Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paris

Strony: [1]
1
Ruch kolejowy / Odp: Rozkazy pisemne.
« dnia: 02 Maja 2021, 13:21:40 »
A co w przypadku, gdy maszynista rusza i staje pod nastawnia dać dyżurnemu np. R7? Bo mu się nie chce iść "spod semafora"? Tylko staje na rozjazdach vis a vis nastawni? Po czym wsiada i dalej jedzie..
Wychodzi na to że musimy mu dać S na dalszy wyjazd

2
Ruch kolejowy / Odp: Rozkazy pisemne.
« dnia: 02 Maja 2021, 11:47:05 »
W takim razie zawsze gdy zatrzyma się na rozjazdach, za semaforem powinniśmy dać S na dalsze kontynuowanie wyjazdu. Tylko teraz wychodzi na to że sytuacja przytoczona
Z gruntu doświadczenie np. "mechaniku wyjazd świeci, ostrzeżenia pod nastawnia" i albo pociąg jedzie wolno i nastawniczy wychodzi z ostrzeżeniami, albo maszynista się przy nim zatrzymuje będąc już za wyjazdowym ale na rozjazdach, jednak rozkazu się nie dyktuje już dodatkowo.... Wyjeżdżał na wolna i ja "dalej ma".
Inna sytuacja, gdy maszyna stoi za semaforem i maszynista nie widzi z kabiny wskazań, mimo podania semafora należy podyktować rozkaz, czasami też maszynista wyjdzie z kabiny zobaczyć fizycznie.

I typu "wyjazd był i dalej ma" to naginanie przepisów gdy robimy to że nic nie dajemy na dalszą jazdę...

3
Ruch kolejowy / Odp: Rozkazy pisemne.
« dnia: 01 Maja 2021, 17:31:54 »
Czyli dobrze rozumiem, że taką sytuacją może być jak np. w Testowe zatrzymam pociąg pod nastawnia, bo np. rozkaz wyniesie się lub pociąg zatrzyma się z innego powodu za semaforem na rozjazdach, ale innym niż wygaśnięcie semafora, to maszynista ma prawo żądać rozkazu z tego właśnie tytułu na dalszą jazdę?

4
Ruch kolejowy / Rozkazy pisemne.
« dnia: 01 Maja 2021, 08:25:58 »
Cześć. Jestem nowy na forum. Mam problem ze zrozumieniem jednego przypadku rozkazu S.  10) zezwolenie na dalszą jazdę zatrzymanego pociągu, gdy czoło po￾ciągu minęło obsługiwany semafor tak, że koniec pociągu minął
sygnałowe miejsce końca pociągu, lecz nie minął przebiegowego
miejsca końca pociągu, lub gdy pociąg przejechał i zatrzymał się
za semaforem wskazującym sygnał „Stój” (zał. 4a),"

Rozumiem drugą część tego punktu, prosiłbym o mniej więcej, podanie praktycznego przypadku, zastosowania pierwszej części.
Z góry dziękuję

Strony: [1]