jest 44181 bez uwag eksploatacyjnych. 964 zabiera mu wagony, ale co się dzieje z luzem 44181, jaki numer mu mam nadać bo automatycznie jest on zmieniany na "manewr1" (po odsprzęgnięciu) czy jakoś tak?

3: Po co przysłali mi drezynę? Nie piszą nigdzie po co ona jest, wiem tylko że kończy bieg.

4: Czy jak w uwagach eksploatacyjnych jest napisane "na poc 99172" to oznacza to zmianę numeru pociągu? Czy może chodzi o coś innego?

5: Gdzie jest cyngiel do dawania Sz na Tz1?

Strony: [1] 2