Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MuNiO

Strony: 1 2 [3] 4 5 6
31
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Aktualny stan rozwoju projektu
« dnia: 22 Wrzesień 2020, 22:00:53 »

32
Inne / Odp: Sprzedam pulpit nastawczy
« dnia: 24 Sierpień 2020, 21:31:46 »
Uzupełnij post o zdjęcia i cenę.

33
Testowo / Odp: Problem z blokadą borek
« dnia: 04 Sierpień 2020, 16:19:56 »
A zapytał pierw Borek o wolną drogę ?

34
Urządzenia srk / Odp: Semafor z pasem świetlnym - schemat
« dnia: 13 Lipiec 2020, 11:04:44 »
Ogólnie Kpz, Kp i Kw są przekaźnikami prądowymi (nie napięciowymi).

Dokładniej to w module prostowniczym (mostek Graetza) po stronie przemiennej jest bocznik w postaci rezystora i to przekaźniki są zasilane ze spadku napięcia na tym boczniku. 
20 lata temu zbudowałem sobie na stole układ z przekaźnikami JRG, z braku przekaźnika JRB to musiałem oszukać układ dokładając kondesator na cewce "KzP"

35
Urządzenia srk / Odp: Semafor z pasem świetlnym - schemat
« dnia: 11 Lipiec 2020, 22:31:40 »
W obwodzie kontroli pasa mamy przekaźnik KWA - jego odwzbudzenie poprzez przepalenie np jednej żarówki co powoduje ?

36
Urządzenia srk / Odp: Semafor z pasem świetlnym - schemat
« dnia: 11 Lipiec 2020, 18:00:55 »
Cały obwód nastawczy tego typu semafora, nie mam dostępu do albumu E. Mam masę książek i schematów ale tam nie ma pasa świetlnego, miałem kiedyś to rozrysowane ale zgubiłem.

37
Urządzenia srk / Semafor z pasem świetlnym - schemat
« dnia: 10 Lipiec 2020, 22:45:07 »
Czy ktoś posiada schemat na przekaźnikach układu semafora z pasem świetlnym ?

38
Kosz / Odp: Odp: Posterunek 3 - pytanie
« dnia: 28 Czerwiec 2020, 22:00:08 »

Twoje mądrości są prymitywne i przerażające - nie wszyscy mają komputery z takim samym oprogramowaniem, jak masz ty. Już raz wytknąłem twoją durnotę, ale ty z uporem maniaka mądrujesz dalej.  Pozdrawiam, mędrcu.


Pisz za siebie, nie jesteś idealny i sam popełniasz masę błędów. Ja Tobie przedstawiłem fakty z realnego posterunku, sam się "mądrujesz" nie sprawdzając tego w symulacji. Czasami wypada zdjąć klapki z oczu.  PS pisząc o tym że nie można zassać symulacji  (jest cały czas dostępna na widoku) to automatycznie tracisz wiarygodność.


wydzielone - off-topic i zbędne przepychanki
Paweł

39
Kosz / Odp: Posterunek 3 - pytanie
« dnia: 28 Czerwiec 2020, 20:24:59 »
Poza tym nie można jej ściągnąć, więc nie mogę sam tego sprawdzić...

Bzdury, bzdury i jeszcze raz bzdury ..... jest do zassania i to w widocznym miejscu : https://isdr.pl/index.php/topic,298.0.html - trochę więcej samodzielności

40
Inne / Odp: Brak zamkniętego szlabanu na stacji Gdańsk Orunia
« dnia: 21 Czerwiec 2020, 22:04:10 »
Wiesz jaką role dla mechanika odgrywa TOP ? Skoro przejazd miał awarie to mogły być nawet ciemne sygnalizatory przejazdowe, dlatego mechanik trąbił jak szalony jak to określiłeś. Mechanik zwolnił bo TOP  pokazał że jest usterka.

41
Inne / Odp: Brak zamkniętego szlabanu na stacji Gdańsk Orunia
« dnia: 21 Czerwiec 2020, 21:24:59 »
Zwykła usterka przejazdu od tyle :)

42
Inne / Odp: Brak zamkniętego szlabanu na stacji Gdańsk Orunia
« dnia: 21 Czerwiec 2020, 19:01:20 »
Już wiem, tam jest SSP z TOP-ami więc mechanik wiedział o awari.

43
Inne / Odp: Brak zamkniętego szlabanu na stacji Gdańsk Orunia
« dnia: 21 Czerwiec 2020, 18:28:02 »
Orunia Gościnna - pytanie tylko którym torem jechał pociąg.  Jak jechał "lewym" do Głównego to mógł wjechac w peron przy podniesionym szlabanie. Jak jechał zasadniczym to peon jest za przejazem.

44
Inne / Odp: Brak zamkniętego szlabanu na stacji Gdańsk Orunia
« dnia: 21 Czerwiec 2020, 18:17:22 »
Który przejazd ?

45
Urządzenia srk / Odp: Blokada Eap
« dnia: 21 Czerwiec 2020, 18:12:38 »
szanowny adwokacie?

Żyjemy w wolnym kraju i każdy może się wypowiadać na forum, jak Tobie to nie odpowiada to skasuj konto na forum. Amen


A choćby po to, by stwierdzić, że wciśnięty przycisk Poz2KŁ, widoczny na zdjęciu Pawła, jest w tym stanie, bo ktoś mu ewidentnie pomógł. Nałożony na niego kapturek jest kolejnym dowodem, że podparto przycisk i zasłonięto, by go nie używać - czytaj - nie zniszczyć mechanicznego podparcia przycisku.

Ktoś to musiał zatwierdzić, codzienna kontrola nawet przez automatyka by wykazała że jest coś nie tak, naczelnik i kontroler też nic o tym nie wiedział ?

jageer napisał: Było kilka prób, gdzie wbl i poz były stabilne... Czyli po zwróceniu ko nastąpiło włączenie blokady.... Jednak oficjalnie to się nie przyjęło. To prawda, jednak poza próbami rozwiązanie takie NIGDY NIE ZOSTAŁO WPROWADZONE DO EKSPLOATACJI.

Ile mamy w kraju nastawni i posterunków na których są takie jaja w obwodach i przyciskach o których się Tobie nawet nie śniło. Jak widać nieoficjalnie jest to używane.
 

Piszesz szanowny adwokacie: W realu na paru stacjach jest tak zrobione.
Więc powinieneś się dowiedzieć, że jeśli jest tak, jak piszesz, to jest to działanie (w umyśle stosujących je ludzi - ułatwienie) niezgodne z przepisami, które precyzyjnie określają zasady budowy, działania i obsługi usrk.

Przepisy na potrzeby ruchowe danego posterunku/stacji można zmienić, są wyjątki.
U nas w Trójmieście przed przebudową odcinka Gdańsk Główny - Gdynia Główna nastawnie Gdańsk Wrzeszcz i Sopot były mechaniczne scentalizowane z sygnalizacją świetlną. Na potrzeby ruchowe urządzenia podające sygnały na semaforach na stacji G.Wrzeszcz, Sopot (G.Oliwa i Gd. Orłowo - przekażniki) zostały ustawione aby działały w trybie automatycznym jak zwykłe SBL. To nie była samowolka automatyków tylko specjalnie na potrzeby dużego ruchu towarowo osobowego. Po każdym odejściu pociągu ze stacji urządzenia powinny być ustawione w stanie spoczynku a tak nie było.
Na pulpicie kostkowym st.G.Oliwa przyciski semaforów były wciśnięte na stałe, zablokowane zawleczkami a napięcie nastawcze zwrotnic wyłączone przełącznikiem na pulpicie. 
Widzisz jednak można odejść od przepisów.


Dalej piszesz: W symulatorze nie widać pozycji przycisku czy jest wciśnięty czy wyciągnięty. Kolega może myśleć że jest wciśnięty na stałe. Skoro tak, to skąd podana przez eReS informacja: W wersji symulatora Lisków po torze nr 2 od strony Wilamowic przycisk Poz jest wcisniety na stałe można go dopiero wyjąć prawym przyciskiem myszki.?
Wiem, że pewnie jesteś mądrzejszy, niż wszystkie kolejowe książki, ale nie jestem pewien, czy je wszystkie przeczytałeś z uwagą. Poza tym masz problem z pojmowanie prostych tekstów, ale to już temat poza koleją...

Trzeba zapytać autora symulacji dlaczego przycisk jest na stałe wciśnięty w symulatorze.



Piszesz szanowny adwokacie:

Powtórzę to jeszcze raz : Żyjemy w wolnym kraju i każdy może się wypowiadać na forum, jak Tobie to nie odpowiada to skasuj konto na tym forum. Amen



Strony: 1 2 [3] 4 5 6