Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł

Strony: 1 ... 57 58 59 [60] 61 62
886
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Symulator a TRS2004
« dnia: 28 Grudzień 2010, 22:12:59 »
Włącz Debugowanie -> TSRK Debug, to będziesz miał na podglądzie terenu podawane współrzędne środka widoku [m] i skalę [px/m].

edit:
W oddzielnym wątku wrzuciłem edytor układu torowego używany do ISDR - można tam dokładnie sprawdzić parametry (długości, promienie) poszczególnych odcinków (opcja "Parametry geometryczne" w menu "Widok"). Uwaga: niektóre odcinki są krzywymi przejściowymi i podawane dla nich promienie nie będą właściwe (w ich przypadku promień będzie zmienny od nieskończoności do promienia sąsiadującego łuku).

887
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 27 Grudzień 2010, 18:43:01 »
W takim razie zostawiam tak jak jest - wprowadzanie zgłaszania nie jest przewidziane w AI.

888
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 27 Grudzień 2010, 12:35:20 »
Post. 20 nie wie, czy na nastawni jest kontrola zamknięcia czy nie (może jedynie wykryć usterkę u siebie) - czyli powinien za każdym razem dzwonić że przejazd zamknięty? W zasadzie można by przyjąć że zamknięcie przejazdu widać z nastawni, to nie rozwiązuje sprawy?

889
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 26 Grudzień 2010, 19:56:29 »
I w związku z tym należy wnieść poprawkę tj. podanie sygnału zezwalającego na semaforze wjazdowym lub wyjazdowym powinno nastąpić po zgłoszeniu przez dróżnika przejazdowego o zamknięciu przejazdu. Dotyczy to tylko post. 20

Można ustawić w programie zgłaszanie zamknięcia, ale czy jest to konieczne skoro zamknięcie jest kontrolowane i uzależnione w przebiegach?

890
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 25 Grudzień 2010, 18:44:30 »
Tylko że lok nie stoi "częściowo za semaforem", ale za semaforem - nie widzi wyświetlanego na nim sygnału, za to na sygnał zareagował drugi skład. W takich nietypowych sytuacjach już trudno wymagać od AI żeby zachowało się prawidłowo. Po prostu wypraw go z innego toru, ewentualnie podyktuj rozkaz.

PS. Załączony zapis stanu powoduje wywalenie błędu. Co prawda engine się załadowało i mogłem zobaczyć na te składy, ale cała reszta (w tym AI posterunków) już się posypała. Zapewne korzystasz z jakiegoś przerobionego pliku rozkładu - w takich sytuacjach ten plik też załączaj, dotyczy to także przerabianych pulpitów.

891
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 25 Grudzień 2010, 18:11:33 »
Próbuję zrobić tak jak mówisz, i u mnie zachowuje się prawidłowo, rusza tylko lok - pokaż screena lub zapis stanu.

892
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 25 Grudzień 2010, 16:42:30 »
Nie ma co się zastanawiać czy układ posterunków i urządzeń ma sens, czy nie - to jest fikcja, wszystko powstało na szybko po to żeby sprawdzić działanie różnych komponentów w różnych sytuacjach, tak żeby na przyszłość mieć już w miarę dopracowane rozwiązania. Niestety (stety) chyba za bardzo zagłębiłem się w detale i wszystko się mocno przeciąga (np. na początku wogóle nie myślałem o odwzorowaniu SWDR, a okazało się to bardziej skomplikowane niż mogło by się wydawać). Teraz dopracowuję łączność i kilka szczegółów, wiele nowych rzeczy raczej się nie pojawi, a już na pewno nie będę się bawić w przerabianie przejazdów itp.,  bo nie ma to większego sensu - wolę skończyć prace nad TW i zastanawiać się nad realnymi stacjami.

893
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 24 Grudzień 2010, 16:31:29 »
Ja bym tam nie dawał 100 km/h - i tak szlakowa wynosi 80 km/h i więcej by się nie bardzo dało z powodu łuku R=500, a większość pociągów jadących przez to przejście dopiero się rozpędza. W sumie tam pierwotnie były rozjazdy na 40, łagodniejsze dałem bardziej jako ciekawostkę.

894
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Wykolejenie
« dnia: 19 Grudzień 2010, 20:26:50 »
Dziwne, jak dla mnie wszystko działa jak należy. Nie wiem skąd się mogły wziąść te nieprawidłowe wskazania.

895
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Wykolejenie
« dnia: 19 Grudzień 2010, 14:19:09 »
Takich przycisków można by wymyślić więcej, ale jak dla mnie nie ma to sensu - nie pełniły by żadnej ważnej funkcji i były by używane bardzo rzadko. Masz ten zapis stanu z 20:45? To jest w tym momencie dużo ważniejsza sprawa.

896
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Wykolejenie
« dnia: 19 Grudzień 2010, 13:22:56 »
Miałem na myśli zapis stanu sytuacji z powyższych screenów, żeby zbadać co się dzieje na torze 2 - wszystkie odstępy zajęte a na semaforach SBL pomarańczowe. Powód błędu polegającego na niewykazywaniu zajętości już znam i zostanie to poprawione, nie ma sensu się o nim dalej rozpisywać.

Ps. Jedyna opcja żeby posprzątać ten wypadek to Usunąć skład a potem go ponownie ustawić za pomocą debugowania ??

Tak, jedyna. W następnej wersji w debugu będzie dodatkowy przycisk "Wkolej".

897
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Wykolejenie
« dnia: 19 Grudzień 2010, 01:07:13 »
Nie ma żadnej różnicy w działaniu pomiędzy wersją zasadniczą a wersją z edytowalnym pulpitem. Jak możesz to załącz jeszcze zapis stanu.

898
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Wykolejenie
« dnia: 18 Grudzień 2010, 23:34:34 »
W nowszych systemach Sz świeci tak długo jak długo wciśnięty jest przycisk (lub klawisz, jeżeli zamiast pulpitu jest komputer), co z reguły nie jest zbyt lubiane przez dyżurnych... Ale jak widać wcale nie jest to bez sensu. Przekaźnik czasowy z reguły działa na zasadzie obracającej się wolno tarczki która po jakimś czasie przerywa zestykiem obwód - widocznie nie jest to rozwiązanie niezawodne.

899
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Wykolejenie
« dnia: 18 Grudzień 2010, 22:42:29 »
Czy można ją jakoś wstawić na tory i dalej grać? Wezwałem pociąg sieciowy, ale ten chyba mało wskóra?

Nie można. Jak napisał @Zacha_SW możesz najwyżej usunąć skład. Wkolejenie składu teoretycznie dało by się zrobić, ale efektem będzie po prostu wskoczenie na tory w jednym momencie - niezbyt realistycznie by to wyglądało (choć w sumie nic nie stoi na przeszkodzie żebym takie coś dodał do "debugowania"). Symulacja całej akcji, przyjazdu pociągu ratunkowego itp. to już gorsza sprawa. Chyba że ktoś ma jakiś sensowny i niezbyt skomplikowany pomysł na to.

Apropo wypadków to ja własnie mam na SBL. Nie wykazała zajętości. Efekt najechanie 3 pociągów na siebie.
Dało by się dodać żeby o takim zdarzeniu byłem informowany przez maszynistę ??

Maszynista informuje o wykolejeniu przez radio. A błąd z niewykazywaniem zajętości już znam, zostanie poprawiony w następnej wersji. Dzieje się tak przy pojawieniu się usterki odcinka przy jego zwalnianiu - losowanie usterki umieszczone jest w złym miejscu, wskutek czego komunikaty o stanie odcinka docierają do USRK w odwróconej kolejności i dla blokady odcinek jest wolny (semafory pokazują sygnał zezwalający).

W rzeczywistości o taką usterkę raczej trudno, chociaż po katastrofie w Ursusie (20.08.1990, najechanie na inny pociąg, maszynista twierdził że semafor SBL pokazywał zielone) podobno wykazali że w skrajnym przypadku jest takie coś możliwe (miało to być spowodowane kwaśnymi deszczami), choć nigdy nie dowiedziono czy to było przyczyną. Nie wiem czy tam nie działała wtedy jeszcze kodowa SBL (obecnie chyba już nigdzie nie występuje).

900
Testowo / Odp: Pociąg widmo
« dnia: 16 Grudzień 2010, 23:39:51 »
@Paweł kombinuje bo chce pomóc.
ps. mnie tam jakoś ten Ślemień po moim kombinowaniu działał. Zresztą jak będę mieć więcej czasu to go dłużej potestuje.

W chwili początkowej (19:01) AI ma 63104 niepoprawnie wpisany na tor 2 zamiast 1 (wskutek nie podania toru). Pyta co pojechało po 1. Zgłosiłeś wyjazd nieistniejącego pociągu 141400 nie podając toru (więc wskoczył na 2, analogicznie jak 63104), następnie pytasz o pozwolenie dla nieistniejącego 141402 po torze 1. W tej sytuacji AI wzięło 141402 za ten niezgłoszony pociąg, o który pytało. No i "jakoś" po tym kombinowaniu działa. Tyle że AI dalej na torze 2 ma wpisany pociąg 63104 i dodatkowo 141400 (wszystko to widać w oknie debugowania). Jakbyś teraz chciał zmienić kierunek jazdy po 2 to AI nic nie wyprawi, bo teoretycznie tor jest zajęty przez dwa pociągi. A wystarczyło odwołać 63104 i zgłosić go jeszcze raz, na tor 1.

Strony: 1 ... 57 58 59 [60] 61 62