ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => Urządzenia srk => Wątek zaczęty przez: Nastawniczy_Jm1 w 12 Marzec 2011, 11:37:22
-
Witam, mam pytanie czysto techniczne. Czy ktoś spotkał się kiedyś z sytuacją sprzężenia kilku tarcz manewrowych tak jak na pokazanym niżej przykładzie? Chodzi o to, że z racji ukształtowania terenu tor wyciągowy wpisany jest w łuk i ogranicza to widoczność drużynie lokomotywy pchającej długi skład. Wiem, że to technicznie możliwe, ale czy gdzieś w Polsce stosuje się/był zastosowany taki układ?
-
Jak lokomotywa pcha skład, to nie powinien ktoś być na pierwszym wagonie aby móc go informować o warunkach jazdy. Powtarzacze masz stosowane na górkach rozrządowych.
-
Jak lokomotywa pcha skład, to nie powinien ktoś być na pierwszym wagonie aby móc go informować o warunkach jazdy. Powtarzacze masz stosowane na górkach rozrządowych.
Powtarzacze Tm na górce rozrządowej? Nie spotkałem się z czymś takim, przynajmniej w Prokocimiu. Fakt, jak skład jest pchany to na pierwszym wagonie ktoś się musi znajdować. Szczególnie na stacjach towarowych, przy formowaniu składu informuje maszynistę ile jeszcze ma wolnego z przodu, najczęściej są to teksty typu: "Wolne na dwa długie", "Wolny na trzy krótkie" itp.
-
Powtarzacze Tm na górce rozrządowej? Nie spotkałem się z czymś takim, przynajmniej w Prokocimiu. Fakt, jak skład jest pchany to na pierwszym wagonie ktoś się musi znajdować. Szczególnie na stacjach towarowych, przy formowaniu składu informuje maszynistę ile jeszcze ma wolnego z przodu, najczęściej są to teksty typu: "Wolne na dwa długie", "Wolny na trzy krótkie" itp.
Właśnie chodzi mi o powtarzacz Tm, tylko niekoniecznie przed górką. Powiedzmy przed grupą torów odstawczych. To, że stosuje się obsługę na czole popychanego składu i oprócz tego (jeśli zachodzi potrzeba) tarcze rozrządowe powtarzające akurat wiem. Swego czasu na ZTC stały dwie Tr przed górką, ale czy gdzieś w Polsce zdarzyło się na jakiejś stacji postawić tarcze manewrową z powtarzaczem?
-
W SPC jest sytuacja, gdzie semafory z torów głównych w stronę SPB, tj. H i J są sprzężone z tarczami jakieś 50-100m dalej. Podaje się je jednym przyciskiem, po drodze nie ma żadnych rozjazdów.
-
w kształtowych się nie spotkałem.
W świetlnych tak. Najczęściej stosuje się karzełkowe tarcze manewrowe za semaforami wyjazdowymi przed głowicą rozjazdową (najczęściej w przypadku łuków) P(nazwa_semafora)m - np. PCm
-
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/srk/rys/e1.png (http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/srk/rys/e1.png)
Tak jak tu, przed semkami P3 i P5. Jednak obsługiwane osobno, zresztą na KG jest kilka ciekawych rozwiązań :D
-
w kształtowych się nie spotkałem.
W świetlnych tak. Najczęściej stosuje się karzełkowe tarcze manewrowe za semaforami wyjazdowymi przed głowicą rozjazdową (najczęściej w przypadku łuków) P(nazwa_semafora)m - np. PCm
Gdzie masz tak oznaczone tarcze manewrowe?
Nie widzę za bardzo sensu takiego rozwiązania - osobne przebiegi od semafora do tarczy i od tarczy dalej zapewniły by większą sprawność ruchu (np. możliwość podjechania do rozjazdów w czasie, gdy dalsza jazda jest jeszcze blokowana przez inny przebieg).
-
Gdzie masz tak oznaczone tarcze manewrowe?
Jakieś... 10 metrów od okna nastawni.
Jest semafor wyjazdowy, świetlny, umiejscowiony około 150 metrów od rozjazdów. Miedzy semaforem a rozjazdami jest łuk R-400 i przed samymi rozjazdami umieszczone są te karzełki.
Aaaa... I jeszcze na dwóch stacjach w Szczecinie widziałem takie rozwiązanie. Na Szczecin Główny chyba i gdzieś jeszcze.
-
Aaaa... I jeszcze na dwóch stacjach w Szczecinie widziałem takie rozwiązanie. Na Szczecin Główny chyba i gdzieś jeszcze.
Przed semaforem H- Tm45, J8- Tm44, J10-Tm43. Ale przy przebiegu manewrowym jest np od H do Tm45 a potem dalej...
-
Ale ja nie mówię przed semaforem wyjazdowym, tylko za semaforem wyjazdowym.
Bodajże stoi karzełkowy powtarzacz sygnału manewrowego na głowicy rozjazdowej w stronę SPC...
-
Ale ja nie mówię przed semaforem wyjazdowym, tylko za semaforem wyjazdowym.
Bodajże stoi karzełkowy powtarzacz sygnału manewrowego na głowicy rozjazdowej w stronę SPC...
Na planach z SG tego nie widzę, ten przykład co napisałem to w stronę Wstowa i jest WYJAZD--->TM--->rozjazdy, czyli za, nie przed, mój błąd.
-
Na Sg są te karzełki na wyjazdach z toru 6, 8, 10 w kierunku Wstowa. Jedyne, co się nie zgadza, to to, że nie nazywają się PXm (tak było jeszcze przed modernizacją stacji w 98'), tylko normalnie Tm... I na Niebuszewie kiedyś był taki powtarzacz, ale to lata świetlne temu ;)
-
No nie jest to istotne tak bardzo, żeby przeglądać wszystkie plany. Jak owego czasu znajdę to sie pochwale.