Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Dulson

Strony: [1] 2
1
Ruch kolejowy / Wjazd i wyjazd z toru stacyjnego zamkniętego
« dnia: 22 Luty 2023, 18:04:24 »
Witam, mam pytanie odnośnie realizacji przebiegów z toru szlakowego(otwarty) na tor stacyjny zamknięty i toru stacyjnego zamkniętego na tor szlakowy(otwarty).

Przyjmijmy dla pierwszego przypadku, że jest to drezyna, która ma wjechać do stacji w celu usunięcia przeszkody na danym torze(inne również są zamknięte).

Dla drugiego przypadku, drezyna wraca się z roboty z toru stacyjnego do sąsiedniej stacji wcześniej, a potem za jakiś czas ten tor będzie otwierany dopiero.

2
Ruch kolejowy / Odp: Strefa odziaływania SSP
« dnia: 11 Marzec 2021, 21:28:20 »
Nie ma jego zamknięcia w tablicy zależności, pewnie ze względu na prędkość 40 km/h, ale szansa jednak przejechania "przypadkowo" też jest taka sama jak i tego poc roboczego. Jednak tu się nie zamyka, a tam powinno się, to jest totalnie nie zrozumiałe.

Trochę doprecyzuje o co mi chodziło z tym przejazdem, bo tak w sumie bez sensu to wcześniej napisałem:
Semafor wyjazdowy E jest na wysokości ukresu rozjazdu 1 kierującego na tor 1 zas lub 3 zwr. Zaraz za ukresem w kierunku szlaku znajduje się przejazd, płyta zaczyna się około 5 metrów za semaforem. W okolicy wyjazdu jest W9 ograniczający prędkość do 40 km/h z powodu geo. Gdy poc wjeżdża z drugiej strony nie ma w RT konieczności jego zamykania. Jednakże tutaj też może być przypadek ze maszynista sobie przejedzie semafor. No, a nikt "profilaktycznie" go nie zamyka.

3
Ruch kolejowy / Odp: Strefa odziaływania SSP
« dnia: 11 Marzec 2021, 21:00:59 »
Nie mam gwarancji, (trochę odbiegne od tematu) ale jak wjeżdżam do stacji z jednej strony pociągiem, to za wyjazdowym semaforem od drugiej strony jak mam przejazd to go nie zamykam, a może powinienem go zamknąć, bo jakby sobie maszynista przejechał dalej? No i wiele podobnego typu pytań mogę zadać.

4
Ruch kolejowy / Strefa odziaływania SSP
« dnia: 10 Marzec 2021, 15:03:56 »
Witam, mam takie zapytania, albo kilka zapytań w zależności co mi się urodzi podczas pisania tego tekstu.

Schemat:

stacja A(110.000)          czujnik 119,000         przejazd 120.000          czujnik 121,000          stacja B(120.000)

Przejazd 120,000 to przejazd kat. B z możliwością wyłączenia czujników w torze. Przejazd znajduje się na szlaku 1 torowym, miedzy stacjami A i B. Wszystko tutaj jest przykładowo, by zrozumieć sens pewnych rzeczy. Strefa odziaływania SSP 120,000 to 119,000 do 121,000. W przypadku jazdy pociągu rob do km 119,500(ze stacji A) i z powrotem do stacji A.

Zamykamy tor szlakowym mamy do wypuszczenia pojazd Rob1. Czy jest potrzeba informowania Roba o ograniczeniu do 20 km/h, wielokrotnym baczność przed tym przejazdem? Czy jest konieczne informowanie pracownika wyznaczonego regulaminem technicznym o oznakowaniu tego przejazdu kolejowo drogowego?
Według mnie i tak nie nie.
Tak - bo tak brzmi instrukcja, która mówi o pracy pociągu w strefie odziaływania SSP bez rozróżnienia przypadków, a jak coś jest nie pewne to należy wykonać to co większe bezpieczeństwo zapewni.
Nie - bo to jest kompletnie bez sensu, pociąg który ma "odcięty" szlak od stacji A do km 119,500 bez kolejnego rozkazu, nie może tego miejsca przejechać.

Co o tym sądzicie?

5
Daj plik save.

6
Witam, czy posiada ktoś może wzory PDF?
Rozkaz Nrob, R-366, E1758 - Część II

7
ISDR - Rozkłady jazdy / Defekt pociągu
« dnia: 09 Październik 2019, 14:18:02 »
Mam takie pytanie, co mam zrobić w przypadku defektu loka SM48 z Tefamy. Zawsze gdy coś zepsuło się to zamawiałem taką samą lokomotywę w kierunku do jakiego jedzie, aby ilość loków była równa, ale w przypadku Tefamy jak to zrobić mam. Zamówię SM42, np. pojedzie do tefamy i ona tam zniknie, bo nie wróci się do mnie, aby wróciła do miejsca skąd ją zamówiłem. Pomysł jakiś?

Jedynie co mi wpada na pomysł, cofać autozapis przed defekt i wtedy losowa usterka się nie pojawi z reguły znowu.

8
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« dnia: 04 Marzec 2019, 03:55:18 »
No i jak Ci tam poszło?

9
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« dnia: 18 Luty 2019, 10:29:09 »
I jak udało się wszystko? Mi już nie wiele zostało i prawdopodobnie pójdę na ISEDR, ze względu na sytuację w mojej sekcji. Kiedyś nabrali masowo ludzi do pracy, a teraz masowo wszyscy odchodzą, co jest dla mnie dobry, by uzyskać awans :) Z resztą nastawniczych u nas też brakuje, ale to posterunki powoli likwidują ;)

10
Inne / Odp: Błąd w ISDR
« dnia: 11 Sierpień 2018, 16:09:41 »
Daj SAVE i powiedz jaki rozkład uruchamiasz.

11
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Problemy z blokada od Tęczy.
« dnia: 11 Sierpień 2018, 16:08:28 »
Jeśli Ci to nic nie pomoże do taj SAVE :)

12
Ruch kolejowy / Odp: Wprowadzanie TZP i odwołnie
« dnia: 20 Lipiec 2018, 08:44:14 »
A jaka jest ta usterka na stacji C? Nie rozumiem sensu wprowadzenia TZP na juz wprowadzone TZP tak czy tak blokada liniowa gdyby była dwukierunkowy nie była by podstawa do prowadzenia ruchu pociągów.

13
Inne / Odp: Pytanie o badania wzroku.
« dnia: 22 Czerwiec 2018, 06:29:22 »
Ja jeszcze miałem test osobowości na 100 pytań, powtarzane pytania w innych kontekstach.

14
Inne / Odp: Pytanie o badania wzroku.
« dnia: 18 Czerwiec 2018, 17:43:45 »
Testy psychologiczne na nastawniczego wyglądają w ten sposób że pierwszy jest test na ajkju drugi test to test podzielności uwagi a trzeci test to rozmowa z psychologiem. Na teście podzielności uwagi dostałem kartkę na której były literki a w nich Ukryte słowa które miałem wyszukiwać i podkreślać jednocześnie w tle leciał lektor który czytał kolor i cyfrę miałem reagować na kolor zielony i żółty a cyfrę która występuje po tym kolorze zapisywać na osobną kartkę. Co do zdrowia Jeśli nie masz z tego tytułu żadnych ograniczeń i dolegliwości to nie będzie to stanowiło jakiegokolwiek problemu.

Pisane głosowo.

15
Testowo / Odp: Ślemień nie daje wjazdowego.
« dnia: 30 Maj 2018, 12:45:25 »
Nie, nie jest jednorazowy, chociażby z tego względu iż skąd druga stacja mogła by wiedzieć czy je ukończyłeś, nie ma żadnych urządzeń, dla niej szlak będzie zajęty na manewry, chociaż nawet by do żadnego manewru nie zrobiłeś, ale manewry zgłosiłeś. A zgoda na manewry jest wielokrotna, czyli np. możesz 2 dużymi składami wymanewrować na szlak jakbyś miał taką potrzebę.

Strony: [1] 2