Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Najdos

Strony: 1 [2]
16
Cześć!
Mam pytanie, jak w praktyce wygląda podawanie semafora wjazdowego i powiadamianie posterunków od strony wjazdu pociągu na jednoodstępowej blokadzie liniowej. Tzn. skąd dyżurny wie, kiedy ma te czynności wykonać? Jeżeli zrobiły to zaraz po zajęciu odstępu przez pociąg, a szlak byłby długi i jeszcze mała prędkość pociągu, to przejazdy byłyby zamknięte kilkanaście minut albo dłużej. Trzeba czekać na zgłoszenie maszynisty przez radio o zbliżaniu się do semafora, czy jeszcze są inne sposoby?

17
Osielec / Odp: Przyjmowanie pociągu na tor 3
« dnia: 18 Lipiec 2022, 21:46:24 »
Dzięki, nie zauważyłem tego przycisku. Ale jest on plombowany, więc sytuacja nietypowa.

18
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Drukowanie rozkładu jazdy
« dnia: 18 Lipiec 2022, 11:59:26 »
Już doczytałem w dokumentacji jak to zrobić. Można usunąć wątek. Przepraszam za niepotrzebny temat.

19
ISDR - Tematy ogólne / Drukowanie rozkładu jazdy
« dnia: 18 Lipiec 2022, 10:29:08 »
Cześć!
W przypadkach, kiedy nie jest dostępny SWDR i dysponujemy tylko rozkładem jazdy, fajnie by było gdyby można było go sobie wydrukować, jednak nie znajduję ani opcji drukowania z symulatora, ani rozkładu jazdy w wersji do wyświetlenia w plikach stacji. Jest jakiś sposób na wydrukowanie?

20
Osielec / Przyjmowanie pociągu na tor 3
« dnia: 18 Lipiec 2022, 10:20:07 »
Cześć!
Sytuacja wygląda następująco: tor 3 jest podzielony na odcinki IT3a, IT3b i rozjazd 11.
Przy wjeździe pociągu z kierunku Makowa Podh. zatrzymuje się on zazwyczaj przed tarczą Tm10 (jeżeli się mieści). Po zatrzymaniu odcinek IT3b nadal świeci na biało. W związku z tym nie mogę sterować zwrotnicą 15 (która musi być w położeniu "-" przy utwierdzaniu wjazdu) ani zwrotnicami 11/12. Nie mogę podać także tarczy TM10 ani semafora M (ani manewru, ani jazdy pociągowej przy próbie wyprawienia na szlak). Po wycofaniu pociągu za rozjazdy w kierunku Makowa, nadal cały tor świeci się na biało. Wtedy dodatkowo nie mogę podać tarczy Tm1 na tor 3. Próbowałem obsłużyć przycisk "za", ale bez skutku. Jedyne co pozostaje to prowadzić manewry przez radio z nakazami pominięcia sygnałów zabraniających jazdy. Tor się "odblokowuje" dopiero po przejechaniu czegokolwiek przez rozjazd 11 tj. albo odłączę lokomotywę, wyślę ją na odcinek IT3b albo wyślę cały skład na odcinek IT3b pod warunkiem, że się zmieści i zwolni rozjazd 11 z drugiej strony. Jeżeli wjadę na lub za rozjazd 11, ale bez zwolnienia odcinka IT3a i cofnę, zwolnienie nie nastąpi. Muszę przejechać czymkolwiek na drugą stronę. Ponadto zwolnienie odcinka IT3a następuje jednocześnie ze zwolnieniem rozjazdu 11 po zjechaniu z tego rozjazdu na odcinek IT3b. Przy dłuższych składach, które się nie mieszczą przed tarczą Tm10, pociąg po wjeździe zatrzymuje się przed semaforem M i sytuacja jest podobna. Muszę wysłać go za semafor M i dopiero po zwolnieniu rozjazdu 11 tor się odblokowuje. Wtedy cofam go z powrotem na tor 3 i dopiero wtedy mogę sterować zwrotnicą 15 i podawać semafor M.
Przy wjeździe z kierunku Jordanowa krótki pociąg zatrzymuje się za rozjazdem 11 i nie ma problemu, ale przy dłuższym składzie, który nie zwolni rozjazdu 11 sytuacja jest podobna jak wyżej z tą różnicą, że zwrotnica 15 po wjeździe pociągu nie jest zablokowana, więc mogę spokojnie puszczać pozostałe pociągi innymi torami. Po wycofaniu składu za rozjazdy w kierunku Jordanowa, tor 3 nadal świeci na biało i nie mogę podać tarczy Tm15 na tor 3 ani Tm12.
Podsumowując: droga utwierdzona na tor 3 rozwiązuje się po przejechaniu rozjazdu 11 (wjechaniu z jednej strony i zjechaniu z drugiej).
Czy jest jakiś sposób na rozwiązanie tego problemu?

Strony: 1 [2]