Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 ... 10
1
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Prezent Mikołajkowy - czyli Testowo 2014
« Ostatnia wiadomość wysłana przez WZLoviche dnia Wczoraj o 20:05:11 »
Zostanie to poprawione dzisiaj w nocy lub jutro rano, dziękuję za zgłoszenie.
2
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Prezent Mikołajkowy - czyli Testowo 2014
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kuba dnia Wczoraj o 19:51:53 »
Super projekt, znalazłem błąd. Pociąg 433400 zdublowany. Pozdrawiam
3
ISDR - Rozkłady jazdy / Prezent Mikołajkowy - czyli Testowo 2014
« Ostatnia wiadomość wysłana przez WZLoviche dnia Wczoraj o 18:38:42 »
Dobry wszystkim, dziś światło dzienne ujrzy mój klejony od kilku miesięcy rozkład dla stacji Testowo, obejmujący całkowite zamknięcie szlaku do Liskowa oraz skierowanie wszystkich pociągów na Borek (ze zwiększeniem ruchu do praktycznego maksimum).
Rozkład zawiera sporo przejść lokomotyw/EZT/SZT, jest napewno co robić i dyżurny nie będzie się nudzić :b
Przed uruchomieniem symulacji proszę o przeczytanie czterech punktów zawartych w pliku pdf z dodatkowymi informacjami.
Błędy proszę zgłaszać tutaj w wątku lub na discordzie ISDR-a.
Dobrej zabawy ;)

Ps: gwiazdka w pliku pdf to przypominajka by sprawdzić uwagi, a "=/=" oznacza że loka cały czas ciągnie ten sam skład jaki przyprowadziła.
4
Urządzenia srk / Odp: Projekty stacji i pulpitów nastawczych (zasady w pierwszym poście)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez orem dnia 02 Grudzień 2024, 19:38:45 »
Dzień dobry!
Postanowiłem też spróbować sił: stacja Garwolin (D29-007), jeszcze przed zmianą w p. odg. + ład.
Pulpit na podstawie archiwalnego schematu z 2013 ze strony Adriana Karwata. W projekcie założyłem istnienie dwukierunkowej blokady typu C w obu kierunkach, jeśli ktoś z forumowiczów wie jak było w rzeczywistości - chętnie poprawię.
Z góry dzięki za wszystkie uwagi!

Edit: drobne autopoprawki (oznaczenie skrzyżowania, popr. przycisków Kr i pIz)
5
Urządzenia srk / Odp: Fikcyjne pulpity kostkowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł dnia 30 Listopad 2024, 13:52:33 »
Może nie jest najlepszym schematem, ale robiłem posterunek z niego

Co do planu - pomijając brak zaznaczenia położeń zwrotnic i ogólnie brak stosowania właściwych symboli, oznaczenia semaforów, zwrotnic nie są zgodne z zasadami. Np. semafory A,B,C,D oznaczone od prawej do lewej, powinny być od lewej do prawej. Zwrotnice - jeżeli przyjmujemy kierunek oznaczeń od prawej do lewej (plan powinien być wtedy narysowany odwrotnie), to zwrotnice 4/5, 6/7, 12/13 są oznaczone niezgodnie z tym kierunkiem. Oznaczenia 14cd, 15cd, 17ab, 18ab, 16cd - żadne nie jest prawidłowe, rozjazd krzyżowy powinien mieć jeden numer i ab/cd, czyli zamiast 14cd i 15cd powinien być np. 14ab i 14cd, natomiast 16, 17, 18 w ogóle nie są rozjazdami krzyżowymi. Semafory - wszystkie narysowane jako 5-komorowe i wszystkie mają indeksy 1/2, co biorąc pod uwagę układ torowy i rozmieszczenie semaforów nie jest poprawne.
6
Inne / Aplikacja Semafor
« Ostatnia wiadomość wysłana przez matek__9292 dnia 25 Listopad 2024, 20:25:54 »
Cześć!
Na wstępie razem z Pitkiem chcielibyśmy życzyć Wszystkiego Najlepszego z okazji Dnia Kolejarza!

Od 2015 roku Pitek rozpoczął prace nad aplikacją ułatwiającą naukę przepisów kolejowych, która umożliwia szybki i prosty dostęp do opisów sygnałów i wskaźników stosowanych na PKP PLK. Przez lata przechodziła ona wiele aktualizacji, powstały trzy wersje we współpracy z różnymi osobami.
Dzisiaj została udostępniona czwarta wersja aplikacji, która powstała we współpracy ze mną. W porównaniu z poprzednią wersją aplikacja przeszła sporą metamorfozę, dzięki czemu jest płynniejsza, a także została uaktualniona do najnowszej instrukcji Ie-1 i rozwinięta o dodatkowe moduły. Oprócz samej aplikacji została otwarta również strona internetowa PITKOWA KOLEJ, która pozwala na korzystanie z aplikacji z dowolnej przeglądarki internetowej (na komputerze lub telefonie).
 
Lista obsługiwanych modułów w nowej aplikacji:
  • zmienne układy komór i wyglądu dla:
    • semaforów półsamoczynnych,
    • sygnalizatorów SBL,
    • sygnalizatorów powtarzających,
    • tarcz ostrzegawczych świetlnych,
    • tarcz manewrowych świetlnych,
    • semaforów kształtowych,
  • sygnalizator sygnału zastępczego,
  • tarcza ostrzegawcza przejazdowa,
  • tarcza rozrządowa świetlna i kształtowa,
  • tarcze ostrzegawcze kształtowe nieruchome, dwustawne i trójstawne,
  • tarcza manewrowe kształtowe,
  • tarcza zaporowa kształtowa,
  • wszystkie wskaźniki ogólnoeksploatacyjne, ETCS, sieć trakcyjna,
  • pozostałe wskaźniki,
  • sygnały nadawane przez pojazdy i osoby,
  • współpraca sygnalizatorów

A tutaj zmiany, jakie zaszły w obecnej wersji 4.0.0:
  • oparcie aplikacji o bibliotekę React JS - rezygnacja z Unity Engine,
  • całkowita zmiana wyglądu aplikacji,
  • nowoczesne grafiki,
  • dodano tryb nocny,
  • reakcja elementów aplikacji na zmianę trybu wyświetlania,
  • dodano obsługę języka angielskiego,
  • dodano możliwość zmiany układu komór sygnalizatorów,
  • dodano dodatkowy sposób zaświecania sygnałów na sygnalizatorach - wybór z listy,
  • dodano możliwość wyboru wskaźników / sygnałów z listy lub po kolei za pomocą dedykowanych przycisków,
  • dodano możliwość powiększania wyświetlanych grafik,
  • dodano wskazówki/pomoc w przypadku większości kart aplikacji,
  • nowa zakładka dla sygnalizatorów - sygnalizator zastępczy,
  • nowe zakładki dla sygnalizatorów kształtowych - tarcza ostrzegawcza nieruchoma, dwustawna, tarcza manewrowa nieruchoma,
  • pogrupowanie wskaźników,
  • nowa zakładka - sygnały na pociągowe z interaktywnym pojazdem umożliwiającym zapalanie świateł,
  • nowa zakładka - współpraca sygnalizatorów,
  • nowe dźwięki,
  • semafor kształtowy otrzymał dodatkowo możliwość wyświetlania sygnału zastępczego,
  • zmiana ikony aplikacji

Aplikacja typowo nie jest dostępna na telefony z iOS, ponieważ pełne konto dewelopera kosztuje 99$ rocznie + koszty sprzętu z MAC, telefon do testów - co przy darmowej aplikacji się kompletnie nam nie kalkuluje. Natomiast ze względu na otwarcie strony internetowej (dużo niższe koszty), można aplikację swobodnie wyświetlić w przeglądarce telefonów Apple.
W filmie poniżej Pitek prezentuje aplikację, jest również instrukcja dla użytkowników iPhone'ów, jak dodać stronę z aplikacją do listy swoich aplikacji i mieć bezpośredni dostęp do aplikacji.
PREZENTACJA APLIKACJI

Miłej zabawy i nauki!
7
Urządzenia srk / Odp: Fikcyjne pulpity kostkowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł Piotr dnia 19 Listopad 2024, 20:12:33 »
Proszę zapoznać się z instrukcją lg-10 (D-27) i zastosować do jej treści.
https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Geodezja/Instrukcja_Ig-10_-_WCAG.pdf
Ponadto przypominam treść mojego postu #1 dotyczącego zamieszczania projektów pulpitów z dnia 10 listopada br.
8
Urządzenia srk / Odp: Fikcyjne pulpity kostkowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez divoopl dnia 19 Listopad 2024, 19:32:24 »
Może nie jest najlepszym schematem, ale robiłem posterunek z niego
9
Urządzenia srk / Odp: Fikcyjne pulpity kostkowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł Piotr dnia 19 Listopad 2024, 16:19:47 »
Gdzie jest plan schematyczny tego posterunku?
10
Urządzenia srk / Odp: Fikcyjne pulpity kostkowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez divoopl dnia 18 Listopad 2024, 19:34:29 »
Zrobiłem mniejszy pulpit tym razem, prosiłbym żeby ktoś mi powiedział ile jest do poprawy  :)
Tak wiem, napisałem że jest to podg. a ma peron, ale w prawdziwym życiu zdarzają się z tego co wiem

Gdyby ktoś się pytał po co zwrotnice 2/3, gdy już są 9/10 to mówię że przed zbudowaniem linii (fikcyjnej) LK121 (Otucha Gł - Herszowo - ...) zwrotnica 2/3 nie istniała, i aby można było przejechać LK121, to należy przejechać przez zwr 8, a więc 2/3 są potrzebne
Strony: [1] 2 3 4 ... 10