Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Andrev

Strony: 1 ... 4 5 6 [7] 8
91
Inne / Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« dnia: 12 Październik 2012, 20:52:41 »
toru szlakowego półsamoczynnej blokady liniowej z blokiem pozwolenia

To pasuje pod C, jak i EAP.

A co jeśli wcześniej było tam wprowadzone TZP?   ;)

Chyba, że skądś wiecie, że nie było?

92
Inne / Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« dnia: 09 Październik 2012, 21:51:07 »
A co mają prądy trakcyjne do liczników osi :D

Czyli tam są liczniki osi... Myślałem, że izolowany tor szlakowy. W takim razie nie ma chyba wytłumaczenia...

93
Inne / Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« dnia: 09 Październik 2012, 20:32:58 »
Wiadoma była przyczyna wygaśnięcia semafora w Sprowie. Co do samego faktu bezmyślnego podania Sz - na pierwszy rzut oka dość często dyżurni interpretują, że to przez zbyt duże prądy trakcyjne, co tłumaczyło by szybką i rutynową reakcję dyżurnej z Kozłowa.

Niby tak, ale jednak trochę inną sytuację masz jak wygaśnie wjazd bo mrugnie izolacja odcinka semaforowego (który to dodatkowo widzisz na gruncie z okna nastawni), a co innego gdy jest blokada z izolowanym torem szlakowym. Mnie ciekawi jak często zdarzała się tam sytuacja, że tak jak mówisz maszynista dał po prądzie i wywalało zajętość. Moim skromnym zdaniem przy stosunkowo nowych urządzeniach jakie tam były taka sytuacja, że ISDR świeci Sz bo świeci zajętość na torze szlakowym odruchowo wręcz, nie powinna mieć miejsca...


94
Inne / Odp: Czołowe zderzenie pociągów w Warszawie
« dnia: 26 Maj 2012, 20:41:51 »
Zaprezentowany przez TVN film z kabiny maszynisty pociągu SKM wyjaśnia wszystko.

Wszystko? Widać tylko tyle, że droga była ułożona dla SKMki.

95
Ruch kolejowy / Odp: godzina odjazdu/przyjazdu
« dnia: 11 Maj 2012, 12:58:29 »
Ilu dyżurnych tyle sposobów na wpisywanie godzin. Przecież wiadomo, że przy dużej stacji, i niedużych prędkościach przy poświeconym przelocie ten pociąg i tak pojedzie dłużej niż jedną minutę  ;)

96
Testowo / Odp: TW - zgłaszanie błędów
« dnia: 10 Kwiecień 2012, 10:12:58 »
Odświeżam stary temat bo znalazłem dwa malutkie błędy w najnowszej wersji.

Pociąg pośpieszny dzielony u nas 36107 i grupa wagonów do Zbyszek. Na składzie jest napisane "wagony p. na 38103", a w symulatorowym SWDR ten pociąg jest jako 34191.

Telefonogram o otwarciu toru. W symulatorze jest "Tor nr. od...do... otwarty od godz...", a powinno być "o godz.". Wiem taka błahostka.

No i zauważyłem, że nie działa u mnie "radiostop". W wersji wcześniejszej naciskało się po prostu przycisk alarm. Teraz jest jakoś inaczej?

97
Ruch kolejowy / Odp: Postępowanie przy awari bloku Pu
« dnia: 08 Kwiecień 2012, 21:45:12 »
Nie odbierajmy nastawniczym pracy.
Jak to się mówi...  Dobry nastawniczy to skarb dyżurnego.

Nabijam się przecież. ;)

98
Ruch kolejowy / Odp: Postępowanie przy awari bloku Pu
« dnia: 08 Kwiecień 2012, 19:21:52 »
Generalnie to nastawniczy stosuje się do poleceń dyżurnego ruchu :P

99
ISDR - Tematy ogólne / Odp: włącz i wyłącz trakcje
« dnia: 26 Luty 2012, 20:25:12 »
Dyżurny może obsłużyć również te odłączniki na polecenie dyspozytora sieciowego.

W przypadku nagłego zagrożenia może użyć odłączników na posterunku bez polecenia dyspozytora zasilania.

100
Testowo / Odp: Problem z przyciskiem KoT.
« dnia: 26 Luty 2012, 20:23:08 »
Rzadko zdarza sie aby ta rezerwowa zaroweczka rowniez ulegla przepaleniu w tym samym momencie.
No i semafor ciemny = stoj wiec z ta tarcza D1 to tak nie do konca ;)

Ale jak wjazdowy świeci na rezerwie to końcowego już wtedy nie da się wrócić.

Natomiast co do ciemnego semafora. Jest to dość drażliwy temat. Żadna instrukcja nie przewiduje dokładnej metody postępowania. Ir-1 mówi o postawieniu tarczy D1 ale w przypadku nienastawienia się sygnału "stój" na semaforze. Instrukcja urządzeń mówi o zawieszaniu zastępczych latarni sygnałowych, które, spotyka się dość rzadko. Dodatkowo do wchodzenia na maszty semaforów trzeba mieć dodatkowe uprawienia. Niemniej dla maszynisty semafor ciemny oznaczać powinien sygnał "stój".

101
Ruch kolejowy / Odp: zmiana toru wjazdowego
« dnia: 24 Styczeń 2012, 17:45:26 »
Btw. co do Sz przy jeździe na tor lewy to znam takie kwiatki. Patrz chociażby Pruszków gdzie wyjazd na tor lewy odbywa się na Sz po mimo tego że blokada liniowa jest przystosowana do ruchu dwukierunkowego.

Zgadza się, ja też znam co najmniej jeden taki przypadek. Blokada jest przystosowana, ale nie ma przebiegów wyjazdowych na tor lewy. Wtedy wyświetla się Sz wraz z wskaźnikiem W24.

102
Inne / Odp: Oglądanie TV na dyżurze
« dnia: 23 Styczeń 2012, 18:14:25 »
Znasz osobę, która nie łamie przepisów ? Zdając prawko też musisz znać przepisy, a potem jeżdżą po 100 km/h na zabudowanym... albo zatrzymuje ich policja, a oni nie wiedzą co oznacza znak czy coś:/

Nie chodziło mi o to, czy ktoś łamie instrukcje, czy nie. Chodziło mi o to, że każdy który pracuje powinien je w stopniu zależnego od jego stanowiska znać. "Instrukcja dla personelu obsługi ruchowych posterunków technicznych" jest wymagana przy szkoleniu na wszystkie stanowiska, od dróżnika do dyżurnego.

I tak jak na drodze, łamiesz przepisy na własną odpowiedzialność. Tyle w temacie, na drodze przecież też Ty odpowiadasz finansowo i "punktowo" za mandat który dostaniesz. Zakładając oczywiście że obędzie się bez większych konsekwencji.

103
Ruch kolejowy / Odp: odstępy między semaforami
« dnia: 22 Styczeń 2012, 23:58:37 »
Ta sytuacja z Okmian jest znana i jest to blad projektowy ktory ma byc poprawiony. Najbezpieczniejsze wyjscie to wskaznki W19/W20 + ograniczenie predkosci przez semafory ale niestety nie wszedzie sie to stosuje.

A czy to nie jest tak, że w przypadku gdy prędkość zostanie ograniczona przez wskazania semaforów na stałe, to w/w. wskaźników nie stosuje się?

104
Ruch kolejowy / Odp: wyznaczanie prędkości pociągu
« dnia: 22 Styczeń 2012, 23:56:39 »
Jeżeli się "rozwiązuje skład" lub został "złożony" np. górka rozrządowa to wyjeżdżając dyżurny/dyspozytor pyta o masę, długość i serię lokomotywy z tego co pamiętam (na pewno masa i długość tak było w przypadków pociągów, które "kończyły bieg" na grupie przyjazdowej

Oprócz tego w "analizie" przy uruchamianym pociągu podaje się też serię, a nawet numer boczny lokomotywy. To wszystko znajduje się w wykazie wagonów w składzie pociągu, który przewoźnik ma obowiązek dostarczyć na posterunek ruchu gdzie rozpoczyna bieg.

105
14.  Pociąg zatrzymany przed semaforem wskazującym sygnał Sr 1 lub S 1 "Stój", nieoświetlonym lub wskazującym białe światło bądź sygnał wątpliwy, z wyjątkiem semafora odstępowego samoczynnego, może jechać dalej, jeżeli na semaforze ukaże się sygnał zezwalający lub sygnał zastępczy, albo na rozkaz pisemny, doręczony drużynie pociągowej lub przekazany za pomocą urządzeń łączności.

Prawdę mówiąc, i trzymając się instrukcji to choinkę można pominąć "na wszystko". Czyli sygnał zezwalający, zastępczy, albo rozkaz. Zakładając jednak, że owa choinka powstała przy podawaniu sygnału zezwalającego no to pozostaje zastępczy i albo rozkaz.

Za pomocą rozkazu pisemnego "S" wydaje się drużynie pociągowej i manewrowej następujące zezwolenia, polecenia i informacje:
1)   zezwolenie na przejechanie obok semafora wyjazdowego, wskazującego sygnał "Stój", sygnał wątpliwy, białe światło bądź nieoświetlonego, o ile nie można podać sygnału zastępczego "Sz"


Jeśli natomiast owy sygnał wątpliwy spowodowałby nienastawienie się sygnału stój, czyli czerwone + zielone np. świecące się stale na semaforze półsamoczynnym, przykładowo wjazdowym, to czy nie powinno się wtedy zastosować paragrafu mówiącego o nienastawieniu się sygnału "stój" na semaforze, czyli nakaz ustawienia tarczy D1?


Strony: 1 ... 4 5 6 [7] 8