Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł

Strony: 1 ... 52 53 54 [55] 56 57 58 ... 62
811
W sumie racja, OpenOffice od jakiegoś czasu zaczął to trawić więc nie ma dużego problemu, ale generalnie nie podoba mi się forsowanie przez Microsoft jakichś nowych formatów które nie są odczytywane przez stare programy bez instalacji specjalnych dodatków. Wcześniej na jednym kompie miałem MS Office XP a na drugim OpenOffice, widzę że warto mieć OpenOffice wszędzie. W zasadzie OpenDocument używany domyślnie przez OpenOffice jest oficjalnie przyjętym w Polsce standardem, choć pewnie mało kto o tym wie.

812
Bo jest filtr na forum. ".xlsx" nie można dodać.

Dodane, ale w miarę możliwości prosiłbym o .xls (te "x" wnoszą cokolwiek poza koniecznością konwersji/przeglądania w specjalnym programie z powodu braku kompatybilności ze starszymi wersjami Office?).

813
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Nowa stacja
« dnia: 27 Marzec 2011, 17:29:06 »
Nie mówię o konkretnym posterunku, na warsztacie są podstawowe rzeczy bez związku z TW czy TF. Priorytetem jest poprawienie błędów i dokończenie najważniejszych rzeczy które były w planie (bo to będzie miało zastosowanie we wszystkich kolejnych symulatorach, kiedy zaczną powstawać), dorabianie manewrów do TF to już zabawa - nie będę się takimi rzeczami zajmował. Nowa wersja pojawi się tak jak zawsze w postaci TW, jeżeli mateu będzie chciał to sobie przerobi pod nią TF wprowadzając nowe rzeczy.

814
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Nowa stacja
« dnia: 27 Marzec 2011, 16:56:45 »
Kiedy będzie to trudno powiedzieć (ostatnio nie siedzę nad tym cały czas, mam też inne zajęcia), ale co w niej będzie to mogę mniej więcej napisać - część tych rzeczy zresztą jest już zrobiona:

- Opisy przy zapowiadaniu, np.: "xxx z przekroczoną skrajnią", "yyy luzem", "sieciowy zzz"
- Poprawki w AI składów, np. załatwienie problemu z przejeżdżaniem toru 5 na sygnał zastępczy, poprawienie dojeżdżania do W5
- Różne poprawki przy telefonogramach, np. zgłaszanie odjazdu dróżnikowi przez AI przed podaniem wyjazdu, a nie po
- Różne poprawki w zależnościach, niektóre dość istotne, choć pewnie mało kto je zauważy (działanie Sz, działanie Eac, działanie obwodu SKP)
- Poprawienie konwersji daty na łańcuch znaków (problem z wyświetlaniem godzin z "AM", "PM" na niektórych komputerach)
- Możliwość otwarcia dodatkowego okienka z podglądem terenu, przyda się przy drugim monitorze, ale nie tylko
- Być może wprowadzone zostaną duperele które pojawiły się w ostatniej wersji SWDR

815
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Nowa stacja
« dnia: 27 Marzec 2011, 13:58:57 »
Której "tej stacji"? Jeżeli chodzi o "Wielki Kac" to powiem prosto - nie zastanawiaj się nad rozkładami do niej, bo tej stacji w ISDR na pewno nie będzie. Co do potencjalnych realnych stacji rozkładem bym się nie przejmował, bo na 100% znajdzie się chętny do jego napisania dysponujący odpowiednimi materiałami (pasjonatów rozkładów jest więcej niż pasjonatów USRK ;)).

816
Fajna rzecz, ale ja bym jednak proponował dla przejrzystości i oszczędności papieru ;) wywalić kolumny wszystkich odcinków i sprzecznych przebiegów, i zrobić dwie szerokie kolumny - w jednej lista przejeżdżanych odcinków we właściwej kolejności (od razu mamy dodatkową informację - która para odcinków zwalnia utwierdzenie), a w drugiej lista sprzecznych przebiegów, ale tylko tych wymagających wykluczenia specjalnego.

817
Testowo / Odp: Testowo Wschód
« dnia: 24 Marzec 2011, 20:11:19 »
1.Pomiędzy śrubami mocującymi obudowę do tego służą widoczne otworki.

Grafika jest zrobiona ze zdjęcia. Drucik z plombą jest, ale słabo go widać - nie zwróciłem na ten detal uwagi (plomba była nad prawym rogiem licznika LW), poprawię, skoro to tak razi.

2.Zadziwiająca dowolność.

Zobacz na zdjęcie załączone powyżej - są tylko plombowane przyciski Kr (tu akurat "rz"). I tak jest w zdecydowanej większości przypadków.

4.Od kiedy wykolejnice montuje się na rozjeździe.Skąd będziesz wiedział kiedy wykolejnica jest nałożona na tor a kiedy zdjęta ? A tak z ciekawości co przestawia się  pierwsze wykolejnica czy zwrotnica ?

Odkąd pamiętam, bardzo powszechne rozwiązanie. Przykład z Wolsztyna w załączniku (i to nawet dwie obok siebie). Skąd będę wiedział kiedy wykolejnica jest nałożona? Nie do końca rozumiem problemu, kontrola położenia jest w tym przypadku dokładnie taka sama jak przy pojedynczej wykolejnicy. Kolejność przestawiania zależy oczywiście od kierunku przestawiania - do minusa: otwarcie Wk2, 11-, do plusa: 11+, zamknięcie Wk2.

5.Istotą nie jest kilometracja  tylko nazewnictwo strażnica czy posterunek ?.

Być może nadałem złą nazwę. Nie zwracałem uwagi na poprawność takich rzeczy - ta stacja powstała z założenia w celu umożliwienia dopracowania ogólnego działania symulatora, aby potem mieć gotowe rozwiązania do symulacji realnych posterunków (jak to zwykle bywa sprawa się przeciąga i prowizorka okazała się trwała - ale wyszło o wiele więcej niż pierwotnie planowałem, i chyba dobrze).

6.Nie napisałem że każdy przebieg powinien mieć oddzielny licznik tylko że jeżeli jeden licznik rejestruje przebiegi zwalniane przyciskiem  z wielu przebiegów  to przyciski są plombowane.

Widać nie zawsze, ponownie odsyłam do zdjęcia pulpitu powyżej.

7.Na nastawni "TW" panuje wyjątkowa i zadziwiająca interpretacja obowiązujących instrukcji, a te ELFY to wyblakły ze wstydu { nie dotyczy dyżurnych z SDB }.

Uwierz mi, nie takie cuda się trafiają na sieci PKP PLK :)

818
Testowo / Odp: Testowo Wschód
« dnia: 24 Marzec 2011, 17:14:30 »
1.Powtarzacz SSP nie ma plomby.

Gdzie miała by być plomba?

2.Na pulpicie nie ma licznika Kr rejestrującego rozprucia.

Nie jest "obowiązkowy".

3.W drukach rozkazów nie ma daty.

To pewne uproszczenie - w symulatorze nie ma dat, są tylko dni tygodnia - trudno by było zrobić inaczej (co wtedy ze zmianami rozkładu, kursowaniem w okresach itp.? myślę że tydzień wystarczy).

4.Przy zwrotnicy nr.11 jest opis dla wykolejnicy WK2 której nie ma,przyciskiem przestawiane są dwie zwrotnice.Jaki numer ma druga ?

Przyciskiem tym przestawiana jest zwrotnica 11 i wykolejnica Wk2 (podwójna, znajdująca się na rozjeździe 10).

5.Posterunki 20 i 17 a dlaczego nie strażnice km.20,239 i km.17,758 ?

Nie widziałem jeszcze żeby nazwa posterunku była pełnym kilometrem. Zwykle jest kilometr bez ułamka lub kolejny numer.

6.Liczniki zaliczające zwolnienia przebiegów manewrowych przyciskiem rejestrują zdarzenia z kilku przebiegów dlaczego przyciski nie są plombowane ?

Przyciski zwolnień manewrów występują w kilku wariantach: 1. plombowane (rzadko), 2. zliczane (też w sumie rzadko, i nigdy nie widziałem osobnych liczników dla każdego przycisku - zwykle są grupowe, tak jak w symulatorze), 3. ani jedno ani drugie, 4. wogóle ich nie ma (przebiegi zamykane, zwalniane wyciągnięciem przycisku sygnałowego Tm).

7.Dlaczego Alfy są takie smutne ?

Nie mogą doczekać się nowej wersji.

819
Niestety tablice zależności są średnio przydatne przy programowaniu zależności w symulatorze, w innym przypadku zapewne bym je wykorzystał jako formę wprowadzania danych do edytora.

Główny problem polega na tym, że w systemie E1 wszystkie przebiegi od danego semafora utwierdzane są wspólnym przekaźnikiem i trzeba je rozróżniać poprzez sprawdzanie Kn charakterystycznych zwrotnic. Komplikuje to programowanie m.in. zamknięć zwrotnic, podświetleń szczelin na pulpicie, wykluczeń specjalnych przebiegów, układów zwalniania przebiegów.

Co prawda można prosto wpisać dla każdego przebiegu charakterystyczne położenia zwrotnic i dalej zautomatyzować proces tworzenia zależności, ale w efekcie otrzymamy dużą nadmiarowość kodu (np. gdy dany przebieg jest sprzeczny z wszystkimi przebiegami od semafora A, to wystarczy wykluczyć przekaźnikiem Ua - natomiast automatycznie wygenerowane zostało by sprawdzanie wszystkich przebiegów od A osobno; myślałem nad automatycznym upraszczaniem kodu w takich przypadkach, ale chyba było by to bardziej skomplikowane do zrobienia od ręcznego wpisania tych zależności), dlatego ta metoda jest stosowana w ograniczonym zakresie.

Poza tym w tablicy zależności nie ma informacji na temat zależności obrazów sygnałowych na semaforach od położeń zwrotnic i sygnałów na innych semaforach, a także brak jest podanej kolejności przejeżdżanych odcinków, co ma znaczenie dla układów zwalniania przebiegów.

820
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Nowa stacja
« dnia: 22 Marzec 2011, 21:01:51 »
Ogólnie ciągi znaczków z "v" i "^" to równania fragmentów obwodów zależnościowych - v to alternatywa (równoległe połączenie elementów), ^ to koniunkcja (szeregowe połączenie elementów). Pozostałe fragmenty i niektóre inne obwody generowane są automatycznie. Porównaj sobie np. równania w polach "obw. sygn." ze schematami obwodów przekaźników sygnałowych systemu E to zobaczysz analogię.

"Krótkiej instrukcji" wrzucać nie będę bo szkoda mi czasu na jej pisanie - edytor do niczego nie jest przydatny bez źródeł symulatora, które i tak nie będą publicznie udostępnione (napiszę jasno - nie będzie możliwości tworzenia własnej stacji przez każdego, zresztą znam tylko 2 osoby które znają się na tematyce USRK i jednocześnie pojmują to co się dzieje "w środku" symulatora).

821
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Pulpit nowej stacji.
« dnia: 22 Marzec 2011, 20:08:05 »
Z założenia wszystkie dane są w pliku wykonywalnym i nie ma możliwości ich zmieniania. Jest co prawda możliwość załadowania rozkładu jazdy z zewnątrz, ale to narzędzie "serwisowe", a nie przeznaczone do tworzenia nowych rozkładów do istniejącego symulatora przez użytkowników (sam rozkład nie wystarczy, trzeba ustawić kilka innych rzeczy). Oprócz tego w jednej z wersji była dodana funkcja ładowania z zewnątrz plików pulpitu, ale to też raczej próbnie, nie planowałem tej wersji publikować.

822
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Nowa stacja
« dnia: 22 Marzec 2011, 19:20:24 »
Proszę bardzo, w załączniku program do edycji zależności i przykład - plik dla TW. Wrzucam dla ciekawości, nic tym nie zrobisz, bo program służy tylko do automatycznego wygenerowania części kodu programu (choć bardzo upraszcza to całą pracę), poza tym nie ma gotowej dokumentacji do niego.

823
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Nowa stacja
« dnia: 22 Marzec 2011, 18:43:23 »
Właśnie robię stację Wielki Kac z symulatora eu07.

Nie myśl że będę robił do tego zależności ;) M.in. dlatego nie planuję otwierać całkowicie źródeł symulatora żeby takie buble nie powstawały. Co prawda Testowo to też fikcja, ale to "stacja doświadczalna". Zastanawiam się nawet czy w przyszłości, gdy powstanie kilka realnych posterunków (optymistyczne plany), będzie sens publikować obok nich takie twory jak TW i TF.

824
Testowo / Odp: Testowo Wschód
« dnia: 22 Marzec 2011, 13:13:21 »
Nie może być tak że jedne tarcze manewrowe mają sygnał zasadniczy kolor czerwony a inne niebieski.Jeżeli na kostce pulpitu jest opis Tm to zawsze niebieskie.

Patrz załącznik. Dla świętego spokoju w następnej wersji zmienię na niebieskie, jednak w razie odwzorowania prawdziwego pulpitu z takimi tarczami w przyszłości będą takie jakie są w rzeczywistości (a widziałem to na wielu stacjach).

Następna uwaga z tym związana to tarcze manewrowe Tm6 i Tm7 nie widzę uzasadnienia dla ich lokalizacji.Jeżeli muszą tam być to między nimi powinien być izolowany odcinek torowy JT1a.

Umożliwienie objeżdżania składów z torów 1 i 3 bez konieczności zamykania przejazdu. Nie musi być między nimi specjalnego odcinka izolowanego; zdarza się też tak, że droga w jedną stronę jest podzielona na dwie cześci tarczą manewrową, a w drugą stronę nie. Akurat w tym przypadku te tarcze manewrowe zostały ustawione później, więc trudno by było z tego powodu przerabiać cały układ torowy.

Nowy wątek dotyczy przestawiania zwrotnic.Przestawiana zwrotnica do momentu uzyskania kontroli położenia sygnalizowana jest  białym kolorem migającym i najechanie na jej izolację powinno skutkować sygnalizacją rozprucia a tak się nie dzieje.

Nie mam pojęcia gdzie widziałeś biały migający podczas przestawiania zwrotnicy - widziałem to jedynie w niektórych zagranicznych systemach. Biały migający jest tu użyty jako sygnalizacja zaniku kontroli (jeżeli kontrola nie wróci po określonym czasie), ale to też jest rzecz niestandardowa i zastosowana tylko na niektórych stacjach. Co do rozpruć - jest xx wersji obwodów nastawczych z odmiennie rozwiązanymi obwodami kontrolnymi/rozprucia i ciężko je od siebie odróżnić, dlatego mogą pojawić się jakieś niezgodności, ale to raczej detale.

825
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Pulpit nowej stacji.
« dnia: 21 Marzec 2011, 13:46:25 »
Fotek pulpitu nie mam ale najważniejsze szczegóły znam, bo po znajomościach byłem 15 minut na nastawni.  Wiem, że szczeliny  wszystkie się zapalają oprócz tych co są same "blaszki". W internecie jest dokładny plan z nazwami semaforów i Tm. A schemat z kolejarza jest identyczny z pulpitem na nastawni. Wiem gdzie są podświetlone szczeliny, a gdzie same blaszki.

Zdecydowanie za mało. Schemat z Kolejarza na pewno nie jest identyczny z pulpitem z nastawni, bo jego elementy nie odpowiadają kształtom szczelin w kostkach pulpitów. Poza tym akurat mam znalezione w Internecie marnej jakości zdjęcie pulpitu z Wołomina i wiem że jest tam nietypowe ułożenie powtarzaczy odstępów blokowych (tego w Kolejarzu nie ma wogóle).

Strony: 1 ... 52 53 54 [55] 56 57 58 ... 62