Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - maria1

Strony: 1 [2] 3
16
Ruch kolejowy / Telefoniczne zapowiadanie
« dnia: 07 Styczeń 2018, 18:14:33 »
Pociąg wjezdajacy do mnie po torze 1 nie zwolnił zastawki nad bl. końcowym. Wprowadzam tel. zap. poc. W międzyczasie po torze 2 wyprawiam pociąg. Pozniej tor nr 2 zamykam z jakiegoś powodu. Przed wprowadzeniem telefonicznego zapowiadania po torze 1 potwierdzam do tylnego posterunku przyjazd pociągu i to tylny   który wyprawił do mnie pociąg, po którym nie zwolniła zastawka wpisuje w rubryce 7 R 146 przyjazd do o godz. Czy dobrze myślę?

17
Ruch kolejowy / Rozkaz dla roboczego
« dnia: 06 Styczeń 2018, 17:18:51 »
Jaka jest różnica gdy piszemy w rozkazie dla roboczego" jechać po torze zamkniętym do km" a "z postojem na km"?

18
Urządzenia srk / ssp
« dnia: 30 Grudzień 2017, 18:23:40 »
Jestem w okresie szkolenia stanowiskowego  i temat ssp jest mi zupelnie obcy. Zalozmy, ze mam przejazd z ssp. Mam wypuscic na zamkniety tor pociag  roboczy, ktory bedzie pracowal w poblizu przejazdu. Jak wyglada sprawa ssp bo zupelnie tego nie rozumiem. Czy przed wyprawieniem roboczego powinnam jako dyzurna powiadomic monterow aby wylaczyli czujniki czy cos takiego. W trakcie pracy roboczego dodatkowo ma  wystapic usterka ssp. Jak wyglada postepowanie dyzurnego ruchu wlasnie w takiej sytuacji.

19
Ruch kolejowy / Wyjazd pociagu ze stacji przy zaniku kontroli
« dnia: 19 Grudzień 2017, 20:13:49 »
Proszę o pomoc bo nie mam pojęcia o urządzeniach przekaznikowych. Jak wyglądają czynności dyzurnego przy wyjeździe pociągu i od strony wykonawczej i od dysponujacej gdy na stacji są urządzenia typu e , czyli jak rozumiem pulpit koralowy a przyległe szlaki z Eap gdy występuje zanik kontroli. Nie mam pojęcia od czego zaczac. Napewno rozjazd będzie zabezpieczony i wyjazd będzie na sz lub rozkaz i będzie tel. zapowiadanie a jeśli od wykonawczej to dodatkowo polecane i zglaszanie. Niestety kolejność czynności z tymi blokadami- pogubiłam się.

20
Urządzenia srk / Wyjazd ze stacji przy zaniku kontroli
« dnia: 19 Grudzień 2017, 19:27:52 »
Witam
Proszę o informację jak wygląda wyjazd pociągu że stacji przy zaniku kontroli zwrotnicy gdy stacja wyposażona jest w urządzenia typu e czyli jak rozumiem w pulpit kostkowy a szlak obok w Eap?

21
Ruch kolejowy / Zjazd roboczego a przejazd kolejowy
« dnia: 28 Październik 2017, 20:29:05 »
Stacja A mieści się w km 0.00 , stacja B w km 15.00, pomiędzy nimi w km 8.400 znajduje się przejazd z droznikiem. Ze stacji B do km 11.700 zostanie wyprawiony Roboczy celem wykonania prac, po ich zakończeniu zjazd odbędzie się do stacji A. Roboczy dostanie S na każde po torze zamkniętym do km 11.700 oraz z informacja, że po zakończeniu prac zjazd odbędzie się do stacji A. Co natomiast z przejazdem? Co z odpisem o zakończeniu prac w D831? Czy kierownik robot może zgłosić przez radio zakończenie prac dyzurnemu stacji B, czyli temu, który zamknął tor a on odpisze to w D831 / na odległość/ a wtedy dyżurny powiadomi droznika aby zamknął przejazd czy np. w rozkazie trzeba coś wspomnieć o przejeździe. A może po skończeniu prac roboczy dojeżdża do st. A, tam kierownik odpisuje zakończenie robot a wtedy dyżurny st. A powiadamia o wpisie st. B?

22
Ruch kolejowy / Wjazd / wyjazd z toru zamknietego
« dnia: 24 Październik 2017, 18:20:01 »
Chciałam się upewnić, czy dobrze rozumiem. Pociąg roboczy na tor zamknięty wjeżdża zawsze na rozkaz S - jeżeli ma dojechać do następnej stacji/ zjazd po skończonych pracach/. Natomiast wyjazd/ wjazd  z zamkniętego może odbyć się na rozkaz S, sygnał zastępczy lub na sygnał zezwalajacy jeżeli blokada jest przystosowana?

23
Ruch kolejowy / Jazda po lewym a Pbl i Sbl
« dnia: 18 Październik 2017, 22:17:20 »
Proszę "jak chlopu do kosy" o wyjaśnienie: na Pbl przystosowanej, czyli jak rozumiem dwukierunkowej , gdy pociąg mamy wyprawic po lewym / ruch jednotorowy dwukierunkowy/ to: stosujemy tzp, zadanie, danie pozwolenia, oznajmienie odjazdu, potwierdzenie
 przyjazdu, pociąg wyjeżdża na sygnał zezwalajacy z w24 ewentualnie "sz" z w24 / r.7 R146 wpisujemy po torze lewym/ a gdy nie można podać tego lub tego to rozkaz N dz. 2. Gdy stacja będzie chciała wyprawic teraz pociąg do nas to będzie on do nas wjezdzal po torze w kierunku zasadniczym to otrzyma on rozkaz O, a dyżurny też będzie pytał o wolną dla tego pociągu jako pierwszego po torze prawym?

Gdy Pbl jest jednokierunkowa to wystawiając po lewym pytamy o wolną i oznajmiamy odjazd/ telefonicznie/ a stacja do której wyprawilismy pociąg potwierdza przyjazd czyli stosujemy tzp. i pociąg wyjeżdża na N dzialki 1, 2 i 4.

Na Sbl nieprzystosowanej jednokierunkowej
: stosujemy tzp dla wszystkich pociągów jadących torem lewym i dla pierwszego , który pojedzie z naprzeciwka? A co z Sbl przystosowana. Jeżeli popisałam bzdury to proszę o wyjaśnienie.
Bardzo mi zależy żeby to dobrze i właściwie zrozumieć. Z góry dziękuję.

24
Ruch kolejowy / Prowadzenie ruchu na Pbl i Sbl
« dnia: 18 Październik 2017, 21:27:33 »
Jestem świeżo po kursie na dyzurnego ruchu, niestety nie mam pewności czy dobrze rozumiem prowadzenie ruchu na Pbl. Potrzebuje mieć to przedstawione bardzo zrozumiale.
Rozumiem, że gdy blokada jest podstawą prowadzenia ruchu to na jednotorowce obowiązuje zadanie i danie pozwolenia/ rubr.4 R146/ a czas odjazdu i przyjazdu stosujemy z blokady. Na dwutorowce podajemy tylko "Pociąg nr...odjechał" a czas odjazdu i przyjazdu też piszemy z bloku.
Gdy jest tzp to na jednotorowce zadanie, danie pozwolenia, oznajmienie odjazdu i potwierdzenie przyjazdu/ wszystko odbywa się ustnie , przez telefon . Na dwutorowce przy tzp.
 telefonicznie oznajmiamy odjazd i przyjazd  .
Na Sbl gdy blokada jest sprawna to: podajemy tylko numer pociągu a czas odjazdu, przyjazdu z sepe.
A co gdy obowiązuje  tzp. na Sbl: potwierdzamy przyjazd ostatniego wyprawionego pociagu i co dalej?
Proszę o wytlumaczenie jak najprostszym językiem i o sprawdzenie czy dobrze rozumiem temat

25
Inne / D831
« dnia: 13 Maj 2017, 09:12:57 »
W jakich przypadkach można zabrać D831 z posterunku? Podobno są trzy takie przypadki.

26
Ruch kolejowy / Telefoniczne zapowiadanie
« dnia: 09 Maj 2017, 21:23:28 »
Gdy zostało wprowadzone telefoniczne zapowiadane to na polecenie Isdr nastawniczy blokuje blok Ko. Rozumiem, że najpierw nastawniczy powinien zgłosić dyzurnemu, że pociąg wjechał, potem zwraca blok Ko a następnie blok otrzymania nakazu. Czy to prawidłowa kolejność?

27
Ruch kolejowy / Srodki pomocnicze
« dnia: 09 Maj 2017, 21:18:36 »
Gdy pociąg wjeżdża na "sz" po utwierdzonej drodze przebiegu, np. gdy przedwcześnie wygasł semafor z wolna droga na stój to czy należy zastosować środki pomocnicze? Na plakatach o "sz" wyraźnie jest napisane aby je zastosować ale czy na utwierdzonej też?
I czy w tej sytuacji konkretnie gdy wygasł senator należy wprowadzić telefoniczne polecacie i zgłaszanie?

28
Ruch kolejowy / Prace sieciowe a E1758
« dnia: 26 Marzec 2017, 09:27:25 »
Na torze szlakowym odbywają się planowe prace sieciowe i z tegoż powodu tor zostaje zamknięty a dyżurny ruchu nakazał wpisać mi to nie tylko w R142 co akurat jest zrozumiałe ale też w E1758( jestem nastawnicza z krótkim stażem i to nowa sytuacja dla mnie)Dlaczego skoro to książka dla automatykow? A propo: gdy przyjeżdża sieciowy na wykonawczą i chcą odpisać się w książce bo będą pracować w moim okręgu to czy napewno w D831 ?

29
Ruch kolejowy / Zamkniecie toru w R142 czy D831
« dnia: 09 Marzec 2017, 20:51:23 »
Proszę o informację: Czy nastawniczy wpisuje zamknięcie toru szlakowego w D831 czy tylko w R142. Niestety dyzurni różnie nam każą.

30
Ruch kolejowy / telefoniczne zapowiadanie a nastawniczy
« dnia: 24 Luty 2017, 20:19:29 »
Czy dyzurny wprowadza telefoniczne zapowiadanie pociagow z powodu usterki licznika osi? Czy nastawniczy powinien zapisac telef. zapowiadanie w R142 jezeli pociagi beda przejezdzac przez jego okreg nastawczy ale nastawniczy nie obsluguje po tym torze blokady liniowej tylko uklada zwrotnice w odpowiednie polozenie?

Strony: 1 [2] 3